بازدید 2024

کامرون: اسرائیل باید شیوه مبارزات خود را تغییر دهد

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به بحران انسانی در نوار غزه و خطر بروز قحطی در این باریکه تصریح کرد که (رژیم) اسرائیل باید شیوه مبارزات خود را برای محافظت از جان غیرنظامیان تغییر دهد.
کد خبر: ۱۲۳۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۶ 06 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دیوید کامرون در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در تارنمای وزارت خارجه انگلیس منتشر شد، تصریح کرد که این رژیم باید از ماجرای کشته شدن کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه درس بگیرد و از عدم تکرار آن مطمئن شود.

وی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی همچنین باید حداقل الزامات مورد نیاز برای کار نمایندگان سازمان ملل در غزه را تامین کند.

وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه «وضعیت غزه وخیم است»، هشدار داد: کل جمعیت ساکن در این باریکه، بدون تغییر فوری (سیاست‌های رژیم اسرائیل) با چشم انداز قحطی روبرو هستند.

وی گفت: ما در نهایت به یک آتش‌بس فوری برای افزایش انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه و خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) نیاز داریم.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی در نزدیک به ۶ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه مبارک رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، با وجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دولت انگلیس از سوی افکار عمومی در این کشور تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا از یک سو اسناد مربوط به توصیه‌های حقوقی مشاوران دولت درباره نقض حقوق بشر در غزه را منتشر و از سوی دیگر فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

گفته می‌شود که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در آخرین تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که لندن در حال بررسی معرفی (رژیم) اسرائیل به‌ عنوان ناقض حقوق بشر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست