بازدید 15666
سخنرانی سید حسن نصرالله

حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی در کنسولگری یعنی حمله به خاک ایران/ پاسخ مشروع ایران به اسرائیل انجام می شود/مستشاران سپاه برای کمک به مقاومت به لبنان و سوریه آمدند

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به دمشق برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ 08 April 2024

حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی در کنسولگری یعنی حمله به خاک ایران/

بین الملل تابناک: سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به دمشق برگزار شد.

 سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز-دوشنبه- در مراسمی که این جنبش به مناسبت بزرگداشت شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار کرده است، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت: تاریخ حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و بعد از حمله اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی(ره) در قید حیات بود و جنگ تحمیلی علیه ایران در آن زمان تمام نشده بود و مردان سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند امام به دلیل حمله به لبنان و سوریه آمدند تا در مقابله با اشغالگران به ما کمک کنند. نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند اما بعد از ارزیابی اوضاع مقرر شد که مجموعه‌ای از افسران و کادری‌های سپاه پاسداران باقی بمانند تا مقاومت مردمی را فعال کنند و حمایت آموزشی و لجستیکی کنند.

وی گفت: افسران و کادری‌های سپاه به منطقه جنتا در لبنان آمدند و اولین پادگان آموزشی را برپا کردند. در تحولات سوریه در سال 2011 نیز مستشاران ایرانی و نیروهای مقاومت منطقه حاضر شدند زیرا رویدادهای سوریه به مقاومت منطقه آسیب وارد می‌کرد.

هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد اصلی است

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: رژیم اشغالگر کنسولگری ایران را هدف قرار داد و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند که حضور آن‌ها در این مکان امری طبیعی و بر اساس عرف و قوانین است و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نقش کنسولگری ایران در دمشق را بررسی کرده بودند.

سید حسن نصرالله همچنین گفت هدف قرار دادن مستشاران ایرانی از سوی رژیم صهیونیستی به دلیل «شکست دشمن در جنگ جهانی علیه سوریه است که اسرائیل در آن دست داشت».

وی افزود: دشمن به طور علنی اعلام جنگ می‌کند و می‌گوید که نیروهای ایرانی را هدف قرار داده است؛ درحالی که دشمن مستشاران ایرانی که خدمات ارزنده‌ای به مقاومت در منطقه داشتند را هدف قرار می‌دهد. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری دمشق بزرگ‌ترین تجاوز اسرائیل در سوریه طی سال‌های اخیر است. هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از نبرد اصلی است که بسیار آشکار است و آن نبرد با دشمن صهیونیستی است.

شهید زاهدی بهترین فرمانده و حامی ما بود

دبیرکل حزب‌الله گفت: حمله به مستشاران ایرانی ۲ مساله جدید دارد؛ مساله اول هدف قرار دادن خاک ایرانی است که به معنای تعرض به ایران است. تحول جدید دوم در این تجاوز سطح ترور است زیرا سردار زاهدی رئیس مستشاران نظامی ایران در لبنان و سوریه بود.

سید حسن نصرالله درباره شهید زاهدی گفت: سردار محمدرضا زاهدی یکی از مجاهدانی بود که در بسیاری از جبهه‌های ایران حضور داشت. سردار زاهدی ۱۴ سال از عمر خود را در کنار ما در لبنان سپری کرد و بهترین فرمانده و حامی ما بود. حاج زاهدی همانند دیگر جوانان از ستون‌های انقلاب اسلامی ایران بود و مسئولیت‌های بزرگ را زودهنگام برعهده گرفت. شهید زاهدی جانباز جنگ بود و طی سال‌هایی که در کنار ما بود این مساله بر او تاثیر می‌گذاشت.

وی ادامه داد: رابطه شهید زاهدی با لبنان در سال ۱۹۹۸ و زمانی که شهید سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را برعهده گرفت، ایجاد شد و در آن زمان او را به عنوان مسئول سپاه منطقه انتخاب کرد. شهید زاهدی در اوج درگیری‌ها قبل از سال ۲۰۰۰ همراه ما بود و به مدت چهار سال در کنار ما ایستاد و بعد از آزادی نیز برای آمادگی و مقابله با دشمن در کنار ما بود.

پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی انجام خواهد شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و تمام کشورهای جهان اذعان کردند که پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در دمشق انجام خواهد شد، تاکید کرد «پاسخ ایران به تجاوز حق مشروع است و طبیعی است که جمهوری اسلامی این پاسخ را انجام دهد».

تیپ‌های اسرائیل ذلیلانه از خان‌یونس خارج شدند

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با گذشت چند ماه از جنگ غزه که اکنون نیم سال شده است اهداف اعلامی دشمن محقق نشده و اوضاع اسرائیل از هر جهتی بدتر شده است. اسرائیل اکنون در طولانی‌ترین جنگ‌های خود در منطقه ما قرار دارد، آن‌ها می‌گویند که با گذشت ۶ ماه از جنگ هنوز بیش از نیمی از اسرا را نتوانستیم بازگردانیم و وارد رفح نشدیم و آژیرهای خطر در غلاف غزه همچنان به صدا در می‌آید و خبر کشته شدن افسران و نظامیان جدید اعلام می‌شود.

وی در ادامه گفت: تماس اخیر بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با نتانیاهو ثابت می‌کند که آمریکا می‌تواند هر چیزی که بخواهد علیه اسرائیل تحمیل کند. بایدن اعلام کرد که فشارهایش علیه نتانیاهو به دلیل کشته‌شدن نیروهای امدادی است و از نتانیاهو خواست که اقداماتی اتخاذ کند، بنابراین رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی فرمانده کل تیپ ناحال را برکنار کرد، فرمانده منطقه جنوبی و همچنین یکی از فرماندهان تیپ ناحال را توبیخ کرد و این مساله در عرف نظامی یک مساله بزرگی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: تیپ‌های اسرائیل زیر آتش و ذلیلانه از خان‌یونس خارج شدند.

وی تاکید کرد: حماقتی که صهیونیست ها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق مرتکب شدند باعث شد که تماس بایدن با نتانیاهو زودتر انجام شود.

سید حسن نصرالله در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه رخ داد آمریکا را محکوم می‌کند زیرا به خاطر نیروهای امدادی تحرکاتی انجام داد، اما به خاطر شهادت بیش از ۳۰ هزار شهید هیچ تحرکی انجام نداد. نتانیاهو به دور از واقعیت است و روز گذشته یکشنبه می‌گوید که اسرائیل پیروزی محقق کرد درحالی که تمام دنیا به او می گوید تو شکست خوردی.

قدرت پدافندی ما بسیار بالاست

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه «ایجاد آتش بس در غزه به معنای شکستی سنگین و تاریخی برای اسرائیل و نتانیاهو است»، گفت: نتانیاهو تلاش می‌کند که مخفیانه در مذاکرات سنگ‌اندازی کند زیرا ایجاد آتش‌بس به کار او با بن‌گویر و اسموتریچ و حزب لیکود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد پیشرفته اسرئیلی توسط مقاومت لبنان، گفت: سرنگونی پهپاد هرمس۹۰۰ در جنوب لبنان به بازار تجاری و نظامی این پهپاد ضربه وارد کرد و این اقدام بسیار مهم بود. دشمن صهیونیستی اعلام کرد که سرنگونی این پهپاد عبور از خطوط قرمز است و ما به آن‌ها می گوییم چه کسی گفته است که ما از خطوط قرمز عبور نمی‌کنیم؟. اهمیت این عملیات در این است که ما پهپاد هرمس را در خطوط مقدم سرنگون کردیم و این امر ثابت می‌کند که قدرت پدافند هوایی مقاومت چقدر بالا است.

تکمیل می شود...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۲
چرا هرگاه مستشاران و فرماندهان نظامی ایرانی در سوریه و لبنان جلسه ترتیب می دهند، بلادرنگ مورد حمله نظامی اسراییل قرار می گیرند؟
چرا حسن نصرالله سالها است که در انظار عمومی ظاهر نشده و تمامی سخنرانی هایش به صورت پخش تلویزیونی صورت می گیرد؟ مگر نه این است که اسراییل را فاقد قدرت و توانایی لازم می نامد؟
کنسولگری محل حضور دیپلماتها و کارمندان سیاسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
شما از خود قانون در آوددی
جالبه از سال۱۹۸۲.... ما درگیر جنگ با عراق بودیم عوض اعزام و تمرکز برای جنگ با عراق به لبنان و سوریه نیرو فرستادن
مرد عمل باشید
چشم در برابر چشم
«حمله اسرائیل به مستشاران ایرانی در کنسولگری یعنی حمله به خاک ایران». چنین چیزی، به رغم شایعه شدن آن، ریشه در حقوق بین الملل ندارد و درست نیست. بهتر است که سید حسن پیش از تکرار این ادعا با یک حقوقدان مشورت می کرد.
طبق قوانین بین الملل حمله به سفارت ،حمله به خاک اون کشور نیست ،دوما اون ساختمان که تابلوی سفارت رانداشته ومجاور سفارت بوده
نصرالله کجاست؟
یه ذره مقاومت نکنید و حمله کنید هم بد نیست
شما لطف کن لایو نگیر حضوری صحبت کن حمله پیشکش درضمن اگر بگیم حمله به خاک بوده بدتره چون نمیتونیم پاسخ بدیم
پس کی تل آویو رو با موشک میزنید یعنی همه حرف و شعار بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار