بازدید 6657
هفتصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی روسیه به نزدیکی محل دیدار زلنسکی و نخست وزیر یونان/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم

هفتصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷ 06 March 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ناریشکین: آمریکا و انگلیس در انفجارهای «نورد استریم» دست داشتند
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۲۱:۴۹

 رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که انگلیس و آمریکا در انفجار خطوط لوله گازی نورد استریم دست داشتند.

«سرگئی ناریشکین» رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن و لندن در انفجارهایی دست داشتند که دو خط لوله گاز نورد استریم را منهدم کرد.

رییس سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد که روسیه سرنخ‌های غیرمستقیم دارد که چه کسی این کار را انجام داده است. این شواهد غیرمستقیم توسط خود عاملان به جا مانده است.

روسیه : یک تانک آبرامز دیگر ارتش اوکراین منهدم شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۲۱:۴۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین در محورهای مختلف درگیری متحمل تلفات نظامی سنگین شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام یک تانک آبرامز ساخت آمریکا در جریان نبردهای جدید با اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که در درگیری در محور آودیوکا، ۴۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند. دراین محور نیروهای روسیه ۳ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. یک تانک آبرامز ساخت آمریکا و همچنین سامانه موشکی «بوک» اوکراین هم منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۳ حمله ارتش اوکراین در محور کوبیانسک دفع شد. در این محور ۱۶۵ نظامی اوکراینی کشته شدند و یک تانک و یک دستگاه هویتزر «ام ۱۹۸» ارتش اوکراین هم منهدم شد.

بنا به این گزارش، دو حمله ارتش اوکراین در محور دونتسک دفع شد و ۲۶۰ نظامی اوکراینی هم دراین محور کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق شدند موقعیت خود را در محور دونتسک جنوبی بهبود بخشند و در نتیجه درگیری ها در این محور ۲۱۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

عضو کمیسیون انتخابات روسیه در بردیانسک در حمله تروریستی جان باخت
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۲۱:۳۰

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد: یک عضو کمیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در بردیانسک - از مناطق الحاق شده به این کشور - در یک حمله تروریستی جان باخت.

بنا بر گزارش این رسانه روس،‌ یک بمب دست ساز روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ زیر خودروی این بانوی عضو کمیسیون انتخابات روسیه در نزدیکی خانه‌اش در خیابانی در بردیانسک جاسازی شده بود که پس از سوار شدن وی به ماشین، منفجر شد. وی بر اثر شدت جراحات وارده در مرکز درمانی جان باخت.

بنا بر اعلام مقامات محلی، پرونده جنایی با موضوع «حمله تروریستی» تشکیل شده و عملیات شناسایی عاملان این اقدام و بازجویی از شاهدان عینی آغاز شده است.

یوگنی بالتسکی سرپرست فرمانداری منطقه زاپروژیا، این حادثه را یک تراژدی خواند و خاطرنشان کرد: بانوی جان‌باخته مادر و همسر و فرد وطن‌پرستی بود که در مرکز شهر بردیانسک به کودکان در زمینه خلاقیت، آموزش می‌داد.
پیشتر رئیس جنبش عمومی منطقه ای "ما با روسیه هستیم" که در زمینه ادغام مناطق جدید به روسیه نیز مسئولیت دارد، با اعلام خبر این حمله تروریستی گفته بود: مواد منفجره قرار گرفته در زیر خودروی متوفی حدود یک و نیم کیلوگرم تی‌.ان.تی بوده است.
ولادیمیر روگوف اظهار داشت: تروریست‌ها با ارتکاب چنین جنایاتی سعی در ارعاب غیرنظامیان و اخلال در انتخابات ریاست جمهوری در این منطقه را دارند.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است روزهای ۲۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شود، انتخاباتی که در آن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری کنونی این کشور و سه نامزد دیگر حضور دارند.

روسیه خطاب به غرب: با آتش بازی نکنید
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ - ۲۰:۳۶
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) با بیان اینکه کشورهای غربی هنگام بحث درباره امکان اعزام نیروهای خود به اوکراین با آتش بازی می کنند، نسبت به پیامدهای چنین مباحثی هشدار داد.
 
به گزارش خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری پسکوف چهارشنبه در حاشیه یک رویداد جشنواره جهانی جوانان در سیریوس روسیه، اظهارات اخیر امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در این باره را خطرناک توصیف کرد و با اشاره به واکنش سران کشورهای غربی به اظهارات مکرون گفت: مسکو مواضع متناقض زیادی از غرب در مورد اعزام نیروهای ناتو به اوکراین می‌شنود، اما به صورت کلی، این بحث را خطرناک می‌دانیم.
 
پسکوف اظهار داشت:‌ اظهارات مکرون مبنی بر اینکه باید بحث در زمینه اعزام نیروی نظامی به اوکراین آغاز شود، همزمان با گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه غرب می خواهد شاهد شکست استراتژیک روسیه باشد، بیان شد.
 
وی با اشاره به انتشار فایل صوتی افسران آلمانی در حال صحبت درباره کمک به اوکراین با هدف حمله به پل کریمه، چنین رفتاری از مقامات غربی را غیرمسئولانه خواند و گفت:‌ این گونه رویکردها به تخریب بیشتر وضعیت منجر می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مسکو در صدد دستیابی به اهداف خود است و در این زمینه از تعاملات سیاسی و دیپلماتیک استقبال می‌کند.
 
پیش از این، مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ پس از میزبانی نشستی با حضور نمایندگان حدود ۲۰ کشور غربی در پاریس گفته بود: در این نشست، موضوع اعزام احتمالی نیروی زمینی کشورهای غربی به اوکراین مطرح شد. به گفته وی، شرکت کنندگان در این موضوع به اجماع نرسیدند، اما نمی توان چنین سناریویی را در آینده منتفی دانست.
 
پس از پایان کنفرانس، نمایندگان اکثر کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام کردند که قصد اعزام نیرو به اوکراین را ندارند و حتی بیشتر از آن با مشارکت آنها در خصومت ها علیه روسیه مخالف هستند.
 
در همین حال، وزیر امور خارجه فرانسه ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ تصریح کرد که ممکن است برای ارائه انواع خاصی از کمک، از جمله برای پاکسازی مین و آموزش واحدهای اوکراینی، حضور پرسنل نظامی غربی در خاک اوکراین لازم باشد.
روسیه و ایالات متحده بزرگترین زرادخانه تسلیحات هسته ای جهان را دارند. پیش از این رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که درگیری بین روسیه و ناتو می تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.
 
مردم روسیه و آمریکا دشمن نیستند
 
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این کشور، "ضد آمریکایی" وجود ندارد،‌ گفت: در همین حال، مسکو به سیاستمدارانی که به آن توهین می‌کنند، علاقه‌مند نیست.
 
وی در ادامه گفت:‌روس‌ها و آمریکایی‌ها شبیه یکدیگر هستند و مردم این دو کشور، دشمن نیستند.
 
سخنگوی کرملین خطاب به یک آمریکایی که در مورد روابط بین مسکو و واشنگتن سوالی پرسیده بود، خاطرنشان کرد: ما بسیار سپاسگزاریم که شما اینجا هستید. این نشان می دهد که دیر یا زود درک این موضوع که مردم آمریکا و روسیه دشمن نیستند، باز هم ایجاد خواهد شد.
 
پسکوف تاکید کرد: ما ضد آمریکایی نداریم. ما از آن رهبران و سیاستمداران آمریکایی که به رئیس جمهور ما توهین می کنند، خوشمان نمی آید.
 
سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به کی‌یف گفت: تانک های آمریکایی در جبهه مقابل روسیه در حرکت هستند، این خوب نیست. آنها تا یک نقطه حرکت می کنند و سپس (در اثر شلیک نیروهای روسیه) می‌سوزند.
 
وی با اشاره به برنامه اعزام جنگنده های آمریکایی برای کمک به اوکراین گفت: روسیه همه اقدامات تدافعی لازم را انجام خواهد داد تا این هواپیماها سقوط کنند و در آتش بسوزند.  
 
 واکنش به حکم بازداشت دو فرمانده روس: به رسمیت نمی‌شناسیم
 
بنا بر گزارش دیگری، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) روز چهارشنبه در واکنش به حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره بازداشت دو فرمانده نظامی هوانوردی روس گفت: روسیه یکی از کشورهای پذیرنده اساسنامه رم این دادگاه نیست و بنابراین هیچ تصمیم دادگاه کیفری بین المللی را به رسمیت نمی‌شناسد، ما با چنین تصمیماتی مطابق با آن رفتار می‌کنیم.
 
سخنگوی کرملین یادآور شد:‌ این اولین تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری در مورد روسیه نیست. این دادگاه که قبلا از سوی مسکو به رسمیت شناخته نشده پیش از این، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ماریا لووا بلوا، کمیسر حقوق کودکان را در ارتباط با عملیات ویژه روسیه در اوکراین صادر کرده بود.
 
پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری‌های دادگاه بین‌المللی در فرایند بسته صورت می‌گیرد.
 
پیش از این، دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای از صدور حکم بازداشت برای سرگئی کوبیلاش فرمانده هوانوردی دوربرد و ویکتور سوکولوف فرمانده ناوگان دریای سیاه روسیه خبر داده بود. این دادگاه، هر دو مسئول جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت هستند که در روند درگیری در اوکراین انجام شده است.
 
مقر دیوان کیفری بین‌المللی که به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز رسیدگی می‌کند، در لاهه هلند واقع است.

حمله موشکی روسیه به نزدیکی محل دیدار زلنسکی و نخست وزیر یونان

همزمان با دیدار رییس جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان در شهر بندری «اودسا»، یک موشک روس، نزدیکی محل ملاقات را هدف گرفت.

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، به ادعای منابع، یک موشک نزدیکی محل ملاقات ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در شهر بندری اودسا را هدف قرار داد.

این منبع با تایید این خبر گفت: این موشک در فاصله چند صد متریِ ما و در حالی که جلسه در جریان بود، فرود آمد.

به گفته وی، صرف نظر از زمانی که زلنسکی با حضور در خط مقدم جبهه، با نیروهای اوکراینی دیدار می‌کند، این «نزدیک‌ترین حادثه‌ای بود که از آغاز جنگ» برای رییس جمهور این کشور رخ می‌دهد.

با این حال، این منبع گفته که احتمالاً زلنسکی هدف این حمله نبوده و روسیه صرفاً به سوی اهداف معمول موشک شلیک کرده است. همچنین در این حادثه هیچ یک از مقامات آسیب ندیده‌اند، ولی دست کم پنج تن کشته شدند.

زلنسکی در نشست مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر یونان گفت: همه حمله امروز را دیدیم. دیدید که با چه کسی سروکار داریم. برای آنها مهم نیست که کجا را هدف قرار می‌دهند. می‌دانم که این حمله قربانی داشت اما از جزییات اطلاعی ندارم.

تردید فرانسه در توانایی اروپا برای حمایت طولانی‌مدت از اوکراین

استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه در مورد احتمال حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین در طولانی‌مدت ابراز تردید کرد.

 سژورنه در مصاحبه با شبکه فرانسوی LCI که بامداد چهارشنبه پخش شد، گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر؟!

وی موضع احزاب چپ و ملی‌گرای اروپا درباره توقف حمایت از اوکراین را «موضعی اشتباه» خواند و افزود که حمایت از اوکراین «بخاطر حفاظت از اروپایی‌ها» و ضروری است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد؛ اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه امروز سه‌شنبه نیز در تازه‌ترین اظهارنظرهایش درباره جنگ اوکراین از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به این موضوع بزدلانه عمل نکنند.

وی از شرکا و متحدان اوکراینی خواست تا با نزدیک شدن اروپا به مقطع حساسی که جایی برای بزدلی نیست، شجاعت نشان دهند.

مکرون گفت: جنگ به خاک ما بازگشته است، قدرت‌هایی که غیرقابل توقف شده‌اند، تهدید را گسترش می‌دهند و هر روز بیشتر ما را تهدید می‌کنند.

مجارستان: اعزام نیروهای غربی به اوکراین، خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد

«پیتر سیجارتو» وزیر امورخارجه مجارستان موافقت برخی رهبران اروپایی برای ارسال نیرو به اوکراین را نقض تصمیم اجماع ناتو دانست و خاطرنشان کرد چنین اقدامی، احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امورخارجه مجارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: استقرار نیروهای غربی در اوکراین که مجارستان با آن مخالف است، نقض اجماع مشترک ناتو است. باید به شما بگویم که یک تصمیم ناتو وجود دارد که ما از آن حمایت می‌کنیم و براساس آن هیچ نیروی زمینی در اوکراین مستقر نشود.»

سیجارتو خاطرنشان کرد که موافقت اکثریت قریب به اتفاق رهبران اروپایی، از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای اعزام نیرو با مخالفت ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روبرو شده که خود به نوعی قوت قلب است. وی سپس تاکید کرد که استقرار نیروهای غربی در اوکراین احتمال آغاز جنگ جهانی سوم را افزایش می دهد.

کرملین نیز اعلام کرده است که استقرار نیروهای ناتو در اوکراین، جنگ میان این ائتلاف نظامی و روسیه را اجتناب ناپذیر می کند. مسکو همچنین در واکنش به اظهارات مکرون با اشاره به اینکه نسل جدید سیاستمداران اروپایی غریزه کنترل ندارند، اعلام کرد که روسیه باید هشیار بماند.

رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته گفت که رهبران غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت‌وگو کرده اند، اما در این مورد به اجماع نرسیده اند؛ هرچند این احتمال را رد نکرده اند.

واشنگتن در پی این اظهارنظر مکرون، احتمال اعزام نیروهای آمریکایی برای جنگ در اوکراین را رد کرد.

سیجارتو در پاسخ به سوالی درباره مکالمه افشا شده میان افسران ارتش آلمان در مورد حمله احتمالی موشک های تاروس آلمانی به پل کریمه با استفاده از یک جت جنگنده فرانسوی گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از هر نوع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه جلوگیری کنیم.

هفته گذشته رسانه های روسی مکالمه بین چهار افسر ارتش آلمان را منتشر کرد که تاریخ آن مربوط به ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) بود. آلمان صحت این مکالمه را تایید کرده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز شنبه در واکنش به انتشار این مکالمه، ضمن رد احتمال ارسال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت که دولت در حال بررسی این مکالمه فاش شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز در همین زمینه گفت که محتوای فایل صوتی منتشر شده، حاکی از دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
روسیه در حد جنگ جهانی سوم نیست مرد حسابی یک روستایی کوچک دوسال توش مونده بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
آمریکا چطور که بعد 20 سال از اغغانستان فرار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اون روستای کوپک تاتو پشتشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
اگر مثل آمریکا با بمباران شهرها عمل میکرد تا حالا اکراین کارش تمام بود
مجموع اروپایی هایی که در دویست سال اخیر در جنگ ها کشته شده اند حداقل پنجاه برابر مجموع مسلمانانی است که در این مدت در خاورمیانه کشته شده اند نمی‌دانم غربی ها با چه رویی با دیده تحقیر به فرهنگ اسلامی نگاه می‌کنند. تفاوت پنجاه برابری در قتل عام اصلا قابل چشم پوشی نیست حالا هم که جنگ اوکراین خیلی از واقعیات را نمودار کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باغ وحش اروپاست دیگه. اینها به قانون جنگل اعتقاد راسخ و قوی دارند،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
غربی غلط کرده است تا به ما به دیده تحقیر نگاه کند
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
ببخشید مثبت دادم روزم خراب شد
با پدیده لشکر گرسنگان مواجه هستیم / در جامعه‌ای که شش دهک آن گرسنه می‌خوابند، نمی‌توانید بگویید حکمرانی مطلوب است / همه نهاد‌های فرهنگی به بن بست رسیده اند / جامعه به شدت مسیر تغییر پیش گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
الان همه جای دنیا به دلیل جنگ هایی که روی همه جا اثر. گذاشته مشکلات اقتصادی دارند. غزه را ببینید تا بفهمید گرسنگی یعنی چه. شکرگذار خدا باشید. عزت زیاد
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
چشم پس از این پس غزه را الگو می کنیم و ساکت می شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
به بیخانمانهای آمریکا و کانادا هم باید توجه کرد
این محارستان و ترکیه در ناتو و اروپا خیلی با مزه هستند. هم از پوتین می خواهند بدوشند و هم از اروپا و المان و امریکا. ولی وقتی دقت کنید می بینید که رجب با این همه زرنگی! هر روز ارزش پول ترکیه بدتر از ایران افت می کند و مجارستان هم بخاطر همین عدم صداقت سیاسی ضعیفترین اقتصاد بین همسایه ها مانند لهستان و اسلواکی و..... دارد و از فقیر ترین ها در اروپا هست. فقیر هست که پوتینی است دیگر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مجارستان و ترکیه از خیلی کشورهای اروپایی وضع بهتری دارند
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
باز شروع کردی
وزیر اقتصاد گفته حمله بردند که دلار را هفتاد تومن کنند. چند ماه دیگر هم میگه حمله برده بودند که دلار را90 تومن کنند ولی از بس ما مدیریت بلد هستیم و اقتصاد دانیم و .... حماسه افریدیم و دشمن را شکست دادیم و دشمن مجبور شد به دلار 60 یا 65 تومن رضایت دهد! برای هم هم نشان خدمت و پاداش سکه مربوطه البته فول سکه را در نظر می گیرند و می گن برای چهار سال دیگر خدمت امده ایم!
جنگ، جنگ با شیطان است. تصمیم خود را بگیرید. هرچه دیرتر، شیطان قوی تر...
قطعا هدف حمله موشکی روسیه آی پی کانادا بوده
حمله موشکی به محل دیدار زلنسکی و آی پی کانادا خیانتی دیگر از پوتین و پوتینی ها
غربگدا میمیرد عزت نمی پذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
دوست عزیز نه غربگدایی خوب است نه شرقگدایی! ایران اسلامی و قدرتمند هم از نظر اقتصادی و هم نظامی. یا حق
تابناک جان
یه مدت اخبار جنگ اوکراین رو نیا بزا ما آی پی کانادا رو ترک بدیم.
ناریشکین: آمریکا و انگلیس و آی پی کانادا در انفجارهای «نورد استریم» دست داشتند
علت حمله روسیه به محل دیدار زلنسکی و نخست وزیر یونان، حضور آی پی کانادا در اون دیدار بوده. بس که آی پی کانادا از اضمحلال روسیه گفته ازش شاکی آن.
کاش میزدی این دلقک یهودی رو جنگ تموم میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
یک موی زلنسکی می ارزه به چهار تا از شاهان قاجار
بوی جنگ جهانی میاد
وای وای
من میترسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
نگران نباش فعلا خبری از جنگ جهانی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
مخصوصا که فرانسه خیلی جوش اعزام نیرو به اکراینو میزنه
کشورهای غربی باید بپذیرند که روسیه دست برتر را دارد هرچند خودش نیز دچار مشکلات عدیده شده است. بنابراین، باید اوکرایل را وادار به مذاکره با روسیه کنند و ناچار بخش هایی از اوکراین را به روسیه بدهند. متاسفانه چاره دیگیری نیست! حالا هی الکی جنگ را کش دهید چون روسیه به عنوان قدرتی اتمی هرگز تسلیم نخواهد شد و باید پیروز شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کل اکراین جزو شوروی بوده حالا قسمت روس نشین برگرده به روسیه تا فتنه آمریکا تمام شه
اینقدر دنبال فروپاشی آمریکا یا روسیه نباشید مراقب خودمان باشیم در ضمن چرا روسیه سه سال جنگ را کش داد چرا منتظر ترامپ است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست