بازدید 3760

اتهام قتل به بنیان‌گذار گوگل

سرگی برین به‌دلیل سقوط یک هواپیما که سال گذشته به کشته شدن دو خلبان منجر شد، دادگاهی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 25 February 2024

 
به گزارش تابناک به نقل از بلومبرگ، همسر یکی از دو خلبانی که در سانحه‌ی هوایی سواحل کالیفرنیا در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲) جان باختند، از سرگی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، به‌دلیل قتل غیرعمد شکایت کرده است.

سازمان مسئول نگهداری و تعمیر هواپیما نیز به‌دلیل نصب قطعه‌ی سوخت‌رسانی نامناسب، دادگاهی می‌شود. این پرونده‌ی جدید برین را متهم کرد که با ممانعت از بازیابی اجساد به‌دنبال از‌بین‌بردن شواهد در صحنه‌ی سقوط بوده است.

پرونده می‌گوید که لنس مکلین (خلبان) و دین راشفلت (کمک خلبان) طبق قرارداد موظف بودند هواپیمای آب‌نشین برین را همراه دوستانش از کالیفرنیا به کشور فیجی هدایت کنند.

در اولین مرحله‌ی پرواز به هاوایی، سیستم سوخت‌رسانی از کار افتاد و هواپیما در حالی که قصد داشت به کالیفرنیا برگردد در اقیانوس سقوط کرد. گارد ساحلی در عرض ۱۵ دقیقه وارد عمل شد اما نتوانست هیچ‌یک از خلبانان را از هواپیمای وارونه و نیمه‌غوطه‌ور خارج کند.

 
دادخواست می‌گوید پس از مرگ دو خلبان، برین گفته بود که به یافتن جسد خلبانان کمک خواهد کرد؛ اما پس از آن، ظاهراً نمایندگان برین به ماریا ماگدالنا اولارته، همسر مکلین، گفتند که اداره‌ی ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) از بازیابی اجساد آن‌ها جلوگیری می‌کند. طبق شکایت، NOAA این ادعا را رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست