بازدید 3650

گفت‌وگوی چین و اوکراین درباره کره شمالی و روسیه

مقام‌های ارشد اوکراینی و چینی درباره طرح صلح و حمایت تسلیحاتی ادعایی کره شمالی از روسیه رایزنی کردند.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پنجشنبه شب در تلگرام نوشت که تیم مذاکرات کشورش گزارشی از تحولات میدانی جنگ و طرح صلح پیشنهادی کی‌یف را به «لی هویی» نماینده چین در امور اوراسیا ارائه کرد.

یرماک افزود که طرف اوکراینی «درباره برقراری صلح عادلانه برای اوکراین، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور بر اساس فرمول صلح اوکراین با لی گفت‌وگو کرد.»

به گفته یرماک، طرف اوکراینی همچنین نمونه‌هایی با بقایای موشک‌ها و تسلیحات سرنگون‌شده ساخت کره شمالی که پیونگ یانگ به روسیه داده بود، به هیات چینی نشان داد.

اوکراین همچنین در مورد کمک چین برای بازگرداندن کودکان اوکراینی از روسیه و نقض حقوق اسرای جنگ توسط مسکو گفت‌وگو کرد.

لی هویی هفته گذشته در سفر به اروپا به مسکو رفت و با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد. وی در این سفر گفت که رایزنی درباره طرح صلح اوکراین بدون حضور مسکو، غیرممکن است.

زلنسکی بر اساس طرحی که ارائه کرده، خواستار خروج نیروهای روسیه، بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ و مسئولیت‌پذیر کردن روسیه در قبال اقداماتش شده است.

اوکراین و سوئیس در تلاش هستند تا نشستی در این باره برگزار کنند. کی‌یف تلاش می‌کند روابط خوبی با پکن برقرار کرده و چین را نیز به این جلسه دعوت کند اما روسیه دعوت نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست