بازدید 10851
دویست و هجدهمین روز از جنگ غزه

حماس بن بست و پایان مذاکرات با اسرائیل را اعلام کرد/ اسرائیل بر سر دوراهی توافق مبادله اسیران یا انحلال کابینه جنگ/نبرد سنگین نیروهای مقاومت با اشغالگران در محله های غزه

جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و هجدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 
کد خبر: ۱۲۳۶۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱ 11 May 2024

حماس بن بست و پایان مذاکرات با اسرائیل را اعلام کرد

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و هجدهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

خانواده‌های اسرای صهیونیست خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۳:۳۹

خانواده‌های اسرای صهیونیست شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد.

آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را نجات دهیم، ابتدا باید (رژیم) اسرائیل را از دست نتانیاهو با سرنگونی کابینه او نجات دهیم.

این خانواده‌ها در ادامه با تاکید بر ادامه تظاهرات‌ها تا آزادی اسرای خود در غزه، از صهیونیست‌ها خواستند برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند.

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هزاران نفر از معترضان صهیونیست امشب (شنبه) مقابل منزل نتانیاهو در شهر قیساریه واقع در حد فاصل شهرهای تل آویو و حیفا تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست پیش تر اعلام کرده بودند که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه به معنای اجرای حکم اعدام فرزندان اسیر آنها است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: حماس در حال بازسازی نیروهای خود در شمال غزه است
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۲:۴۹

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب در اظهاراتی گفت که حماس در حال بازسازی نیروهای خود در شمال غزه است.

دانیل هاگاری با بیان اینکه متوجه شدیم که حماس در حال تلاش برای بازسازی نیروهای خود در جبالیا در شمال نوار غزه است، افزود: صبح امروز (شنبه) به صورت موقت این منطقه (جبالیا) را ترک کردیم.

وی همچنین مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته به بیش از ۱۲۰ هدف حزب الله حمله کرده است.

در همین رابطه، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی امشب (شنبه) عملیات نظامی را در جبالیا آغاز کرده است.

هلاکت یک نظامی صهیونیست دیگر در نوار غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۱

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک نظامی دیگر این رژیم در درگیری‌های شمال غزه کشته شده است.

رسانه‌های صهیونیستی روز جمعه نیز اعلام کرده بودند که پنج نظامی صهیونیست در درگیری‌های زمینی در نوار غزه کشته شده‌اند.

واکنش حماس به ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۰:۳۸

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز حملات در «جبالیا» همزمان با عملیات در رفح و منطقه زیتون، اصرار صهیونیست‌ها بر کشتار و نسل‌کشی را تأیید می‌کند.

 جنبش حماس به ازسرگیری عملیات زمینی در جبالیا واقع در شمال نوار غزه و دستور کوچ اجباری و همچنین ادامه حملات در محله الزیتون در شهر غزه، واکنش نشان داد و اعلام کرد: «اعلامیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره آغاز حملات در جبالیا همزمان با عملیات در رفح و منطقه زیتون، نشان دهنده اصرار صهیونیست‌ها بر کشتار و نسل کشی است.»

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما دولت آمریکا را مسئول تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی می‌دانیم.»

مصر از هماهنگی با رژیم صهیونیستی در گذرگاه «رفح» سر باز زد
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۰:۲۹

یک منبع عالی‌رتبه مصر امروز (شنبه) از مخالفت این کشور با هر گونه هماهنگی با رژیم صهیونیستی در گذرگاه مرزی رفح خبر داد.

 یک منبع عالی‌رتبه مصر از هشدار این کشور به رژیم صهیونیستی درباره تبعات تداوم سلطه این رژیم بر گذرگاه رفح خبر داد.

این منبع گفت که مصر به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، با هر گونه هماهنگی با این رژیم برای واردات محموله کمک‌های بشردوستانه از گذرگاه رفح، مخالفت کرد.

این منبع افزود که مصر به همه طرف‌های مربوطه اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی مسوول نابسامانی اوضاع انسانی در نوار غزه است. قاهره تاکنون به مسوولیت خود برای حصول توافق آتش‌بس عمل کرده اما رژیم صهیونیستی کارشکنی کرده است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسوول ارشد این رژیم گزارش دادند که مصر با ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه برای ورود به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابوسالم مخالفت کرده و آن را به عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح مشروط کرده است.

رسانه‌های فلسطین نیز گزارش دادند که در پی حملات رژیم صهیونیستی به رفح، هزاران فلسطینی از مرکز شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به مناطق غربی این باریکه کوچ کرده‌اند.

قطعی برق در شمال فلسطین اشغالی در پی حملات مقاومت لبنان
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۹:۲۱

رسانه‌های عبری از قطعی برق در مناطقی از شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان خبر دادند.

روزنامه هاآرتص امروز شنبه نوشت در پی موشکی که از جنوب لبنان شلیک شد و به خط اصلی برق اصابت کرد، برق محله‌هایی از شهرک «کریات شمونا» قطع شد.

حزب‌الله لبنان از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، در حمایت از مردم این باریکه و مقاومت فلسطین، بی‌وقفه فلسطین اشغالی را بمباران می‌کند تا جایی که شهردار شهرک «مرگلیوت» امروز اعتراف کرد: هفته بسیار خشونت آمیزی در شمال در مرز با لبنان سپری شد و هر لحظه ممکن بود به دست حزب‌الله جراحت ببینیم‌.

وی همچنین اظهارات ارتش رژیم صهیونیستی را در مورد حذف حزب الله و آسیب رساندن به توانایی مانور آن را «بی‌پایه» دانست و در ادامه گفت خسارت در شمال فلسطین اشغالی بسیار سنگین است و آینده به هیچ وجه معلوم نیست.

کمی پیشتر حزب‌الله لبنان دو پایگاه صهیونیستی «السماقه» و «رویسه القرن» را با موشک هدف قرار گرفت.

نبرد سنگین نیروهای مقاومت با اشغالگران در محله های غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۵۰

حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب شرقی شهر غزه و شرق و مرکز شهر رفح در جنوب نوار غزه در سایه بمباران و گلوله باران ارتش این رژیم همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن بیشتر شهروندان فلسطینی از جنوب و شمال نوار غزه است.

به گزارش شبکه المیادین، ساکنان محله «الزیتون» در جنوب شرقی شهر غزه زیر آتش توپخانه و بمباران رژیم صهیونیستی بار دیگر در حال خروج از مناطق زندگی خود هستند.

ساکنان این مناطق در چند روز گذشته پس از خروج نظامیان صهیونیست، به مناطق زندگی خود بازگشته و درمیان آوارها، زندگی را از سرگرفته بودند.

درگیری های شدیدی در جنوب محله الزیتون میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در جریان است و توپخانه و پهپادهای رژیم صهیونیستی، غیرنظامیانی را می خواهند از منطقه خارج شوند، هدف قرار می دهند.

نبرد شدید رزمندگان مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم صهیونیستی در محله الزیتون در شهر غزه همزمان با گلوله باران توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی و شلیک بالگردهای این رژیم درجریان است.

 

حماس: سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۴۸

جنبش حماس نسبت به بروز فاجعه انسانی در پی سیطره رژیم صهیونیستی بر گذرگاه رفح هشدار داد.

 جنبش حماس امروز (شنبه) در بیانیه‌ای تاکید کرد که تداوم سیطره رژیم اشغالگر صهیونیستی بر گذرگاه رفح و ممانعت از ورود کمک‌های انسانی به غزه منجر به فاجعه انسانی و گسترش قحطی در این باریکه خواهد شد.

طبق گزارش الجزیره، جنبش حماس در بیانیه خود آورده است: در سایه افزایش حملات به رفح، از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که تحرکات فوری در راستای متوقف کردن فاجعه انسانی اتخاذ کند.

کشف ۸۰ جسد در ۳ گور جمعی در بیمارستان الشفا غزه
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۴۶

وزارت بهداشت غزه از کشف ۸۰ جسد در ۳ گور جمعی در بیمارستان الشفا غزه خبر داد و این برگ دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی است.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -شنبه- اعلام کرد ۸۰ پیکر شهید در ۳ گور جمعی در محوطه‌ بیمارستان الشفا غزه کشف کرده است. طبق گزارش خبرگزاری سما، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد ده‌ها جسد داخل بخش‌های مختلف این بیمارستان کشف شده است.

از سوی دیگر سازمان دفاع مدنی غزه نیز اعلام کرد: بیش از ۱۰ هزار شهید فلسطینی همچنان زیر آوار هستند و طرف‌های ذیربط و خانواده‌های آن‌ها تا این لحظه نتوانستند پیکر شهدا را از زیر آوار بیرون بکشند.

اخیرا نیز دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در غزه اعلام کرد کادر پزشکی، سومین گورستان دسته‌جمعی را در بیمارستان الشفا در غزه کشف کرد.

این نهاد تاکید کرد که کادر پزشکی تا این لحظه جسد ۴۹ شهید را در سومین گورستان جمعی در بیمارستان الشفا کشف کرده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد. طبق این گزارش، تعداد گورهای جمعی کشف‌شده در محوطه بیمارستان‌های غزه به هفت مورد رسیده است.

یدیعوت آحارونوت: حماس در رفح می‌ماند
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۴۵

منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کردند حتی در صورت ادامه عملیات نظامی در رفح، جنبش حماس در این شهر باقی می‌ماند.

 روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: جنبش حماس در رفح باقی می‌ماند، حتی اگر عملیات نظامی در تمام این شهر ادامه داشته باشد. هیچ گونه راهکارهای سحرآمیزی وجود ندارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از این منابع نوشت: اتخاذ یک تصمیم درباره موضوع روز بعد از جنگ و روشن کردن دلیل ممانعت رهبران سیاسی از بررسی این مساله اهمیت زیادی دارد.

این روزنامه نوشت: برای تأثیر گذاشتن بر حماس نیاز به جایگزینی برای آن داریم. چه یک حکومت نظامی با قدرت اقتصادی زیاد و چه طرف دیگری که بتواند جای آن را بگیرد. راهکار جادویی وجود ندارد. موضوع بااهمیت‌تر اتخاذ این تصمیم است.

در این راستا روزنامه ییسرائیل هیوم نیز به نقل از منابع نظامی صهیونیستی نوشت: حماس مجددا نیروهای خود را در محله الزیتون سازماندهی کرده است که باعث می‌شود نیروهای ما در منطقه نتزاریم در معرض خطر قرار گیرند.

اسرائیل بر سر دوراهی توافق مبادله اسیران یا انحلال کابینه جنگ
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۳۰

تحلیلگر امور سیاسی شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی در گزارش خود گفت که اگر توافق مبادله اسیران بین این رژیم و مقاومت فلسطین بسته نشود، اوضاع در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به سمت تنش و جدال پیش خواهد رفت.

«عمیحای اشتاین» افزود: ما هم اکنون شاهد رسیدن به مرحله غلیان و جوش در کابینه جنگ هستیم. اوضاع به گونه ای است که امکان پیشرفت در توافق مبادله اسیران وجود ندارد. نوعی ناخرسندی عمیق در قبال آنچه در کابینه جنگ رخ می دهد و نیز تقابل با آمریکا وجود دارد.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: احساس می شود که بنیامین نتانیاهو به عنوان نخست وزیر به وظیفه خود درباره ممانعت از تنش با آمریکا عمل نمی کند و این ما را وارد مرحله حساس و سرنوشت سازی می کند. اگر طی روزهای آتی پیشرفتی در روند توافق مبادله اسیران رخ ندهد، کابینه اضطراری (کابینه جنگ) منحل می شود و این موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

موضع گیری این تحلیلگر صهیونیست در حالی است که مذاکرات درباره آتش‌بس احتمالی درباره نوار غزه وارد مرحله مهمی شده است. جنبش حماس خواستار پایان دادن نهایی رژیم صهیونیستی به جنگ شده اما نتانیاهو به کارشکنی در این زمینه ادامه می دهد.

انهدام یک نفربر ارتش اسرائیل در گذرگاه رفح
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۲۹

گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد که یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محوطه گذرگاه رفح را با راکت ضدزره «الیاسین ۱۰۵» توسط رزمندگان گردان های القسام هدف قرار گرفته و منهدم شد.

منابع فلسطینی و صهیونیستی تاکنون درباره تعداد تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی بر اثر انهدام این نفربر آماری ارائه نکرده اند.

شمار شهدای رسانه در جنگ غزه به ۱۴۳ نفر رسید
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۲۸

مرکز اطلاع رسانی فلسطین از شهادت یکی دیگر از خبرنگاران در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بر اثر بمباران خانه‌ای در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه «بهاء عکاشه» خبرنگار فلسطینی همراه با همسر و فرزندش به شهادت رسید.

با شهادت این خبرنگار شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ به ۱۴۳ نفر افزایش یافت.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین ضافه کرد: تاکنون ده ها خبرنگار دیگر نیز در جریان پوشش خبری جنگ علیه غزه زخمی شده اند.

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۲۷

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم فلسطین در غزه، مجاهدان ما صبح امروز شنبه ساعت ۷:۱۰ دقیقه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «رامیا» را با موشک‌های هدایت شونده و راکت هدف قرار دادند و این پایگاه و استحکامات آن مورد اصابت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان جمعه شب نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای لبنانی و هدف قراردادن غیرنظامیان، شهرک کریات شمونه را با کاتیوشا هدف قرار داده است.

اسرائیل تکمیل روند تخریب شهر غزه را کلید زد
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۱۳

 دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اعلام کرد که ارتش اشغالگر صهیونیستی در راستای تکمیل تخریب شهر غزه با بمباران و گلوله باران گسترده، ساکنان محله «الزیتون» در شرق این شهر غزه را بار دیگر مجبور به کوچ از مناطق زندگی خود می کند.

به گزارش خبرگزاری «سما»، این نهاد حقوق بشری در بیانیه ای تصریح کرد که عملیات زمینی جدید رژیم صهیونیستی در محله الزیتون شهر غزه و قتل عام بی هدف غیرنظامیان در راستای عملیات نظامی پیشین و تکمیل طرح تخریب شهر غزه و کوچاندن ساکنان آن است.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه اضافه کرد: عملیات اسرائیل در محله الزیتون که از طریق ورود زمینی و بمباران هوایی و توپخانه ای گسترده در حال انجام است، منجر به کوچ اجباری صدها خانواده از این محله شده است.

در این بیانیه آمده است که ارتش رژیم صهیونیستی، این عملیات را با ده ها مورد حمله هوایی به مناطق مختلف محله الزیتون در شرق شهر غزه که از پرجمعیت ترین مناطق این شهر است، آغاز کرده است.

خدشه‌ای به توان عملیاتی نیروهای رضوان وارد نشده است
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۱۲

رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی اذعان کرد که توان عملیاتی نیروهای رضوان مقاومت اسلامی لبنان تاثیر زیادی نپذیرفته و با وجود حملات ارتش طی ماه های گذشته، هر لحظه امکان ورود این نیروها به شمال وجود دارد.

به نوشته این رسانه، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته و هنگام بازدید از نظامیان در شمال فلسطین اشغالی گفته بود که نیمی از فرماندهان حزب الله در جنوب لبنان را از بین برده در حالیکه در اظهارنظری جدید اعلام کرد: «ماموریت هنوز تمام نشده و تابستان داغی خواهیم داشت».

این رسانه صهیونیست در ادامه به نقل از «طال باری» رئیس بخش پژوهشی موسوم به «علما» ویژه بررسی اوضاع شمال اراضی اشغالی افزود که اگر حزب الله تصمیم به حمله به منطقه مشخصی در سرزمین های اشغالی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ نظامی را بگیرد، توان اجرا کردن آن را دارد، زیرا خدشه ای در توان نیروهای رضوان وارد نشده است.

اسرائیل هیوم ادامه داد: علت این است که حزب الله یک ارتش به تمام معنا دارد. ارتش نصرالله می‌تواند بسیاری از نیروها را از پا درآورد. حزب الله از توان تسلیحاتی قوی برخوردار و آماده برای جنگ و هر سناریویی است.

این رسانه صهیونیست همچنین به افزایش حجم آتشی اشاره کرد که مقاومت اسلامی لبنان روی مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی می‌ریزد.

حماس بن بست و پایان مذاکرات با اسرائیل را اعلام کرد

یک مسئول ارشد حماس با بیان اینکه صهیونیست‌ها و شخص نتانیاهو مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا را به بن‌بست کشاندند، تأکید کرد: در زمان حاضر هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شود و حماس تحت‌تأثیر هیچ‌‌گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نخواهد گرفت.

 «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه در سخنانی درباره کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد: همه ابتکارات و پیشنهاداتی که حماس ارائه داده بود به‌دلیل کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر با شکست مواجه شد و به نتیجه نرسید.

وی تأکید کرد: ما به‌دنبال یک آتش‌بس پایدار و یک معامله واقعی برای تبادل اسرا هستیم اما نتانیاهو می‌خواهد جنگ را برای رسیدن به اهداف و جاه‌طلبی‌های شخصی و سیاسی خود ادامه دهد.

این مسئول حماس درباره طرح‌های موهوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اداره نوار غزه بعد از جنگ گفت: این مردم فلسطین هستند که تصمیم می‌گیرند چه‌کسی بر نوار غزه حکومت کند و ما حضور هر طرف خارجی در غزه را رد می‌کنیم.

خلیل الحیه تصریح کرد: نیروهای اشغالگر همچنان می‌خواهند به جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ادامه دهند و این نشان می‌دهد که هرگونه صحبت درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا زیر آتش انجام می‌شود؛ چیزی که ما هرگز آن را قبول نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات به‌دلیل تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به رفح به بن‌بست رسید و در زمان حاضر هیچ مذاکره‌ای صورت نمی‌گیرد و هرچه نتانیاهو می‌گوید برای جلب رضایت شهرک‌نشینان صهیونیست است که به‌شدت نتانیاهو را تحت فشار قرار داده‌اند.

معاون رئیس حماس در نوار غزه تأکید کرد: حماس هرگز نه مذاکرات را تعلیق کرده و نه از آن عقب‌نشینی کرده است اما این رژیم اشغالگر بود که با پیشنهاد میانجی‌ها مخالفت کرد و می‌خواهد به‌بهانه مذاکرات، زمان بیشتری بخرد و همچنان تجاوزات خود به غزه را ادامه دهد.

وی درباره مواضع آمریکا نیز اظهار داشت: آمریکا می‌تواند جنگ را متوقف کند اما این کار را نمی‌کند و با تجاوزات رژیم صهیونیستی موافق و همسو است.

این مقام حماس گفت: ما تحت‌تأثیر هیچ گونه فشار سیاسی و نظامی قرار نمی‌گیریم و تنها به منافع مردم فلسطین فکر می‌کنیم و آنها هستند که تصمیم می‌گیرند چه‌کسی بر نوار غزه حکومت کند.

در سایه تداوم کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مسیر رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا جنبش حماس فلسطین شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوز دشمن صهیونیستی به رفح و اشغال گذرگاه آن بلافاصله بعد از موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها درباره آتش‌بس دلیلی آشکار بر فرار اشغالگران از رسیدن به توافق است.

در بیانیه حماس آمده است: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر و کابینه افراطی او از مذاکرات به‌عنوان پوششی برای حمله به رفح، اشغال گذرگاه آن و ادامه جنگ نابودی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کنند و ما نتانیاهو و کابینه فاشیست وی را مسئول کامل مانع‌تراشی در مسیر رسیدن به توافق می‌دانیم.

جنبش حماس با اعلام اینکه "توپ اکنون در زمین اشغالگران است."، بر پایبندی خود به مواضع ملی و شروط اصلی در راستای خواسته‌های ملت فلسطین تأکید کرد.

پاسخ امارات به نتانیاهو درباره مشارکت ابوظبی در اداره نوار غزه

 وزیر خارجه امارات به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ابوظبی برای مشارکت در اداره نوار غزه پس از پایان جنگ علیه این منطقه واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

 «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اظهارات نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) مبنی بر دعوت از امارات برای مشارکت در مدیریت شهری (غیرنظامی) نوار غزهِ تحت اشغال اسرائیل را محکوم می‌کنیم.

وی گفت: نتانیاهو هیچ گونه مشروعیتی ندارد که به او اجازه دهد که چنین گامی (اداره شهری نوار غزه) را اتخاذ کند و همچنین امارات همراهی با هرگونه نقشه ای به منظور تامین چتر حمایتی برای حضور اسرائیل در نوار غزه را نمی پذیرد.

بن زاید افزود: امارات تاکید می کند هرگاه دولتی فلسطینی تشکیل شود که امیدها و انتظارات ملت فلسطین را برآورده و از سلامت، کارآمدی و استقلال برخوردار باشد، آنگاه امارات برای ارایه هرگونه حمایتی از این دولت آمادگی کامل خواهد داشت.

اظهارات وزیر خارجه امارات پس از آن مطرح می‌شود که نتانیاهو اخیرا در سخنانی درباره اداره نوار غزه بعد از جنگ علیه این منطقه مدعی شد: شاید به نظر من با کمک امارات و عربستان و سایر کشورها یک اداره شهری در نوار غزه تشکیل شود.

حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به یک پایگاه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم فلسطین در غزه، مجاهدان ما صبح امروز شنبه ساعت ۷:۱۰ دقیقه پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «رامیا» را با موشک‌های هدایت شونده و راکت هدف قرار دادند و این پایگاه و استحکامات آن مورد اصابت قرار گرفت.

مقاومت اسلامی لبنان جمعه شب نیز در بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای لبنانی و هدف قراردادن غیرنظامیان، شهرک کریات شمونه را با کاتیوشا هدف قرار داده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۵۶
آمریکا در هچل افتاد ، اگر قطعنامه تصویبی دیشب تشکیل کشور فلسطی رو وتو کنه ، آبروی غرب و غربچراها میره

اگر وتو نکنه و فلسطین تشکیل بشه بازم غرب و غربچرا شکست میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
پس دیگه تو نگران چی هستی؟ حالا یک فنجان چای دبش بنوش و ما را لعنت کن که هموطن تو شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
بجای منفی دادن اسم تان را لیست کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
دوست عزیز میشه یه خورده توضیح بدی با چه معادله و چه جوری حساب می کنید که آمریکا و اسرائیل هر کاری کنند باز هم شکست می خورند؟ این سوالم جدی است قصد شوخی یا طعنه ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
فقط بگو چه فرقی بین غرب چرا و شرق چرا وجود داره
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
این غرب چرا چیه دیگه همون غرب زده و غربگدا بهتر این افراد رو معرفی میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
تحت هر شرایطی بچه شیعه باخت نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
شماها چرا به جنگ اسرائیل تشریف نمی برید؟ مگر نه اینکه !خط قرمز شما غزه بود؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
قطعا آمریکا وتو خواهد کرد،بایدن یک دروغگوی ماهری هست که با نتانیاهو هماهنگ است،
اراکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
پدر و مادرت بهت ادب یاد ندادند؟ هر نظری داری داشته ولی ادب مهمتر است. اد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
غربچرا مگه آبرو هم داره!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
آقای اراکی ناراحت نشو این ها یه مشت بچه سال هستند که به هم غربگدا و شرقگدا میگویند
ناشناس
| France |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
متاسفم برای سایت رسمی خبری همانند تابناک که نظرات سنگین و وزین و ارزشمند کاربران فرهیخته را حذف میکنه
ولی مدام یکعده اراذل و اوباش اینجا افتادن و به همه اهانت می کنند و فحاشی می کنند
بالاخره از یک جایی باید شروع بکنید و جلوی این کارهای بدور از شان را بگیرید
زنده باد محور مقاومت از اون سر چین گرفته تا مرزهای لبنان که جلوی استکبار وحوش غربی وایسادن و ننگ بر غربچرایان که وطن فروشی می کنند و به دنبال گارسونی و پناهندگی در کشورهای غربی هستند
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
غربچرا؟ ????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
چین با نسل کشی مسلمانان مظلوم و بی دفاع ایغور شده جزو محور مقاومت برادر برو تو محور یک تجدید نظر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
این روزها خیلی عصبی هستی مدتی از اخبار فاصله بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
چین، محور مقاومت؟
چین برای انسان و انسانیت پشیزی ارزش قایل نیست. همینطور هم اونور چین که احتمالا منظورت روسیه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
اصلا هم معلوم نیست که نویسنده ی این نظر،با نظر قبلی،یه نفره!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اون که وحوش هستن چین و روسیه است که با ویروس میلیون ها نفر را کشتن ولی هیچ صدایی از شما طر فدار شرق در نیومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
عبارت مسلمانان اویغور چین رو در اینترنت سرچ کن بعد بیا مدعی شو که چین عضو محور مقاومت هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
واقعا عجیبه!
من 2-3 تا کامنت در مورد جنایات چین علیه مسلمانان اویغور گذاشتم ولی همه اش سانسور شد! علت چیه؟ تابانک داره از چین حمیات میکنه یا دوست نداره واقعیت منتشر بشه؟
واقعا متاسفم برای کسی که وطن خودش رو ول میکنه و میره پناهنده میشه به کشورهای غربی برای دو زار حقوق پناهندگی و آخرم شغلش میشه گارسونی در مک دونالد ، غربچرا دست از وطن فروشی بردار و در خاک پاک میهن به ایران خدمت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
چند نفر میشناسی با این شرایط؟ من در 2 تا از دانشگاه های خوب کشور درس خوندم و اکثر هم کلاسی هام مهاجرت کردن به آروپا و امریکا و کانادا
الان هر کدوم در بهترین موقعیت های شغلی و شرایط زندگی قرار دارن و باعث افتخارن
45 سال پیش توان ساخت یک آفتابه هم نداشتیم و اندیشمندان غربچرا در روزنامه هامون مقاله مینوشتن و تیتر میزدن "باید سر تا پا غربی شویم تا پیشرفت کنیم"

امروز غرب به فلاکت افتاده و از چپ و راست از ما ضربه میخورد، حتی اعتراضات و دانشگاه های آمریکا را مدیریت میکنیم
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
ایران خودرو
سایپا
پارس خودرو

تولید دارو

مبلیران
کفش ملی
ارج

مینو
بهنوش

اکباتان
برج آزادی

...
بیش از 45 سال پیش ساخته شده بودند
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
برادر من برو دکتر مغز و اعصاب خودتو نشون بده شاید کمکت کنن.
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
کارخانه ارج بزرگترین کارخانه ساخت لوازم خانگی آسیا بود
خودروی آریا به روسیه و کشورهای شرقی صادر میشد
وقتی ژاپن هنوز صنعت خودروسازی نداشت ما خودرو صادر میکردیم

منظور شما از آفتابه همون پراید و پژو و دناپلاس هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
۰۹:۴۱
نصف این برندایی که گفتی الان دیگه نابود شدن مثل ارج و کفش ملی و اکباتان و ...
ساخت موشک و پهپاد شاهد حاصل تفکر سپاهیان وطن پرست ماست که ثابت کردند "ایرانی می تواند"

35 سال ساختن پراید هم ماحصل تفکر مدیران لیبرال و غربگدا و غربچراست ، باید هرچه سریعتر تمام صنایع را به تفکر انقلابی دهیم تا پیشرفت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تکنولوژی موشکلی ایران مربوط به 50 سال قبل و دهه هفتاد شوری هست
جلال آل احمد اگر زنده بود مجبور می شد عنوان کتاب مشهور خودش "غرب زدگی" رو به "غربگدایی" تغییر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
بابا نمکدون
هنیه چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
تو املاکیها دنبال خونه جدید برا اسبابکشی میگرده
چرا اخبار فلسطین باید هر روز تیتر یک برای ما باشه؟ به ما چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اینها همه تعهداتی بوده که از روز اول دادند و باید انجام بدهند والا دو ماهه باید تشریف ببرند
روزگار عجیبه ! ۸ درصد میشود حماسه و از طرفی تیتر زده میشود نبرد سنگین ! گردان های قسام !! احیانا عکس و فیلمی نیست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
حماسه ها را استادان رائفی پور و صدیقی و زاکانی و امثالهم دارند یکی یکی انجام می‌دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
مقاومت در صورت شکست بازم پیروز است!!!!
اسراییلها مثل یک سری وحشی افتادن به جون دو میلیون نفر که چرا علیه اشغالگری اونها قیام کردند.
اسراييل خوب همينو ميخواست
پيش به سوي رفح
بايد جنگ تموم شه و راهش رفح و تموم شدن حماسه
تابناک چه وضعشه اول دوتا کامنت تایید میکنی ، بعد کامنت های دیگه رو ۲۰ ساعت بعد تایید میکنی !
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
درود بر شما.
خطاب به تابناک:
لطفا امکان +/- برای پاسخها را نیز مهیا کنید.
برخی پاسخها بسیار جالب و قابل تامل هستند.
اسراییلها نشون دادند به هیچیک از اصول انسانی پایبند نیستند. بنابراین باید اسراییل از سازمان ملل اخراج بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
اگر حماس میزد و همه اسراییل را میگرفت هم همین عقیده را داشتی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
طبق قوانین بین المللی حماس یک نیروی مقاومت مشروعه که در برابر اشغالگران از سرزمینش دفاع میکنه. عمده اون سرزمین متعلق به مسلمانانه و بخش کمی از اون متعلق به یهودیانه.
حزب الله و حماس باید در این شرایط اسیر بگیرند تا اسرائیل بفهمد که با تجاوز و جنایت نه تنها اسیری را آزاد بلکه اسیر هم می دهد
تمرکز موشک ها باید روی نیروی هوایی اسرائیل باشد تا اسرائیل بفهمد برای همیشه نمی تواند پشت تجاوزات هوایی خودش مشغول جنایت باشد
این که دارین واسه کودکان غزه دل می سوزونید قابل قبول ولی ای کاش برای مسلمانان بی دفاع بوسنی و سوریه و اویغور چین همین جور بودید
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
فعلا صلاح نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
مسلمانان بلوچستان فراموش نشون
ایرانیانی که به نوعی از اسرائیل حمایت می کنند مایه ننگی برای این کشور هستند. قوم ایرانی هیچوقت در جبهه خونخوارانی مانند صهیونیست ها نبوده است و این رفتار در منش این قوم نیست. رژیمی که منشور سازمان ملل را پاره می کند به همین نظم نیم بند غربی هم پایبند نیست و هیچ بویی از انسانیت نبرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
قشنگ دقت کنی می بینی نه خوب هم وایستادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
کسی از اسرائیل حمایت نمیکنه
منظر این هموطنان این هست که ایان و ملت ایران مهمتر از هر مسئله دیگری هستند و توجه بیش از حد به خارج از کشور ماییه نارضایتی هست
تابناک جدیدا خیلی محافظ کار شدی؟خبریه؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد
وب گردی