بازدید 10942
هفتصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات شدید روسیه به اوکراین با موشک‌های کره شمالی/هشدار زلنسکی درباره پیروزی روسیه در جنگ

هفتصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 17 February 2024

حملات شدید روسیه به اوکراین با موشک های کره شمالی

بین الملل تابناک: هفتصد و یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هریس: از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین اطمینان می‌یابیم
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۳:۱۵

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آماده است تا از اوکراین در جنگ با روسیه «تا هر زمانی که طول بکشد» حمایت کند و برای اطمینان از پرداخت خسارت مسکو به کی‌یف، اقداماتی انجام می‌دهد.

کاملا هریس روز شنبه در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: به تلاش‌های خود برای تضمین صلح عادلانه و پایدار ادامه خواهیم داد و برای اطمینان از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه «ما تا زمانی که طول بکشد با شما [اوکراین] خواهیم بود»، اظهار داشت: من و رئیس‌جمهوری آمریکا به اقدامات لازم برای تامین منابع و سلاح‌های مورد نیاز شما برای موفقیت [در جنگ با روسیه] ادامه خواهیم داد.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که لایحه کمک نظامی دولت بایدن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار، در کنگره آمریکا متوقف شده است.

استولتنبرگ: ناتو دچار مشکلات جدی شده است
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۳:۱۵

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفت ائتلاف تحت امرش دچار «مشکلات جدی» شده است.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اظهار کرد که در این ائتلاف «مشکلاتی جدی» وجود دارد.

او در ادامه این سخنرانی گفت: «ما هم اکنون توجه زیادی را به موضوع افزایش تولید نظامی معطوف کرده‌ایم.»

استولتنبرگ گفت: «کارخانه‌های جدیدی در دست ساخت هستند و تولید رو به افزایش است اما لازم است که فورا اقدامات بیشتری صورت بگیرد.»

دبیرکل ائتلاف ناتو در حالی این سخنرانی را مطرح کرد که رسانه‌ها و مقام‌های غربی به دلیل تشدید روند شکست‌های اوکراین در میدان نبرد با روسیه و معطل بودن ده‌ها میلیارد دلار کمک درخواستی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کی‌یف در کنگره، زنگ خطر را به صدا در آورده‌اند.

انتقاد «فون‌درلاین» از آمریکا به دلیل توقف لایحه حمایت از اوکراین
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۰:۲۸

رئیس کمیسیون اروپا از ایجاد یک راهبرد نظامی در بین کشورهای اروپایی خبر داد و از آمریکا به دلیل توقف لایحه حمایت از اوکراین در کنگره ایالات متحده انتقاد کرد.

 اورسولا فون درلاین روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ از تصویب طرحی در کمیسیون اروپا برای راهبرد صنعتی نظامی در کشورهای عضو این اتحادیه خبر داد.

قرار است طی سه هفته آینده این طرح بین کشورهای عضو این اتحادیه ارائه و دفتری برای نوآوری نظامی در اوکراین افتتاح شود.

فون در لاین اظهارداشت: اروپا باید پایگاه صنعتی خود را افزایش دهد. هرچند من خودم فراتر از مرزهای اروپا فکر می‌کنم و خودم را به عنوان یک فرا آتلانتیک معرفی می‌کنم (آنسوی اقیانوس اطلس) ولی در عین حال باید اروپای قوی بسازیم و برای این کار همه کشورها باید همکاری کنند.

وی گفت: برای اجرای این طرح نیاز به افزایش هزینه‌های نظامی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا وجود دارد و همه کشورها باید بر اساس توافق‌نامه‌های مشترک و قابلیت همکاری بهتر بین نیروهای مسلح اروپا از بودجه‌های ملی خود برای این طرح مشترک هزینه کنند.

فون در لاین در ادامه لفاظی‌های غیرسازنده خود علیه تهران، ادعا کرد که روسیه با کمک سلاح‌های ایران و کره شمالی مردم اوکراین را هدف قرار می‌دهد و ما نیز باید کی‌یف را در برنامه‌های نظامی اروپا مشارکت دهیم.

رئیس کمیسیون اروپا از ایالات متحده خواست همچنان به حمایت از اوکراین ادامه دهد و لایحه متوقف شده در کنگره را به جریان بیندازد چراکه این مسئله به نفع خود آمریکاست.

وی کمک ایالات متحده به اوکراین را نمادی از دموکراسی در مقابل دشمنان خودکامه ارزیابی کرد.

هشدار زلنسکی درباره پیروزی روسیه در جنگ
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۰:۲۸

 رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر درخواست تداوم ارسال کمک‌های جهانی به کی‌یف را تکرار کرد و هشدار داد: عواقب پیروزی روسیه فراتر از مرزهای اوکراین خواهد بود.

 ولودیمیر زلنسکی روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن انتقاد از توقف لایحه کمک های ایالات متحده به اوکراین در کنگره آمریکا، گفت: سناتورهای آمریکایی و رهبران جهان باید درک کنند که پیروزی روسیه در اوکراین عواقبی فراتر از مرزهای این کشور خواهد داشت.

وی خواستار احیای نظم جهانی مبتنی بر قوانین شد و جنگ روسیه را علیه کشورش، جنگ علیه هرگونه قاعده و قانونی توصیف کرد.

زلنسکی در مقابل رهبرانی از سراسر جهان با بیان اینکه ۷۲۴ روز است که اوکراین در مقابل روسیه مقاومت کرده است، گفت که کشورش در حال حاضر نیاز به دریافت سلاح‌های سنگین و دوربرد دارد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین با اشاره به مرگ الکسی ناوالنی رهبر اپوزوسیون روسیه، این حادثه را «قسمت دیگری از تاریخ طولانی کرملین برای از بین بردن مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه» ارزیابی و اضافه کرد: این اتفاق پیام مستقیمی برای همه حاضران در کنفرانس امنیتی مونیخ است.

وی گفت: هیچکس نیست که جنگ جاری در اروپا برایش تهدیدی نداشته باشد. این جنگ چیزی فراتر از جایگاه اوکراین یا کل اروپا در جهان است.

دبیرکل ناتو: آمریکا به وعده خود مبنی بر حمایت از اوکراین عمل کند
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۰:۲۵

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آمریکا خواست به وعده خود مبنی بر حمایت از اوکراین عمل کند.

 ینس استولتنبرگ روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: یک نیاز مهم و فوری برای آمریکا وجود دارد تا در زمینه بسته کمک به اوکراین تصمیم گیری کند زیرا آنها به چنین حمایتی نیاز دارند. بنابراین اکنون برعهده واشنگتن است که به آنچه وعده داده عمل کند.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: صحبت از بازدارندگی هسته ای بالقوه اروپا که شامل آمریکا نمی شود «کمک کننده» نیست.

وی افزود: هر گونه زیر سوال بردن بازدارندگی هسته ای کنونی ناتو، این ائتلاف را در شرایطی که ما به یک بازدارندگی معتبر و واقعی نیاز داریم، تضعیف می کند.

برخی از سیاستمداران اروپایی در هفته های اخیر توسعه بازدارندگی هسته ای این قاره به منظور وابستگی کمتر به آمریکا را مطرح کرده اند.

درخواست استولتنبرگ از آمریکا برای عمل به وعده های خود در قبال اوکراین، همزمان با مسدود شدن بسته کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار در کنگره آمریکا مطرح شده است.

شولتس: آلمان برای دفاع از اوکراین هرکاری می‌کند
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ - ۲۰:۲۳

صدراعظم آلمان در پاسخ به این سوال که «آیا دولت متبوعش موشک تاروس را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد»، گفت: برلین هر کاری برای کمک به دفاع اوکراین از خود انجام می‌دهد و تصمیم‌ها در زمان مقتضی اتخاذ می‌شود.

 اولاف شولتس روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با ابراز نگرانی از توانایی اروپا برای دفاع از خود اظهار داشت: اروپا باید صرف نظر از این که چه کسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود و نتیجه جنگ اوکراین [چه می شود]، خود را از لحاظ دفاعی تقویت کند.

دونالد ترامپ رئیس جهوری پیشین آمریکا گفته است که اگر در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری ایالات متحده پیروز شود از متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که نتوانسته اند به اندازه کافی برای این ائتلاف هزینه کنند، دفاع نخواهد کرد و به روسیه اجازه می دهد هر بلایی که می خواهد بر سر آنها بیاورد. از طرف دیگر جمهوریخواهان حامی ترامپ در کنگره مانع کمک های دفاعی به اوکراین شده اند.

صدراعظم آلمان در دومین روز این کنفرانس که «داووس در حوزه دفاعی» نام گرفته است، گفت: ما اروپایی ها باید در حال و آینده مراقب امنیت خود باشیم. آلمان به عنون بزرگترین اقتصاد اروپا هزینه های دفاعی را به میزان ۲ درصد تولید ناخلاص داخلی خود افزایش داده است و به این هدف پایبند خواهد بود.

وی اضافه کرد: آلمان با متحدان فرانسوی و انگلیسی خود درباره توسعه تسلیحات با دقت بالا و اطمینان از راهبرد بازدارندگی، مذاکره می کند.

شولتس از اظهارات ترامپ درباره ناتو انتقاد کرد و گفت: هرگونه نسبی سازی ماده دفاعی این ائتلاف نظامی تنها در خدمت افرادی مانند ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه خواهد بود که قصد دارند ما را ضعیف کنند.

صدراعظم آلمان همچنین در این کنفرانس تاکید کرد که از (رژیم) اسرائیل می خواهد از قوانین بین المللی در درگیری غزه تبعیت کند و جبهه جنگ دومی را در مرز شمالی خود با لبنان باز نکند.

شولتس در ادامه اظهارات مغرضانه و غیرسازنده خود علیه تهران، مدعی شد که ایران نباید از این درگیری ها برای گسترش نفوذ خود [در منطقه] استفاده کند.

نشست سالانه سه روزه مونیخ با حضور سیاستمداران، دیپلمات ها و مقامات نظامی در حالی برگزار می شود که نگرانی ها در اروپا در خصوص تعهد آمریکا در قبال کمک به اوکراین و دفاع از متحدان دیگر تشدید شده است.

حملات شدید روسیه به اوکراین با موشک های کره شمالی

 اوکراین مدعی شد که روسیه در هفته‌های گذشته ۲۴ موشک بالستیک کره شمالی را به این کشور اروپایی شلیک کرد؛ اما در دقت این موشک‌ها تردید وجود دارد.

 آندری کوستین، دادستان کل اوکراین جمعه اعلام کرد، ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که تنها ۲ موشک که به سمت یک پالایشگاه نفت و یک پایگاه هوایی شلیک شده بودند، به هدف اصابت کردند.

وی با بیان اینکه «دقت این موشک‌ها زیر سوال است» افزود: این ۲۴ موشک دست کم ۱۴ غیرنظامی را کشته و ۷۰ تن دیگر را زخمی کردند.

میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین اواسط دی ماه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیگر هیچ چیزی کتمان نمی‌شود. فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

وی شواهدی برای اثبات ادعای خود مطرح نکرد. پیش از این، فرماندار منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین گفته بود، مسکو با موشک‌هایی که ساخت روسیه نیست، به این منطقه حمله کرده است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند.

رویترز از محل برخورد موشکی به خارکیف در دوم ژانویه فیلمی تهیه و آن را بررسی کرد. «یوست اولیمانس» محقق هلندی درباره این ویدئو گفت بقایای موشک نشان می‌دهد که این سلاح متعلق به کره شمالی بوده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه ۴۷ کشور دیگر دی ماه در بیانیه مشترکی گفتند که انتقال موشک از کره شمالی به روسیه را «به شدیدترین وجه» محکوم می‌کنند.

این کشورها از مسکو و پیونگ یانگ خواستند از قطعنامه‌های شورای امنیت تبعیت کرده و «فورا به همه فعالیت‌های ناقض این تحریم‌ها پایان دهند.»

ادعای مقام آمریکایی در مورد هزینه‌های روسیه در جنگ اوکراین

یک مقام ارشد نظامی آمریکا مدعی شد، روسیه احتمالا در عملیات نظامی در اوکراین ۲۱۱ میلیارد دلار برای تجهیز، استقرار و نگهداری نیروهای خود در اوکراین هزینه کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام آمریکایی افزود: مسکو همچنین بیش از ۱۰ میلیارد دلار به دلیل لغو یا تعویق فروش سلاح ضرر کرده است.

این مقام آمریکایی -که خواست نامش فاش نشود- به خبرنگاران گفت: «فکر نمی کنم تاکنون چندان درباره هزینه هایی که روسیه در این جنگ متحمل شده و همچنان متحمل می شود، صحبت کرده باشیم. این جنگ برای روسیه ۱.۳ تریلیون دلار در رشد اقتصادی پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۶ هزینه داشته و حدود ۳۱۵ هزار سرباز روسی تاکنون کشته شده یا زخمی شده اند.»

رویترز نوشت: جزییات هزینه جنگ تقریبا دو ساله روسیه در مسکو در حالی منتشر شده که دولت جو بایدن تلاش می کند اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را مجبور به پذیرش ۹۵ میلیارد دلار بسته کمک امنیتی بین المللی به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و تایوان کند.

مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا خاطرنشان کرد که طرحی فوری برای اجازه به این مجلس برای رای گیری درباره بسته کمک را مدنظر ندارد.

رهبری اوکراین این حمایت مالی را برای ادامه جنگ خود ضروری قلمداد می کند و مقام دفاعی آمریکای مذکور در این زمینه مدعی شد که بدون بودجه بیشتر، نمی توانیم هزینه های دفاع هوایی اوکراین تامین کنیم.

مقام آمریکایی همچنین مدعی شد به عنوان بخش دیگری از هزینه هایی که روسیه در این جنگ متقبل شده است، اوکراین دست کم ۲۰ کشتی بزرگ و کوچک و یک تانکر حامل پرچم روسیه را در دریای سیاه منهدم کرده یا به آنها آسیب رسانده است.

پنتاگون: سایه شکست‌های فراوان بر سر ارتش اوکراین افتاده است

پنتاگون زنگ خطر را درخصوص شکست‌های نظامی متعدد اوکراین به صدا درآورده و خواستار تصویب میلیاردها دلار کمک برای این کشور از سوی واشنگتن شد.

 در حالی که رسانه‌ها از عقب نشینی ارتش اوکراین از شهر کوچک آودیوکا در شرق این کشور بعد از ماه‌ها محاصره توسط روسیه خبر دادند، یک مقام ارشد پنتاگون با استناد به وخامت اوضاع برای کی‌یف در آودیوکا گفت که دولت اوکراین با فوریت نیازمند میلیاردها دلار کمک بیشتر از سوی آمریکاست.

به نوشته پایگاه «راشاتودی»، مجلس سنای آمریکا چند روز پیش بعد از ماه‌ها مناقشه و بن‌بست، بسته بودجه درخواستی جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را که شامل ۶۱ میلیارد کمک جدید برای ارتش اوکراین می‌شد، تصویب کرد.

با این وجود این بسته که شامل کمک‌هایی برای تایوان و رژیم صهیونیستی نیز هست در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته نشده و این مجلس تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۴ به تعطیلی رفته است.

یک مقام ارشد پنتاگون که نامش را فاش نساخت، گفت: «مطمئنا ما شاهدیم که اوکراین در حال کمبود پیدا کردن در زمینه اقلام حیاتی به ویژه مهمات است. اگر ما این بودجه مکمل را دریافت نکنیم این وضعیت پیام‌آور اتفاقات ناگوار بعدی است.»

این مقام اضافه کرد، اوکراین بدون دریافت این پول هیچ شانسی در مقابل ارتش «برتر» روسیه نخواهد داشت و «ما همچنین با درگیر شدن مواضع متعدد دیگر در خط مقدم جنگ با کمبود مهمات حیاتی و اقلام لازم مواجه می‌شویم.»

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۶
اگر روزی پوتین یا شی یا کیم رضایت دادند که مثلا در روسیه 140 میلیونی یا چین یک و نیم میلیاردی فرد دیگری به شایستگی انها برای خدمت به مردم وجود دارد ما هم طرفدار انها می شویم. ولی همه می دانیم چه اندازه دنیا دوست و قدرت دوست هستند و هرگز تا جان در بدن دارند فرصت خدمت را برای دیگر شایستگان باز نمی گذارند!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
احسنت بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اگه تو جای اونا بودی که مثل هیتلر تمام دنیا رو برا خودت میخاستی نه؟
ذلنسکی هم متوجه داستان شده و میگه اروپا و امریکا باید از کمبود مصنوعی و تنظیم شده دادن تسلیحات به اکراین دست بردارند. ذلنسکی دلش برای سربازان ملت اکراین و کشورش می سوزد. ولی برای امریکا و انگلیس و چین و خود پوتین هیچ چیزی با برکت تر از ادامه جنگ فرسایشی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اگر غربیها نیازهای تسلیحاتی اوکراین را بطور واقعی برآورده میکردند، زلنسکی میتوانست تا دروازه های مسکو نیز پیش برود ولی متاسفانه آمریکا و اروپا بصورت قطره ای و تدریجی به اوکراین اسلحه و مهمات میدهند
گمان می کنید اگر جنگ اکراین نبود پوتین می توانست اینچنین مخالفان و منتقدان و ملتش را مرعوب کند و بگوید هر کس با فرصت خدمت من و مدادوف و لاوروف و پسکوف و خانواده های ما مخالف باشد مزدور و نفوذی غرب و اروپا هست؟! پس برای این دسته و حلقه هیچ چیز بهتر و با برکت تر از جنگ و دریای خون بین ملت روسیه و اروپا وجود ندارد. ولی دست خدا خیلی خیلی بالاتر از این ناچیزهاست. بارها تحقق وعده الهی را شاهد بودیم و باز شاهد خواهیم بود ولی این قبیل افراد هرگز درس نخواهند گرفت مگر زمانی که مانند صدام سنگ لحد بالش انها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مرحبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بالاخره نفهمیدیم جنگ اوکراین پوتین رو نابود کرد به گفته قدیمی تو یا به نفع پوتین شد بایدنگی جان
مشکل امریکاییها و المانها و دولتهای مسئول در برابر ملتشان این هست که وقتی از نتایج یک تصمیم در کشورهایی مانند روسیه یا کره شمالی و کوبا و ونزویلا صحبت می کنند با تراز خود ان را اندازه می گیرند. مثلا اگر 1.5 تریلیون دلار تصمیم پوتین به اقتصاد ملت روسیه خسارات زده امریکاییها و شولتر و مرکل و... می گویند مگر چنین دولت و مسئولی می تواند این محاسبات را نکرده باشد. در حالیکه نمی دانند برای افرادی مانند پوتین و شی و کیم و... تنها و تنها معیار و تراز موفقیت و فتح قله ها و پیروزی ادامه فرصت خدمت هست. چون در انصورت هست که می توانند با موجودی یک میلیون تومن در بانک هزینه یک میلیارد تومنی وکیل گران قیمت غرب وحشی را بپردازند که چرا پرونده من تاخیر دارد و همه مقصود و پیروزی همین هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به امیید درگیری روسیه و غرب و کانادا و تضعیف همشون
سیاه بازی امریکاییها نتیجه داد و جالا المان ثروتمند ترین اقتصاد اروپا و سومین اقتصاد دنیا که اقتصادش چهار برابر روسیه و فقط مازاد تجاری اش از کل صادرات نفت و گاز و... روسیه بیشتر هست رسما و با امضا عهد نامه امنیتی با اکراین تضمین داده که هر چه اکراین برای دفاع از خود نیاز داشته باشد خود المان متقبل خواهد شد. پوتین هیچ چاره ای ندارد مگر اینکه مردم منتقد روسیه را در زندان از پا در بیاورد و ادعای پیروزی کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
روسیه از شوروی قویتر نیست و خیلی آسانتر فرو خواهد پاشید. دیکتاتورها در نظم نوین جهانی، جایی نخواهند داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چقد فک میزنی چناری
غربگداها و براندازها پای سخن رئیس سابق موساد که گفته بچه های 4 ساله به بالای فلسطینی رو باید کشتار کنیم لایک میزنن همزمان اینجا از جنایت پوتین میگن

اینها به نظر شما بیمار نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بیمار اصلی خود تو هستی که مزدور پنج درصد انحصار طلب و مرفه جامعه هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۰۱:۱۷
مرفه بی درد خود تو هستی نه این بابا
براندازها در اخبار ظهر فلسطین در حمایت از کودک کشی اسرائیل لایک میزنن و به به و چه چه میکنن و عصرها میان اینجا در حمایت از اوکراین و غرب لایک میزنن.

این جماعت نه تنها روح خودشون رو فروختن بلکه کلا مغز رو هم باز کردن انداختن دور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
به تو مربوط نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
احسنت به کلام حقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
غربگداها همیشه در سوزشند
رئیس جمهوری اوکراین همچنین با اشاره به مرگ الکسی ناوالنی رهبر اپوزوسیون روسیه، این حادثه را «قسمت دیگری از تاریخ طولانی کرملین برای از بین بردن مخالفان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه» ارزیابی و اضافه کرد: این اتفاق پیام مستقیمی برای همه حاضران در کنفرانس امنیتی مونیخ است.


اصلا توام که از ترست زالوژنی رو برکنار نکردی که نیاد جای خودت رو بگیره ! و اگر دستت میرسید هم اصلا اینو به کشتن نمیدادی !!!!
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شاید
دولت روسیه هنوز جسد ناوالنی را به مادرش تحویل نداده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جسدشو به من تحویل داده تا روش آزمایش های مهم انجام بدم
مردم روسیه با بنرهای پوتین یک قاتل است به خیابان های پر از برف و یخ زده آمدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
پوتین با این جنایت اخیر، یکبار دیگر چهره کثیف و جنایتکار خود را به جهانیان نشان داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
باز دوتا غربگدا دیدی مردم مردم کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
تو هم تو جمعیت غربگداهای روسیه بودی؟
ترامپ شیردل اگر رئیس جمهور بشه سریعا با پوتین کیم و نتانیاهو دیدار میکنه و شر جنگ رو از سر دنیا کم میکنه ، اما غیر ممکنه بزارن بیاد بالا چون ازش میترسن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
همون دنیارو بهم زد یکی احمدی نژاد یکی ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۲:۲۸
بنز را با پراید مقایسه میکنی ؟
ناتو در حال فروپاشیست
برگ چنار: تا چند ساعت دیگه زپرتسکی با کمک مخالفان پوتین مسکو رو فتح میکنه
پاسخ ها
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
مسائل سیاسی پیچیده تر از این حرفاست فکر کردی ناتو واقعا در حال فروپاشیه ؟
این سیاستمدارها از هر حرفی ک میزنن شاید ۳۰ درصدش راست باشه البته بسته به زمان و مکان این درصد ها ممکنه بالا پایین بشه
دروغگو ترین و بدجنس ترین سیاستمداران تاریخ هم دموکرات ها بودن در تاریخ اما از اون سمت جمهوری خواهان فوق العاده بودن .
باورت بشه یا نه ناتو همین الان میتونه تا دروازه های مسکو را شخم بزنه اما هرگز این کارو نخواهد کرد به دلایل زیاد که توضیحش از حوصله خارجه .
زلنسکی سلبریتی رو چه به جنگ و استراتژی های نظامی یک ساعت تجهیزات و مهمات بهش نرسه عقب میکشه . این دموکرات های بدبخت مهره بهتر از این نتونستن پیدا کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
همینقدر که زلنسکی قهرمان دو سال است که پوزه پوتین را به خاک مالیده و آرزوی تصرف خاک کشورش توسط روسهای جنایتکار را ناکام گذاشت، جای بسی تقدیر است
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
۱:۱۰
درست میگویی اما از تاکتیک های دموکرات ها لج آدم در می اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
بهم بگو اصلاً چرا باید عقب بکشه!! گیرم زلنسکی ضعیف! سلبریتی! چرا باید خاک کشورش اشغال شه؟ شماها حالتون خوبه؟؟؟؟ جمع کنید خودتونو خجالت بکشید
هر وقت زلنسکی اومد علیه نسل کشی مردم غزه و غصب سرزمین های فلسطین بیانیه صادر کرد. هر وقت اومد علیه جنگ هایی که امریکا در جهان انجام داده و می ده حرف زد، بعدش ما برای اوکراین نگران می شیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
نگرانی یا عدم نگرانی افراد دگمی مثل شما، هیچ تاثیری بر زندگی افراد آزادیخواه و شریف جامعه ندارد
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
توحیه. چون حرفی ندارید. میگیم چرا پوتین به بعد از سی سال خرمت کس دیگری را در روسبه ۱۴۰ میلیونی شایسته ادامه فرصت خدمت نمی دونه شما از ذلنسکی میگید. ذلنسکی هم اگر بعد از دو دوره ریاست جمهوری همچنان به قدرت چسبید بره کنار منفوران قدرت پرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
دقیقا
مردم رفح چرا هیچ اعتراضی به حماس نمیکنن تا سریع تر توافق کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خلایق هر چه لایق
دلم به حال کیم میسوزه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
خوب فالوده استفاده کن و زیاد نزار تو گرما بمونه
وضعیت در رفح بسیار اسفناک است برای غذا در صف می ایستند ما هم به عنوان یک انسان نگران آن ها هستیم آن بچه ها که گناهی ندارند . اما براستی مقصر کیست ؟ حماس چرا توافق نمیکند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
توی غربگدا نگران رفح نیستی نگران ارباب اسرائیلیت هستی
جنگ اسرائبل با حزب الله هم شروع شده کجای کارید ؟
اون زمانی که مستانه یه سری از‌ کشورهارو که اتفاقا از دست خودتون مجبورن بودن روش رفتارشون رو تغییر بدن هی تحریم میکردید باید فکر اینجاهاش هم بودید
از موشک های پوسیده کیم چ خبر ؟
بیچاره مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
چرا؟؟؟؟
زلنسکی نماینده آمریکا و اروپا در مقابل شرق شده با این کار کشورش و مردمش را به نابودی کشانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
منظورت چیه؟ یعنی کشورش رو تقدیم پوتین کنه؟ پس چرا شما تقدیم صدام نکردید؟
هریس: از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین اطمینان می‌یابیم
جناب هریس هر وقت شما خسارت وارده به کشورهای اسلامی را پرداخت کردید آنوقت روسیه هم خسارت اوکراین را پرداخت خواهد کرد
از خود راضی!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار