بازدید 22311

مسکو: از غرب انتقام می‌گیریم

معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف یک روز بعد از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا و اتحادیه اروپا گفت که مسکو انتقام تحریم‌های ضد روسی غرب در دو سال گذشته را می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸ 24 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «ما به محدودیت‌های بی‌پایان آن‌ها عادت کرده و یاد گرفته‌ایم با آن زندگی کنیم»، این واکنش امروز نایب رئیس شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف به تحریم‌های جدید ضد روسی است که همزمان با دومین سالگرد جنگ اوکراین از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور جداگانه وضع شد. مدودف گفت «دلیل (پشت تحریم‌ها) روشن است: هر چه برای شهروندان روسیه بدتر باشد، برای جهان غرب بهتر است» و از روس‌ها خواست که این دشمنی را به خاطر بسپارند و تا جای ممکن از دشمنان انتقام بگیرند

بر اساس اینفوگرافی اسپوتنیک، از سال ۲۰۲۲، روسیه بیش از ۱۵۰۰۰ تحریم را در بخش‌های مختلف تحمل کرده است. اما انعطاف‌پذیری اقتصاد روسیه در برابر فشار تحریمی بی‌سابقه که به باور کارشناسان به دنبال فروپاشی اقتصاد این کشور و بی‌ثبات کردن اوضاع سیاسی داخلی آن بود، پرسش‌های تازه‌ای را در مورد اثربخشی دور‌های متعدد تحریم‌های غرب ایجاد کرده است. بر اساس گزارش ۱۰ بهمن صندوق بین‌المللی پول، پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص داخلی روسیه (رشد اقتصادی آن) در سال ۲۰۲۴، ۲.۶ درصد افزایش یابد که بیش از دو برابر رقم پیش‌بینی‌شده این نهاد در اکتبر و بالاتر از رشد اقتصادی پیش‌بینی شده برای آمریکا معادل ۲.۱ درصد است.

مدودف از روس‌ها خواست برای غرب مشکلاتی در اقتصاد ایجاد کنند و «نارضایتی عمومی را نسبت به سیاست‌های ناکارآمد مقامات غربی برانگیزند». او همچنین بدون اشاره به جزئیات گفت که روسیه باید «فعالیت‌های دیگری را در قلمروی آن‌ها انجام دهد که نمی‌توان در عموم درباره آن‌ها صحبت کرد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست