بازدید 6596
هفتصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

هشدار شدید روسیه درباره اعزام نیروهای ناتو به اوکراین/ انگلیس: ناتو نیرویی به اوکراین اعزام نمی‌کند

هفتصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱ 04 April 2024

بین الملل تابناک: هفتصد و پنجاه و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: روسیه مجبور شد با ابزارهای مسلحانه از منافع خود دفاع کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ۰۱:۴۷

 رئیس جمهوری روسیه امروز گفت: کشورش در شرایطی قرار گرفته که مجبور است به زور و ابزارهای مسلحانه از مردم، آینده و حاکمیت خود دفاع کند.

 ولادیمیر پوتین در دوازدهمین کنگره فدراسیون اتحادیه های کارگری مستقل روسیه گفت: همه شرایطی را که ما در آن زندگی می کنیم، درک می‌کنند. ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که کشورمان مجبور است به زور و با ابزارهای مسلحانه از خود دفاع کند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: کسانی که مغز متفکر حمله تروریستی سالن کنسرت شهر کروکوس در نزدیکی مسکو بودند، بیش از همه می‌خواستند به اتحاد روسیه آسیب برسانند.

پوتین اظهار داشت: ما دلایل بسیاری داریم که باور کنیم هدف اصلی مغز متفکر این حملات تروریستی مرگبار در مسکو، نابودی وحدت ما بود. هیچ هدف دیگری (برای این حملات) قابل مشاهده نیست.

لاوروف: غرب مسئول بن‌بست اوکراین است
۱۴۰۳/۰۱/۱۷ - ۰۱:۴۵

 وزیر امور خارجه روسیه، غرب را مسئول وضعیت کنونی در بحران اوکراین دانست و گفت: وضعیت در موضوع اوکراین در بن بست قرار دارد اما این روسیه نبود که وضعیت را به این نقطه سوق داد.

 سرگئی لاوروف پنجشنبه در میزگرد حل و فصل بحران اوکراین که با حضور سفیران و رؤسای نمایندگی‌های دییپلماتیک بیش از ۷۰ کشور در مسکو برگزار شد،‌ افزود: روسیه تنها در صورتی آماده است که درباره تضمین های امنیتی اوکراین بحث کند که گفت و گو برای حل مناقشه در شرایط مساوی باشد.
وی ادامه داد: چین تا به امروز شفاف ترین و معقول ترین طرح را برای حل و فصل اوکراین ارائه کرده است.


وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه غرب در مذاکرات درباره طرح صلح پیشنهادی ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، نظر کشورهای جنوب به عنوان اکثریت جهان را در نظر نمی‌گیرد، سخنان کشورهای جنوب جهان در این باره شنیده می‌شود اما به هیچ وجه مورد توجه قرار نمی‌گیرد و مورد توجه نخواهد بود.
وی ادامه داد: تنها برخی شفاف سازی‌های حاشیه ای ممکن است رخ دهد، اما ماهیت "فرمول زلنسکی" به عنوان یک اولتیماتوم بدون تغییر باقی می ماند.

اوکراین در حمله تروریستی به کروکوس دست داشت
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آشکار است که اوکراین در حمله تروریستی در محل کنسرت تالار کروکوس در ۲۲ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۳) دست داشته است.
وی اظهار داشت:‌ ابعاد این حمله تروریستی اکنون به طور فعال توسط کمیته تحقیق و دادستانی کل و سایر مقامات ذی صلاح در روسیه در حال بررسی است.
لاوروف گفت: از قبل آشکار است که ردپایی از اوکراین وجود داشته است، به ویژه از زمانی که اوکراین در بسیاری از اقدامات تروریستی دیگر دخالت داشته است.

قرار است کمک به اوکراین برای اعضای ناتو اجباری شود
وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اکنون آنها می‌خواهند کمک نظامی داوطلبانه به اوکراین را در داخل ناتو به کمک نظامی اجباری تبدیل کنند. برای اینکه همه اعضای ناتو را از طریق نظم و انضباط سخت‌گیرانه مجبور به ثبت نام برای تامین اجباری بودجه و تسلیحات برای رژیم کی‌یف کنند.
اسپوتنیک در ادامه نوشت: کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، کمک های نظامی و مالی به کی یف ارائه کرده اند. کرملین به طور مداوم نسبت به ادامه ارسال تسلیحات به کی یف هشدار داده و گفته است که این امر منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین- اردیبهشت ۱۴۰۱) روسیه یادداشت دیپلماتیکی به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

کی‌یف چیزی برای گفتن به سازمان ملل در مورد حمایت از حقوق بشر در اوکراین ندارد
لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اوکراین چیزی برای گزارش دادن به سازمان ملل در مورد احترام به حقوق بشر نخواهد داشت و به همین دلیل است که از این وظیفه شانه خالی می کند.
وی در این باره گفت:‌ تا همین اواخر، هیچ کشوری به تنهایی از چنین بررسی دوره ای جهانی وضعیت حقوق بشر طفره نمی رفت. اما اکنون اصل پوشش جهانی این بررسی، توسط کی یف بی اعتبار شده است، اوکراینی ها نمی خواهند در مورد نحوه رعایت حقوق بشر، به گزارشگر ویژه گزارش دهند، زیرا می دانند: آنها چیزی برای گزارش ندارند.
وزیر امور خارجه روسیه ادامه داد: تحت فشار غرب، شورای حقوق بشر تصمیم گرفت به اوکراین اجازه دهد در مورد اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی گزارشی ارائه نکند، همانطور که قرار بود این گزارش به سال ۲۰۲۷ موکول شود.

دیدگاه دومای روسیه درباره وجود گروه تروریستی متشکل از مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین
نمایندگان دومای دولتی (مجلس سفلی) روسیه پیش‌تر از وجود یک گروه جنایتکار سازمان یافته (تروریستی) که شامل مقامات ارشد ایالات متحده، ناتو و اوکراین است، خبر دادند و از کمیته تحقیقات و دادستانی کل روسیه خواستار انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه شدند.
در بیانیه ای که نمایندگان دومای دولتی روسیه منتشر کردند آمده است: بررسی‌های دوما، حقایق و رویدادهایی را توصیف می کند که وجود یک گروه جنایتکار سازمان یافته (تروریستی) را تأیید می کند که شامل مقامات ارشد ایالات متحده، رهبران بلوک نظامی-سیاسی ناتو، شرکای تجاری اوکراینی بایدن، رهبری سیاسی اوکراین و کارمندان اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین و سرویس فدرال این کشور است.
نمایندگان دوما خواهان این هستند که "این اظهارات را گزارش جنایت تلقی کنند و در مورد حقایق سازماندهی و تامین مالی تروریسم تحقیق کرده و درخواست کمک به کشورهای خارجی برای بررسی حقایق تامین مالی تروریسم را ارسال کنند."
نمایندگان دوما همچنین از کمیته تحقیقات و دادستانی کل روسیه خواسته‌اند که به کشورهای خارجی به منظور اتخاذ تدابیری برای شناسایی، کشف، مسدود کردن یا توقیف هرگونه وجوهی که به منظور ارتکاب جنایات تروریستی استفاده یا تخصیص داده شده، درخواست محکومیت یا استرداد اشخاص دخیل در تامین مالی تروریسم، جلب مسئولیت اشخاص حقیقی و حقوقی دخیل در تامین مالی تروریسم و اطلاع رسانی به مردم در مورد حقایق و تصمیمات تعیین شده درخواست کنند.

این بیانیه توسط آندری کراسوف معاون اول کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه، نیکولای خاریتونوف رئیس کمیته دومای دولتی در خاور دور، یانا لانتراتووا معاون اول رئیس کمیته دومای دولتی در امور آموزش، الکساندر دوگین فیلسوف و آندری درکاچ معاون سابق رادای عالی اوکراین امضا شد.
نمایندگان این بیانیه را به کمیته تحقیقات و همچنین دادستانی کل روسیه، اداره فدرال دادگستری آلمان، وزارت دادگستری ایالات متحده، وزارت دادگستری و نظم عمومی جمهوری قبرس و وزارت دادگستری فرانسه ارسال کردند.

انگلیس: ناتو نیرویی به اوکراین اعزام نمی‌کند
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۲۲:۱۱

وزیر خارجه انگلیس امروز (پنج‌شنبه) تاکید کرد که نیروهای ناتو به اوکراین اعزام نمی‌شوند.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس به برنامه بی‌بی‌سی اوکراین‌کست گفت ائتلاف نظامی ناتو «به دنبال ماموریت ناتو برای اوکراین است، نه ماموریت ناتو در اوکراین.»

به گفته او، این ائتلاف نظامی از استقرار نیروها در اوکراین خودداری کرده است زیرا خواهان درگیری مستقیم با نیروهای روسیه نیست. این اظهارات در واکنش به زمزمه‌هایی از احتمال اعزام مخفیانه نیرو به اوکراین مطرح می‌شود.

با این حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در برخی مواقع به عنوان اخلالگر دیپلماتیک دیده می‌شود، قبلا گفته بود که نمی‌توان حضور نیروهای ناتو در اوکراین را منتفی دانست.

هنگامی که از دیوید کامرون پرسیده شد که آیا می‌تواند نیروهای ناتو در اوکراین را تصور کند، او پاسخ داد «خیر» و افزود: فکر می‌کنم که ما نمی‌خواهیم چنین هدفی را به ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) بدهیم و ناتو می‌تواند کارهای زیادی برای بهتر و هماهنگ شدن کمکی که ما به اوکراین ارائه می‌کنیم، انجام دهد.

کامرون که سابقا نخست‌وزیر انگلیس هم بوده، افزود: اما اساسا برای کشورهایی مانند بریتانیا و همه آنهایی که از اوکراین حمایت می‌کنند، این مسئله اراده سیاسی است. آیا ما صبر داریم؟ آیا اراده داریم؟ آیا ما برای دادن منابع آمادگی داریم؟ اکنون، در مورد بریتانیا، قطعا پاسخ مثبت است.

وزیر امور خارجه انگلیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین پرداخت و گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا کمک‌های بیشتری را در سریع‌ترین زمان ممکن به دست غیرنظامیان غزه برسانیم. ما به گذرگاه‌های زمینی بیشتری نیاز داریم و بندر اشدود برای کمک‌های بشردوستانه باز است.

در خصوص اوکراین، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان امروز در حاشیه نشست ناتو در بروکسل گفت کشورش با هرگونه پیشنهاد ناتو که منجر به تشدید درگیری میان روسیه و اوکراین شود، مخالفت خواهد کرد.

او تاکید کرد: ما باید هر کاری که ممکن است، برای جلوگیری از درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه در دوره آینده انجام دهیم. به اعتقاد من، نیت‌هایی غیر از این هم وجود دارد و برخی از پیشنهادات مورد بحث مطمئنا از برخی از خطوطی که تاکنون تصور می‌شد قرمز باشند، عبور می‌کنند.

بلومبرگ: غرب در تولید تسلیحات به گرد پای روسیه نمی‌رسد
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۲۱:۵۲

رسانه آمریکایی گزارش داد، اوکراین و متحدانش در رقابت تولید تسلیحات با روسیه شکست خورده‌اند و در تامین مهمات مورد نیاز اوکراین برای ادامه جنگ دچار مشکل هستند.

به گفته منابع آگاه در کشورهای متحد اوکراین که از وضعیت خطوط مقدم مطلع هستند، جریان کمک‌های نظامی غرب به اوکراین به طرز چشمگیری کاهش یافته است؛ تا جایی که در برخی موارد از برخی سلاح‌های اوکراینی تنها یک خشاب در روز شلیک می‌شود تا امکان ادامه جنگ وجود داشته باشد.

این موجب شده تا متحدان اوکراین برای تامین مهمات موردنیاز این کشور در چهارگوشه جهان به هر دری بزنند؛ اما این طرح‌ها از سرعت کافی برخوردار نیست و دستاورد آن‌ها در کوتاه‌مدت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نخست‌وزیر استونی با اشاره به این کمبود مهمات در پیامی به شبکه خبری بلومبرگ گفت: «وقتی برای هدر دادن نداریم. تعهد بلندمدت مهم است، اما این حقیقت هم در مورد جنگ وجود دارد که هر طرف مهمات بیشتری داشته باشد، پیروز می‌شود.»

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، گزارش داد متحدان «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نگران حملات احتمالی روسیه در تابستان هستند.

کی‌یف در اواخر ژانویه به متحدان خود هشدار داد که روسیه در روز سه برابر نیروهای اوکراین گلوله توپ شلیک می‌کند. این میزان امروز به هفت‌ برابر رسیده است.

مقامات اروپایی که چند ماه درگیر بحث بر سر استفاده از بودجه‌های اتحادیه اروپا برای خرید مهمات موردنیاز اوکراین از کشورهای خارجی بودند، حال به عمق فاجعه پی برده و می‌دانند در صورت پیشروی روسیه در اوکراین، دفاع از قلمرو ناتو برای آن‌ها به‌مراتب پرهزینه‌تر خواهد بود. ازاین‌رو، آن‌ها به هر دری می‌زنند تا مهمات لازم را تامین کنند.

بااین‌حال، زلنسکی اخیرا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست اظهار کرد که در صورت عدم حمایت آمریکا از کی‌یف، اوکراین ناچار به عقب‌نشینی تدریجی خواهد شد.

او به واشنگتن‌پست گفت: «اگر هیچ حمایتی از سوی آمریکا صورت نگیرد، یعنی ما پدافند هوایی نخواهیم داشت؛ موشک‌های پاتریوت، تجهیزات اختلال در جنگ‌افزارهای الکترونیک و توپ‌های ۱۵۵ میلی‌متری نخواهیم داشت. این بدین معناست که ما گام‌به‌گام و ذره به ذره به عقب می‌رویم.»

به گزارش گاردین، روسیه قرار است در سال میلادی جاری حدود ۴.۵ میلیون گلوله توپ تولید کند. در مقابل، اتحادیه اروپا هدف خود را تولید تنها ۱.۴ میلیون گلوله توپ تعیین کرده و وعده داده در سال آینده این عدد به ۲ میلیون گلوله افزایش یابد. ایالات متحده هم سعی دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید توپ خود را به ۱.۲ میلیون در سال برساند، اما این نیز به موافقت کنگره آمریکا بستگی دارد و زمان‌بر است.

نخست‌وزیر استونی در این باره به بلومبرگ گفت: «می‌دانیم که صنعت نظامی روسیه به‌صورت سه شیفت فعال است و اندوخته‌های مهمات اوکراین با سرعت کاهش می‌یابند. اگر ما حمایت نکنیم، این جنگ شکست خواهد خورد.»

کرملین: فعلا برنامه‌ای برای تماس پوتین و مکرون نیست
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۲۱:۴۶

 سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پس از گفت‌وگوی تلفنی وزیران دفاع روسیه و فرانسه، برنامه‌ای برای تماس ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون رؤسای جمهور دو کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر، برنامه‌ای برای برقراری تماس در بالاترین سطح وجود ندارد.

دیمیتری پسکوف پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای برای تماس پوتین و مکرون برنامه‌ریزی نشده است اما رئیس‌جمهوری روسیه همچنان آماده گفت‌وگو است.
وی ادامه داد: پوتین گفت‌وگوی بین‌المللی فعالی با مقاماتی دارد که علاقه‌مند به توسعه روابط با روسیه هستند؛ پوتین همیشه برای حل مشکلات پیچیده - حتی پیچیده‌ترین مسائل - جهانی و منطقه‌ای آماده گفت‌وگو است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه در گفتگوی تلفنی با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، در ارتباط با حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس ابراز همدردی کرد. بنا بر این گزارش، لکورنو مصرانه تلاش کرد تا شویگو را متقاعد کند که کی‌یف و غرب در این حمله تروریستی دخالتی ندارند و مسئولیت این حمله را متوجه گروه تروریستی داعش دانست.
علاوه بر این، شویگو در گفتگو با لکورنو درباره مشکلاتی که حضور یک گروه فرانسوی در اوکراین برای پاریس به همراه خواهد داشت، هشدار داد. وزیران دفاع روسیه و فرانسه، آمادگی خود را برای گفتگو در مورد وضعیت اوکراین اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ گفته بود: اطلاعات جدیدی در مورد آماده سازی یک گروه نظامی توسط پاریس برای اعزام به اوکراین به دست‌ آمده است.

هشدار شدید روسیه درباره اعزام نیروهای ناتو به اوکراین

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد، در صورت اقدامات «ماجراجویانه» متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، درگیری اوکراین می‌تواند به خارج از این کشور گسترش یابد.

الکساندر گروشکو در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره احتمال اعزام نیروی فرانسوی به اوکراین به ویژه در شرایط تشدید تنش های نظامی و سیاسی در اروپا غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه روسیه، بارها درباره اظهارات اخیر رئیس جمهوری فرانسه در خصوص امکان اعزام نیروی نظامی کشورهای عضو ائتلاف ناتو به منطقه مورد مخاصمه اظهار نظر کرده است.

این ایده ها بی‌درنگ با مخالفت مقامات مقر ناتو در بروکسل، واشنگتن و کشورهای عضو ناتو و اکثر پایتخت های دیگر کشورهای این ائتلاف مواجه شده است.

این مقام روس افزود: بی تردید چنین اظهاراتی، آمادگی برای دنبال کردن مسیر تشدید تنش ها را، آن هم در شرایطی نشان می دهد که غرب با شکست راهبردی در جنگ مواجه است.

وی ادامه داد: چنین ادعاهایی، صرف نظر از اهداف سیاسی داخلی یا خارجی آن به ویژه در شرایط تشدید وخامت اوضاع سیاسی و نظامی در اروپا پذیرفتنی نیست.

گروشکو یادآوری کرد که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، بارها گفته است که این ائتلاف در جنگ با روسیه یا طرف درگیری اوکراین نیست.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: درگیری در اوکراین ممکن است در نتیجه اقدامات «ماجراجویانه» حتی یک کشور ناتو، از مرزهای جغرافیایی این کشور فراتر رود.

به گفته وی، اظهارات مکرون درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین نشان دهنده آمادگی برای دنبال کردن «مسیر تشدید تنش ها»ست.

این دیپلمات روس افزود: روابط روسیه و ناتو به طور قابل پیش بینی و عمدی وخیم تر شده، در حالی که کانال های ارتباطی دو طرف به پایین ترین سطح رسیده است.

گروشکو با این حال تاکید کرد که کشورش قصد درگیری نظامی با ناتو و هیچ یک از اعضای این ائتلاف را ندارد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد، تا وقتی که ناتو روسیه را یک تهدید مستقیم قلمداد می کند، امکان بحث درباره توافقات امنیتی با غرب وجود ندارد.

گروشکو در این مصاحبه گفت: آینده معماری امنیتی در اروپا باید منافع روسیه را تامین کند. ناتو نمی تواند آن را علیه مسکو طراحی کند.

مسکو: پاریس در صورت اعزام نیرو به اوکراین مشکلاتی برای خود ایجاد خواهد کرد

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک تماس تلفنی کم‌سابقه با همتای فرانسوی خود به سباستین لکورنو هشدار داد و گفت که پاریس در صورت اعزام نیرو به اوکراین، مشکلاتی برای خود ایجاد خواهد کرد.

به گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه در این تماس تلفنی یک ساعته ـ که اولین مکالمه بین وزرای دفاع دو کشور از اکتبر ۲۰۲۲ بود ـ به همتای فرانسوی خود، گفت: اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین پایانی بد و فاجعه‌بار برای این کشور خواهد داشت.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، در این تماس تلفنی، شویگو و همتای فرانسوی‌ او در مورد ازسرگیری احتمالی مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین نیز گفت وگو کردند.

در این بیانیه آمده است: شویگو در این تماس تلفنی با بیان اینکه آغاز مذاکرات صلح احتمالی بین مسکو و کی‌یف می‌تواند مبتنی بر ابتکار صلح استانبول باشد، به لکورنو گفت: هر نشست پیشنهادی در رابطه با صلح بین مسکو و کی‌یف بدون مشارکت روسیه بی‌فایده خواهد بود.

وزارت دفاع فرانسه هم در بیانیه‌ای که در رابطه با این گفت وگوی تلفنی منتشر شد، اعلام کرد: لکورنو در این تماس تلفنی، بار دیگر بر تداوم حمایت پاریس از کی‌یف در مبارزه برای دفاع از آزادی و حاکمیت ملی اوکراین و برقراری صلح و امنیت در قاره اروپا تا هر زمانی که نیاز باشد، تاکید کرد.

به نوشته راشا تودی، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد و هر دو طرف یکدیگر را به طرح خواسته‌های غیرواقعی متهم کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
روسیه باید سر مار را در آمریکا بزند.
پاسخ ها
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
پوتین روسی فعلا شلوار خودش را نتوانسته اند در جنگ

تجاوزکارانه به اوکراین نگه دارد
و در بد دام و تله ای افتاده و پس از فرسوده شدن و خسته

شدن کامل و فرار جوانان و مردم و سربازان از میدان جنگ

همچون یک لقمه چرب و نرم واسه آمریکا می‌گردد که

هلو برو تو گلو ، خواهد شد و این پروژه بزودی انجام شده و پایان خواهد یافت
روسیه دو سال داره به ناتو هشدار میده.... بی خیال
پوتین بدجوری ترسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
داستان پوتین تمام شده. همانطور که داستان اردوغان تمام شده. اگر قرار بود هر کوچکی با جند تا اسلحه یا بلوف بتونه حرف خود را پیش ببره پس اصلا المان و ژاپن الکی زحمت کشیدند. پوتین در باتلاق اکراین دست و پا می زنه و اردوغان اومند کمی مانور قدرت بدهد اقتصادش پوکید.
نیروهای ناتو رو دارن میفرستن اوکراین البته گفتن برای جنگ نیست ، توریستی دارن میرن
هر غربگدایی یه آی پی کانادا درون داره.
نمیگم ظهور نزدیکه
نه، ظهور به دلایلی 200-300 سال آینده احتمالا اتفاق نخواهد افتاد
اما؛ اما 9 تا روایط دیدم که به جنگی بزرگ قبل از ظهور اشاره شده..
جنگی که از هر 7 نفر 5 نفر میمیرن، یا از هر 10 نفر 9 نفر میمیرن، یا 2/3 بر اثر بیماری و 2/3 بر اثر جنگ میمیرن!
اگه جنگ جهانی با تلفات بالا رخ بده، تعداد زیادی بر اثر بمب های هسته ای و شیمیایی میمیرن، و تعدادی نیز بر اثر کمبود غذا و داروی سالم خواهند مرد...
جنگ جهانی خیلی نزدیکه
شاید کمتر از 2 سال آینده
روسیه که برای تأمین تسلیحات و مهمات به گدایی افتاده، از ایران تا کره شمالی و چین و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
واقعا شما دیگه منطقتون رفته کجا ؟ غرب زدگی خیلی روتون تاثیر گذاشته دیگه. طرف داره با ۳۵ کشور میجنگنه بعد از
نظر دوستان روسیه تسلیحاتش باید بینهایت باشه بعد پس اوکراین چرا گدایی میکنه و با تجهیزات خودش نمیجنگه؟
در سالهای اخر شوروی. روسیه 180 میلیون تن فولاد تولید می کرد و با فاصله بسیار از امریکا مقام اول را داشت. ولی وضع اقتصادی شوروی داغان بود. استاد اقتصاد ان زمان ما خیلی قشنگ میگفت که دلیلش چی هست. استاد می گفت که روسیه فولاد می سازه تا کارخانه ذوب اهن بیشتر بسازه و این فولاد تولیدی این ذوب اهن ها ارزش افزوده برای مصرف کننده روسیه که مردمش باشند ندارد و در یک دور باطل فقط برای مقامات و مدیران منشا خیر می شود و هرز سرمایه مردم شوروی. حالا حکایت از تولید انبوه تسلیحات هست. نتیجه تولید انبوه و استفاده گسترده از تسلیحات و موشک ها و بمبهایی که تکنولوژی ان برای 50 سال پیش باشد را داریم در میدان اکراین می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
نتیجه اش اینه که با اقتدار پوزه کل آمریکا و اروپا را با هم در اوکراین زده زمین و نگذاشته ازش یک غزه دیگه بسازند چون اگر بتونند می سازند.
روسیه مثلا چه غلطی میخواهد بکند؟ پوتین دمت را بگزار روی کولت و عقب نشینی کن تا توسط ارتش ازادی بخش ناتو له نشدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
زندگیم به قبل از این جمله و بعد از این جمله شما تقسیم شد .ارتش آزادی بخش ناتو ! پناه بر خدا فقط اینم بدون روسیه از کل ناتو کلاهک اتمی بیشتری داره
نه روسیه و نه اوکراین از طولانی شدن این جنگ هیچ سودی نمیبرن ، بلکه به شدت هم دارن ضرر میکنن .
بیشترین سود رو بلوک غرب و اسرائیل میبرن .
ملت شریف ایران و طرفداران میلیاردی بنده
بدینوسیله اعلام می دارد علی رغم تمایل شما گرامیان و پیامهای پر مهرتان
در مورد کامنتهای راهبردی اینجانب
با بررسی ها و رصد اطلاعاتی توسط کارشناسان دفترم متوجه شدیم سایت وزین تابناک چند وقتی است با سانسور شدید سخنان گهربار بنده از انتشارت آنها معامنت نموده می باشد.
مشکلات مردم ایران زیاد است لطفاً بحران آفرینی نکنید ولی باید پاسخ مناسبی داده بشه بیایید درباره مشکلات کشور عزیزمان ایران صحبت کنیم تا جنگ بی ربط اوکراین
جنبش فواحش مقصره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
دوران ماست مالی تمام شد
مرگ بر منافق و غربگدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست