بازدید 5792
۱
پرسش روزنامه شرق از مسوولان؛

زن و مرد مختلط در ورزشگاه آزادی؛ مراسم آری، فوتبال نه!

چرا زن‌ومرد در مراسم مذهبی ورزشگاه کنارهم می‌نشینند، اما در فوتبال نمی توانند؟
کد خبر: ۱۲۳۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳ 03 April 2024

 یک روزنامه سیاسی صبح ایران از مسئولان کشور و دولت سوالی اجتماعی - ورزشی پرسیده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ روزنامه اصلاح‌طلب شرق که منتقد دولت است، در مطلبی این سوال را مطرح کرده که : چرا برخی خانواده‌‌ها می‌توانند بدون محدودیت در ورزشگاه آزادی کنار هم بنشینند اما عده‌ای دیگر نه؟

روزنامه شرق نوشت: 

در مراسم اخیر - محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی با اهدای بسته افطاری- که مطابق با تصاویر منتشره، با حضور خانواده‌ها برگزار شد، بدون سخت‌گیری‌های رایج برای حضور تماشاگران فوتبالی، زن و مرد در کنار یکدیگر روی صندلی و سکو‌های ورزشگاه آزادی نشسته و برنامه‌ای را که بیش از سه ساعت به طول کشید، نظاره کرده و در آن شرکت کردند.

«دوگانگی» صورت‌گرفته در رفتار با افرادی که خودشان را به ورزشگاه آزادی می‌رسانند، ذهن مخاطب را درگیر کرده و این پرسش را متبادر می‌کند که آیا این ورزشگاه هم قرار است درگیر پدیده «خودی» و «غیرخودی» شود؟

به گزارش تابناک؛ لازم به توضیح است که ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال در ایران بعداز هشدارها و فشارهای فیفا در این فصل به صورت محدود اجرا شد و بانوان با تهیه بلیت در بخش‌هایی مشخص در استادیوم های لیگ برتر فوتبال حضور پیدا کرده‌اند. 

البته انتقادها و اعتراض‌های ملایمی در مورد جایگاه پرت و دور اختصاص داده شده به زنان در ورزشگاه ها به خصوص در ورزشگاه آزادی تهران مطرح شده است که فعلا پاسخی به آن داده نشد.

اما نکته مهم این است که چگونه ورزشگاه آزادی برای حضور زن و مرد کنار هم روی سکوها، فاقد زیرساخت‌های لازم است اما در مراسم مذهبی یا مناسبت‌های سیاسی این مشکل و کمبودها مرتفع شده و زیرساخت ها کامل می‌شوند؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱
این فرق فوکوله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست