بازدید 1442

بارندگی‌های رگباری و شدید میهمان آخر هفته گیلان

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره وضعیت پایدار جوی طی امروز در استان گفت: سامانه بارشی به تدریج از فردا چهارشنبه در استان فعال می شود و برای این وضعیت آب و هوایی با توجه به بارش های شددی و رگباری هشدار سطح نارنجی صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۲۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰ 09 April 2024

به گزارش تابناک، آرش نبی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار کرد: هشدار هواشناسی برای آخر هفته از بعدازظهر چهارشنبه تا پیش ازظهر جمعه است که بر این اساس بارندگی بعضی مناطق رگباری و شدید، موقتی خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها، وزش باد، مه‌آلودگی، رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ و کاهش نسبی دما به طور متوسط بین چهار تا هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و کاهش دید افقی از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است از اینرو ضروری است تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: خودداری از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پناه‌گیری در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعد و برق، تگرگ و احتیاط در ترددهای جاده‌ای مورد تاکید است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم اسب‌وونی تالش با ۲ درجه سلسیوس کمترین و فومن و املش با ۲۰ درجه بیشترین دمای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند دمای فعلی رشت ۱۴ درجه و رطوبت ۸۸ درصد است.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا تا جمعه به تدریج نامناسب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی