بازدید 6319
هفتصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

سرنگون کردن ۵۳ پهپاد اوکراین توسط ارتش روسیه/ اعلام افتتاح دفتر ناتو در اوکراین/وزیر خارجه آمریکا: اوکراین عضو ناتو خواهد شد

هفتصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 05 April 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و پنجاه و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سرنگون کردن ۵۳ پهپاد اوکراین توسط ارتش روسیه
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۰۰:۳۱

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۳ فروند پهپاد اوکراین را در مناطق مختلف از جمله در منطقه روستوف سرنگون کرده است.

به گزارش ریانووستی، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: حملات تروریستی پهپادی کی‌یف در شبانه روز گذشته خنثی شد و ۴۴ فروند از این پهپادها در منطقه روستوف، جایی که مقر ستاد انتخاباتی روسیه در اوکراین در آنجا قرار دارد، رهگیری و سرنگون شده‌اند.

واسیلی گولوبف فرماندار روستوف با تائید اینکه یک پست برق در این منطقه در حملات پهپادی اوکراین آسیب دیده است، اعلام کرد که یگان‌های پدافند هوایی این منطقه بیش از ۴۰ هدف هوابرد را منهدم کرده‌اند، اگرچه یک پست برق آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه کار برای بازگرداندن پست برق آسیب دیده به مدار در حال انجام است، در کانال تلگرامی خود نوشت: حملات پهپادی در ناحیه موروزوفسک در شمال شرق روستوف که در جوار مرز شرقی اوکراین قرار دارد، متمرکز بودند.

بر اساس این بیانیه، یک پهپاد در منطقه ساراتوف، جایی که پایگاه هوایی بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در آن قرار دارد، سرنگون شد و پهپادهای دیگری نیز بر فراز مناطق کورسک، بلگورود و کراسنودار هدف قرار گرفته و سرنگون شدند اما خبری از تلفات جانی گزارش نشده است.

مدودف: برای کشتن هر سرباز ناتو باید بالاترین جایزه داده شود
۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ۲۱:۱۷

معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به احتمال اعزام نیروهای ناتو برای نبرد علیه مسکو گفت با تمام نیروهای غربی در اوکراین به عنوان دشمن رفتار خواهد شد.

«دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه که هم‌اکنون به‌عنوان معاون شورای امنیت این کشور فعالیت می‌کند، روز پنج‌شنبه در پیامی خاطر نشان کرد که اگر سربازان ناتو برای مبارزه با نیروهای روسی به اوکراین اعزام شوند، باید جوایزی برای کشتن سربازان ناتو در نظر گرفته شود.

وی در این پیام که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، با انتقاد از حامیان غربی کی‌یف گفت: اگر آن‌ها تصور می‌کنند که اعزام نیروهای خارجی به اوکراین منجر به تشدید خطرناک درگیری‌ها نمی‌شود، جهان را احمق فرص کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد که اگر در نهایت سربازان ناتو به اوکراین برسند، آن‌ها به نقش‌های غیر جنگی محدود نخواهند شد.  

مدودف تصریح کرد: آن‌ها بخشی از نیروهای نظامی خواهند شد که علیه ما می‌جنگند. به همین دلیل است که باید با آن‌ها فقط به عنوان دشمن رفتار شود. ما نباید اسیر بگیریم! برای هر سرباز کشته‌شده ناتو باید بالاترین جوایز داده شود.

بائربوک: ناتو لنگرگاه اصلی امنیت اروپاست
۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ۲۱:۱۶

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان ناتو را «لنگرگاه اصلی امنیت» اروپا توصیف کرد و گفت که حمله روسیه به اوکراین بزرگترین تهدید علیه صلح در اروپا را ایجاد کرد.

 بائربوک پنجشنبه خواستار افزایش حمایت نظامی از اوکراین شد و هشدار داد که شکست کی‌یف در مقابل روسیه باعث کشیده شدن جنگ به اروپای مرکزی می‌شود.

وزیر خارجه آلمان در پاسخ به خبرنگاران در بروکسل گفت: اگر اوکراین نتواند به دفاع از خود ادامه دهد احتمال تهاجم روسیه به سمت مرزهای بیشتری در اروپا و مرزهای ناتو وجود دارد.

وی افزود که در صورت ناتوانی اوکراین در دفاع از خود، این جنگ با برلین هشت ساعت فاصله خواهد داشت و حتی فاصله آن با بروکسل که قلب اتحادیه اروپا و ناتو است، هشت ساعت دیگر خواهد بود.

بائربوک گفت که دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو ناتو در جلسه خود درباره افزایش حمایت از اوکراین از طریق آموزش‌های نظامی و هماهنگی بهتر در ارسال سلاح توافق کردند.

وزیر خارجه آلمان تصریح کرد: افزایش حمایت از اوکراین به نفع ماست؛ خصوصا در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو مهم است که به صراحت اعلام کنیم ما در حمایت از اوکراین متحد هستیم و برای دفاع از آزادی و صلح خودمان متحد می‌مانیم.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در ماه فوریه یک توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله امضا کردند.

آلمان اعلام کرده است که فقط در چارچوب استانداردهای بین‌المللی و منشور سازمان ملل به اوکراین کمک نظامی ارائه خواهد کرد.

در این توافقنامه آمده است که آلمان از تمامی روش‌های ممکن برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین استفاده و در بازسازی زیرساخت‌های این کشور کمک خواهد کرد.

اوکراین قصد داد تا زمان پیوستن به ناتو، با کشورهای عضو این ائتلاف نظامی، توافقنامه امنیتی امضا کند.

اعلام افتتاح دفتر ناتو در اوکراین

وزبر امورخارجه لهستان با اعلام این خبر که ناتو در اوکراین دفتر نمایندگی ایجاد می‌کند، تاکید کرد این هیات نمایندگی در جنگ اوکراین شرکت نخواهد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امورخارجه لهستان شامگاه پنج‌شنبه پس از نشست دیپلمات‌های ارشد ناتو در بروکسل گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یک دفتر نمایندگی برای حمایت از اوکراین ایجاد خواهد کرد.

وزارت امورخارجه لهستان در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از سیکورسکی نوشت: ما تصمیم گرفته‌ایم که در اوکراین دفتر نمایندگی ایجاد کنیم. این به معنای ورود ما به جنگ نیست، بلکه از این طریق می‌توانیم از قابلیت‌های هماهنگی، آموزشی و برنامه‌ریزی ناتو به شیوه بهتری برای حمایت از اوکراین استفاده کنیم.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وزیر امور خارجه لهستان پیش از این نیز از برنامه‌ریزی برای ایجاد چنین ماموریتی قبل از نشست بروکسل خبر داده بود. او تاکید کرده بود که این دفتر نمایندگی در نبرد در اوکراین شرکت نخواهد کرد.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اواخر فوریه گفت که حدود ۲۰ کشور غربی که در نشست اخیر پاریس درباره کمک‌های بیشتر به کی‌یف شرکت کردند، درباره امکان اعزام نیروهای زمینی به اوکراین بحث کرده‌اند. به گفته ماکرون، اجماع بر سر این موضوع حاصل نشده است اما چنین احتمالی در آینده قابل رد نیست.

پس از این نشست، اکثر کشورهایی که در آن شرکت کردند، از جمله لهستان اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارند و با ایده دخالت مستقیم در عملیات نظامی علیه روسیه مخالفند.

وزیر خارجه آمریکا: اوکراین عضو ناتو خواهد شد

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پنجشنبه گفت که اوکراین سرانجام به عضویت پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواهد آمد.

بلینکن در سفری به بروکسل به خبرنگاران افزود: هدف ما ایجاد پلی برای عضویت اوکراین در ناتو است.

در همین راستا، شماری از کشورهای عضو ناتو توافقنامه‌های ۱۰ ساله امضا و اعضای این سازمان در تازه‌ترین اقدام خود با ایجاد دفتر نمایندگی در اوکراین موافقت کردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به تازگی گفت که اوکراین به ناتو خواهد پیوست و حمایت های بیشتری از این کشور در راه است.

وی افزود: وضعیت در میدان جنگ همچنان بسیار خطیر است. هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای تسلط بر اوکراین تغییر نکرده و هیچ نشانه ای مبنی بر آماده شدن او برای صلح وجود ندارد.

استولتنبرگ گفت که رئیس جمهوری روسیه جنگ را برای بستن راه عضویت کی‌یف در ناتو آغاز کرد و افزود: اما او دقیقاً به نتیجه عکس آن دست یافته است. اوکراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به (عضویت در) ناتو نزدیک شده است.

اما عضویت اوکراین در ناتو با فراز و نشیب‌هایی روبرو است. آنتونی تاجانی وزیر امور خارجه ایتالیا ماه فوریه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به خبرنگاران گفت، در اوضاع کنونی، اوعضویت اوکراین در ناتو امکان‌پذیر نیست و به معنای جنگ جهانی سوم است.

تاجانی تصریح کرد: پس از پایان جنگ، شرایط برای عضویت اوکراین در ناتو فراهم است، ولی در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

تاجانی گفت: ما باید بسیار محتاط باشیم، زیرا عضویت اوکراین در ناتو در زمان کنونی، به معنای وارد کردن ناتو به جنگ با روسیه و جنگ جهانی سوم است.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز گفته: روسیه هرگز عضویت یک کشور همسایه خود در ناتو و اتحادیه اروپا را تحمل نخواهد کرد.

سفیر روسیه در بروکسل: مذاکره با ناتو در شرایط جنگ ترکیبی علیه روسیه دشوار است

الکساندر توکووینین سفیر روسیه در بروکسل در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا گفت:  هیات دیپلماتیک روسیه در بروکسل آماده مذاکرات درباره انتقال اطلاعات بین مسکو  و ناتو است؛ اما در شرایط جنگ هیبریدی ( ترکیبی ) ضد روسی صحبت در مورد گفت و گو بین طرفین دشوار است.

 توکووینین در پاسخ به این که آیا اکنون زمینه گفت و گو بین روسیه و ناتو وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که این پیمان نظامی و اعضای آن در حال انجام یک جنگ ترکیبی علیه روسیه در خاک اوکراین هستند، صحبت در مورد هر گونه گفت و گو دشوار است.

وی تاکید کرد: «در عین حال در سفارت روسیه در بلژیک در صورت لزوم برای انتقال اطلاعات باز است.

سفیر روسیه خاطرنشان کرد که ناتو "یک بار دیگر وظایفی را بر عهده می گیرد که ماهیت تهاجمی این سازمان را نشان می دهد.

وی ادامه داد: ناتو در حال ارسال کمک ها به اوکراین است و تمامی تدارکات نظامی، دوجانبه توسط کشورهای عضو و با هماهنگی ایالات متحده انجام می شود.

توکووینین خاطرنشان کرد: وزرای خارجه این بلوک نظامی (ناتو ) در نشست خود در بروکسل تصمیم گرفتند که مکانیسم این هماهنگی ارایه شود و این اقدام یک گام جدید بزرگ در جهت تشدید تنش در اروپا و به طور کلی در روابط بین‌الملل خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۸
اوکراین رو باید هرچه زودتر روسیه ضمیمه خاکش کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
اگه زورش میرسید تا حالا انجام داده بود
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
بابا. یک کمی مروت هم خوب چیزی است. انقدر اروپاییها را در سرمای سخت للزوندید که گفتند همه می خواهیم عضو روسیه بشویم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
از نبود آی پی کانادا میشه به این نتیجه رسید که یه حمله بزرگ از طرف اوکراین در پیشه. خدا به روسیه رحم کنه
ابلیس حاکم درمسکو بهانه اصلی اش در حمله به اوکراین تصمیم این کشور برای پیوستن اوکراین به ناتو بود. حالا خودشان با حمله وحشیانه شان این الحاق را سرعت بخشیدند. ضمن اینکه الان وقتی سیل اسلحه ازسوی ناتو سرازیر اوکراین است ویکسوم نیروی زمینی روسیه نابودشده درحقیقت اوکراین عضو غیررسمی ناتو محسوب میشود. یعنی اوباش حاکم در کرملین دقیقا نتیجه برعکس گرفتند وپس از تریلیونهادلار خسارت و نیم میلیون تلفات نتیجه حمله شان چیزی شده که میخواستند از آن جلوگیری کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
شاگرد مکتب آی پی کانادایی حبیب؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
ساده ای یا راه راه . الحاق اوکراین به ناتو چه خطری برای روسها داره ؟ روسها این رو بهانه کردند تا شرق اوکراین رو ضمیمه ی خاکشان کنند تا سواحلشون رو در آبهای آزاد بیشتر کنند . به نقشه نگاه کن تا ببینی توهم الحاق اوکراین به ناتو چه نونی برای روسها داشت . دشمنی می کنی بکن اما عقلت رو زیر پات نگذار . صدام هم برای حمله به ایران بهانه های عربی می آورد اما هدفش الحاق خوزستان به عراق و افزایش سواحل دریایی بود . منتها اینجا ایرانه و نتونست اونجا اوکراین و روسیه تونست . با رجز خوانی مجازی هم چیزی عوض نمی شه . .
قشنگ شد
روس گداهای عزیز، فکر کنم فاتحه روسیه خوانده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
غربگدا این یانکی ها هستن مارو تحریم کردن مشکل روسیه چیه؟ اونکه آسیبی به ما نمیزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
ما دو سال است که هر روز یک فاتحه خوانده ایم .
ناتو باید موشک های دوربرد به اوکراین بده تا نیروگاهها و پالایشگاههای روسیه را هدف قرار بده تا پوتین بفهمه تجاوز چه هزینه ای داره
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
پوتین فهمیده اما دیکتاتورها برخلاف کشورهای دموکراتیک دکمه برگشت ندارند. کشورهای مهم که ثروت و قدرت دارند دیگه با روسیه مثل سابق رفتار نمی کنند مهمترینش لغو صادرات گاز به اروپا هست که آمریکا رو ثروتمند و روسیه رو فقیر تر می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
چشم. می‌گوییم که بدهند. آی کاش زودتر این تاکتیک راهبردی را ارائه میدادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
ناتو منتظر نظر تو بود . فردا می فرسته . بازم چیزی به ذهنت می رسه سفارش بده شاید گره ای از کار ناتو باز کرد .
پوتین حماقت کرد و به اوکراین حمله کرد و نتیجه اش این شد که سه سال بعد، ناتو رسما دفترش در کیف را افتتاح کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
یه دفتر در مقابل یک چهارم خاک اوکراین. واقعا روسیه ضرر کرد و اوکراین پیروز شده است.
با توجه به اظهارات اخیر مددوف، انگار او از پوتین هم دیوانه تر است
با تصرف قریب الوقوع رفح از طرف اسراییل و پاک شده غزه از لوث وجود خرابکاران حماس، وقت استراحت روسیه نیز پایان می یاید و شمارش معکوس برای سقوط پوتین آغاز خواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
جدی میفرمایید؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
می گویید انتخابات امریکا و رفتار اسراییلیها رو روسها کنترل می کنند . پس الان ابرقدرت واقعی کیه ؟
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
مرگ به یانکی پرست وطن فروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
پیام بعدی رو نذاشتی
پوتین بک جنایتکار جنگی ....
داری کم کاری میکنیا
اقای فرزین. برای نجات اقتصاد مردم ایران طلا ملت را در بازار حراج نکنید. فقط چند روز اثر دارد. مولفه های ارزش پول ملی بسیار فراتر از حراج چند کیلو یا حتی چند تن طلا ست. در میان مدت بمراتب تورم سنگین تری و سقوط ارزش پول بیشتری را شاهد خواهیم بود اگر ذخایر طلا بانک مرکزی از این کمتر شود. بجای این کارها پرونده اقتصاد ایران را زیر بغل بزنید و مستقیم بروید حضور مقامات و شجاعانه گزارش واقعی به انها از وضع اقتصاد و دخایر ارزی ودلاری و نیاز اقتصاد امروز ایران بدهید. دیر شده ولی هر روز دیرتر شدن فاجعه بزرگتری خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
فکر کردی برای چی نمای بانک مرکزی سیاه است . شفاف سازی ؟ اونم از طرف بانک مرکزی ؟ زهی خیال باطل . پشت اون نمای سیاه رنگ ، چند صد نفر نشسته اند که از قضا تقریبا همگی دلال ارز و طلا هستند . کجایی کانادایی ؟!
ایران باید یک بار برای همیشه به روسیه کمک کنه تا اوکراین کامل سقوط کنه تنها راه این که این بیشرف ها رو ادم کنیم همینه
پاسخ ها
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
یعنی شما کشور گشایی رو تایید می کنید؟ اینطور صدام هم در تاریخ محکوم نمیشه کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
انتقام سخت چی شد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
بعد هم کل جهان رو بگیرید و کاخ سفید رو حسینیه کنید
اوه اوه چه شود
آیا می دانستید ۷ اکتبر که طوفان الاقصی آغاز شد روز جشن تولد پوتین بود . پوتین بشدت به جنگهای جدید نیاز دارد
پوتین صدهزار جوان روس رو به کشتن داده بود که این اتفاق نیفته که
ای کاش روسیه و چین و آمریکا یا هر کشور دیگه ای به خواست دیگر ملت احترام بگذارند. وقتی مردم اوکراین تصمیم گرفتن عضو ناتو شوند دیگه ارتباطی با روسیه ندارد. مثل این میمونه ما از آمریکا اجازه بگیریم که آیا اجازه هست با چین پیمان دفاعی ببندیم! روسیه تجاوز کرده و محکوم هست البته اگر آزاده باشیم نه مرعوب پوتین
بزودی پوتین با شکست مفتضحانه از اوکراین خارج میشه همونطور که امریکا از ویتنام خارج شد ، تاریخ در حال تکراره فقط اسامی کشورها تغییر میکنه،،، ثابت شد که ارتش های بزرگ دنیا هم پاشنه آشیل دارند و اوکراین بزودی جواب دندانشکنی ب روسیه خواهد داد
جنگ سرد دوم حالا حالا ها ادامه داره حداقل تا ۵ سال دیگه . فقط امیدوارم که به داخل ایران کشیده نشه .
خواهیم دید اراده یانکی جماعت عملی میشه یا جبهه مقاومت
خوشم یاد اصل بیطرفی رو اصلاً رعایت نمیکنی. اون۱۴ بمب افکنی که اوکراین از روسیه با پهپاد زده رو هم میگفتی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار