بازدید 2919

وزیر کار: دستمزد کارگران را دولت مشخص نمی‌کند

وزیر کار در رابطه با حقوق و دستمزد کارگران برای سال جدید توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰ 28 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی صبح چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حقوق و دستمزد کارگران اظهار کرد: بحث حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است. این شورا سه‌جانبه‌گراست و متشکل از ۳ نماینده کارگران، ۳ نماینده کارفرمایان و ۳ نماینده دولت و وزیر تعاون به عنوان مدیر جلسه است.

وی اضافه کرد: باید از هفته آینده آرام آرام جلسات شورای عالی کار را برگزار کنیم. البته جلسات کارشناسی آن همکاران ما در حوزه معاونت روابط کار برگزار و شاخص‌ها را بررسی می‌کنند. امیدواریم بتوانیم تصمیمی که حق و عدل است را بگیریم.

مرتضوی همچنین یادآور شد: اساس هم بر سه‌جانبه‌گرایی است تا هر سه طرف (کارگر، کارفرما و دولت) راضی باشند. بعضا فکر می‌کنند که حداقل حقوق و دستمزد را دولت یا وزیر کار مشخص می‌کند در حالی که نه دولت نه وزارت کار حداقل را مشخص نمی‌کنند بلکه این شورای عالی کار است که این کار را انجام می‌دهد. البته شخصیت‌های حقوقی هم در این جلسه حضور دارند امیدواریم بتوانیم با شاخص‌هایی که به دست می‌آید تصمیم معقول و منطقی در این بخش بگیریم.

وزیر کار درباره طرح کالابرگ الکترونیک هم بیان کرد: مردم عزیر ما از طرح کالابرگ الکترونیکی به احسن وجه استقبال کردند. با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده، آخرین گزارشی که دیشب از سامانه دربافت کردیم نزدیک به ۱۵ میلیون خانوار تا الان از این طرح استفاده کرده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم ضریب ۳.۳ به خانوارها بدهیم حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ۶۰ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند. پیش‌بینی این است که مابقی مردم هم استقبال خواهند کرد. این طرح سه ماهه است و در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

مرتضوی با بیان این‌که «ماه اول طرح کالابرگ الکترونیک تا ۱۷ اسفند است»، گفت: هر کسی که کالابرگ خود را نگرفته است به هر کدام از این ۲۱۰ هزار فروشگاهی که در سراسر کشور تعیین شده مراجعه کند می‌تواند خریداری کند. البته اشخاصی که بالاتر از دهک ۷ هستند مشمول نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
دولت مشخص نمیکنه ولی اگر دو ریال بیشتر بشه دخالت میکنه با دلایل مختلف آی ازکارمندان زده بالا تورم ایجاد میکنه نقدینگی میزنه بالا پس هرچی میگن الکیه باور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
دولت در تعیین دسمزد به عنوان بزرگترین کار فرمای بخش
کارگری بیشترین دخالت را دارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
اتفاقا دولت فعلی که تازه سرکار اومده بود با این تفکر که پول کارگر از جیب کارفرما درمیاد نه دولت حقوق کارگر رو 57 درصد اضافه کرد که این موضوع باعث افزایش 300 درصدی تورم شد . بیچاره تازه فهمید که کارفرما از جیبش به کارگر پرداخت نمیکنه بلکه میکشه رو اجناسش و این خودش رو تو جامعه نشون میده
بله ظاهرا کلا خدا کشور را اداره میکند....
کاری که سال قبل کردین از یاد هیچ کسی نمیره مشمول ضمه این همه کارگر هستین بخدا
به خودتون هم باید از این حقوقا بدن تا طعم انتظار افزایش حقوق سالانه رو درک کنی.
یعنی اگه پول این همه جلسه و کارگروه و کارشناس های رنگارنگ را هزینه ساختن پل میکردند صددرصد به صرفه تر بود. ماحصل این همه بریز و بپاش چیه؟ درنهایت یا 20 درصد یا مثلا 25 درصد اعلا میکنید . چرا این همه هیاهو؟
راست میگه در دیوار مشخص می‌کنه
فرداش هم میان میگن ما خودمون هم کارگریم
چرا دروغ میگید ترکیب جلسه شورا 6 عضو دولت وجود داره
اگه واقعیت داره 6 عضو در جلسات حضور نداشته باشن
وزیر اقتصاد و شما که تئوریسین فریز مزد کارگران هستید حضور نداشته باشید
هر سال داستان همینه :

از دو ماه قبل از سال جدید شروع میکنن به جلسه به صرف شام و نهار و ...
برای خودشون کلی حق ماموریت و اضافه کار و حق جلسه رد میکنن.

تا یک ماه بعد از سال جدید هیچ اتفاقی نمیفته.
بعد دو زار میزارن رو حقوق کارگر بی نوا.

بعد همه شون شاکی میشن که حقوق کارگر زیاد نشده چون دست ما نبوده.
بیجاره کارگر وکارفرمای نالایق که ظلم میکنه و حقوق کمتر از اداره کار میده واداره کار در خواب
حقوق کارگر باید مطابق با قانون کشور اجرایی بشه، یعنی متناسب با سبد معیشت یا تورم

شما سال قبل بی قانونی کردید، خلاف کردید. چرا مجلس و دادستانی علیه شما اعلام جرم نمیکنه؟
آرام آرام میخان تازه جلسه برگزار کنن
دقیقا هم میزارن شب عید اعلام میکنن که دیگه کسی نتونه اعتراضی کنه !!!
ایشون قانون درست بیان میکنند ولی درست اجرا نمیکنند وقتی نماینده کارگری رو بهش نامه محرمانه عدم حضورمیدن یعنی چی ضمنا اگر آخرتی باشد که حتما هست دیدار ایشان با صایل کردن حق کارگر به قیامت .
مدتهاست که می دانیم دولت کشور را به امان خدا رها کرده است
دروغ از جانب هر کس بد است ولی از دولتمردان بدتر ! سال گذشته با وعده و وعیدی که در مورد نرخ تورم همین نماینده گان دولت دادند کلاه گشادی بر سر نماینده کارگران گذاشتند و این ساده لوحان هم مصوبه را امضا کردند و بعد که متوجه خلف وعده و مکر حضرات شدند خواستند اعتراض کنند دیوان اعلام کرد چون مصوبه امضا شده تا آخر سال سنگینی این کلاه گشاد رو تحمل کنید.
احسنت براین دولت تدبیر وناامید
توو‌ این مسایل سریع کی بود کی بود من نبودم راه میندازن
دولت به همراهی کارفرماین ۶ رای دارند و کارگران کلا ۳ رای دارند در واقع ۶ به سه به نفع دولت و کارفرمایان و همبشه هم سخن آخر را دولت میزند و هیچوقت هم نفع مردم و کارگر و کارمند را نمیگیرند چون خودشان بزرگتریت فئودال ها وکارفرماها هستند
آقای مرتضوی شما دیگه چرا از عدل و انصاف و عدالت می‌گویی اگر عدل و عدالت بود کارگری که ۳۰ سال بدبختی و هیاری کرده و از جونش گذشته حق بیمه را پرداخت کرده و امروز که بازنشسته شده بااین وضعیت اقتصادی و تورم براش عیدی زدی ۲۵۰۰۰۰۰ هزار تومان خداوکیلی اگر انصاف داری واقعا بفرما با این عیدی ۲ عدد مانتو می‌دهند حضرت عالی سید اولاد پیامبری پس باید خونده باشید یا شنیده باشید که امام حسین علیه السلام فرمودند اگر مسلمان نیستید آزاده باشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست