بازدید 3371

کارخانه بزرگ رژیم اسرائیل در حمله حزب الله از کار افتاد

حملات موشکی مقاومت حزب الله لبنان باعث خسارات اقتصادی رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۱۲۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 23 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی به بررسی خسارات وارد شده به یک کارخانه در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حمله موشکی مقاومت حزب الله لبنان پرداخته و نوشته است: خسارت وارده به کارخانه میوه متولا در اثر اصابت موشک در شمال خسارت اقتصادی هنگفتی را باعث شده است.

«یدیعوت آحارونوت» به نقل از مدیر این کارخانه گرفت: سالانه ۲۴ هزار تن محصولات و فرآورده‌های میوه تازه تولید می‌کرد اما اکنون کاملاً خراب شده و قابل تعمیر نیست.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، حملات موشکی نیروهای مقاومت لبنان باعث زیر سوال رفتن اعتبار اقتصادی تل آویو شده و پس از «مودیز»، همچنین مؤسسه «فیچ»، از تصمیم خود برای کاهش رتبه اعتباری «اسرائیل» خبر داده است.

همزمان معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در سخنانی ادعا کرده است که ما از طریق پیش نویس قطعنامه جدید خود می‌خواهیم حماس را برای دستیابی به توافق تحت فشار قرار دهیم.

معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت افزوده است: قطعنامه‌ای که متن آن با همکاران خود در حال کار بر روی آن هستیم، منجر به آتش بس خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفته است که پیش نویس قطعنامه‌ای که ارائه می‌کنیم بهترین فرصت موجود برای پایان دادن به جنگ است.

به ادعای این مقام آمریکایی، حماس نباید فرصت را از دست بدهد و با حسن نیت برای پایان دادن به جنگ مذاکره کند.

این ادعای آمریکا در حالی مطرح شده که همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دست به کشتار و جنایتی وحشیانه در مرکز نوار غزه زده است.

دفتر مذکور اشاره کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ۴ خانه را در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۴۰ نفر شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

گفته شده که بیش از ۹۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل را در برابر جنایات بی‌وقفه دشمن صهیونیستی مسئول دانست و آزادگان جهان را به اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه فراخواند.

همچنین «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد چالش‌های وسیعی برای پاسخگویی به نیازهای انسانی در نوار غزه وجود دارد که از جمله آنها محدودیت‌های اعمال شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی است.

دوجاریک افزود: موضع سازمان ملل متحد در خصوص ضرورت پایان یافتن اشغالگری در اراضی اشغالی فلسطین از سال‌ها قبل شناخته شده و غیر قابل تغییر است.

پیشتر نیز، استفان دوجاریک با اشاره به حجم خرابی‌ها در نوار غزه بر اثر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود: تاکنون بالغ بر ۱۶۰ مدرسه در نوار غزه هدف حمله مستقیم اسرائیل قرار گرفته‌است.

دوجاریک با اشاره به تحلیل و ارزیابی تصاویر ماهواره‌ای به منظور برآورد خسارت وارد شده به مدارس در سراسر غزه بیان کرد: ارزیابی آنها (همکاران ما در بخش آموزش بشردوستانه) نشان می‌دهد که ساختمان ۱۶۲ مدرسه به طور مستقیم هدف قرار گرفته‌؛ این رقم معادل حدود ۳۰ درصد مجموع ۵۶۳ مدرسه غزه است.

وی افزود: دست کم ۲۶ مورد از این ساختمان‌ها تخریب شده‌اند. حدود ۱۷۵ هزار دانش‌آموز و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ آموزگار نیز از این حملات تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند. دست کم ۵۵ درصد مدارس غزه یا نیازمند بازسازی کامل هستند یا به نوسازی نیاز دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه این رژیم، بیش از ۴ ماه است که نوار غزه را هدف حمله‌های گسترده وحشیانه قرار داده است به طوری که تاکنون بیش از ۲۹ هزار فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی