بازدید 1184

حقیقت‌‌پور: دولت هیچ‌وقت تاجر خوبی نبوده است

یک فعال سیاسی گفت: بخشی از سهم دولت در اقتصاد بر اساس قانون و سیاست‌های کلی نظام که از سوی رهبر انقلاب تعیین می‌شوند، باید در اختیار مردم قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۲۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲ 11 May 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از نامه نیوز، رهبر انقلاب اسلامی در شعار سال و چه در سخنرانی با کارگران بر موضوع ضرورت مشارکت‌ مردم در اقتصاد تأکید کردند اما باید چه کار کرد که زمینه‌های حضور مردم در مقوله اقتصاد مهیا شود و این امر چه آثار مثبتی در پی خواهد داشت؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظرم اینکه اقتصاد باید به دست مردم داده شود، لزوما خصوصی‌سازی نیست. بخشی از سهم دولت در اقتصاد بر اساس قانون و سیاست‌های کلی نظام که از سوی رهبر انقلاب تعیین می‌شوند، باید در اختیار مردم قرار بگیرد. از سوی دیگر باید شرایطی امن برای مردم ایجاد شود که مردم بتوانند اقتصاد را پیش ببرند. اکنون باید شرایط روحی-روانی این موضوع فراهم شود».

او ادامه داد: «فردی می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند اما نمی‌داند که دلار در روزها و ماه‌های آینده چه قدر بالا می‌رود یا نمی‌داند در آینده چه تصمیماتی در حوزه اقتصادی گرفته می‌شود. ما باید به یک چارچوب اصولی، علمی، فنی و دانشگاه‌پسند برسیم که در آن مقررات و قواعد ثابتی وجود داشته باشد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت باید از مردم برای ورودشان به حوزه اقتصاد حمایت کند. اکنون اگر صنعتگران ترکیه می‌توانند در همه جای دنیا، از اروپا گرفته تا آسیای شرقی و از آمریکا گرفته تا آفریقا سرمایه‌گذاری و فعالیت کنند، دلیلش آن است که دولت ترکیه پشت آنها ایستاده است».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «دولت باید اجازه دهد که مردم تجارت کنند. دولت هیچ‌وقت تاجر خوبی نبوده است. چه قدر هم خوب است که بسیاری از نهاد به خود مردم واگذار شود تا مردم نشان دهند که چه طور می‌توانند اقتصاد را به جلو پیش ببرند. اقتصاد کنونی کشور با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و باید دچار تحولات مهمی شود».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی