بازدید 6862
۸

از «تلاش جدی دو جبهه عمده اصولگرایان برای ائتلاف» تا «ادعایی درباره لیست انتخاباتی علی مطهری»

۹ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 20 February 2024

از «تلاش جدی دو جبهه عمده اصولگرایان برای ائتلاف» تا «ادعایی درباره لیست انتخاباتی علی مطهری»

 

۹ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

 

تلاش جدی برای ائتلاف و رسیدن به لیست مشترک
طبق اطلاعات رسیده به خبرنگار تسنیم، جلسات مشترک شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و جبهه پایداری جدی ادامه دارد و برخی منابع نیز از احتمال بالای ائتلاف این دو جبهه در انتخابات پیشِ‌رو خبر می‌دهند. شب گذشته، دوشنبه‌شب، دو عضو برجسته شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با برخی اعضای شاخص جبهه پایداری برای رسیدن به یک لیست مشترک جلسه مشترک دیگری برگزار کردند که این جلسه با موضوع بررسی شاخصه‌های "نماینده اصلح" تا پاسی از شب ادامه داشته است.

به‌ خلاف برخی اخبار، تاکنون نه شورای ائتلاف و نه جبهه پایداری هیچ‌ یک درباره تعداد افراد مدنظر خود بحثی نداشته‌اند و تنها درباره معیارها بحث کرده‌اند و همچنین این‌که جبهه پایداری و شورای ائتلاف درباره برخی گزینه‌ها، نظرات سلبی داشته‌اند که گفته شده است، درباره برخی از آنها توافقاتی صورت گرفته است، اما طبق این گزارش درباره برخی گزینه‌های دیگر همچنان اختلافاتی وجود دارد.

 

 

وزیر کشور: توجهات همه دنیا به انتخابات در ایران است
وزیر کشور گفت: توجهات همه دنیا به این انتخابات بوده و دشمن به خیال خام خود به دنبال گرفتن ضعف از ماست.وزیر کشور خاطرنشان کرد: اکنون انتخابات صحنه‌ای برای قدرت‌نمایی مردم است تا در مقابل توطئه‌های دشمنان بیمه شوند.

 

 

نعیمی‌پور: بیانیه ۱۱۰ اصلاح‌طلب، عبور از خاتمی نیست
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه، بیانیه ۱۱۰ فعال اصلاح‌طلب نشانه حسن نیت آنها نسبت به منافع ملی است، گفت که این بیانیه به معنای عبور اصلاح‌طلبان از رئیس دولت اصلاحات نیست.

 

 

رسولی: شاکله اصلی لیست انتخاباتی شورای ائتلاف بسته شده است
امیر ابراهیم رسولی در مورد اقدامات شورای ائتلاف برای حضور در انتخابات بیان داشت: شورای ائتلاف از ۱۴۰۰ نفری که ثبت نام کرده بودند به ۹۰ نفر رسید و امروز از این لیست می توانیم به لیست ۳۰نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برسیم. اسامی داوطلبان در دو تا سه روز آینده با تشکیل جلسه نهایی اعلام می شود.سخنگوی شورای ائتلاف اضافه کرد: شاکله لیست تقریبا بسته شده و می دانیم که ۷ تن از بانوان و سه یا چهار تن از روحانیون در لیست جدید حضور خواهند داشت. با این روند بزودی لیست تکمیل می‌شود و احتمالا تغییر و تحول هم وجود دارد البته نمایندگانی از تهران بر اساس کار گروه ارزیابی نظارتی که داشتیم، علیرغم ارادتی که به آنها داریم، مجبوریم از آنها خداحافظی کنیم، چون گفتیم که عقد اخوت با کسی نبسته ایم و تلاش می‌کنیم نمایندگان بهتری را برای ورود به مجلس به مردم معرفی کنیم. با گروه های سیاسی مذاکراتی انجام شده و تلاش می کنیم تا روند کار تکمیل شود و امیدواریم با اجماع حداکثری به نتیجه خوبی برسیم و تا جمعه جلسه پایانی شورای انتخاب را برگزار کنیم.

 

 

وقتی رأی نیست ژستِ اپوزیسیون می‌گیرند
روح با انتقاد از جبهه اصلاحات گفت: وقتی رأی نیست می‌روید خانه‌هایتان ژستِ اپوزیسیون می‌گیرید. مهم این است که وظیفه سیاسی من چیست.وی با بیان اینکه «بهزاد نبوی» و  «محسن میردامادی»  و « مصطفی تاج‌زاده» هر کدام نظری دارند، افزود: در حزب کارگزاران برخی تحلیل هایشان به تاج زاده نزدیکتر است تا مرعشی اما ما باید بر اساس واقیعت راهبرد ارایه کنیم. سردبیر روزنامه هم میهن تصریح کرد: ما نه تنها با تحریم قدرت نمی‌گیریم بلکه چند فرد معتدل را تحت الشعاع قرار می‌دهیم. روح با بیان اینکه عدم شرکت سرمایه اجتماعی را بر باد می‌دهد، اظهار کرد: ما خیلی‌ها را داشتیم که رفتند در مجلس و بعد فراموش کردند که چه کسی آنها را حمایت کرده است، حضور در حاکمیت سپر بلای برای جامعه مدنی است. ایراد به دولت خاتمی این است که همه رفتند به دولت و مجلس و دیگر در حزب برای سازماندهی خبری نبود.

 

 

«امنا» به دنبال بیان حرف تازه در مجلس آینده است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست به شعارهای نامزدهایی توجه کنند که قابلیت حل مسائل نظام را دارد و گفت: ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دنبال بیان حرف تازه در مجلس آینده است. سمیه رفیعی درباره فضای انتخاباتی کشور گفت: در حال حاضر مساله همه مردم و مسئولان مشارکت در عرصه انتخابات برای تعیین آینده کشور است تا مردم به واقع سرنوشت خودشان را تعیین کنند.

 

 

فهرست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس چهارشنبه اعلام می‌شود
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: لیست نهایی نامزدها فردا چهارشنبه اعلام و مشخص می‌شود چه افرادی نامزد نهایی انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.«محسن اسلامی» روز سه شنبه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آخرین شرایط کشور برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری گفت: براساس قانون ابلاغ نهایی داوطلبان تایید صلاحیت‌شده و آن دسته از داوطلبانی که برای آنها عدم تایید و عدم احراز ثبت شده بود، انجام شد. ما دیشب اسامی را دریافت و به کلیه کسانی که تایید صلاحیت یا عدم تایید یا عدم احراز شده‌اند اعلام کردیم.

 

 

تکذیب یک ادعا درباره محسن رضایی
یک منبع نزدیک به دفتر محسن رضایی، اظهارات عضو شورای مرکزی جبهه شریان مبنی بر اینکه «محسن رضایی» خواستار جلسه برای اعطای سهمیه به شریان بود، را رد کرد. آن گونه که ایرنا روایت کرده، این منبع نزدیک به محسن رضایی گفت: آقای رضایی هیچ گونه صحبتی با هیچ حزب و جبهه ای در راستای اعطای سهمیه انتخاباتی نداشته است و چنین اظهاراتی خلاف واقع و کذب است. وی افزود: محسن رضایی هیچ حزب و گروه سیاسی ندارد و اعتقاد دارد که همه نیروهای انقلاب باید با هم وحدت کنند و سهم خواهی و تفرقه را کنار بگذارند. او بر این باور است که وجود همه گروه‌های انقلابی با هر سلیقه و اختلاف نظری که با یکدیگر دارند، برای پویایی جبهه انقلاب ضروری است. وی در پایان گفت: آقای رضایی هیچ گاه وارد مسائل جزئی و اختلاف زا چون سهم خواهی لیستی نمی‌شود و معتقد است، نیروهای انقلاب باید از خودگذشتگی و برادری اختلافات را حل کنند تا بتوانند کشور را از مشکلات عبور دهند.

 

 

واکنش جواد امام به ادعای درگیری بین سیدمحمد خاتمی و الیاس حضرتی 
سخنگوی جبهه اصلاحات ادعای درگیری لفظی بین سیدمحمد خاتمی و الیاس حضرتی را تایید نکرد و به خبرآنلاین گفت: متاسفانه من فکر می کنم این‌ ادعاها، خبرسازی است و برخی از این فضای غبارآلود به دنبال ماهی گیری هستند. 

 

 

رائفی پور و غلامرضا دوباره به هم رسیدند /اعلام موجودیت جبهه صبح ایران با حضور سعید محمد
علی‌اکبر رائفی پور دبیرکل جبهه صبح ایران در نشستی خبری که پیش از ظهر سه‌شنبه اول اسفند ۱۴۰۲ در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران و با حضور سعید محمد فعال سیاسی برگزار شد، اعلام کرد: جبهه صبح ایران جبهه‌ای سیاسی است که طی روزهای گذشته تشکیل شده است.بنا بر روایت ایسنا، وی با بیان اینکه این جبهه بصورت ویژه برای انتخابات پیش روی برنامه دارد، افزود: این جبهه دارای سه بخش است؛ بخش اول مشخصاً کار سیاسی انجام می‌دهد و بخش دوم ناظران و امین‌های مردمی هستند؛ عزیزانی در این بخش حضور دارند که آقایان سعید محمد و حجت‌الاسلام شجاعی و محمدرضا غلامرضا از جمله آنها هستند. بخش سوم جبهه نیز شامل همراهان و هواداران است.

 

 

لاله افتخاری: شورای وحدت و شانا به وحدت نرسیدند
در حالی که عضو شورای ائتلاف می‌گوید این شورا با شورای وحدت در لیست‌ها به ائتلاف نرسیدند، لاله افتخاری، عضو شورای وحدت اصولگرایان نیز در گفتگو با خبرآنلاین گفت که شورای وحدت و شورای ائتلاف به وحدت نرسیدند.

 

 

تفاوت بارز بین لیست جامعه روحانیت و جامه مدرسین از زبان پورمحمدی
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تهران در نمایشگاه رسانه‌های ایران درباره اختلاف بین دو لیست جامعه روحانیت و جامعه مدرسین گفت: مبانی و اصول مشترک است اما یکسری ویژگی ها هست که برخی افراد تاکید ویژه دارند.  در لیست جامعه روحانیت مبارز در کنار مسائل فقهی، به سوابق سیاسی و اجتماعی توجه شده است، به همین دلیل با لیست جامعه مدرسین قم متفاوت است.

 

 

قدردان شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد دارای معلولیت در انتخابات هستیم
رئیس شبکه ملی دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات کشور صلاحیت چند تن از افراد دارای معلولیت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده که این موضوع پیروزی و دستاورد بزرگ حقوقی برای افراد دارای معلولیت در کشور است که بتوانند حقوق خود را این بار در قامت یک معلول در مجلس دنبال کنند. علی همت محمود نژاد افزود: در گذشته افراد دارای معلولیت نابینایی و ناشنوایی تایید صلاحیت نمی‌شدند، اما اکنون شاهد هستیم برخی افراد دارای نابینایی کامل تایید صلاحیت شده اند و می‌توانند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند. این حضور می‌تواند منجر به افزایش توانایی افراد دارای معلولیت در چانه زنی برای جلب نظر مسئولان و بهبود فرایند قانون گذاری به نفع جامعه معلولان کشور شود.محمود نژاد با بیان اینکه معلولان باید در مطالبات خود پوست اندازی کنند و نباید صرفا به دنبال پیگیری حقوق مسلم خود مانند ماده ۲۷ باشند، بیان داشت: باید از نگاه اجتماعی به سیاسی تغییر رویه دهیم، چون در سیاست است که می‌توانیم حقوق خود را بیان کنیم و بخواهیم این مطالبات ما محقق شود.

 

 

بطحایی: مطهری اختیار جابجایی اسامی لیست صدای ملت را دارد
عضو حزب صدای ملت با بیان اینکه علی مطهری به عنوان سرلیست این حزب، اختیار دارد نسبت به جابجایی اسامی در فهرست نهایی اقدام کند، گفت: هیچ یک از افرادی که با صدای ملت همکاری می‌کنند، حذف نشده‌اند.سید محمدجواد بطحایی درباره آخرین شرایط حزب صدای ملت اظهار کرد: این حزب برای انتخابات مجلس در حال تهیه نهایی فهرست است که ترکیبی از افراد اعتدالی و میانه روها و به شدت با تصمیمات هیجانی مخالف هستند.

 

 

ادعایی درباره لیست انتخاباتی علی مطهری
مهدی عرب صادق، درباره فهرست انتخاباتی علی مطهری گفت: لیست علی مطهری در واقع دعوا با پدرخوانده‌های سیاسی است. البته انتصاب این لیست به اصلاح طلبان یا گرفتن نمایندگی از طرف آنها آرزوی علی مطهری است، اما سوال اصلی این است الان ملت صدایی دارد که این لیست بخواهد صدای ملت باشد.وی در گفتوگو با نامه نیوز، با اشاره به موضع رسمی جریان اصلاحات درباره عدم ارائه فهرست انتخاباتی در تهران افزود: اگر لیست علی مطهری منتسب به اصلاحات شود، تیر خلاصی به اصلاح طلبان خواهد بود. وقتی اصلاح طلبان در تهران هیچ اقدام تشکیلاتی برای انتخابات ۱۱ اسفند انجام ندادند اما یک لیست بی برنامه و سراسیمه بخواهد آنها را در این عرصه نمایندگی کند، نتیجه اش این است که ضعف بنیه اجتماعی اصلاح طلبان را رو می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
توجهات همه دنیا به این انتخابات است.
یعنی اینقدر مهم هستیم!!!
کاش شورای نگهبان و یا هر نهاد دیگری ایرادات افراد را مکتوب و مستند اعلام میکرد آنوقت خود مردم تصمیم میگرفتند که با این افراد داری مشکل چه بنمایند رای بدهند و یا نه ...
در کشورهای خارجی احزاب با هم ائتلاف می کنند اینجا جند نفر از مسئولین که بیکارند یا ممکنه بیکار بشن دور هم جمع میشن و اسمش رو میذارن شورای .... یا ائتلاف ... !!!!!!!
این هایی که در لیست کاندیدا با هم اختلاف دارند و مدعی خدمتند مشخص کنند مشخصا در کدام مسائل اجتماعی، سیاسی ، اقتصادی و ... با هم اختلاف دارند و هر کدام چه راه حلی دارند!!!
اینکه ": شورای وحدت و شانا به وحدت نرسیدند" بخاطر اختلاف نظر در مورد کدام مسائل کشور است؟ یا اینکه فقط سهم خواهی در قدرت است!!!!؟
انصافا افشای حقوق بسیار بالای نمایندگان باعث شد رقابتهای این دوره پرشور تر باشه!
اگر هر یک از دوره های مجلس اندکی به فکر اقتصاد ایران و ارتباط با جامعه بین المللی بودند ما در این وضعیت فلاکت بار نبودیم.
امروز میگویید رای بدهید تا بساط این نماینده ها جمع شود و جدید ها بیایند . بعد که ملت رای دادند میگوئید رای شما نشان میدهد و وضعیت راضی هستید .
اگر مجلس فعلی سربازی را ۱۰ سال کند
مالیات را ۹۵ درصد
قوانین حجاب را تا پوشیدن روبنده پیش ببرد
و...

من رای نمیدهم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار