بازدید 11317
هفتصد و هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

چراغ سبز ناتو به اوکراین برای حمله به خاک روسیه/واکنش ایران به ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه

هفتصد و هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ 23 February 2024

چراغ سبز ناتو به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش ایران به ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۰:۱۰

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: «علیرغم اینکه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک های بالستیک وجود ندارد، ایران از نظر اخلاقی موظف است از معاملات تسلیحاتی در طول درگیری روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ خودداری کند  و این بر اساس  پایبندی ایران به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.»

خبرگزاری انگلیسی رویترز در اوایل این هفته در گزارشی ادعا کرد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین را به روسیه ارائه کرده است که این امر همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم های آمریکا را عمیق تر می کند.این ادعا در حالی است که آمریکا هنوز تایید نکرده است که ایران موشک بالستیک به روسیه منتقل کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «در پاسخ به حمایت مداوم ایران از جنگ بی رحمانه روسیه، در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در صورت فروش موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، آماده‌ایم بیشتر از این پیش برویم.»

کربی گفت: «ایران بلاعوض به روسیه کمک نمی کند. روسیه در ازای کمک های ایران، همکاری دفاعی بی سابقه ای را به تهران ارائه کرده است. بنابراین در مجموع ایران به دنبال میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از روسیه است.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ۱۴ دی ماه نیز به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

این سخنگوی دولت جو بایدن در تداوم هراس آمریکا از همکاری ایران و روسیه پس از ماجراهای پهپادی، ادعای موشک های بالستیک کوتاه برد را در سال جدید میلادی (۲۰۲۴) مطرح کرد اما در عین حال گفت: درحال حاضر ما معتقدیم ایران موشک های بالستیک کوتاه برد به روسیه ارائه نکرده است اما مذاکره کنندگان روس درحال پیشبرد این امر هستند.

کربی  ادعا کرد: بر اساس گزارش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سپتامبر ۲۰۲۳ میزبان سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بود که موشک های بالستیک کوتاه برد خود از جمله ابابیل و دیگر سیستم های موشکی را به نمایش گذاشت. این اولین نمایش عمومی موشک بالستیک ایران به یک مقام ارشد روس از سال ۲۰۲۲ است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما ارزیابی می کنیم که روسیه به دنبال خرید موشک از ایران است.

واکنش مسکو به تحریم‌های اتحادیه اروپا
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۰:۰۸

وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو غیرقانونی بوده و امتیازها و حقوق حقوقی شورای امنیت سازمان ملل متحد را تضعیف می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در ۲۳ فوریه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۳ بسته تحریمی وضع کردند. ما این قبیل اقدامات اتحادیه اروپا را غیرقانونی و تضعیف‌کننده اختیارات حقوقی بین‌المللی شورای امنیت سازمان ملل می‌دانیم.

این تحریم‌ها در حالی وضع می‌شوند که به اذعان تحلیلگران غربی، تحریم‌هایی که غرب از آغاز جنگ اوکراین علیه روسیه وضع کرده تاثیر چندانی بر توانایی این کشور در ادامه جنگ نداشته است.

بر اساس این بیانیه، روسیه در اقدامی متقابل افراد جدیدی را به فهرست اشخاصی که اجازه ورود به روسیه را ندارند، اضافه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: در پاسخ به این اقدامات غیردوستانه، روسیه فهرست نمایندگان نهادهای اروپایی و کشورهای اتحادیه اروپا را که اجازه ورود به روسیه ندارند، به میزان چشمگیری گسترش خواهد داد.

مجریان قانون اتحادیه اروپا، گروه‌های تجاری، شهروندان اتحادیه اروپا که از نظر نظامی به اوکراین کمک می‌کنند و همچنین اروپایی‌هایی که مقامات روسیه را در پی جنگ اوکراین با برگزاری دادگاه و مصادره اموال تحت پیگرد قرار می‌دهند، در فهرست تحریم‌های روسیه قرار خواهند داشت.

فرانسه هفته آینده میزبان کنفرانسی با موضوع اوکراین است
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۰:۰۸

فرانسه دوشنبه هفته آینده میزبان کنفرانسی بین المللی با موضوع اوکراین با حضور سران اروپایی خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: دفتر رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد «امانوئل مکرون» دوشنبه آتی میزبان کنفرانس بین المللی در حمایت از اوکراین خواهد بود.

بنابراین گزارش دفتر مکرون دراین باره اعلام کرد: از آنجایی که تهاجم روسیه به اوکراین وارد سومین سال خود می شود، رهبران و وزرای اروپایی به این نشست دعوت شده اند تا ابزارهای موجود برای تقویت همکاری شرکا در حمایت از اوکراین را مورد بررسی قرار دهند.

این گزارش می افزاید «آندری دودا» (Andrzej Duda) رئیس جمهور لهستان ضمن اعلام حضور دراین نشست ؛ گفت که در مورد پیشنهادات جدید راه حل و کمک به اوکراین به بحث خواهند پرداخت.

بایدن: لایحه کمک به اوکراین را تصویب کنید، قبل از آنکه خیلی دیر شود
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۰:۰۷

جو بایدن از مجلس نمایندگان خواست تا لایحه دو حزبی مکمل امنیت ملی را تصویب کنند، «قبل از اینکه خیلی دیر شود.»

 جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا در پیام خود به مناسبت دومین سالگرد جنگ اوکراین نوشته است: نمایندگان باید لایحه مکمل امنیت ملی را تصویب کنند، قبل از اینکه خیلی دیر شود. این لایحه کمک‌های مالی به اوکراین و همچنین تقویت پایگاه دفاعی ایالات متحده را تضمین خواهد کرد.

سنای آمریکا پس از ماه‌ها مذاکرات دشوار و در بحبوحه اختلافات سیاسی در حزب جمهوری‌خواه بر سر نقش ایالات متحده در خارج از کشور، بسته کمکی ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. اما این لایحه باید از سوی مجلس نمایندگان نیز تایید شود اما به دلیل مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه با آن، روند تصویب آن متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن در بیانیه خود آورده است: با گذشت دو سال جنگ،‌ مردم اوکراین همچنان با شجاعت زیادی به نبرد ادامه می‌دهند. اما مهمات آنها رو به اتمام است. اوکراین نیازمند تسلیحات بیشتر از سوی آمریکا است تا بتواند خطوط نبرد خود را در مقابل حملات روسیه حفظ کند. به همین دلیل مجلس نمایندگان باید لایحه دو حزبی مکمل امنیت ملی را تصویب کند، قبل از آنکه خیلی دیر شود.

وزیر دفاع روسیه: فقط به سمت پیروزی!
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۲۰:۰۶

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در مقر گروه مشترک نیروهای روسی گفت که نیروهای مسلح روسیه باید سخت کار کنند تا به پیروزی دست یابند.

 وزارت دفاع اعلام کرد شویگو جوایز دولتی را به پرسنل نظامی که در حین انجام ماموریت‌های رزمی متمایز بودند، اعطا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در این مراسم گفت: «دوستان و همکاران عزیز! این جوایز را صمیمانه به شما تبریک می‌گویم. مطمئنم جوایز آخرین‌ها نخواهند بود. ما کار زیادی در پیش داریم. شما با عزت می‌جنگید و برای این به شما نشان دولتی اعطا شد. کشور به درستی از خدمت سربازی شما قدردانی کرده است. فقط به سمت جلو، فقط به سمت پیروزی!»

چراغ سبز ناتو به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که کی یف حق دارد براساس اصل دفاع مشروع با استفاده از تسلیحات غربی خاک روسیه را هدف قرار دهد.

 تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشاراین خبرنوشت: ناتو به اوکراین اجازه عبور از خط قرمز پوتین را داد.

تارنمای این نشریه آمریکایی دراین باره نوشت: ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دراین باره گفت که اوکراین حق استفاده از تسلیحات غربی برای دفاع خود در مقابل روسیه را دارد، حتی اگر شامل حملات به اهدافی در داخل مرزهای روسیه باشد.

بنابراین گزارش وی در مصاحبه با رادیو «لیبرتی» (Radio Liberty) گفت:این جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین است که نقض آشکار قوانین بین الملل بوده و بنابر قوانین بین الملل، اوکراین حق دفاع از خود را دارد، که شامل حملات علیه اهداف مشروع نظامی ارتش روسیه در خارج از مرزهای اوکراین می شود، این قانون بین المللی است و البته اوکراین این حق را دارد که برای دفاع از خود این کار را انجام دهد.

درحالی دبیرکل ناتو به کی یف درباره هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل خاک روسیه چراغ سبز نشان میدهد که طی روزهای گذشته طی درگیری بین قوای روسیه و اوکراین، نیروهای اوکراینی به خاطر کمبود مهمات، مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در شهر «آودیوکا» شدند.

روزنامه اوکرانی کی‌یف پست، تصرف شهر آودیوکا به عنوان یک شهر راهبردی را پیروزی بزرگی برای ارتش روسیه در سالروز شروع عملیات ویژه این کشور در اوکراین عنوان کرد.

مجارستان آخرین مانع الحاق سوئد به ناتو را کنار می‌زند

در شرایطی که فشارها بر مجارستان برای موافقت با الحاق سوئد به ناتو ادامه دارد، بوداپست خود را برای تصویب نهایی موافقتش با این الحاق آماده کی‌کند.

نخست‌وزیر مجارستان ویکتور اوربان امروز در مصاحبه با شبکه رادیویی دولتی این کشور خبر داد که در جریان سفر امروز نخست‌وزیر سوئد اولف کریسترسون به بوداپست، دو کشور یک توافق امنیتی جدید امضا خواهند کرد.

سفر نخست‌وزیر سوئد به مجارستان که قرار است امروز انجام شود، در حالی صورت می‌گیرد که مجاستان تنها کشور عضو ناتو است که هنوز موافقت نهایی خود را با الحاق سوئد به ناتو تصویب نکرده است.

اوربان گفت که «ما همه مسائل باقی مانده را کنار می‌گذاریم و یک قرارداد دفاعی را امضا خواهیم کرد و همچنین تصمیمات یا اهدافی را در مورد همکاری نظامی تعیین خواهیم کرد».

قرار است پس از سفر نخست‌وزیر سوئد به مجارستان، آنها در یک نشست خبری مشترک در بوداپست حاضر شوند.

اوربان اعلام کرد که روز دوشنبه (هفته آینده) پارلمان مجارستان مصوبه موافقت این کشور با الحاق سوئد به ناتو را تصویب خواهد کرد.

به گزارش رویترز، مجارستان طبق توافق سال 2001 با سوئد، از این کشور جنگنده «گریپن» اجاره می‌کند.

نخست‌وزیر سوئد اوایل هفته جاری درباره سفرش به بوداپست گفته بود که سوئد خواهان توسعه بیشتر همکاری با مجارستان در زمینه هواپیماهای گریپن است و این موضوع در دستورکار نخست‌وزیران دو کشور خواهد بود.

بروکسل به دنبال بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری برای ارسال مهمات به اوکراین

فایننشال تایمز گزارش داد اتحادیه اروپا سعی دارد با تامین ۱.۵ میلیارد دلار بودجه اضطراری، از کشوری خارج از این اتحادیه برای اوکراین گلوله توپ خریداری کند.

اتحادیه اروپا به پیشنهاد جمهوری چک سعی دارد با تامین ۱.۵ میلیارد دلار بودجه اضطراری، برای اوکراین گلوله توپ تهیه کند.

پیش‌تر رئیس‌جمهور چک در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت پراگ کشوری را پیدا کرده که ۵۰۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلیمتری و ۳۰۰ هزار گلوله ۱۲۲ میلیمتری در اختیار دارد. این رهبر اروپایی گفت اگر بودجه لازم برای خرید گلوله‌های توپخانه از این کشور به‌موقع فراهم شود، اتحادیه اروپا می‌تواند ظرف چند هفته آنها را به اوکراین ارسال کند.

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: جمهوری چک کارها را انجام داده؛ اما برای تامین پول به دیگران نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، در پی عدم پیشرفت لایحه بودجه حمایتی آمریکا در کنگره و همچنین تاخیرهای پیش‌آمده در صنایع دفاعی اروپا، غرب تصمیم گرفته با تهیه مهمات از کشوری خارج از اتحادیه اروپا به اوکراین کمک کند.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر گفت که این کشور در سال میلادی جاری به ۲.۵ میلیون گلوله توپخانه نیاز دارد؛ اما غرب تا امروز تنها ۴۰۰ هزار گلوله را تامین کرده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱۶
جنگ روسیه و فلسطین هیچ خوبی ای هم که نداشته باشه باعث ننگ و رسوایی غرب و غربگدا و برعنداز و... شد

همینکه مردم ایران دیدن این جماعت منتقد پوتین ، از کودک کشی اسرائیل لذت میبرن، باعث ریزش تاریخی طرفداران غرب و غربگدایی و برعندازی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
همین امریکایی انواع سلاح ها را به صدام دادند تا به ایران حمله کنه
حالا ما هم دوست داریم به هرکسی دلمان می خواهد سلاح بفروشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
بازم خواب دیدی
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
نبریک به ملت اکراین. ساعاتی پیش و در سالگردتجاوز روسیه به اکراین نیروهای اکراینی موفق شدند بزرگترین و پیشرفته ترین هواپیمای نظامی روسیه را که همان معادل اواکس امریکاست و بیشتر از 500 میلیون دلار قیمت دارد را زیر دریایی کند. افرین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آیا امکانش هست که غزه از روی نقشه محو بشود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
حالا چون یکعده در جنگ غزه طرفدار اسراییل شده اند شماها هم باید تجاوز پوتین به کشور مستقل اکراین را عملی قهرمانانه بدونی و مدام برای پوتین متجاوز هورا بکشی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
آخه نفله !! کدوم آمار نشون میده که طرفداران غرب در حال ریزش و طرفداران جنایات شرق در حال افزایش است؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
این چنگ ها برای ایران نعمت هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ناشناس ۲۲.۴۴
اگر یک روز هم در جنگ ایران و عراق بودی میفهمیدی که حرفت چقدر پرت و پلاست
اول اینکه سازمان رزم ارتش عراق روسی بود و هیچ رسته نظامی با سلاح غربی نداشت
دوم اینکه تمام موشک‌هایی که صدام به شهرهای ایران میزد روسی و از نوع اسکاد بی بودند
در زمان جنگ روسیه پیشرفته ترین تانک خودش که تی۷۲ بود را در اختیار صدام گذاشت
بنظرم بدترین سلاح روسی که در دست صدام بود دوشکا روسی بود که نمیدونی چکار می‌کرد
خواستم بگم اگر رزمنده ایی همرزمانت را به دروغ و تحریف نبند اگرم رزمنده نیستی به اونها کاری نداشته باش اونها خیلی بچه‌های پاک و خوبی بودند
اسرائیل از اینکه با جنایات خودت چهره واقعی آمریکا رو مقابل جنگ و کشتار رسوا کردی و آبروی حقوق بشر غربی رو بردی ازت متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خواهش میکنم ..... نشستن در تشت آب سرد یادت نره عزیزم
اوکراین باید عضو ناتو بشه ، اونوقت روسیه خودش از ترس پا به فرار میزاره و به توافق هم راضی میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
یک چهارم خاک اکراین پریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
همین ناتو به صدام سلاح شیمیایی دادند تا بر ضد ایران استفاده کنه
خون سربازان ایرانی بر گردن ناتو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
جنگ با فیلم هالیوودی فرق داره
اگر امریکا می توانست خودش به روسیه حمله می کرد ولی امریکا جرات نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
عه راست میگی؟ مرسی که گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
این کامنت سطح سواد غربگدایان رو نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
روسیه همین الانش هم مثل .. توی گِل گیر کرده
شاهد دست و پا زدن های آخر اوکراین هستیم ، زنده باد روسیه و تزار کبیر روسیه جناب پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
خخخخ حلالت هر چی میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تو چقدر بدبختی؟؟

حیف اکسیژن هوا نیست که امثال تو الوده اش بکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
یعنی واقعا هنوز پیدا میشن موجوداتی با طرز فکر تو؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
جدی میگی؟ سه ساله که میگید اوکراین داره دست و پای آخر رو میزنه ولی به کوری چشم شرقگداهای بی آبرو، زلنسکی کاری کرد که پوتین بیش از پیش از بقای خودش ناامید شده و لذا نومیدانه مخالفین خودش در زندان رو ناحوانمردانه به قتل میرسونه
واکنش ایران به ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه

بعد از شاهکار شاهد باید شاهد شاهکار دیگه ای از موشک های ایران باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
من تعریف کردم از موشک های ایران! بعد غربگداها اومدن مثبت زدن فکر کردن من دارم مسخره میکنم! ای خدا!!!!!! سطح آی کیوی اینارو ببین :)))))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
غربگدا اگه شعور داشت که اینجوری نمیشد
واکنش ایران به ادعای ارسال موشک بالستیک به روسیه


آخ جووون عجب جنگ غربگداسوز و براندازسوزی در پیشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ماشالله سایبری به خودت رحم کن 20 تا کامنت تو 5 دقیقه
وزیر دفاع روسیه: فقط به سمت پیروزی!
منم برای پیروزی روسیه دعا میکنم زنده باد روسیه عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تو یه روسیه پرست واقعی هستی به نظرم اقامتشو بگیر
اونطوری که خود غربی ها اعلام کردن ایران در ازای دادن پهپاد به روسیه 2 میلیارد دلار شمش طلا از روسیه بار زده و اورده

برای موشک ها هم همینطوری کلی شمش طلا بگیریم میشه بازی برد-برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
1.7 میلیارد دلار
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
قديما به حزب توده ميگفتن حزب طوطى
گور زلنسکی با موشک های ایران کنده خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ایران باید سلاح بفروشه تا سود کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
کل دنیا در حال فروش سلاح هستند تا سود کنند ما هم باید بفروشیم تا مشتری جذب کنیم و سود کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
زلنسکی یهودی اصلا توی اوکراین نیست رفته تو لندن قایم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
خخخخخ چه ساده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
در جنگ ایران و عراق همین امریکایی ها انواع بمب های شیمیایی را به صدام دادند
ما هنوز فراموش نکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
امیدوارم ایران تبدیل به یک صادر کننده سلاح بشه تا ما هم سود بکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
زلنسکی یهودی اصلا توی اوکراین نیست
یهودی ها جون دوست هستند و جان خود را بخطر نمی اندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
!!الان خوشحالی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
فقط در رویا سیر می کنید، همانطور که همزمان با پیشروی خیره کننده اسراییل در خاک غزه، مرتبا می گفتید حماس پیروز است !! حالا هم فرض کنید که نظامیان روسیه توانسته اند پیروزمندانه در خیابانهای کیف جولان دهند. اینجوری عقده هاتون خالی میشه؟
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
مگر اقازادست ؟
الان یه غربگدا با فیلترشکن میاد کامنت میزاره "مرگ بر پوتین"

اوج تواناییشون همینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
اوج توانایی شما چیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
22:10
مثکه کوری نمیبینی داریم موشک میسازیم میدیم روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
شماها دیگه چقدر بدبختین که در این اوضاع و احوال، آویزون پوتین بی شرف شده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
۲۳:۱۴
مثکه کوری نمیبینی دارین موشک های خود روسیه رو بش پس میدین
آخ ببم جان پوتین عزیز درد و بلات تو سر هرچی غربگداست با خانوادشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
من نه طرفدار شرق ام نه غرب اما باید از این حرفت خجالت بکشی چیکار خانوادشون داری ؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
می دونی ناراحت گننده ترین قسمت قضیه چیست؟ اینه که اون پوتینی های اصلی که نانشان در حمایت و همراه بودن با پوتین هست اصلا انقدر مشغول غنی کردن خود و جیب و اعتقادات و رانتهای خود هستند که سال به سال حتی یک دقیقه وقت خود را صرف خواندن سایتها نمی کنند چه برسه کامنتها. ولی انهایی که هیج بهره ای از این حمایت های متعصبانه ندارند فقط از روی تعصب و سرگرمی میان از پوتین حمایت می کنند. در واقع سیاه لشگر مجانی هستند و حداکثر دلشان خوش هست که یک نوشیدنی مجانی یا یک سهمیه اضافه از چیزی به انها میرسد و به ان راضی هستند
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
انشالله خودت و خانواده ات با پوتین محشور شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
خجالت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تابناک چرا کامنت توهین آمیز افراد رو منتشر میکنی ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
پوتین گداها باید یک فکری بحال خودشون بکنند چون با نابودی پوتینشون از ایران هم بیرونشون می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
آب رو بریز همونجا ک میسوزه فشار زیادی هم نخور عزیزم
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خب خانواده ش روس ه . و برای روسها اینها حله
اوکراین در حال شکست...
گریه کن غربگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
اکراین خیلی وقته شکست خورده
اکراین حداقل 100 سال عقب افتاد
کل اکراین ویران شد
هر کسی به امریکا اعتماد کنه عاقبتش همینه
بعنوان یک ایرانی شرمنده و بشدت متاسف هستم ، اگر ما به روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار کمک تسلیحاتی کنیم
چون صرفنظر از از اینکه کمک به پوتین متجاوز و تحت تعقیب جهانی از نظر اخلاقی وعرفی و قانونی و شرعی بشدت خلاف و باعث بدنامی میباشد
تبعات بعدی تحت پیگرد قرار گرفتن کشور برای پرداخت هزینه های ادعایی خسارات وارده به اوکراین نیز قطعا ممکن و بسیار سنگین و هنگفت خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
امریکا و اروپا هم انواع سلاح ها را به صدام دادند تا با ایران بجنگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
همین امریکا به صدام سلاح شیمیایی داد تا بر ضد ایران استفاده کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
همین اکراینی ها در تحریم ایران به امریکا کمک کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
به عنوان یک ایرانی اصلا ناراحت نیستم
اوکراینی ها در اشغال عراق و افغانستان به امریکا کمک کرده
هر بلایی سر اوکراین بیاید حقش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
گور پدر اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
عجب! چطور امریکا رو تشویق میکردی به اسراییل سلاح میده یا به عربستان که یمنی هارو بکشن؟
تا دیوز می گفتند این موشک ها فتوشاپه
فتوشاب که درد نداره
باید اوکراین حمله به خاک روسیه کند تا معلوم شود که روسیه اقدرها هم که فکر می کنند قوی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
با استعانت از قادر متعال، این اتفاق بزودی خواهد افتاد و ارتش سرافراز اوکراین به فرماندهی زلنسکی قهرمان، به پشت دروازه های مسکو خواهد رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
هوس کردی یه روز از خواب بیدار میشوی بشنوی کیف با بمب اتم رفته رو هوا؟
یک پهباد رو به روسها ۱۹۰ هزار دلار میفروشید همینو نفروشید امریکا ۳۰۰ هزارتا بهتون میده ولی الان ۱۹۰ تا از روسها میگیرید بعدا ۱ میلیون باید به اوکراین غرامت بدید اگر ندید هم اون میره میگیره از طریق دادگاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
عهههه راس میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
پهپاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
چرا امریکا و اروپا پهپاد نمی سازند و به اوکراین نمی دهند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ما مگه آمریکا کثیف رو قبول داریم که غرامت بدیم بهش؟ بره بگیره اگه میتونه
آخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
آخی...محل اصابت پهبادهای ایران، خیلی درد داره؟!
اتفاقا ما علاوه بر دریافت پول پهبادها، میلیون دلار تجهیزات و صدها نفر از مرزودوران ناتو را هم منهدم و به درک واصل کردیم
.پول خون مزودوران ناتو رو به دلار اعلام کنید!!!!!!
:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
جدی می فرمایید؟
اگر دوباره یک دموکرات رئیس جمهور آمریکا شود ، علاوه بر باتلاق اوکراین و لبنان ، باتلاق تایوان و کره جنوبی را نیز شاهد خواهیم بود کشورهایی که عضو ناتو نباشند به راحتی قربانی خواهند شد . فروش تجهیزات نظامی برای آمریکا ثروت بزرگی به ارمغان آورده . مخصوصا فروششون به کشورهایی که درگیر جنگ نیستن چون بالاخره اون ها هم احساس خطر میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
خیالت راحت باشه چون حتما ترامپ انتخاب میشه و گوش خیلی هارو خواهد پیچید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
کسی که عقل و سیاست داشته باشه بازیچه نمیشه ، کسی به دمپایی نگفته بود به جایی حمله کنه!! این جنگه ۱۰ سال دیگه ام برا روسیه تبعات داره
از کیم جونگ اون چ خبر ؟ هنوز در ذوق زدگی هدیه پوتین به سر میبره ؟
انگار یادش رفته باید چندتا کروز ول کنه تو دریا !
زمانی که ما با عراق می جنگیدیم همه کشورهای غربی فقط نظاره گر بودند
حالا بهتر است ما هم فقط نظاره کنیم و به ریش همه آنها بخندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
مردم غزه بین دو گروه گیر کردند و بی گناه هستند. مانند تصادفی که دو ماشین می کنند و ماشین سوم تلفات می دهد ولی همین قدر بدانیم که فلسطینی ها و غزه ای ها بزرگترین طرفدار صدام بودند و همین الان هم هستند. این نباید دلیل شود که از مظلومیت زنان و مردان و کودکان غزه که در میان ساختمانها و وسط این جنگ گیر کردند حمایت نکنیم ولی از انطرف.....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
اگر غرب فقط نظاره گر بود روسیه/شوروی بزرگترین تأمین . کننده سلاح به عراق بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
مشکل اینه که نظاره گر نیستیم
موشک میدیم به این و اون

بخدا اینها تله است
غرب رحم و مروت انصاف سرش نمیشه
شماها را تو تله میندازه
زمانی که ما با عراق می جنگیدیم همه کشورهای غربی فقط نظاره گر بودند
حالا بهتر است ما هم فقط نظاره کنیم و به ریش همه آنها بخندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
کی بود به صدام انواع سلاح ها را می داد ؟
مگر همین اروپا و امریکا نبود ؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ناشناس 22:48 - نه، اروپا و آمریکا منابع اصلی سلاح های عراق نبودند. در واقع آمریکا هیچ سلاحی به عراق نداد و اروپای غربی هم بسیار کم، بجز فرانسه. بزرگترین منبع سلاح ها و ادوات بزرگ و کوچک عراق با فاصله زیاد روسیه بود، شامل همه موشک های اسکاد که به شهرهای ایران پرتاب می کرد. اگر سنت نمیرسه، قبل از کامنت کردند از بزرگترات بپرس.
چاره‌ای جز تلاش برای ساختن آینده نداریم. فردا همانی خواهد بود که خودمان می‌سازیم."
کل دنیا سلاح می فروشند هیچ ایرادی نداره ولی ایران بفروشه ایراد داره ؟
همین اکراینی ها در حمله امریکا به عراق و افغانستان به امریکا کمک کردند و چند هزار نیرو فرستادند
ناله و نفرین مردم عراق و افغانستان دامن اوکراین را گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
شرق گداها ماشاالله همه بی سواد
مشکلات مردم ایران بیشتر از اوکراین است لطفاً به آنجا برسید
همین حالا ترکیه علنا اعلام کرده پهپاد میفروشه به اوکراین
حالا ماهم بفروشیم چه اشکالی داره ؟
.این همه دشمنی آمریکا و تحریم ایران از طرف آمریکا از نظر خودتحقیران داخلی اشکالی نداره ولی اگر چندتایی موشک به روسیه بفروشیم اشکال داره و ایران ضرر میکنه
مگردرجنگ ایران و عراق کسی به صدام موشک نفروخته که حالا ایران به روسیه یاهرکشوردیگری موشک نفروشد
جنگ 8 ساله بین ایران و عراق را فراموش نکردیم

همین امریکا انواع سلاح ها را به صدام داد تا به ایران حمله کنه

خود امریکا هم به کشتی های نفتی ایران در خلیج فارس حمله می کردن
الان هم زدن زیر برجام و سر ایران کلاه گذاشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
من طرفدار هیچ طرفی نیستم... امریکا و روسیه هر دو بد هستند... ولی جهت اطلاع شما سلاحهای عراق بیشتر ساخت شوروی بود
پیروزی بزرگی برای ارتش روسیه در سالروز شروع عملیات ویژه این کشور در اوکراین عنوان کرد.

مهم اینه شما طرف کی باشید بعد جنایت و تجاوز هم معانی جدیدی پیدا می کنند مثل عملیات ویژه
پول مردم ایران را در قالب موشک میدن به روسیه و یکن و‌لبنان… بابا بس کنید با دنیا صلح کنید، مردم لیران از بین رفتن، تا کی؟!
مطمعن هستید که قبل ازجنگ بااوکراین موشکهایی که ازخود روسیه خریدید رابه خودش ندادید
انقدر بدم که همیدگرو شرق گدا و غرب گدا خطاب میکنید واقعا خجالت آوره ما همه هموطن هستیم ، یکم چشماتون رو باز کنید و به خودتون بیاید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
غرب زده و کسی مسخ غرب شده هموطن من نیست! هموطن یانکی هاست یه وطن فروش
فقط این پوتینی هایی که الان خوشحالن ، دلم براشون میسوزه ، فک کردن دنیارو فتح کردن . واقعا نمیدونین غرب داره پوتین رو بازی میده ؟!
دو سال از آغاز جنگی که قرار بوده دو روزه خاتمه یابد گذشت
ناتو وارد درگیری مستقیم بشه کاره روس و پوتین و روس پرستان و پوتین پرستان تمومه ر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
هیچوقت نمیشه چون اوکراین عضو ناتو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
برو بابا ۷۸۰۰ بمب اتم روسیه برای نابودی کل زمین کافیه ناتو کیه
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
مطمئن باش اگر ناتو از این موضوع مطمئن بود تو حمله به روسیه تردید نمی کرد .
ناتو گنده تر ازدهنش حرف میزنه چون زلنسکی تا بحال با کمترین امکانات تسلیحاتی توانسته است که پوزه پوتین را به خاک بمالد و بنابراین اگر اسلحه های پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین قرار میگرفت، الان چیزی از مسکو باقی نمانده بود
ناتو بهتر ایت بجای صدور مجوز حمله به روسیه، تسلیحات مورد نیاز ارتش اوکراین را تامین نماید تا زلنسکی بتواند در ظرف چند ماه، پوتین را به گورستان تاریخ روانه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
ههههه
یک پنجم خاک اوکراین جدا شده بعد پوزه پوتین به خاک مالیده ؟؟؟؟
هههههه
به سخنرانی ترامپ درباره مناطق جداشده اوکراین مراجعه کنید تا بفهمید روسیه چه سودی برده
لشکر مجازی آلبانی دست به کار شدن اینو از دیس لایک ها و غلط های املایی و حرف های عجیبشون در کامنت ها میشه فهمید
مگر اکراین و روسیه تا الان داشتند گل یا پوچ بازی می کردن که ناتو دستور حمله به روسیه را به اکراین داد
مگه آمریکا به اسراییل سلاح نمیده با افتخار چرا ایران نده؟ گذشت دوران قدیم که واسه یانکی همه چی خوب بود واسه بقیه بد
]نمی دونم چرا ایران که با هیچ کس کاری نداره و شعارش تعامل با تمام جهان هست و دوست داره همه در آرامش و بدون تنش با هم زیر سقف یک آسمون زندگی کنن همش مدرک جعلی پیدا می کنن که ما رو بیشتر تحریم کنن انصاف هم خوب چیزیه آخه ما چرا بایستی به روسیه تجهیزات بدیم بگیم مردم اکراین بکشید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست