بازدید 1659
۱

زلنسکی: نگران پایان یافتن ذخیره مهمات هستیم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین شنبه گفت، در صورتی که حملات روسیه با شتاب فعلی ادامه پیدا کند، مهمات بویژه موشک‌های کی‌یف تمام خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۳۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۲ 07 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، زلنسکی در مصاحبه‌ای با تلویزیون این کشور اظهار کرد: اگر آنها با شدتی که در ماه گذشته حمله کرده‌اند، به عملیات خود ادامه دهند، ممکن است که موشک‌های ما تمام شود. شرکایمان این را می‌دانند.

وی همچنین گفت که اوکراین همچنان منتظر بسته کمکی بزرگ آمریکاست که تصویب آن در کنگره این کشور متوقف شده است.

زلنسکی با ابراز امیدواری نسبت به تصویب این بسته افزود: هنوز معتقدم که می‌توانیم رای مثبت کنگره را بگیریم.

رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته هشدار داد که اگر کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف نرسد، ارتش کشورش مجبور خواهد شد در مقابل روسیه عقب‌نشینی کند.

زلنسکی در مصاحبه‌ای با واشنگتن‌پست اظهار کرد: اگر حمایت آمریکا نباشد یعنی اینکه سامانه دفاع هوایی، موشک‌های پاتریوت و مختل‌کننده‌های تسلیحات الکترونیکی و گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپ نداریم.

وی افزود: این به معنای عقب‌نشینی قدم به قدم ما، با گام‌های کوچک خواهد بود. باید تلاش‌کنیم که راهی برای جلوگیری از عقب‌نشینی پیدا کنیم.

در همین حال، الکساندر سیرسکی که به تازگی به ریاست ستاد مشترک ارتش اوکراین منصوب شد، گفت: روسیه شش برابر نیروهای اوکراینی در خط مقدم قدرت آتش دارد و این برتری قدرت نظامی باعث تلفات نیروها و از دادن مواضع ما می‌شود.

اوکراین از کنگره آمریکا خواسته است تا بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری برای کی یف را تصویب کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در حالیکه ارائه بسته‌های کمکی واشنگتن به کی‌یف به علت مخالفت کنگره به بن بست رسیده، گفت که ایالات متحده اجازه نخواهد داد اوکراین در جنگ شکست بخورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
یه دلقک کل دنیا رو بهم ریخت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم