بازدید 11194
صد و سی و نهمین روز جنگ غزه

حملات گسترده حزب الله به ۱۳ نقطه اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 22 February 2024

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و سی و نهمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

حزب الله به یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در جولان موشک زد
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ - ۰۰:۴۳

رسانه‌های خبری پنجشنبه شب اعلام کردند که حزب الله لبنان یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه هدف قرار داده است.

 حزب الله در بیانیه‌ای این حمله را برعهده گرفت و افزود که در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمله به روستاها و منازل مسکونی که آخرین آن حمله به «کفررمان» بود، پادگان نظامی «یوآو» را با موشک کاتیوشا هدف قرار دادیم.

حزب الله همچنین تأیید کرد که پادگان «کیلع» را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده که این موشک‌ها مستقیما به هدف برخورد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین موضع «برکه ریشا» نیز با دو موشک برکان هدف قرار گرفت که این موشک‌ها نیز مستقیم به هدف خورد.

حزب الله به تلفات احتمالی و جزییات و تعداد موشک‌های شلیک شده هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این حمله ساعاتی پس از حمله به مرکز نظامی «السماقه» و مقر تیپ ۷۶۹ رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف و در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به روستاها و منازل و غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت در ساعت ۸:۱۵ صبح امروز پنجشنبه ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در شهرک «کفریووال» با سلاح هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت ۸:۱۵ صبح امروز مقر فرماندهی تیپ ۷۶۹ را در پادگان کریات شمونه با سلاح مناسب هدف قرار دادند.

رسانه صهیونیستی: شورای جنگ اسرائیل هیأتی برای مذاکره با حماس تعیین کرد
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۲۲:۳۸

-پایگاه خبری «واللا» رژیم صهیونیستی در گزارشی پنجشنبه شب اعلام کرد که شورای جنگ اسراییل هیأتی را برای مذاکره با حماس تعیین کرده است.

 این پایگاه صهیونیستی خبر داد که قرار است که این هیأت به پاریس اعزام شود تا مذاکره درخصوص تبادل اسیر با حماس از سر گرفته شود.

مالزی: اسرائیل باید فورا به اشغالگری پایان دهد
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۲۱:۳۶

-داتو سری اوتاما حاجی محمد بن حاجی حسن، وزیر امور خارجه مالزی به دادگاه لاهه گفت که رژیم صهیونیستی در نخستین گام باید فوراً به اشغالگری پایان داده و از سرزمین‌های اشغالی فلسطین خارج شود.

به گزارش "الجزیره", وی افزود: در مرحله دوم، اسرائیل باید تضمین‌ها و ضمانت‌های عدم تکرار حملات را ارائه دهد و سوم این که موظف به ارائه غرامت کامل و لغو تمام اقدامات توهین آمیز زیر پوشش قانون در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

وزیر خارجه مالزی تاکید کرد: اسرائیل همچنین باید تمام خسارات مادی و معنوی ناشی از نقض حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را جبران کند.

وزارت بهداشت فلسطین: بیمارستان خان یونس همچنان در محاصره است
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۲۰:۳۰

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه پنجشنبه شب با هشدار به وضعیت مراکز درمانی غزه گفت که بیمارستان امل (امید) خان یونس همچنان در محاصره است و رژیم صهیونیستی مدام این مرکز را هدف قرار می‌دهد.

 این وزارتخانه هشدار داد که جان کادر و بیماران این بیمارستان در نتیجه حملات ، فقدان آب، غذا و اکسیژن در خطر است.

براساس این گزارش، رژیم صهیونیستی از مجتمع پزشکی «ناصر» در غزه عقب نشینی کرده و تمرکز خود را در اطراف آن گذاشته و این مناطق را محاصره کرده است.

این گزارش می‌افزاید: نیروهای اشغالگر صهیونیستی مانع از رفت و آمد به مجتمع پزشکی ناصر می شوند.

براساس این گزارش، کادر درمان و بیماران این مجتمع پزشکی بدون آب آشامیدنی، بدون غذا، برق اکسیژن و دارو هستند و حتی آب دستشویی ها نیز قطع است.

این گزارش می‌افزاید: کادر درمان ۱۳ جسد را در مجتمع ناصر دفن کردند، این شهدا، بیمارانی بودند که در نتیجه توقف ژنراتورهای کمکی و اکسیژن شهید شدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین هشدار داد که فاضلاب همه بخش‌های واقع در طبقه همکف بیمارسنان ناصر را فرا گرفته است و این رژیم همچنان مانع از تعمیر مخازن آب، شبکه فاضلاب، راه اندازی ژنراتور برق در مجتمع پزشکی ناصر می‌شود.

۱۹ آژانس امداد رسانی سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در غزه شدند
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۸:۲۲

مقامات و روسای ۱۹ آژانس امداد رسانی سازمان ملل متحد، خواستار اقدامات فوری برای نجات عملیات بشردوستانه رو به وخامت در غزه که رئیس سازمان جهانی بهداشت آن را "منطقه مرگ" توصیف کرد، و نیز برقراری آتش بس فوری شدند.

r  45 ۱۹ آژانس امداد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای مشترک خواستار آتش بس فوری و کمک مجدد به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شدند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ مقداری از کمک های بشردوستانه، ماه‌های طولانی را که خانواده‌های غزه از کمک ها محروم بوده اند، جبران نخواهد کرد. این تلاش ما برای نجات عملیات بشردوستانه است.»

از دیگر درخواست های رهبران سازمان ملل می توان به آزادی اسرا، حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت ها، نقاط مرزی ارسال کمک و تضمین های امنیتی برای تحویل کمک، یک شبکه ارتباطی پایدارهمراه با جاده های قابل عبور و محله های پاکسازی شده از مواد منفجره اشاره کرد.

در این نامه همچنین از رهبران جهان خواسته شده است که "برای جلوگیری از یک فاجعه بدتر" سریع اقدام کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که وضعیت بهداشتی "غیر انسانی" در غزه در حال بدتر شدن است و نظرسنجی اخیر سازمان ملل نشان می دهد که بیش از ۱۵ درصد از کودکان زیر ۲ سال در شمال غزه با سوء تغذیه حاد مواجه هستند.

آدهانوم گفت: هرچه جنگ طولانی‌تر شود و کمک ها قطع شود، این رقم افزایش خواهد یافت.

اوایل این هفته، برنامه جهانی غذا تحویل کمک‌ها به شمال غزه را به دلیل نبود امنیت متوقف کرد. آژانس‌های امدادی هشدار داده‌اند که گرسنگی و بیماری می‌توانند ترکیبی مرگبار باشند.

به گفته برنامه جهانی غذای سازمان ملل این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کاروان برنامه جهانی غذا که از شهر غزه به سمت شمال حرکت می کرد، روز یکشنبه «در محاصره انبوهی از مردم گرسنه در نزدیکی ایست بازرسی وادی غزه» قرار گرفت. زمانی که همان کاروان در روز دوشنبه تلاش کرد سفر خود را به شمال از سر بگیرد، با "آشوب و خشونت کامل به دلیل فروپاشی نظم مدنی" مواجه شد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل افزود:«چند کامیون بین خان یونس و دیرالبلاح غارت شد و یک راننده کامیون مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: آرد باقی‌مانده در کامیون‌ها در شهر غزه، در میان تنش بالا و خشم انفجاری توزیع شد. تصمیم برای توقف تحویل غذا به شمال نوار غزه مشکل بوده است و به این معنی است که وضعیت در این منطقه بدتر خواهد شد و افراد بیشتری در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی هستند.

بر اساس تحلیل نهاد گلوبال نیوتریشن کلاستر، که در زمینه کمک‌های بشردوستانه به رهبری صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل (یونیسف) فعال است، ۱۵.۶ درصد از کودکان زیر دو سال در شمال غزه دچار سوءتغذیه حاد هستند. ارتش اسرائیل تقریباً به طور کامل کمک ها را برای هفته ها به شمال غزه قطع کرد.

آنچه در جلسات دادرسی دادگاه بین‌المللی دادگستری در مورد اشغالگری فلسطین گذشت
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۶:۳۱

جلسات دادرسی در دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه از روز دوشنبه در مورد یک پرونده تاریخی که در آن ۵۲ کشور به طور مشترک شواهدی را در مورد عواقب حقوقی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی ارائه می‌کنند، آغاز شده است. این پرونده ناشی از درخواست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ است. اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد رای دادند تا نظر دادگاه در مورد عواقب حقوقی ادامه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را جویا شوند. این جلسات تا ۲۶ فوریه (۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

 انتظار می‌رود که هیئتی متشکل از ۱۵ قاضی حدود شش ماه طول بکشد تا یک نظر مشورتی غیرالزام‌آور درباره این درخواست صادر کنند، که همچنین از آنها می‌خواهد وضعیت حقوقی و عواقب آن را در نظر بگیرند.

براساس گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که دفتر وی روز دوشنبه منتشر کرد، مشروعیت رسیدگی‌های جاری در لاهه را رد کرد. زمانی که نتانیاهو گفت که اسرائیل "کنترل امنیتی" کاملی را بر مناطقی که در غرب رود اردن قرار دارند، حفظ خواهد کردآشکارا اعلام کرد هر گونه حکم دادگاه بین‌المللی علیه اسرائیل را نادیده می گیرد.

در جلسات تا کنون چه اتفاقی افتاده است؟

روز دوشنبه، فلسطین پرونده خود را در دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرد. ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد طی یک سخنرانی احساسی گفت: ما از شما می خواهیم تایید کنید که حضور اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی است. او گفت: «یک یافته از این دادگاه معتبر... به پایان دادن فوری [اشغال] کمک می‌کند و راهی را برای صلح عادلانه و پایدار هموار می کند». آینده‌ای که در آن هیچ فلسطینی و اسرائیلی کشته نمی شوند. آینده‌ای که در آن دو کشور در کنار هم در صلح و امنیت زندگی کنند.»

روز سه شنبه، کشورهای دیگری از جمله آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و بلژیک استدلال‌هایی ارائه کردند. نمایندگان این کشورها اشغال اسرائیل را محکوم کردند و آن را خشونت آمیز و غیرقانونی دانستند.

روز چهارشنبه، چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، روسیه، مصر و مجارستان نقطه نظرات خود را ارائه کردند. مقامات کانادایی در آخرین لحظه اعلام کردند که روز سه شنبه در جلسات شفاهی حاضر نخواهند شد، اما دلیلی ارائه نکردند. با این حال انتظار می رود دادگاه نظرات متفاوتی را بشنود.

نحوه رأی گیری هر کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در رأی گیری سال ۲۰۲۲ که منجر به این پرونده شد، ممکن است نشان دهنده رویکرد آنها در روزهای آینده در لاهه باشد.

ایالات متحده، بریتانیا و کانادا به ارجاع پرونده رای منفی دادند، در حالی که برزیل، اسپانیا و سوئیس رای ممتنع دادند.

روز پنجشنبه

ژاپن خواستار ایجاد کشوری برای فلسطینی‌ها شد تا در صلح و کرامت زندگی کنند.

توموهیرو میکاناگی، مشاور حقوقی وزارت خارجه ژاپن، به دیوان بین‌المللی دادگستری گفته است که کشورش معتقد است «راه‌حل دو دولتی که در آن اسرائیل و کشور مستقل فلسطینی در آینده در صلح و کرامت در کنار یکدیگر زندگی کنند، تنها راه قابل دوام برای هر دو ملت باقی خواهد ماند».

وی افزود: ژاپن تاکید می‌کند که مناقشه بین طرف اسرائیلی و فلسطینی باید نه از طریق اعمال خشونت یا اقدام یکجانبه، بلکه از طریق مذاکره و تلاش برای اعتماد متقابل میان طرف‌های ذیربط با رعایت قوانین بین‌المللی حل شود. قانون بین‌المللی در مورد غیرقابل قبول بودن تصرف هر سرزمینی با زور حتی در مورد سرزمین‌هایی که در داخل مرزها به رسمیت شناخته نشده‌اند نیز اعمال می‌شود.

ایرلند به این نتیجه رسیده است که «اسرائیل با اشغال طولانی‌مدت سرزمین فلسطین و فعالیت‌های شهرک‌سازی که بیش از نیم قرن در آنجا انجام داده است، تعدادی از هنجارهای ضروری حقوق بین‌الملل عمومی را نقض جدی کرده است».

نماینده ایرلند می افزاید که اسرائیل همچنین قوانین اساسی حقوق بین الملل بشردوستانه از جمله حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و ممنوعیت تصرف اراضی را با زور نقض کرده است.

ایرلند در دیوان بین المللی دادگستری گفت «ویژگی تعیین کننده» اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل در کرانه باختری اشغالی، از جمله قدس شرقی، «فعالیت مستمر شهرک سازی» بوده است. اسرائیل از ابزارهای مختلفی برای به دست گرفتن و اعمال کنترل برای اهداف غیرنظامی بر هر چه بیشتر سرزمین فلسطین استفاده کرده است. اسرائیل پس از کنترل، ساخت و سازهای دائمی را در این سرزمین انجام داده است، به ویژه توسعه یا تشویق توسعه شهرک های دائمی، که تعداد زیادی از شهروندان خود را برای انتقال به آن ترغیب کرده است. او گفت: اسرائیل از طریق اقدامات خود به طور اساسی جمعیت‌شناسی کرانه باختری را تغییر داده است.

چین به خوبی به حرف‌های ایالات متحده یک روز قبل گوش داد، نماینده آن اساساً با تمام استدلال‌هایی که ایالات متحده مطرح کرد مقابله کرد.

نماینده چین گفت: اسرائیل یک ملت خارجی است که فلسطین را اشغال کرده است، بنابراین حق دفاع از خود بیشتر با فلسطینی ها است تا اسرائیلی ها. چین گفت که در واقع بسیار مهم است که نظر مشورتی از عالی‌ترین دادگاه جهان ارائه شود زیرا هر گونه مذاکرات آینده را هدایت می کند.

ما شین مین، مشاور حقوقی وزارت امور خارجه چین گفت که چین پیوسته از آرمان عادلانه مردم فلسطین در احیای حق مشروع آنها حمایت کرده است. شی جین پینگ رئیس جمهور چین بارها تاکید کرده است که چین خواستار آتش بس جامع و حل زودهنگام مسئله فلسطین بر اساس راه حل دو دولتی از طریق مذاکره است. او گفت: «در تعقیب حق تعیین سرنوشت»، استفاده مردم فلسطین از زور برای «مقاومت در برابر ظلم خارجی» و تکمیل تشکیل یک کشور مستقل، «حق مسلم» است.

عراق به دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که کشورش «به شدت نگران درد و رنجی است که بر فلسطینیان در سراسر کشور فلسطین، به ویژه در نوار غزه وارد شده است».

حیدر شیا البراک، نماینده عراق بر "اقدامات وحشیانه" انجام شده توسط اسرائیل، از جمله "حملات هوایی و حملات موشکی به غیرنظامیان" اشاره کرد و گفت: «این اقدامات جنایت جنگی است که با قصد جنایتکارانه انجام شده است» و نقض جدی قوانین جنگ است و اسرائیل «باید پاسخگو باشد».

البراک در پایان از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا تصمیماتی اتخاذ کند که «از جان مردان، زنان، کودکان و بزرگان فلسطینی محافظت کند و به آنها اجازه دهد تا از زندگی با عزت و امنی برخوردار شوند که در آن همه حقوق بشر محقق شود».

عراق از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد که از "کمپین کشتار جمعی" اسرائیل جلوگیری کند.

او از دادگاه جهانی خواست که به دستورات قبلی دادگاه علیه اسرائیل، مانند مقرراتی که پس از پرونده نسل‌کشی آفریقای جنوبی دستور داده شده بود، احترام بگذارد تا «دستگاه کشتار سیستماتیک علیه مردم فلسطین را متوقف کند». . او گفت: «ما امیدواریم که تعهد دادگاه به عدالت و تصمیم‌گیری‌های بیشتری منجر شود که بر تعهد خود برای پایان دادن به کارزار کشتار جمعی و جلوگیری از اعمال نسل‌کشی و همچنین سیاست‌های آزار و اذیت، محاصره و گرسنگی علیه مردم فلسطین تاکید می‌کند.»

اردن به شدت از سکوت در برابر جنایات و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نقض قوانین بین‌المللی توسط این رژیم انتقاد کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در این باره اظهار کرد: اسرائیل در نوار غزه نسل کشی می‌کند و زندگی بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی را نابود می‌کند. اسرائیل تغییرات جمعیتی را تحمیل و فلسطینی‌ها را از خانه‌هایشان محروم می‌کند. هیچ کلمه‌ای برای توصیف بربریت تجاوز اسرائیل به نوار غزه وجود ندارد. اسرائیل وظیفه خود را برای حفاظت از اماکن مقدس اسلامی انجام نمی‌دهد. نیم میلیون فلسطینی در نوار غزه از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند و از بدترین مراحل قحطی رنج می‌برند.

وزیر امور خارجه اردن درباره یورش شهرک نشینان تندرو صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری نیز اظهار کرد: تروریسم شهرک نشینان شری بدتر است و قربانیان فلسطینیان بی‌گناه، خانه‌ها و دارایی‌های آنها هستند. تعداد شهرک نشینان امروز به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است و در مقایسه با سال ۱۹۹۳ بیش از ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اسرائیل به قوانین بین‌المللی اهمیتی نمی‌دهد و به این دولت اجازه داده شده که به این قوانین اهمیتی ندهد. اسرائیل حق مسلمانان و مسیحیان برای آزادی عبادت را نقض و برای تغییر هویت در قدس اشغالی تلاش می‌کند. هر روز صدها فلسطینی کشته می‌شوند و اسرائیل پاسخگوی تخلفات خود نیست.

ایران گفت: «عدم اقدام یا ناکافی بودن شورای امنیت» یکی از «علل اصلی اشغال طولانی مدت فلسطینیان» است.

نجفی، نماینده ایران گفت: «همه جنایات که رژیم اسرائیل در نزدیک به هشت سال گذشته مرتکب شده، پیامد چنین انفعالی است». او افزود که حتی امروز نیز شورای امنیت سازمان ملل به دلیل بن بست ناشی از یک "عضو دائمی خاص" فلج شده است. انتظار می رود دادگاه نظر مشورتی خود را به گونه‌ای ارائه کند که «به طور مؤثر و عملی حاکمیت قانون را تحکیم کند» و «برای فلسطینیان عدالت در نهایت پیروز شود». زمانی که فلسطینی ها بیش از همه به حمایت و کمک بشریت نیاز دارند، نباید آنها را تنها بگذاریم و ناامیدشان کنیم. این یک مسئولیت حقوقی و اخلاقی جمعی است و باید مسئولانه آن را انجام دهیم.

مجارستان از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا از اعمال صلاحیت خود امتناع کند زیرا نظر مشورتی آن می تواند «مستقیماً به تشدید درگیری کمک کند».

گویان گفت: اشغال اسرائیل باید فوراً، همه جانبه و غیرقابل برگشت پایان یابد.

گامبیا از دیوان خواست تا تأیید کند که این اشغال غیرقانونی است. این کشور همچنین تاکید کرد که اسرائیل موظف است فوراً به اشغال خود پایان دهد.

فرانسه گفت که تمام خسارات وارده به مردم فلسطین در نتیجه سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل غیرقانونی بر اساس قوانین بین‌المللی باید مورد بازپرداخت و در غیر این صورت، غرامت باشد.

روسیه خواستار تشکیل کشور فلسطین شد و گفت: «راه حل دو دولتی با مذاکره با یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی که به صورت مسالمت‌آمیز با اسرائیل همزیستی داشته باشد، بهترین دستور برای پایان دادن به نقض‌های اسرائیل و ایجاد ضمانت‌هایی برای عدم تکرار آنها خواهد بود. ».

مسکو: وتوی قطعنامه آتش‌بس غزه، مجوز ادامه کشتار مردم بی‌گناه است
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۶:۲۹

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد اقدام آمریکا در وتوی پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی الجزایر درباره غزه، «در واقع، اعطای مجوز به ادامه کشتار مردم بی‌گناه فلسطین است».

 میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها از حق وتوی خود برای جلوگیری از تصویب قطعنامه‌ای برای پایان جنگ استفاده می‌کنند.

وی افزود: در واقع، این اقدام، اجازه ادامه کشتار مردم بی‌گناه در غزه را می‌دهد؛ جایی که نزدیک به ۳۰ هزار زن و کودک در آن کشته شده‌اند.

باگدانوف در انتقاد از حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: مسکو و کل جامعه بین‌المللی، از جمله جهان عرب و مسلمانان نمی‌توانند منطق امور را درک کنند، زیرا در نتیجه این جنگ که حدود پنج ماه به طول انجامیده است، مردم هر روز و هر ساعت می‌میرند.

این دیپلمات ارشد همچنین با اشاره به اینکه هر چه درگیری‌ها در غزه طولانی‌تر باشد، شانس نجات اسرا کمتر خواهد بود، افزود: مسکو از تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر و مصر برای حل مناقشه فلسطین حمایت می‌کند.

آمریکا در نشست روز سه‌شنبه به وقت محلی برابر با ۲۰ فوریه ۲۰۲۴ (اول اسفندماه ۱۴۰۲) پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کرد که خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه بود و باید توسط همه طرف‌ها رعایت می‌شد.

این قطعنامه ۱۳ رای مثبت شورای ۱۵ عضوی امنیت را کسب کرد اما آمریکا با مخالفت با آن، مانع تصویب آن شد. انگلیس دیگر عضو شورای امنیت نیز به آن رای ممتنع داد.

این سومین باری است که قطعنامه پیشنهادی برای برقراری آتش‌بس در غزه از سوی آمریکا وتو می‌شود. یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به ۹ رای بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم این شورا (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه) نیاز دارد.

ناکامی نظامیان صهیونیست در «الزیتون» غزه
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۶:۲۸

منابع وابسته به گروه‌های مقاومت از ناکامی نظامیان صهیونیست در پیشروی در منطقه الزیتون شهر غزه خبر دادند. هم‌زمان گزارش‌ها از شنیده شدن صدای انفجارهایی در حیفا حکایت دارد.

 یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از شهر غزه به المیادین گفت: برای سومین روز متوالی نظامیان رژیم صهیونیستی از پیشروی در عمق منطقه الزیتون ناکام مانده اند.

این منبع بیان کرد: ارتش اشغالگر در حمله به منطقه الزیتون غزه بیش از ۷۰ جنگ افزار و نیز نیروهای پیاده و زرهی و حدود ۵۰۰ نظامی را بکار گرفته است.

منبع مذکور با اشاره به مقاومت سرسختانه رزمندگان مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران تصریح کرد: نیروهای مقاومت از قناصه(دراگونوف/ SVD)، بمب و سلاح ضدزره استفاده می کند.

این منبع از شهر غزه همچنین گفت: اشغالگران مانع از فعالیت نیروهای امداد و نجات می شوند.

همزمان منابع صهیونیست از شنیده شدن صدای انفجارهایی در حیفا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیست اعلام کردند که صدای انفجارهایی در «هکریوت» و دشت «زفولون» در نزدیکی حیفا به گوش می رسد.

حماس: جوانان فلسطینی علیه اشغالگران به پا خیزند
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۶:۲۸

حماس به عملیات شهادت‌طلبانه در نزدیکی قدس اشغالی علیه صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و از جوانان فلسطینی خواست که علیه اشغالگران به پا خیزند.

به گزارش خبرگزاری شهاب، حماس با صدور بیانیه ای ضمن تمجید از عملیات شهادت‌طلبانه در قدس که موجب هلاکت و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌ها شد، اعلام کرد: عملیات جانانه در جنوب قدس اشغالی که صبح امروز رخ داد، واکنش طبیعی به جنایات اشغالگران و کشتارهای آنها در غزه و کرانه باختری اشغالی است.

در این بیانیه آمده است: ملت ما به مقاومت علیه اشغالگران در سراسر سرزمین فلسطین تا نابودی اشغالگران و بازپس‌گیری حقوق کامل که در راس آنها حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور فلسطین دارای حاکمیت کامل به پایتختی قدس قرار دارد، ادامه خواهد داد.

حماس بیان کرد: اقدامات اشغالگران در قدس و برنامه‌ریزی آن برای ممانعت از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی در ماه رمضان هرگز برای آنان امنیت به بار نخواهد آورد و به اشغالگران و شهرک نشینان حقی در مسجد ما یعنی مسجد مبارک الاقصی که -با وجود همه تحرکات اشغالگران به طور کامل اسلامی خواهد ماند- ایجاد نخواهد کرد.

در بیانیه حماس آمده است: از جوانان به پاخاسته و ملت سرافزار و آزاده فلسطین می خواهیم که به مقابله با اشغالگران و شهرک نشینان در سراسر فلسطین برخیزند تا اشغالگران بدانند که ملت ما تا زوال ظلم از پا نمی نشینند.

شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن رسید
۱۴۰۲/۱۲/۰۳ - ۱۶:۲۶

در یکصد و سی و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی، وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۹ هزار و ۴۱۰ تن خبر داد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۹۷ نفر شد و ۱۳۲ زخمی نیز برجای گذاشت.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، وی گفت که با احتساب شهدای جدید شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) تا به امروز به ۲۹ هزار و ۴۱۰ نفر افزایش یافته است.

القدره در ادامه آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۶۹ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد.

 منابع خبری از شهادت سه شهروند فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در شامگاه چهارشنبه و بامداد امروز (پنجشنبه) در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن دو منزل در شهر «رفح» واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

طبق گزارش سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۸۵ درصد از جمعیت این منطقه را در شرایطی آواره ساخته است که کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو در آن وجود دارد. ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب دیده یا ویران شده‌اند.
منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منازلی را در محله «الجنینة»، اردوگاه «الشابورة» و منطقه «المشروع» واقع در شهر رفح هدف قرار دادند و درنتیجه آن سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین مسجد «الفاروق» واقع در اردوگاه الشابوره در شهر رفح را تخریب کردند.

پیشتر منابع از انجام دو حمله توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در نزدیکی دروازه صلاح‌الدین و «خربة العدس» در رفح خبر دادند.

درنتیجه بمباران اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه و محله «الزیتون» در شمال شهر غزه توسط رژیم صهیونیستی شماری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

حملات گسترده حزب الله به ۱۳ نقطه اسرائیل

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از هدف قرار دادن ۱۳ موضع ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان خبر داد و امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای خلاصه‌ای از عملیات نظامی خود در هدف قرار دادن مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و محل تجمع سربازان این رژیم در بخش‌های شرقی و غربی جنوب لبنان را اعلام کرد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «رزمندگان مقاوت اسلامی‌ روز گذشته در بخش شرقی جنوب لبنان محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در اطراف پایگاه «المرج» و پایگاه «رویسات العلم» واقع در مزارع «شبعا» لبنان و نیز پایگاه «زبدین» را با تسلیحات موشکی و مستقیم بمباران کردند.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «در جنوب غربی لبنان نیز محل تجمع نظامیان اسرائیلی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «ایفن مناحم»، «شومیرا» و «آویویم» هدف قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: «رزمندگان مقاومت اسلامی همچنین پادگان‌های «زرعیت» و «متسوفا» را با موشک کاتیوشا و پادگان «حدب یارین» را با دو موشک برکان مستقیم هدف قرار دادند.»

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی پیوست و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

گزارش CNN از توحش اشغالگران در بمباران کامیون کمک رسانی به غزه!

سی ان ان با انتشار سندی فاش ساخت که اسراییل حتی به توافق‌های رسمی خود با سازمان ملل (آنروا) در ارسال کمک‌های انسانی به غزه پایبند نیست و محموله‌های انسانی را هدف قرار می‌دهد.

رسانه معتبر آمریکایی با اذعان به عدم پایبندی رژیم اسرائیل به توافق‌های بین المللی گزارش داد که یک کامیون کمک‌رسانی سازمان ملل در غزه با وجود حرکت در یک «مسیر توافق شده» در پنجم ماه جاری میلادی هدف بمباران اسرائیل قرار گرفت.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار سندی از جنایت اشغالگران نزد سازمان ملل فاش ساخت که ارتش اسرائیل ۵ فوریه_ماه جاری میلادی_در شرایطی که هزاران آواره فلسطینی منتظر ورود کاروانی متشکل از ده کاروان امدادرسانی وابسته به سازمان ملل به غزه بودند، به یکی از کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه که درون یک مسیر توافق شده میان این رژیم و آژانس امدادرسانی آن روا وابسته به سازمان ملل حرکت می‌نمود، حمله کرده است.

خبرنگار شبکه خبری سی ان ان با اذعان به سند توافق رسمی میان سازمان ملل و ارتش اسرائیل در ارسال کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه تأیید کرد که این کامیون با وجود حرکت در مسیر توافق شده میان طرفین برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد هدف ارتش این رژیم قرار گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت: غزه به منطقه مرگ تبدیل شده است

رئیس سازمان جهانی بهداشت در سخنانی با هشدار نسبت به وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه گفت که این باریکه  به یک «منطقه مرگ» تبدیل شده است.

 «تدروس ادهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت طی نشست هفتگی این سازمان در ژنو سوئیس گفت: غزه به منطقه مرگ تبدیل شده است. اکثر مناطق غزه نیز نابود شده‌اند. بیش از ۲۹ هزار تن کشته شده و شمار زیادی نیز مجروح شده‌اند. قحطی شدید در منطقه از آغاز جنگ تاکنون ادامه دارد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس سازمان جهانی بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محاصره بیمارستان ناصر غزه  در خان‌یونس توسط ارتش رژیم صهیونیستی، از اجرای چندین عملیات فوری امداد و نجات توسط سازمان جهانی بهداشت طی روزهای گذشته در این بیمارستان خبر داد.

وی در این باره افزود هم اکنون دست کم ۱۳۰ بیمار و ۱۵ پزشک و کادر درمانی در بیمارستان ناصر محاصره شده‌اند و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان نیز ادامه دارد.

گبریسوس ادامه داد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ناصر از کار افتاده و سعی می‌کنیم بیماران را به بیمارستان‌های دیگر انتقال دهیم.

پیشتر نیز جاناتان ویتال، مسئول ارشد دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در اراضی اشغالی درباره وضعیت بیمارستان ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه که توسط ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت، گفته بود: این بیمارستان دیگر محل درمان نیست بلکه به محل مرگ تبدیل شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
فواد حسین، وزیر خارجه عراق اظهار داشت:

ایران باید از ما عذرخواهی کند.
سندی هم درمورد پایگاه موساد در اربیل ارائه کند. همچنان می‌توانیم شکایت از تهران در شورای امنیت را کلید بزنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
غلط کرده همه میدونن که فواد حسین سر در کدام آخور داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
وقتی هزاران میلیارد خسارت جنگ از عراق نمیکیریم اینام پرو میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
بشین بابا گستاخی هم حدی داره کاش جلوی داعش نگرفته بودیم تا الان امثال این ... برا ما قلدری کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
نظر فواد حسین در مورد دیدار چند روز پیش اسماعیل قاآنی با رهبران گروههای نیابتی در فرودگاه بغداد چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
17:23
ظاهراً بعد از نهادن انواع القاب و متلکها ها بر عربستان، امثال تو اکنون نظر به عراق دارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
فواد حسین، همچنین گفت:

اگر امریکایی‌ها با ایرانی‌ها مشکل دارند، می‌دانند ایران کجاست. و اگر ایرانی‌ها با اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها مشکل دارند، می‌دانند چگونه با آنها ارتباط برقرار کنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
فواد حسین خیلی هم حرف حق زده. کجای حرفش اشکال داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
هر کشوری غربگدا داره ،عراق هم همینطور
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
حق گفته و آنهم محترمانه..
این «حملات گسترده حزب الله به اسرائیل» چقدر زیباست. مخصوصاً این که اسرائیل هم اصلاً به آنها پاسخ نمی دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Azerbaijan |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
اسرائیل هم حتماً 130 نقطه را خواهد زد
حمله حماس به اسرائیل چه سودی برای فلسطینیان داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
همش ضرر بود و پارلمان اسرائیل رو با نتانیاهو همراه کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
برای حماس نون نداشت برای اسرائیل اب داشت . چون اسراییل متوجه شد اگر حماس حمله نمیکرد چه پنانسیل خطر ناکی در اطرافش چنبره زده
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
درود بر شما.
امیدوارم هرچه زودتر جنگ به پایان برسد.
ولی بی‌گمان پس از پایان جنگ باید بررسی شود که «هزینه» و «فایده» این جنگ و حفر این تونلها برای مردم غزه(فلسطین) چه بوده‌است.

برخی از هزینه‌های این جنگ
- ویران شدن درصد بالایی از ساختمان‌ها
- ویران شدن درصد بالای از زیرساختهای شهری
- به اهتزاز درآمدن پرچم اسرائیل در مرکز غزه
- کشته شدن بیش از 29000 نفر
- زخمی و معلول شدن چند ده هزار نفر
- گرسنگی و بیماری شدید
- نیاز مردم غزه(به ویژه کودکان) به (درمان روانی) درازمدت "سندرم اختلال پس از حادثه PTSD "
ناشناس
| Canada |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
سودش این بود. که نگذاشت مساله فلسطین به فراموشی سپرده بشه و صهیونیست ها به تدریج اونها را به طور. کامل نابود. کنند
دوم هم اینکه پوشالی بودن قدرت ارتش و سازمان های اطلاعاتی این کشور. مشخص شد که بدون حمایت آمریکا حتی یک ساعت هم جلوی یک گروه کوچک دوام نمیارن
سوم هم اینکه دروغین بودین تمام شعارهای حقوق بشری غربی ها و سازمان های بی خاصیتی که ایجاد کردن را برای انسان های آزاده و فهیم مشخص کرد
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
برآورد «هزینه» و «فایده» یک مبحث علمی و تحلیلی است.
اینهایی که مطرح کرده‌اید، مسائل ایدئولوژیک و فلسفی و برخی هم پوپولیستی است.

مگر حماس بدون حمایت ایران و چند کشور عربی میتوانست بقا داشته باشد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تلاش برای بیرون کردن غاصب و دزد از سرزمین های اشغالی
تفکر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تشکر از تابناک به دلیل انتشار پاسخها.
با تکیه بر آرزوها نمی‌توان دست به کارهای پر ریسک و پر هزینه زد. بلکه باید برنامه داشت.
بسیاری از آدمها تفاوت بین آرزو و هدف را نمی‌دانند.
هدف باید(SMART):
واقع بینانه
قابل دستیابی
قابل سنجش
زمانبندی داشته باشد
مشخص و شفاف باشد
نظرشماهایی که طرفدار غربید در مورد کشته شدن این همه زن بچه چی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
من که از کشته شدن هر موجود زنده ای ناراحتم و برای دنیا آرامش و صلح و دوستی میخواهم ولی باید دید نظر حماس چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
جنایت جنگی ، همانند پوتین که کودکان اوکراین را دزدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
نظر شماهایی که طرفذار شرقید در مورد نسل کشی مسلمانان در چین چی هستش ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
چه سوال سختی از طرفدارای کدخدا میپرسی
یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان... به عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی ملحق شد.

البته حمله اسرائیل به غزه چند روز بعد آغاز شد ولی ملحق شدن حزب الله به حماس در فردای هفتم اکتبر درست است. یعنی شکستن آتش بس در مرز لبنان کار حزب الله بود نه اسرائیل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
طرفدار اسرائیل کودک کش هستی؟
ناشناس
| Sweden |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
احتمالا جهودی چون تو روز روشن داری تاریخ رو تحریف میکنی حزب الله یک روز بعد از حمله زمینی به غزه وارد جنگ شد نه یک روز بعد از ۷ اکتبر
حماس: جوانان فلسطینی علیه اشغالگران به پا خیزند.

بگذار اول ببینند تو که به پا خاستی کجا را گرفتی بعد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
هنیه هم از هتل شش ستاره در قطر به پا خاسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
صدام هم وقتی در آن دخمه پنهان شده بود، فرمان قیام جوانان عراقی علیه نظامیان آمریکا را صادر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
جنبش فواحش هم پارسال علیه ایران به پا خواست چی شد؟ در هم کوبیده شد تازه در اوج مماشات و دلرحمی
بهتر است حماس به جای این که نگران «ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی» باشد که به تشکیلات خودگردان فلسطینی مربوط است در فکر نحوه نبردی باشد که در آن در مقابل دویست و چهل کشته از نیروهای اسرائیلی ده الی پانزده هزار نفر از افرادش کشته شده اند و هزار الی دو هزار نفر هم اسیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
این آمارها رو از کجاست در آوردی
نه اون ۲۴۰ نفر درسته و نه این ۱۵۰۰۰ نفر
بنظرت با این حجم تونل ها از جنگجویان حماس کشته شدند یا غیر نظامیان

اسرائیل افراد ضعیف در غزه را کشته و افراد قوی و جنگجو را باقی گذاشته که کاملا به ضرر اوست
از خودروها و تانک ها و ضربات حزب الله و یمن هم فاکتور گرفتم
کشورهای اسلامی و فلسطینی ها قسمت محدودی از سرزمین فلسطین را در محدوده حیفا به عنوان کشور یهودیان به رسمیت بشناسند . این کار آنها باعث خواهد شد رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی نتواند مظلوم نمایی کند و خود را قربانی یهودی ستیزی عنوان کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
شریعتمداری قبول نمیکنه
آمریکا و اسراییل و انگلیس باید از صفحه روزگار محو شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
اوکراین را هم بنویس. خاطر برادر بزرگ را آزرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
جدی می فرمایین؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
شما همونی نبودی که هفته پیش گفتی اسرائیل تا چند روز دیگه محو میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
من نه طرفدار شرق ام نه غرب اما پیشنهاد میکنم به جای خیال پردازی های اینچنینی به واقعیت ها با چشم باز نگاه کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
نه بابا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
بابا تو دیگه اخرشی اجازه بده اسرائیل محو بشه بعد یک فکری برای آمریکا و انگلیس بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
الله اکبر
موشک های حزب‌الله به به هدف برخورد کرد حالا؟ تا حالا که هر چندروز یبار ۳ ۴ تا موشک میزده که نگن هیچکاری نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
باشه نخورده حالا تو چرا میسوزی
فردا حمله اسراییل به جنوب لبنان و ردیف شدن شهدای جدید ... موشک های لبنان ۹۰ درصد تو هوا ترکید بقیم به بیابون خوردن ؟!!!
حسن نصرلا سالهاست در ملا عام ظاهر نشده . حداقل هنیه معلومه کجاست این اصلا معلوم نیست کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
اگه هم بیاد و ترور بشه همین خود تو میگی میخواست نیاد بیرون
نیاز امروز هرکشوری اول مردم دوم قدرت نظامی وهسته ای است .بقیه مطااب جفنگیات است
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تا اقتصاد درست نباشه قدرت نظامی به وجود نخواهد آمد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار
وب گردی