بازدید 1695

سردار رادان: هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند

فرمانده فراجا بر ضرورت افزایش هزینه تخلفات رانندگی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای کنترل تخلفات و کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 05 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان در هجدهمین همایش روسای پلیس راهور فراجا که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های نورالرضا برگزار شد، گفت: به عدد آمار ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، میزان پیمایش یک سال در کشور است که این آمار را اگر بخواهیم با توجه به تعداد خودروها و واحدهای کنترلی و رانندگان و... و با شمار جانباحتگان و تصادفات مقایسه کنیم، آمارها از اقدامات مثبت و روبه‌رو رشد حکایت دارد، اما کافی نیست.

وی ادامه داد: پلیس راهور در کنار پیمایش این ۶۰۰ میلیارد کیلومتر، ۲۰۰ میلیون خدمت نیز به مردم ارائه کرده است.

رادان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات نو و به‌روز به مردم، گفت: هر زمان که قرار است یک نو شوندگی در کشور ایجاد شود، یک مقاومتی در برابر آن وجود دارد و این مقاومت درواقع برای دفاع از چیزی است که درحال حاضر وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت همراه کردن تلاش و همیت با نوآوری و تحول گفت: تلاش کردن بدون خلاقیت و نوآوری ماندن در گذشته است.

رادان با بیان اینکه امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم، گفت: مردم این موضوع را مردم از من طلب می‌کنند و من هم از شما طلب می‌کنم این موضوع را.

رادان در همین راستا گفت: همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. امسال اگر قرار نباشد هزینه تخلف، متخلفین درست شود، متخلفین در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند.امروز هزینه‌های تخلف بازدارنده نیست و ما پیگیر هستیم. حتما این اتفاق باید بیفتد.

فرمانده فراجا با بیان اینکه عدد متخلفین در کشور ما در مواجهه با افراد قانونمند بسیار اندک است، گفت: بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی نباید اجازه دهیم که زور این افراد بر اکثریت قانونمند غلبه کند.

وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات گفت: درحال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان که جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند. آقای بذرپاش هم که اشاره کردند دیگر اینطور نمی‌شود نظارت کرد و باید دوربین‌ها زیاد شود.

رادان ادامه داد: برای افزایش دوربین‌ها اما فعلا منابع دولتی محدود است، در سال ۱۴۰۳ باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و باید این اقدام انجام شود. در این شرایط شما می‌توانید تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنید.

وی اضافه کرد: دوره اینکه ما فقط پاسگاه بزنیم و گشت بزنیم و ... گذشته است و حتما باید این موضوع را در حوزه کنترل ناوگان خودرویی انجام دهیم.پس حرکت باید به سمت خصوصی سازی انجام شود.

رادان در مورد خدمات پلیس نیز گفت: درحال حاضر خدمات ارائه شده از سوی پلیس اینطور است که مردم به ما مراجعه می‌کنند، اما از سال ۱۴۰۳ وضعیت باید به گونه‌ای باشد که ما به مردم مراجعه کنیم. هدف این است که در یک بازه زمانی از مراجع مردم به ما کاسته شده و بر مراجعه خدمت به مردم افزوده شود.

فرمانده فراجا با اشاره به همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: در حوزه درون و برون شهر باید به ماموران پلیس راه و راهور بیشتر توجه کنیم. همچنین ویژگی رمضان و افزایش سفر حساسیت را بیشتر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
سردار باید آموزشهای عمومی را زیادتر کرد و فرهنگ درست رانندگی کردن را باب کرد مثلا در سر چهارراهها کسی که میخواهد به سمت راست برود به محض اینکه راننده می بینه سمت چپ ماشین کمتری هست میره سمت چپ و بعد در تقاطع راهنما میزنه میخواد بیاد سمت راست شاید خودش کمی زودتر عبور کنه ولی همه را معطل میکنه و یا بر عکس
از طرف دیگه ما نزدیک سه راهها و چهار راهها انتخاب لاین نداریم و موضوع بالا دو باره تکرار میشه که خودش تصادف و الافی بقیه راننده ها را به همراه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
راه فقط راه مستقیم، اصلا کی گفته رانند باید قدرت انتخاب راه داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
قدم اول هر اتفاقی در ایران افزایش درآمد دولت و بعد هم پاداشهای احتمالیست
فکری هم برای خودروهای شوتی کنین
فکری هم برای کیفیت جاده ها کنین
فکری هم برای کیفیت فرغونهای داخلی کنین و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
اگر به همه اینها فکر کردند که دیگه تخلفی نیست؟ اونوقت پلیس راه چطور دخل و خرجش را یکی کنه
اره موافقم
عبور از چراغ قرمز = ده ميليارد تومان
سرعت غير مجاز = پانزده ميليارد تومان
نبستن كمر بند ايمني = شش ميليارد تومان
توقف ممنوع = سيزده ميليارد تومان

چه شود سردار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بخصوص اگر پاداش مسئولین هم درصدی باشه
وسط خونه نشستم یهو برام اس ام اس جریمه میاد که الان وسط جاده چالوسم و چراغ ماشینمم نقص فنی داره و بخاطرش جریمه شدم !!!! رفتم اعتراض کنم اونجا هم کلی هزینه بابت استعلام و اعتراض باید بدم کلی هم وقتم تلف میشه بخاطر تخلفی که اصلا نکردم . حالا قصد دارید این جریمه ها رو زیاد ترش هم باید بکنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
برا من اس ام اس اومده خودرویی که با همین پلاک من سال 91 فروختم جریمه از سال 86 برام ثبت شده .چه میشه کرد میدونند مردم مجبورند بپردازند .
سردار زورتون به مردم میرسه نه لگن سازهایی که سالانه بالای ۱۶ هزار کشته تو جاده ها میگیرن اگر ماشین استاندارد باشه کشتار جاده ها میشه گفت نصف میشه شما فقط منافع پلیس و دولت رو میبینید
پاسخ ها
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
16 هزارنه عزیزخان طبق آماررسمی بالای 21هزار
کیفیت جاده ها و خودروها چی؟
به هرطریقی باید جیب دولت پر بشه یکی نیست به این اقا پلیس بگه چراخودروهای لگن رو تایید وپلاک میکنید شما هم باید جریمه بشید سالی 20 هزار کشته مقصر دولت پلیس ومافیا همون که میگه 206 با لند کروز فرقی نداره
جانم فدای رادان مرد شماره یک امنیت
سرعت یه چیز شخصیه باید آزادی باشه جریمه چیه؟
برای اولین بار موافقم
سردار رادان: هزینه تخلفات رانندگی باید افزایش پیدا کند
هزینه تخلفات خودرو سازها ، که سهم بالای در تلفات جاده ای بخاطر کیفیت پایین تولیدات و در بیماری و مرگ میر که علتش ساخت خودروهای غیر استاندارد و پرمصرف است چطور نباید افزایش پیدا کند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی