بازدید 1502
۱

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی‌نتیجه است

«سرگئی لاوروف» با بیان اینکه «طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است»، تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
کد خبر: ۱۲۲۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ 29 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه روسی «ایزوستیا» که امروز (جمعه) منتشر شد، اظهار داشت: به هر حال ما آماده مذاکره هستیم، اما نه بر اساس «طرح صلح» ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین.

سرگئی لاوروف افزود که نشست صلح پیشنهادی [از سوی اوکراین] تا زمانی که مبناهای اساسی آن از جمله مشارکت نداشتن روسیه در آن تغییر نکند، موفق نخواهد شد.

وی با طرح این سوال که «چگونه سیاستمداری مهم در واشنگتن، بروکسل، لندن، پاریس یا برلین می‌گوید که هیچ جایگزینی برای طرح [صلح] زلنسکی وجود ندارد؟»، مفاد این طرح مبنی بر خروج روسیه از سرزمین‌هایی که تصرف کرده است را غیرقابل قبول خواند.

لاوروف گفت که با مقام‌ها و دیپلمات‌های سوئیس ملاقات کرده است و به او اطمینان داده‌اند که نشست صلحی که بِرن پذیرفته میزبان آن باشد، مشارکت روسیه را شامل می‌شود و بر اساس شرایط «واقع‌بینانه» برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود که مقام‌های سوئیس به او گفته‌اند «ما درک می‌کنیم که هیچ چیز بدون حضور شما حل نمی‌شود و این [عدم حضور روسیه در نشست صلح اوکراین] ناعادلانه است» و هنگامی که این طرح به «نتیجه‌ای جمعی» تبدیل شد، از روسیه دعوت می‌شود.

لاوروف همچنین اظهار داشت که پیشنهادهای ایالات متحده برای گفت‌وگو در مورد معاملات تسلیحاتی عملی نیست.

وی با بیان اینکه «این یک شوخی است» به روزنامه ایزوستیا گفت: همه اینها به این موضوع برمی‌گردد که سیاست خارجی در ایالات متحده توسط افرادی اداره می‌شود که نمی‌دانند چگونه درگیر دیپلماسی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
لزوم خروج روسیه از حاک اوکراین معادل و برابر با لزوم خروج عراق از خاک ایران در جنگ تحمیلی و خروج اسرائیل از غزه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار