بازدید 50678

آخرین نشست شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳/ پیشنهاد وزیر برای سپردن تعیین حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی!/ ادامه جلسه با حضور چند وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی/ پایان نشست؛ افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق و ۲۲ درصدی سایر سطوح مزدی +دیگر جزییات

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران از افزایش بالغ بر ۳۵ درصدی حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد، سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد به علاوه مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت. وی در ادامه از گنجانده شدن حق عائله‌مندی در حقوق کارگران از سال آتی خبر داد و تاکید کرد، قرارگاه مسکن برای کارگران و همه مشمولان حقوق کارگری، با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱ 18 March 2024

آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳/ پیشنهاد وزیر برای سپردن تعیین حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی! / ادامه جلسه با حضور چند وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی/ پایان نشست؛ افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق و ۲۲ درصدی سایر سطوح مزدیآخرین نشست شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال آتی در حال برگزاری است؛ نشستی که در پایان آن حقوق و دستمزد قانون کار برای سال ۱۴۰۳ تعیین خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ نشست تعیین دستمزد در شورای عالی کار هم اکنون با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی در حال برگزاری است و زمزمه‌ها از نزدیک شدن دیدگاه‌ها و تعیین رقم دستمزد کارگران در نشست امشب حکایت دارد؛ اتفاقی که بر اساس قانون، باید پیش از پایان سال رقم بخورد و از این روی، احتمال می‌رود این نشست به درازا بکشد و حتی تا آخرین ساعات شب ادامه بیابد.

آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳/ پیشنهاد وزیر برای سپردن تعیین حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی!

این در حالی است که نشست روز گذشته شورای عالی کار در بحث تعیین رقم سبد معیشت بدون نتیجه ماند و در نتیجه، ادامه بحث در این خصوص، از جمله نخستین دستورهای جلسه‌ امروز قرار گرفت؛ بحثی که هنوز ادامه دارد و اختلاف میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص آن زیاد است و در نتیجه ادامه دار شده و به درازا کشیده است.

در حاشیه نشست، دیداری میان وزیر کار و نمایندگان دو طرف صورت گرفت و وزیر کار پیشنهاد حق عائله‌مندی ۵۰۰ هزار تومانی را مطرح و اعلام کرد که حق عائله مندی به فیش حقوقی کارگران متأهل اضافه شود. این پیشنهاد در راستای توجه به قانون جوانی جمعیت و خانواده و رعایت حقوق خانوارهای کارگری از جانب وزیر کار ارائه شد که در این راستا نمایندگان کارگری معتقدند پیشنهاد مذکور می‌تواند جزو مزایای جانبی مزد مصوب شود و نباید پایه مزد را تحت تاثیر قرار دهد.

به رغم آنکه برخی کارفرمایان از نزدیک شدن دیدگاه‌های دو طرف در مذاکرات مزد خبر می‌دهند و اعلام می‌شود که رقم دستمزد امشب نهایی می‌شود، برخی شواهد حکایت از جدی بودن اختلافات دارد، تا جایی که برخی شایعات نیز به گوش می‌رسد و حتی به خروجی بعضی رسانه‌ها نیز راه یافته است. شایعاتی که با توجه به بحث های جاری در شورای عالی در خصوص سبد معیشتی و طرح نشدن موضوع دستمزد در جلسه امروز، مردود به نظر می‌رسند.

از جمله نکات جالب توحه در نشست امروز و امشب، پیشنهاد وزیر برای تهیه لایحه‌ای به قید فوریت برای اصلاح قانون کار و سپردن فرایند تعیین حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی بود که احتمالا واکنش‌های مختلفی به دنبال خواهد داشت، به ویژه آنکه در این پیشنهاد، از گرفتن این حق از شورای عالی کار که در ترکیبش جز دولتمردان، نمایندگان کارگری و  نمایندگان کارفرمایان نیز حضور دارند و سپردن این حق به جایی خارج از قوه مجریه، یعنی قوه مقننه سحن به میان آمده است.

موضوعی که می‌تواند مخالفت‌های جدی به دنبال داشته باشد و با توجه به اظهارات نمایندگان کارگری در جلسه امروز، از هم اکنون مشخص شده که مورد تایید ایشان نیست؛ هرچند بعید است نمایندگان کارفرمایان هم با آن موافقت داشته باشند و در نهایت باید منتظر ماند و دید واکنش جامعه به آن چه خواهد بود؛ واکنش‌هایی که احتمالا در شکل گیری لایحه‌ای که وزیر وعده تهیه آن در سال آتی را داده، تاثیر گذار خواهد بود، با اینکه می‌دانیم وعده اصلاح مواد زیادی از قانون کار از دیرباز مطرح بوده و روند اصلاح مواد آن هرگز متوقف نشده است.

آیا مجلس حقوق قانون کار را تعیین خواهد کرد؟!

در پی پیشنهاد وزیر کار مبنی تهیه لایحه‌ای در خصوص اصلاح قانون کار و سپردن تعیین حقوق و دستمزد از سال آتی به مجلس شورای اسلامی، این تلقی به وجود آمد که این اختیار قطعا از شورای عالی کار گرفته شده است، در حالی که وزیر پیشنهاد تهیه لایحه‌ای برای اصلاح قانون را داده و تاکید کرده که در آن لایحه این موضوع پیشنهادی خواهد آمد؛ لایحه‌ای که هنوز وجود خارجی هم ندارد.

صولت مرتضوی گفت: به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را اصلاح کنیم، مجلس بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در این موضوع است و سال آینده دیگر این مباحث را نخواهیم داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پس از تعطیلات با قید فوریت لایحه‌ای تقدیم مجلس خواهیم کرد، به هر حال مجلس متشکل از نماینده آحاد مردم است.

وی در ادامه خطاب به حضار جلسه گفت: امسال در مورد حداقل مزد تفاهم کنیم، سال آینده هم مجلس تصمیم می‌گیرد. ما با اخذ نظر نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و معاونت رفاه وزارت تعاون در لایحه می‌آوریم. طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل مزد کارگران بر اساس دو معیار تناسب با تورم (۴۲.۵ درصد) و سبد معیشت خانوار کارگری در مذاکره سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود.

تعداد بازدید : 503

ادامه جلسه با حضور چند وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی

۰۱:۰۰ به رغم آنکه ساعتی از نیمه شب گذشته، جلسه شورای عالی کار با دستور کار تعیین حقوق و دستمزد ادامه دارد. نشستی با حضور مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی، علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین نمایندگان کارگران و نمایندگان کارفرمایان.

گفتنی است، این نشست که با نزدیک شدن به اذان مغرب موقتا تعطیل شده بود، ساعتی بعد از سر گرفته شد و بعد از بحث و بررسی سبد معیشت، تعیین حداقل دستمزد در دستور کار قرار گرفت و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد. این در حالی است که گفته می‌شود، برخی نمایندگان کارگری نشست را ترک کرده‌اند!

۰۱:۴۰ نشست شورای عالی کار با موضوع تعیین دستمزد سال ۱۴۰۳ سرانجام پس از ساعات طولانی، پاسی از شب گذشته خاتمه یافت و وزیر صمت با خروج از جلسه، ابراز داشت: بحث دستمزد تنها یک بخش از اقداماتی است که باید در راستای تامین معیشت کارگران صورت بگیرد که با دقت مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما باید اقدامات دیگری هم صورت بپذیرد که امیدوارم محقق شوند.

 

آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳/ پیشنهاد وزیر برای سپردن تعیین حقوق و دستمزد به مجلس شورای اسلامی! / ادامه جلسه با حضور چند وزیر و نمایندگان کارگری و کارفرمایی/ پایان نشست؛ افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق و ۲۲ درصدی سایر سطوح مزدی

افزایش ۳۵ درصدی حقوق پایه قانون کار

۰۲:۰۰ صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع خبرنگاران از افزایش بالغ بر ۳۵ درصدی حداقل دستمزد برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و تاکید کرد، سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد به علاوه مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه از گنجانده شدن حق عائله‌مندی در حقوق کارگران از سال آتی خبر داد و تاکید کرد، قرارگاه مسکن برای کارگران و همه مشمولان حقوق کارگری، با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان تشکیل خواهد شد.

تعداد بازدید : 147

جزییات مصوبات از زبان معاون روابط کار وزارت

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل حقوق قانون کار برای سال آتی گفت: سایر سطوح مزدی ۲۲ درصد به اضافه ۲۳۰۲۶ ریال افزایش خواهند یافت که ماهانه ۶۹۷۰۷۸۰ ریال (تقریبا ۷۰۰ هزار تومان) می‌شود.

وی افزود: حق اولاد به تبع حداقل مزد از ۵ میلیون ۳۰۸ هزار ریال به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار ریال افزایش یافت، پایه سنواتی ثابت ماند، کمک هزینه اقلام مصرفی (بن کارگری) از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۴۰۰هزار تومان افزایش یافت، کمک هزینه مسکن ثابت ماند، مبلغ 500 هزار تومان حق تاهل برای کارگران، چه خانم و چه آقا در نظر گرفته شد.

رعیتی فرد در ادامه گفت: حداقل دریافتی کارگران متاهل با دو فرزند از ۸ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان افزایش یافت و حداقل دریافتی کارگران متاهل با یک فرزند، از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸۱
علی برکت الله !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اعتصاب عمومی راه حله
فعال کارگری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
حقوق کارگر مجرد ،شده ۹۴۰۰ که بعد از کسر بیمه میشه حدود ۸۸۰۰ که بسیار ناکافی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
هم کارگر هم کارفرما معترض
ولی هیچکس حاضر به اعتراض سالم نیست
دست از کار برای 1هفته بکشید
تنها کارگران هستن میتونن سیاست های کلان یک مملکت رو در جهت بهبود وضعیت معیشت عمومی تغییر بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کل آقایون باید جمع کنم برن. مملکتی که حقوق کارگری به یک زندگی حداقل شرافتمنده نرسه باید بالاترین مقامش از سرافکندگی خودشو بکشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بنده حقیر اطلاع دارم و با اطلاع میگم
قبر در سال آینده خالص چهل و هفت درصد گران شده و به زودی اجرایی میشود
حسین کربلایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام علیکم، این تصویبات، خلاف جهت سیاست جوان سازی جمعیتی کشور میباشد. همین حالا هم صنعت در جذب نیروی کار با کمبود مواجه بوده است. تصویب این حداقل حقوق کارگران مایه خجالت و شرمساری دولت مردمی می گردد.
یعنی یک وزیر در طول سال مهمترین کارش تعیین حقوق کارگر است !!! حال همین را هم می خواهد بدهد مجلس ؟!!! خسته نباشید وزیر !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
با ۱۱ میلیون ۲ نفر آدم نهایت بتونن زنده بمونن به شرطی که لحازه خونه نداشته باشن و مریض نشن
علی
| Canada |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بیکاری مزه داده
خیلی خوبه. شاید یک کیلو گوشت بتوان خرید. حق عائله هم که مشخص شد . دیگه چی میخواین؟
فقط اعتصاب کارگران چاره این ظلم و کوتاهی دولت و مجلس است ...
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اعتراصات قانونی و ارام بدون حمل سلاح طبق قانون اساسی کشور ماده ۲۷ حق تمام مردم است

و کلیه کارگران و بازنشستگان باید از این حقوق خود در خیابانها و برای رساندن پیام اعتراض قانونی خودشان استفاده کنند
چون این وزیر و دولت و مجلس و نهادها یکدست شده از تندروهای جبهه پایداری ها هیچ وقت برای ما کار مثبتی نکرده و نخواهند کرد
ظلم به کارگران تا کی حتی پزشکان هم 46 درصد خودشون افزایش دادن تورم هم که 60 درصده اون وقت نوبت کارگران که میرسه آسمون به زمین میاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اتفاقاًکارگران زحمتکش کشورماباپزشکان بشدت همکاری دارند جون بهمت کارگران خودروهائی در کشورما ساخته میشود که نتیجه آن تصادفات وجراحات فراوان است وبدین طریق درآمد پزشکان بیشتر میشود پیداست که ناشناس نظردهنده ازهوش سرشاری برخوردار است که هیچکس دردنیا چنین چیزی کشف نکرده
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
راست میگه این چه عدالتی است که اضافه دستمزدپزشکان ۴۶ درصد باشد کارگران زحمتکش وسخت کوش فقط ۳۵.۳ درصد باشد درکجای دنیا پزشکان درآمدشان بیشتر ازکارگران است اصلاً عقل کجا رفته ازاین بی عدالتی
۲۵ درصد تعیین میشه همه هم امضا میکنن این خط اینم نشون گول این زرگری رو نخوریر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کمتر هم تصویب شد
درمانده از یک تعیین حقوق
قدرت اول خاورمیانه در همه چیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
درود به شرفت.گل گفتی.عالی بود رفیق.
خدایی روتون میشه به ایشون بگید وزیر؟
پاسخ ها
بازنشسته حداقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یکنفر فیلمهای تبلیعاتی رییسی و قولهایی که برای رفع مشکلات متعدد اقتصادی اجتماعی کارگران و بازنشستگان داد را برایشان باز پخش کنند

شاید یادش رفته و یا فکر میکند که ما یادمان رفته ؟؟؟
دولت محرومان چه با سرعت روی ریل پیشرفت به سمت قله می رود
وای به حال کارگران اگر پای مجلس هم وسط کشیده شود !!!
پاسخ ها
علی
| Canada |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مجلس داره ماشین تقسیم میکنه بین نماینده ها وقتشون پره
اگر موضوع تعیین حقوق کارگران به مجلس سپرده شود شاید بهتر از وضع موجود باشد ،به هرحال در جلسه شورای عالی کار نمايندگان کارفرما و دولت در یکطرف و نماینده کارگر در طرف دیگر موضوع قرار دارند و طبیعتا رای نماینده کارگران به علت تعداد کمتر آرا (دو در مقابل یک) بی تاثیر بوده و در نهایت نظر دولت و کارفرمایان اعمال می‌شود ضمنا چرا موضوع به این مهمی را به روزها و ساعات پایان سال موکول می‌کنند و هم کشور را دچار تنش می‌کنند و هم موجب تشویش جامعه چند میلیون نفری کارگری می‌شوند.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اگر به مجلس بسپرند همین چانه زنی نماینده کارگری و مخالفت افکار عمومی رو هم نخواهیم داشت و مثلا امسال همون بیست درصد کارمندی رو برای کارگرها هم تصویب میکردند ولی افزایش های طی سال کارمندی نصیب کارگران نمی شد.
کارگر مفلس فلکزده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کدام نماینده کارگران ؟؟؟

اینهم از خودشان است و فیلمی که ۴۵ سال است که تکراری بازی میکنند
و فقط دولت روحانی بود که دو سال طبق نرخ تورم و خط معیشت افزایش حقوق را تعیین و اجرا کردند
مجلس با مشارکت ۴۰ درصدی و ۸ درصد رای باطله نماینده آحاد ملته؟
مجلس حداقلی نمیتونه در خصوص چیزی که مربوط به اکثریت هست نظر بده. با این وضع مشارکت مردم و رای نمایندگان منتخب، بنظرم مجلس فقط میتونه در خصوص ساعت شروع و پایان کار مجلس تصمیم بگیره
پاسخ ها
اسدالله شیواری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مگر همین الان قانون مجلس وجود ندارد ؟

که صراحتا گفته : که تعیین حداقل حقوق باید طبق

نرخ تورم و خط معیشت محاسبه و پرداخت گردد ؟؟؟

چرا با دروغ و فرار به جلو ۵۰ میلیون نفر از کارگران و

بازنشستگان و خانواده شان را با وعده سر خرمن دنبال
نخود سیاه میفرستید ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
چرت نگو آلبانی نشبن ۴۵ در صد مشارکت حداکثری حساب میشه چون ۳۰ درصد مردم اصلا سیاسی نیستن که رای بدن
خودتو گذاشتی سرکار؟! مجلس قانون تصویب کرده تو اونو اجراش کن و بالاتر از تورم حقوق ها رو افزایش بده
این ره که تو میروی به ترکستان است
شورای عالی کار با توجه به ترکیبی که دارد بالاترین و قانونی ترین مرجع برای تعیین حقوق کارگران بر اساس ماده ۴۱ و سبد معشیت است . اینهمه کشمکش و هیاهو و کشاندن به دقیقه نود و سپردن به مجلس و .... همه اش بخاطر پایمال نمودن حق و حقوق کارگران و بازنشستگان است که دستشان به جایی نمیرسد و امثال تو و عبدالملکی و .... باید در روز حساب پاسخگوی خداوند بزرگ و دادستان باشید
..............
سال گذشته وزیر سر کارگران کلاه گشادی گذاشت الان هم کلا دنبال اینه افزایش با کارمندان یک باشد که منطقی نیست زیرا کارمندان مشمول مقرات خدمات کشوری هستن وحداقل انها بالای 10 میلیون تومان است در صورتیکه تو بخش خصوصی اصلا مزایایی به کارگر پرداخت نمیشود
یک فرد متاهل نسبت به یک فرد مجرد چه آورده ای برای یک شرکت دارد که باید حقوق بیشتری دریافت کند؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
همه چیز که فرمول ریاضی نیست. رضایتمندی نیرو باعث افزایش بهره وری سیستم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
مسئولیت پذیر تر است
از سال مهار تورم چ خبر ؟
شانه خالی کرد از وظیفه قانونیش
با اختلاف داغون ترین وزیر کابینه هست. همین یدونه واسه اثبات اینکه این دولت به فکر مردم نیست کافیه. توی صحبت کردنش واقعا توهین آمیز هست.
چرا تعرفه پزشکا ۴۶ درصد اعلام کردند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
یعنی کمه شمااگه داری بیشتربده بهتردرمان‌بشی مجبورنشی ده دفعه بری وبیای وآخرش هم بهبودپیدانکنی
با این وضعیت دستمزد فقط سهام ساختمانی بخرید که غوغا میکنه با این تورم قیمت ها دقیقا با دلار ۲۵هزار تومان معامله میشه ؟؟ همون اسکلت های بناهای ساختمانی رو با این قیمت ها نمیدن بعنوان مثل پدیده شاندیز همون آهن ها رو بفروشند ۱۰۰برابر قیمت سهام ارزش داره
افزایش حقوق همیشه = افزایش تروم بوده، نمیشه چنین اتفاقی رو جلوشو گرفت.
با این کار میشیم ترکیه...
این رو همه اقتصاد دان ها هم میگن.
و اگه افزایش حقوق 30 درصد بشه، یعنی 30-20 درصد کسری بودجه مضاعف که دولت نمیتونه بده...
اونوقت پیش بینی تورم 40 درصدی هم باید 50 درصد بشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
افزایش حقوق بعد از تورم هست دوست عزیز. یعنی ارزش پول کاهش داشته و همه چیز گران شده. تازه ما قرار است به اندازه ارزش اول سال قبل حقوق سال بعد را بدهیم. تورم سال بعد جای خودش هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
تو اول بهتره از خواب بیدار شی بعد ببینی چی می گی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اره به نظرم بهتره کلا به کارگرها حقوق ندن ، وقتی پول نباشه تورم هم ایجاد نمیشه ، این هم از تراوشات مغز اقتصاددانهایی مث شماست
وزیر صمت در طول سال نتوانست بازار تایر را سامان دهد حالا در جلسه تعیین دستمزد کارگران می خواهد چه بگوید
آقای مرتضوی خیلی تند داری میری
جم کنید این مسخره بازیها و دعواهایه زرگری رو.تنها چیزی که از اینها بر میاد نابود کردن حق و حقوق کارگران است و هیچی دیگه ازشون بر نمیاد یا نمیخان انجام بدن.پس دیگه این جلسه و کارفرما و وزیرو اینارو جم کنید و به فهم و شعور کارگران توهین نکنید.خیلی بیشتر از آنچه وزیر خان فکر میکنه،کارگران عقل و شعور و درک و فهم دارن.
این کاملا درست هست که کارگران عزیز باید حمایت شوند ولی واقعیت این است که اکثریت کارفرماها مخصوصا در بخش خدمات هم مثل کارگران شده اند و در ضرر هستند یعنی افزایش بیش از حد باعث اخراج کارگران غیر ماهر خواهد شد متاسفانه
به امید گشایش در امور ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
پس پول این همه گرانی و تورم کالاها و خدمات تو جیب چه کسی می ره؟!
عجب دولتی داری جناب رییسی
فیلم تکراری هر سال
از سال بعد هم همین داستان منتهی برای اینکه روشون نمیشه انداختن توپ رو تو مجلس
هرچه قدر دلتون خواست افزایش بدهید فقط جلوی افزایش قیمت و تورم را بگیرید کارفرماها از جیب خودشان مایه بذارن از جیب مردم با افزایش جنسها نذارن. برای تولید یک پفک پتروشیمی تولید پلاستیک رول و چاپخانه نقش چاپ گرافیک و بسته بندی و تولید مواداولیه پفک و خود پفک وهزینه تعمیر نگهداری دستگاه ها هزینه افزایش قیمت تولید برق و گاز و بنزین و اب و تجهیزات حمل نقل که همه اشون کارگر ایستاده از جیب خودشون مایه بذارید فردا با افزایش قیمت دوباره اشوب جنگ ترکیبی به پا نکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
موضوع اینجاست که نمی تونن جلوی تورم رو بگیرن و همین درخواست میشه حربه ذهنی و روانی چون میخوان تورم کاهش پیدا کنه نمیخوان حقوق ها رو به انداز تورم افزایش بدن
افزایش ۳۵.۳ درصدحقوق کارگران امروز افزایش حداقل ۷۰ درصدی مایحتاج عمومی وگرانترشدن خرج معیشت ازفردا ببینید زیادشدن حجم پول چه توقعاتی ایجادمیکند وچه گرانیهائی بدنبال خواهد داشت نه تولیداضافه میشود ونه اشتغال ودرعوض برآمار بیکاران میافزاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
قطعاًگرانی وتورم بخاطر افزایش خقوق بمراتب بیشتر ازاین ارقام است ولی کارگران ما متوجه این مشکلات بعدی نمیشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
همه ما چه کارمند و چه کارگر راضی هستیم به جای حقوق دولت بهمون سکه یا طلای آبشده بده . یه مقدار معادل حقوق کشورهای منطقه تعیین کنند و همیشه به جای حقوق طلا بدن.دیگه خودمون میدونیم بریم به کدوم طلا فروش بفروشیم و نقدش کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
شما احتمالا یک کارفرمای شکم سیری که تنها هزینه سربار برات جقوق کسایی که زحمت می کشن و ازشون سود میلیاردی می بری
پاسخ ۱۱۳۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عزیزم بندد خدا حرفش کاملا درست است ، فردا ایرانخودرو و سایپا و صدها کارخانه دولتی وغیر دولتی حد اقل ۳۵ در صد افزایش قیمت بهانه افزایش حقوق خواهدداشت، مشکل اقتصادی باید ریشه ای حل کرد نه با شعار و توهین و عوام فریبی
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
افزایش حقوق باعث تورم نمیشه چون اولا هزینه دستمزد در سبد هزینه های بنگاه ها در ایران در مقایسه با بقیه کشورها بسیار ناچیزه و دوما بنگاه های تولیدی که مثل دولت و بانک ها قدرت چاپ پول بدون پشتوانه ندارن که پول چاپ کنن و به کارگران بدهند بلکه مجبورن از محل سودی که میبرن افزایش حقوق را پرداخت کنن و این یعنی پولی خلق نمیشه بلکه پول از جیب کارفرما به جیب کارگر و کارمند جابجا میشه .. اون چیزی که باعث تورم در جامعه ما میشه ، خلق پول بدون پشتوانه توسط دولت و بانک هاست تا بودجه ریخت و پاش های دولتی ها و خصولتی ها تامین بشه و به دروغ به ما میگن افزایش دستمزد باعث تورم میشه تا ذهن ما را منحرف کنن و شماها هم بدون فکر کردن قبول میکنین .. جابجایی پول باعث تورم نیست بلکه خلق پول باعث تورمه ... اگه افزایش دستمزد باعث تورم میشد الان خوب بود در تمام کشورهای جهان مثل ایران برای پایین ماندن تورم ، حقوق ها پایین باشه و برده داری حاکم باشه درحالیکه حقوق ها بالاست و تورم هم ندارن .. در بقیه کشورها حقوق بالا مطابق تورم میدن و تورم بالا هم ندارن چون دولتها و بانکهاشون خلق پول نمبکنن .. التماس تفکر
خوش بحال کارکرهاکه حقوقشان حداقل ۳۵ درصدافزایش پیداکرده وامتیازات دیگری هم دارندچقدرمشاغل وگروه های بیشمار دیگری هستند که نه حقوشان افزایش یافته ونه ازامتیازاتی برخوردارند ونه صدایشان شنیده میشود فقط باید چوب تورم وافزایش قیمتهائی که حاصل این اضافه شدن حقوقها است رابخورند واقعاًعدالت کجارفته
اینکار یعنی افزایش فقر!
یعنی خودتان متوجه نمیی شوید این میزان حقوق یعنی بیگاری کشیدن از فردی که باید کارش را کامل انجام بدهد ولی دستمزد کمتری بابت آن دریافت کند!
چرا دو رقم تعیین میشه مگر آدم ها با هم مساوی هستند؟
در سیستم باز نشستگی یعنی اینکه آن کس که حق بیمه بیشتریرداخت کرده را برسانیم به کسی که حق بیمه کمتری پرداخت کرده آیا این عدالته ؟
هفت هشت ساله که دارند این کلاه را میگذارند
در قانون صراحتا آمده که برای تعیین حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی باید براساس دو مولفه نرخ تورم و نرخ سبد معیشت مشخص شود، که متاسفانه هیچگاه و هیچموقع مسئولین بر این دو اساس حداقل حقوق را تعیین نمیکنن و وزیر کار فعلی میگه برای تعیین حداقل حقوق کارگران باید از التهاب جامعه جلوگیری کرد،!!! چراشماها از ما کارگران و بازنشستگان مایه میذارید؟؟؟؟؟ کدام سال نرخ تورم را کاهشی کردید که ما زیر فشار آن له نشده باشیم؟؟؟؟؟ وزیر کار پارسال با وعده و وعید کاهشی کردن نرخ تورم حقوق کارگران را تعیین کرد و حالا هم با تهدید و ارعاب!!!!!! اگر شماها به قانون احترام بذارید، دیگر احتیاج به چندین جلسه و این گروه امضا بکنه یا نکنه، وحرف و حدیث نیست،
ظلم اشکار به همه مردم ایران.
خط فقر ۲۵ میلیون تومان حداقل حقوق ۱۱ میلیون. این چه نمایشی که دولت راه انداخته دولت فقرا محکم ایستاده پشت کارفرما. وقتی نماینده کارگری امضا نمیکنه یعنی مورد قبول کارگران نیست. کارگر بدبخت هم باید زیر بار فشار اقتصادی باشه هم زیر فشار کارفرما و هم باید حداقل ۵ سال به زمان بازنشستگیش اضافه بشه. دولت با این افزایش عملا کارگران تشویق به اعتصاب عمومی کرد
انشالله با همین فرمان جلو بریم حداقل ۶۰ میلیون نفر باید تحت پوشش کمیته امداد باشند.
آنقدر اوضاع را خراب کردند که نه کارفرما توان پرداخت داره و نه کارگر با این حقوق زندگیش میچرخه
تورم برای سایر سطوح کمتره؟ اشتباه کردیم غلط کردیم 20 سال درس خوندیم؟ مگه کشور کمونیستیه که همه یک حقوق بگیرن ؟
چرا به مردم اهمیت نمی دهید؟؟؟؟
یک فرد متاهل نسبت به یک فرد مجرد چه آورده ای برای یک شرکت دارد که باید حقوق بیشتری بگیرد؟
درود...معنی مصالح کشور را فهمیدیم......یعنی گرسنه ماندن کارگران....سفره خالی از...
همه چیز..یعنی حسرت فرزندان کارگر...برای یک غذای خوب.....
اقا وریر منه کارگر با تو وزیر چه فرقی داریم خودت میگی من حقوقم 50ملیون است مگه تو چندتاشکم بیشتر از من کارگر داری تازه من تولید کننده هستم تو مصرف کننده تازه ارزش من در جامع بیشتر از توست .
چرا هیچ اشاره ای به ترک جلسه توسط نمایندگان کارگری نمیکنید این دستمزد را در واقع دولت بصورت دستوری تعیین کرده .و ترک جلسه در واقع نشان دادن انگشت وسط به دولت رییسی بالاخص وزیر کار بود
کارگران بجای مال اندوزی و زیاده خواهی، در نماز جمعه ها شرکت کنند تا تقوا، ساده زیستی و معنویت را از علما و امامان جمعه کاملا خوب بیاموزند.
عملا همون ۲۲ درصد رقم واقعیه...چون بالای ۹۵ درصد کارگران جزو سایر سطوح مزدی قرار میگیرن!! اون ۳۵ درصد برای نهایت ۱ میلیون نفرم نیست!!
وقتی نرخ تورم حداقل 50 درصده ولی 20 درصد به دستمزد اضافه میشه یعنی چیزی که به دستمزد اضافه نشده که هیچ ، حداقل 30 درصد هم از دستمزد کم شده !!!

نکته اینه

وقتی کارگر جیک نمیزنه و مجانی کار میکنه ، چرا دولت و کارفرما باید به فکر رفاهش باشن ؟؟؟ .. کارگر هر وقت اعتصاب کرد و یک ماه سنگ به شکمش بست و از اخراج و چماق و زندان نترسید و مملکت را خوابوند ، اون وقت باید منتظر افزایش عادلانه دستمزدش باشه وگرنه دولت و کارفرما دلیلی نمی بینن بخوان حق کارگر را بدن
شاد باشید که آقای وزیر 500 هزار تومان حق عائله مندی به حقوق ها اضافه فرمودند. این خودش خیلی زیاده و دو3 برابر تورم رو پوشش میده!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی