بازدید 2061
۱

جریمه و توقیف خودروهای حادثه‌ساز در پایتخت

پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون و توقیف خودروهای حادثه‌ساز خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 01 January 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از فارس، امروز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ صفر عبادی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع توقیف خودروهای حادثه‌ساز پرداخت و اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری حدود یک میلیون و دویست و پنجاه و یک هزار خودرویی که در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران تخلفات حادثه ساز داشتند توسط تیم‌های پلیس بزرگراه‌ها اعمال قانون شدند؛ همچنین در این مدت حدود 34 هزار خودروی حادثه ساز بدلیل ارتکاب این نوع تخلف توقیف شدند.  

سرهنگ عبادی تصریح کرد: 17 هزار دستگاه خودرو هم به دلیل تخلفات حادثه ساز، توقیف ساعتی شدند. 

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفاتی که از نوع تخلفات حادثه ساز هستند ضمن اعمال قانون توسط همکاران بنده متوقف شده و از یک تا 8 ساعت در کنار معبر امن و حاشیه ایمن راه توقیف ساعتی می‌شوند؛ این کار با نصب بنر انجام می‌شود تا دیگر رانندگان از این اقدام پلیس آگاه شده و برای راننده هم یک نوع تنبیه اجتماعی انجام پذیرد.

 سرهنگ عبادی در خصوص تخلفات خودروهای سنگین گفت: با توجه به ماهیت تخلفات خودروهای سنگین در شهر تهران که منجر به تصادفات سنگین در سطح معابر می شود پلیس نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ، برخورد با تخلفات این کاربران ترافیکی را مخصوصاً در مواقع شب و تاریکی هوا در دستور کار خود داشته و با آن به شدت برخورد می‌کند. 

وی افزود: قانونگذار در ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این موضوع را پیش بینی کرده و تخلفات خودروهای سنگین را متفاوت تر دیده و آن را تشدید کرده و پلیس نیز بر همین اساس اصلا مماشات نکرده و با آن شوخی ندارد و شدیدا با آن برخورد می‌کند.

سرهنگ عبادی اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری یک میلیون و صد و هفتاد هزار خودروی سنگین که دارای تخلفات متعدد و مختلف در شهر تهران بوده اند توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. 

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در همین مدت 2 هزار دستگاه خودروی سنگین نیز به دلیل تخلفات توقیف شدند. 

وی گفت: قانونگذار برای راننده خودروی سنگینی که سبقت غیر مجاز می‌رود 10 نمره منفی در نظر گرفته است در صورتیکه این موضوع برای خودروهای شخصی 5 نمره بوده که علت آن شدت حوادث و میزان سنگینی تصادفات و تخلفات این کاربران ترافیکی است.  

وی گفت : اگر مجموع تخلفات و نمرات منفی یک راننده خودروی سنگین به عدد 30 برسد گواهینامه وی 3 ماه و در مرحله بعد اگر 25 نمره منفی دریافت کند 6 ماه ضبط و اگر برای بار سوم باشد و به بیست نمره منفی برسد حتما گواهینامه وی ابطال می شود و پس از یکسال باید مجددا مثل سایر افراد باید در مراحل اخذ گواهینامه شرکت نماید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
یکی از راههای پیشگیری از تصادف خودرو امتحان دوره ای رانندگانِ . روز شنبه پیاده از روی خط عابر میگذشتم که نزدیک بود با پژو ۴۰۵ در شهرک اکباتان خروجی به آزادی تصادف کنم . راننده بیشعور اصلا معلوم نبود کجا سیر میکرد. از من که گذشت ولی معلوم نیست بعدی رو هم رد کنه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست