بازدید 2876

دومین استان کشور در تصادفات منجر به فوت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین تلفات انسانی مربوط به شهر تهران است.
کد خبر: ۱۲۲۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 19 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی در استانداری تهران گفت: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تقسیم کار میان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی صورت گرفته است و وظایف و تکالیف هر دستگاه نیز مشخص شده است.

وی افزود: در صورت اجرای دقیق این مقررات تلفات انسانی و خسارات مادی ناشی از تصادفات در سطح استان تهران به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

نیکوکار بر تأمین اعتبار جهت چهار بانده شدن محور فیروزکوه-سمنان توسط اداره کل راهداری استان تاکید و از آن اداره کل در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز و به‌روزرسانی دوربین‌ها تشکر کرد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: در ۱۱ ماه سال جاری تعداد ۱۳۵۲ نفر در سطح استان تهران بر اثر تصادف فوت شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته با تعداد ۱۳۱۳ نفر، ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

نیکوکار گفت: سهم شهر تهران از تعداد فوت شدگان در سال ۱۴۰۲، ۷۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۷۶ نفر می‌باشد که افزایش ۶.۶ درصدی تلفات انسانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: متأسفانه استان تهران در خصوص فوت شدگان ناشی از تصادفات در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

نیکوکار؛ بر آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح رفتار رانندگان جهت کاهش آمار تصادفات تاکید کرد.

نیکوکار بیان داشت: راه اندازی سامانه پیامکی اعلام تخلفات رانندگی متصل به دوربین‌های پایش تصویری و نظارت شهری به صورت برخط می‌تواند از وقوع تخلفات جلوگیری کند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید از طرح ۱۰ راهور فاتب با موضوع ساماندهی موتور سیکلت از سوی شهرداری و استانداری و دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر تهران حمایت کرد.

وی تاکید کرد: ضروری است که نظام رتبه بندی ایمنی خودروها توسط وزارت صمت و سازمان استاندارد تهیه و ابلاغ گردد تا خریداران خودرو از کیفیت آن مطلع باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی