بازدید 10685
بازار سرمایه ایران تعطیل نشد

جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس برای سه روز کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!

سازمان بورس اعلام کرد: با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس، پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد کرده و در صورت لزوم، تصمیمات بعدی را گرفته و اعلام خواهد نمود.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ 14 April 2024

جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس تهران تا دوشنبه کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ به دنبال پاسخ قاطع ایران به تجاوزگری اسرائیل و احتمال رفتار‌های هیجانی در بازار سرمایه، صبح امروز نشست اضطراری هیات مدیره سازمان بورس برگزار شد تا برای حمایت از سهامداران تصمیم گیری شود؛ بنابراین، سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم معاملات بازار با محدودیت دامنه نوسان اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است؛

«پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد. بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.»

این تصمیم در شرایطی است که طبق ماده ۳۲ قانون بازار سرمایه در صورت وقوع شرایط اضطراری، هیات مدیره سازمان بورس می‌تواند معاملات بورس را حداکثر سه روز متوقف کند؛ اما در هر صورت تصمیم مدیران بورس به کاهش دامنه نوسان بوده است. همچنین شنیده شده که دامنه نوسان گواهی سپرده سکه طلا نیز مثبت و منفی یک درصد تعیین می‌شود.

حراج سکه روی میز مرکز مبادله

در حالی که به دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه و تحولات سیاسی و بین المللی، نرخ ارز با افزایش در این روز‌ها مواجه شده، بهای سکه نیز تحت تاثیر این افزایش بوده و روند صعودی در پیش گرفته است. در این میان؛ بانک مرکزی از حراج شمش طلا در روز جاری و همچنین حراج سکه در روز آینده خبر داده است.
جلسه اضطراری بورسی ها؛ دامنه نوسان بورس تهران تا دوشنبه کاهش یافت/ برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از جهش قیمت سکه؛ فردا حراج داریم!

مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرده است: دهمین حراج سکه فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع دهمین حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است. متقاضیان باید در مرکز مبادله، نام نویسی و احراز هویت انجام دهند تا بتوانند در این حراج‌ها شرکت کنند.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه، یا ۵ قطعه نیم سکه، یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه با هم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود. شیوه برگزاری حراج نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت ـ زمان انجام می‌شود.

مرکز مبادله تاکید کرد: واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

همچنین فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

اولین حراج سکه در سال جدید در شرایطی فردا انجام خواهد شد که پیش از این در آخرین حراج سکه (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲) در سال گذشته، از مجموع ۹۶۳۷ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۶۱۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. همچنین، از مجموع ۶۲۹۴ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، ۱۱۰۹ قطعه با میانگین قیمت ۲۰ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان تخصیص داده شد. در حراج سکه تمام نیز از  مجموع ۸۲۶۹ قطعه سکه ثبت سفارش شده،۲۲۷۳ قطعه با میانگین قیمت ۳۵ میلیون و ۱۶۹ هزار تومان تخصیص داده شد.

بدیهی است، در میان متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آن‌ها تخصیص داده شده است. در مجموع حراج سکه در سال گذشته، جمعا ۱۱۰ هزار و ۵۲۴ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۷
دلار چند؟
پاسخ ها
REZA1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
به چه دلیل توی این وضعیت بحرانی شرکت ملی مس باید سو استفاده کنه و قیمت محصولش رو غیر قانونی 30 درصد بالاتر به تولید کننده ها در بورس عرضه کند ، تولید کننده چه گناهی کرده است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اگه دولت دیگه ای سرکار بود نوسان بورس را بیشتر می کرد.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
اگر دامنه نوسان را کم نمیکردند امروز شاخص کل حداقل ۱۰۰ هزار واحد کاش پیدامیکرد ولی با اینکارهم فقط اب پشت سد نگه داشته میشود وبمحض بازکردن ان یکجا تخلیه خواهدشد
نوشدارو بعد از مرگ سهراب . چقدر از سرمایه های مردم در این بازار دود هوا شد تا بالاخره تصمیم به اجرای قانون گرفته شد
این عمل یعنی تورم بیشتر از قبل و تنها راه مقابله با تورم راه اندازی مجدد سپرده با سود سی درصد و یا حتی بالاتر است
درهم 20 هزار تومن
دلار 72000 تومن
این هم از اقتدار و توانمندی بانک مرکزی که همسو با دشمنان وارد عرصه شد
وای بر شما که چنین با سرمایه ملت راحت بازی نکنید
ولله قسم سکه و دلار خریده بودم دقیقا دو برابر شده بود حال زندگی من شده ماتم سرا ؟؟ چه کسانی جبران سرمایه بر باد رفته من با یه دختر دم بخت میکنه؟؟ ولله قسم اگه اون دنیایی باشه جلوی شما رو خواهم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آخه که تو این کشور آشوب زده سرمایه تو بورس میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آخه که تو این کشور آشوب زده سرمایه تو بورس میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
امثال شما هیچ تاثیری در افزایش تقاضا و بالاتر رفتن نرخ دلار ندارید؟
شما جواب مردم رو اون دنیا چطور میدید ؟ چند درصد از مردم دنبال توان خرید دلار و سکه رو دارن؟

سود شخصی شما مهمه یا سود جامعه؟
امان از دلالی....
این دولت بی برنامه را برکنار کنیییییید
کاش یکی از پهپادها را می فرستادید بانک مرکزی را بزند
کفن پوشان زمان روحانی و احمدی نژاد و خاتمی الان کجا هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خبر دارند دلار از 70 گذشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ر
هرکس پول داره بیشتر می خره وذخیره میکنه.چه تاثیری درتورم و گرونی ها و زندگی مردم داره؟
حالا با چراغ فانوس دنبال خاتمی و روحانی بچرخید ؟؟
شما که حمله کردید و میگید نتیجه بیشتر از انتظارات بوده.
گنبد آهنین هم پوشالی و پوسیده هس
پیروز هم که شدید.
پس برا چی اینکارو کردید.
یعنی واقعا یا خودتونو به نفهمی زدید یا کلا تعطیلید
البته بیشترین و بهترین دستاورد اینه که دلار شده 72 هزار تومن و باز 10 درصد ارزش ریال هم نابود شد
وقتی ارزش ریال در مدت 3 ماه نزدیک به 40 درصد کاهش یافته در واقع دولت از دارایی های ریالی مردم 40 درصد مالیات پنهان دریافت کرده از حقوق ها و درآمدهای ریالی از پول های مردم داخل بانک ها
فقط امام زمان نیاز داریم
بدبخت شدم جوانیم رفت پولم رفت ما یک زندگی در دنیای دیگری طلب داریم
آخه چه جوری میشه که تو این مملکت همه چیز هر روز گرون میشه فقط سرمایه مردمه که با خاک یکی شده وهر روز هم روبه پایین در حرکته مگه اصل سرمایه اون شرکتهایی که ملت سهامشون رو دارن هر روز ارزشش میاد پایین با این حساب باید اجناس وهمچنین سرمایه اولیه همه شرکتها ارزون تر شده باشه آیا واقعا همچین چیزی هست بابا یه خورده به فکر این مردم بیچاره باشید که در هر شرایطی حامی شما هستن چرا هر زوز ملت رو با یه چالش مواجهه میکنید نسبت به ناراضی کردن مردم در تلاش هستید .
همه ملت دنبال خرید طلا و دلار فکر می کنید برای چی به خاطر اینکه این کشور نشون داده هیچ برنامه اقتصادی که نداره هیچ براش مهمم نیست.
همه جا دنیا بازار مالی تقویت میشه جهت تولید تو این کشور ربا و دلالی تقویت میشه
قدرتی که در جهت اسایش مردم نباشه هیچ ارزشی نداره چه بسا تقویت قدرت اقتصادی از قدرت نظامی به مراتب بهتر است مثلا دیروز مدیران بورس کجا بودند که 7 درصد سرمایه مردم پودر شد
اقتصادی که به بادی بنده
سلام تابی جون
فقط نمیدنم پمپ بنزین چرا شلوغ شده ؟؟؟ مثلا میخوان تا کجا فرار کنند ؟؟
دولت باید ضرر این یک ماهه اخیر رو به سهامداران در غالب سهام شرکت های بنیادی پرداخت کنه نا نارضایتی اجتماعی تبدیل به فاجعه نشود
بورسی که با حمله طالبان ۵درصد کامل ریزش کنه باید فاتحه اون رو خوند شاخص در عمل حدو ۸۰۰هزار واحد نیست این اعدا فقط ساختگی هست ولی باید این سرعت ۱۰روز دیگه از پرتوی کسی پولی نمیمونه باید بدهکار رییسی و عشقی و خاندوزی این مثلث برمودا و زاویه ۶درجه فرزین باشید
میترسیم این بورس انقدر منفی بشه که به اون شرکتی که سهامش رو داریم بدهکار بشیم از اقتصاد دانان گرامی تقاضا داریم یه جوری بورس رو مدیریت کنید که ارزش سهام مردم منفی نشه روی صفر بمونه در این حد هم راضی هستیم سرمایه که از بین رفت لااقل بدهکار نشیم ؟؟؟؟؟!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست