بازدید 10688

نگرانی صهیونیست‌ها از خروج قطر از مذاکرات آتش بس

گزارش‌ها حاکی از آن است که صهیونیست‌ها به شدت نگران خروج قطر از میز مذاکرات برای آتش بس هستند.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ 05 April 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از الجزیره، صهیونیست‌ها به شدت نگران خروج قطر از میز مذاکرات برای آتش بس هستند.

از همین روز نیز «یوسی کوهن»، رئیس سابق موساد به جروزالم پست گفته است که من در آغاز جنگ توصیه کردم که روابط غیر رسمی خود را با قطر تا حد ممکن حفظ کنیم.

رئیس سابق موساد با نگرانی زیادی تاکید کرده است که نگران این هستیم که اگر قطر از میز مذاکره خارج شود، بدون میانجیگری موثر باقی می‌مانیم.

به گفته یوسی کوهن، از دست رفتن رابطه فعلی با قطر برای میانجی گری، تل آویو را در بحرانی بسیار بزرگ فرو می‌برد که نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

این در حالی است که به تازگی «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا دیدار و در این دیدار اوضاع غزه، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و حمله به کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی از سوی این رژیم را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد. نخست‌وزیر قطر افزود: ما بر موضع خود مبنی بر حل‌وفصل عادلانه و فراگیر مساله فلسطین تاکید می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که مسوولیت‌پذیر باشد و آتش‌بس دایمی را در غزه حکم‌فرما کند.

محمد بن عبدالرحمن ادامه داد: امیدواریم که احکام دادگاه کیفری بین‌المللی آغازگر آتش‌بس دایم در غزه باشد. ما از آغاز به روند گفت‌وگوها برای آزادی اسیران و پایان جنگ پایبند بوده‌ایم. نخست‌وزیر قطر گفت: ما تمامی تلاش خود را برای دستیابی به توافق به خرج می‌دهیم، اما نتیجه در دستان طرف‌های (درگیری) است. ما هیچ حمایتی را از هیچ کشوری برای عملیات نظامی اسراییل در رفح نمی‌بینیم. وی ادامه داد: گروه‌های بین‌المللی آن طور که شایسته است برای توقف جنگ در نوار غزه اقدام نکرده‌اند. گفت‌وگوها همچنان با همان اختلافاتی که در پاریس با آن مواجه بودیم روبروست.

روز گذشته نیز یک منبع رسمی در مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با المیادین تأکید کرد که دیدارهای طرف اسراییلی با میانجی‌های مصری و قطری به پیشرفت اساسی و واقعی منجر نشده است.

این منبع فاش کرد که پیشرفتی در مذاکرات به‌ویژه در مورد آتش‌بس، عقب‌نشینی اسراییل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به مناطق سکونت‌شان حاصل نشده است.

منبع مذکور تاکید کرد که جنبش حماس در پاسخ به برخی پیشنهادات که از میانجی‌ها دریافت کرده، بر خواسته‌های اصلی خود و پایبندی به سندی که ۱۴ مارس سال گذشته ارائه کرده است، تاکید کرد.

این خبر در حالی است که یک منبع برجسته دیگر در مقاومت روز سه شنبه به المیادین گفته بود که فرمول جدید ارائه شده از سوی اسراییل به موضوعات اصلی که حماس بر آن اصرار دارد، نمی‌پردازد و این نشان می‌دهد که پیشرفت اساسی در مذاکرات وجود ندارد.

در همین زمینه، المیادین روز یکشنبه از طریق یک منبع در مقاومت فلسطین مطلع شد که هیأت حماس در حال حاضر به قاهره نخواهد رفت و این جنبش منتظر نتایج دیدارهای میانجیگران و هیأت اسراییلی و نتایج حاصل از آن خواهد ماند.

قابل ذکر است که «احمد عبدالهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان به المیادین گفته است که مذاکرات غیرمستقیم مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر اسراییل به وضوح نشان داد که اشغالگران نمی‌خواهند تمایلی برای دستیابی به توافق ندارند.

عبدالهادی تأکید کرد که مقاومت خواهان دستیابی به توافقی است که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از نوار غزه و بازسازی آن شود و اولویت نخست برای مردم فلسطین مقابله با تجاوز، پایداری و پیروزی در این جنگ است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار