بازدید 26861

از «توضیحات حدادعادل درباره ادعای تقلب در انتخابات» تا «کدام احزاب اصلاح طلب از لیست علی مطهری حمایت می‌کنند؟»

۱۱ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 18 February 2024

از «توضیحات حدادعادل درباره ادعای تقلب در انتخابات» تا «کدام احزاب اصلاح طلب از لیست علی مطهری حمایت می‌کنند؟»

۱۱ روز تا یازدهم اسفند و برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی است. در این روز‌ها، برگزارکنندگان انتخابات، دنبال فراهم آوردن برگزاری انتخابات و فعالان سیاسی هم به دنبال تبیین مواضع و گا‌ه کنایه به جناح رقیب در فضای مجازی هستند. در مطالب زیر مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

 

توضیحات حدادعادل درباره ادعای تقلب در انتخابات

تعداد بازدید : 829


یزدی خواه: موتلفه احتمالا با امنا ائتلاف می‌کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از احتمال ائتلاف این حزب با امنا برای ارائه لیست واحد خبر داد. علی یزدی خواه، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با برنا گفت: احتمال ائتلاف حزب موتلفه با سایر گروه‌های اصولگرا به ویژه امنا برای ارائه لیست واحد در انتخابات مجلس دوازدهم بسیار است. وی در مورد سهم خواهی‌ها نیز اظهار کرد: ما با بررسی‌های دقیق باید کاندیدای اصلح برای لیست را انتخاب و به مردم معرفی کنیم.

 

 

نوری قزلجه: حضور من در انتخابات مستقل خواهد بود
رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: حضور من در انتخابات مستقل خواهد بود و از حمایت همه احزاب سیاسی و جریاناتی که در انتخابات حضور دارند، قدردانی خواهم کرد. غلامرضا نوری رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ حزبی عضویت ندارم و از سوی حزب خاصی داوطلب انتخابات نشده‌ام و حضور بنده در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مستقل و با تکیه بر دو شعار محوری عقلانیت و اخلاق‌مداری است.

 

 

اظهارات محسن هاشمی درباره وضعیت انتخاب کاندیداهای مورد نظر از بین 15هزار تایید صلاحیت‌شده‌

تعداد بازدید : 830


اعضای دولت از هیچ لیست یا حزب انتخاباتی حمایت نمی‌کنند
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آیت الله رییسی هیچ حزبی ندارد، گفت: رئیس جمهور به اعضای دولت تاکید کردند از هیج لیست فهرست یا حزبی در انتخابات پیش روی حمایت نکنند.

 

 

حبیب‌الله بور بور: جبهه پایداری و شورای ائتلاف هنوز به لیست واحد نرسیده‌اند
رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب با اشاره به اینکه جبهه پایداری انقلاب اسلامی با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هنوز به لیست واحد نرسیده‌اند، گفت: احتمال وقوع هر نوع اتفاقی تا ۲۴ ساعت قبل از تبلیغات وجود دارد.

 

 

شریعتی: شورای ائتلاف با تعیین مصادیق انتخابات به فهرست ۹۰ نفره رسید
مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی فهرست اصلی و ۳۰ نفره تهران برای نامزدی در انتخابات پیش روی را از این جریان سیاسی دانست و گفت: شورای ائتلاف با تعیین مصادیق انتخابات به فهرست ۹۰ نفره رسید.

 

 

شوک جدید به شورای ائتلاف /میرسلیم: موتلفه با شورای ائتلاف لیست مشترک نخواهد داشت
میرسلیم در پایان درباره لیست های متنوع در انتخابات گفت: تا پنج ماه پیش فکر می کردم به لیست واحد برسیم اما این کار نشد.این امر به چند دلیل است. شخصیت هایی که دارای ارج و قرب و تا حدودی تقدس در بین مردم بودند دیگر در بین ما نیستند. در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان الان اتفاق نظر وجود ندارد. از سویی سنت کار حزبی هنوز قوی نشده است. احتمالا اصولگرایان ۳ یا ۴ فهرست و اصلاح طلبان یک یا دو فهرست منتشر کنند. با تشتت فهرست ها از این سو موافقم که به مشارکت کمک می کند. اما از سویی این تشتت آرا شاید انتخاب بهترین ها حاصل نشود و به تضعیف سطح کیفی و تخصصی نمایندگان بینجامد.

 

 

جبهه اصلاحات عملاً در یک حزب ادغام شده است
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان می‌کند: در واقع این بند (گروه) با ادعای رای اکثریت، جناح اقلیت اصلاحات را نه‌ تنها از فهرست دادن به نام بخشی از جبهه اصلاحات منع می‌کنند بلکه عنوان اصلاح‌طلبی را محدود به خود کرده و حتی برای حصول توافق احتمالی در درون جبهه اصلاحات آن را موکول به رای دو سوم از احزاب می‌کند که با توجه به وجود احزاب کاغذی و احزاب سایه در جبهه اصلاحات عملاً این راه ناممکن است و بدین ترتیب به نام تکثر و تنوع حزبی عملاً جبهه اصلاحات بیش از پیش در یک حزب ادغام می‌شود و به جای تبدیل جبهه اصلاحات به یک حزب، یک حزب به جبهه اصلاحات بدل شده است!

قوچانی پس از توصیف شرایط حاکم بر جریان اصلاحات با دفاع از بیانیه اخیر منتشره توسط فعالان اصلاح طلب یادآور می‌شود: در چنین شرایطی ۱۱۰ چهره اصلاح‌طلب، میانه‌رو و توسعه‌گرا که بیشتر آنان «حزبی» نیستند، ناگزیر شده‌اند برای رساندن صدای خود به جامعه به بیانیه روی آورند که اگر جبهه اصلاحات ظرفیت لازم برای اجماع یا به رسمیت شناخته شدن حقوق و آرای همه اعضای خود را داشت، نیازی به این بیانیه نبود. جالب اینجاست که وقتی یکی از بزرگان و رهبران جبهه اصلاحات تلاش کرد با پیشنهاد متنی، شرط رای دو سوم را حذف کند و دبیرکل یک حزب عضو جبهه اصلاحات خواستار ارجاع مساله به کمیته داوری جبهه شد، هسته سخت و حزب خاص با تشویق احزاب سایه خود و جبهه‌های استانی به صدور بیانیه انصراف از انتخابات عملاً این پیشنهادها را بی‌اثر ساخت تا نشان دهد هیچ نیرویی نمی‌تواند برخلاف اراده برادر یا خواهر بزرگتر جبهه عمل کند!

 

 

شرایط انتخابات مجلس خبرگان کامل و جامع به عهده نمایندگان این مجلس گذاشته شده است
پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: در قانون اساسی ما به این معنی صراحت نداریم اما باز در همان اصل ۱۰۸ قانون اساسی که مرتبط با مجلس خبرگان رهبری است و یکی، دو اصل دیگر به این قضیه اشاره شده است البته وظایف خاصی بیان نکرده بلکه می‌گوید تعیین رهبر به عهده مجلس خبرگان رهبری است به این شرط که باید قدرت تشخیص داشته باشند، همچنین در بندهای مذکور گفته شده شرایط این افراد، نحوه انتخاب آنها و وظایف این مجلس به عهده خود خبرگان است و خودشان باید تفسیر کنند.بنابراین شرایط مجلس خبرگان را باید خود اعضا بیان کنند، اگر بگویند که این تعداد فقیه، این تعداد مدیر ، این تعداد حقوقدان، این تعداد نظامی برجسته در مجلس خبرگان حضور داشته باشند که می‌خواهند شئون نظامی رهبری را همراهی، همکاری و به رهبری کمک کنند، ظاهراً منع قانونی ندارد بلکه می‌شود گفت دلالت ضمنی هم دارد چون قانون‌گذار گفته وظایف و یکی از این وظایف این است که شرایط آن انتخاب کامل و جامع به عهده خود خبرگان گذاشته شده است.

 


پاسخ جلائی پور به انتقادات عباس عبدی از بیانیه ۱۱۰ امضایی اصلاح طلبان و فعالان مدنی
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهندس عبدی که به درستی منتقد الگوی صرفا روایت‌محور درباره رای دادن است،‌ بهتر نبود در انشعابی خواندن امضاکنندگان بیانیه «روزنه گشا» صرفا روایت‌محور نباشد و اعتنایی به «واقعیت» هم بکنند؟

 

 

واکنش شورای ائتلاف به مخالفت‌ها با سرلیستی قالیباف
سخنگوی شورای ائتلاف درباره انتشار برخی اسم‌ها در لیست نهایی این شورا بیان کرد: هرگونه مصداقی به‌ غیر از سرلیست کذب است و هنوز هیچ‌کس به جز سرلیست شورای ائتلاف که قطعی شده هیچ فرد دیگری در لیست اسمش به قطعیت نرسیده است و مواردی که مطرح شده‌اند، شایعه است. رسولی درباره اِن‌قُلت برخی جریان‌های اصولگرا به سرلیستی قالیباف اظهار کرد: شورای ائتلاف براساس مبانی و اصول خود حرکت می‌کند. دوستان ممکن است نظراتی داشته باشند و ما براساس نظرات اجماعی ارکان و اعضای شورای ائتلاف تصمیم می‌گیریم و درباره سرلیستی آقای قالیباف اجماع وجود دارد. اگر جریان‌ها و افرادی نظراتی دارند بیرون از شورای ائتلاف هستند و ممکن است نظراتی بدهند، اما ما در موضوعی که به قطعیت رسیدیم نسبت به آن پافشاری می‌کنیم.

 

 

محسن رضایی: حضور مردم در انتخابات می تواند شرایط ایران را در میز مذاکرات تغییر دهد
دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: امریکا و اروپا با تشدید تحریم‌های ظالمانه خود علیه ایران به دنبال ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم است، حضور مردم در انتخابات می تواند پیام ایران متحد را به سراسر جهان برساند و با ناامید شدن دشمنان، شرایط ایران را در میز مذاکرات تغییر دهد.

 

 

حکم انتخاباتی پورمحمدی برای اسدالله بادامچیان
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در حکمی اسدالله بادامچیان را به عنوان رئیس ستاد انتخابات خبرگان جامعه روحانیت مبارز منصوب کرد. مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، در حکمی اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را به عنوان رئیس ستاد مرکزی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جامعه روحانیت مبارز منصوب کرد.

 

 

رمق لیست دادن را هم از ما گرفته اند
هروی با اشاره به اظهارات وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزیر کشور گفت که ۱۰۰ حزب سیاسی در کشور فعالیت گسترده دارند. اگر این فعالیت گسترده است پس چرا هنوز یک لیست ارائه نشده‌ است؟ ما می‌دانیم یکی از دلایل عدم اعلام لیست واحد اصولگرایان برای این است که حزب اعتدال و توسعه و ائتلاف هنوز نتواستند لیستی ارائه دهند. بنابراین من در پاسخ همه رسانه‌هایی که می‌پرسند چرا حزب اعتدال و توسعه در اعلام لیست تهران و استان‌ها تاخیر کرده‌اند به صراحت اعلام می‌کنم، ما مقصر نیستیم بلکه هیات‌های نظارت مقصرند که متاسفانه داوطلبان ما را چنان قلع و قمع کرده‌اند که رمق برخاستن و ارائه لیست را هم از ما گرفته‌اند، لذا تصوری که ما داریم این است که متاسفانه علت سردی رقابت در مشارکت، تبدیل رقیب هراسی به دشمن هراسی از جانب هیات های نظارت بوده است.

 

 

مظفر: قهر نکنید، دندان دشمن تیز می‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اشاره به انتخابات مجلس گفت: قهر نکنید، دندان دشمن تیز می‌شود، اگر مشارکت پایین باشد حتی افرادی که قهر کردند هم ضرر می‌کنند، اگر اصلاح‌طلب نیاید اصولگرا رأی می‌آورد و بالعکس.حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز ( یکشنبه ۲۹ بهمن ماه) در نشست ائتلاف بزرگ فرهنگیان گفت: در مورد مشارکت می‌توان از ابعاد مختلف بحث کرد، اولا از نظر اعتقادی و اینکه مسلمان هستیم طبق آموزه‌های اسلامی و قرآن انسان سرنوشت خودش را می‌سازد، لذا در این آموزه‌ها انسان بی‌تفاوت نداریم و اصلا فرد بی‌تفاوت ارزشی ندارد. ما انسان بی‌درد نداریم، بلکه انسان باید دردمند باشد و درد جامعه را احساس کند و به دنبال اصلاح برود.

 

 

اظهارات جدید آقاتهرانی درباره انتخابات
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: تاکنون جلساتی با گروه‌های مختلف داشته و درباره ائتلاف صحبت کرده‌ایم، گفت: به زودی جلسه‌ای برای رسیدن به جمع‌بندی برگزار می‌کنیم. مرتضی آقا تهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در تشریح فضای انتخابات در کشور اظهار داشت: همه ما باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم و نقدها را بپذیریم و البته بعد از حضور جدی در انتخابات، موضوع وحدت بسیار مهم است.

 

 

خبرگان جای باندبازی سیاسی نیست
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری جایی برای کسب قدرت و باند بازی سیاسی نیست بلکه لنگرگاه آرامش بخش جامعه در مواقع بحرانی است. محسن قمی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز ( یکشنبه ۲۹ بهمن ماه) در نشست ائتلاف بزرگ فرهنگیان گفت: انتخابات فرصتی برای تنفس جامعه و فرصتی برای توزیع قدرت و ثروت است و علیرغم انتقاداتی که به آن وارد است، هنوز روش جایگزین برای آن پیدا نشده است. با توجه به اینکه در مورد مجلس خبرگان کمتر بحث و تبادل نظر می‌شود، می‌خواهم در این مورد نکاتی را مطرح کنم. امام به عنوان آموزگار جامعه در فرآیند انقلاب اسلامی گفتند مردم، احزاب سیاسی گفتند اقدامات مسلحانه اما امام گفتند مردم به خیابان بیایند، دولت تشکیل دهند و وزارتخانه در سایه تشکیل دهند.

 

 

پیشنهاد متفاوت به علی مطهری درباره لیست صدای ملت
سعید نورمحمدی سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات لیست «صدای ملت» به خبرنگار ایرنا گفت: همین الان علی مطهری در جلسه و مشغول رایزنی است. سخنگوی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: لیست «صدای ملت» ۳۰ نفره و به سرلیستی «علی مطهری» خواهد بود. پیشنهاد می کنم یک سوم لیست را زنان تشکیل دهند.

 

 

ابطحی: لیست نداریم ولی اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نکردند
عضو مجمع روحانیون مبارز درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دوازدهم‌ با فهرستی به سرلیستی علی مطهری گفت: اینکه جبهه اصلاحات ایران در تهران لیستی ارائه نمی‌کند با بیانیه ۱۱۰ اصلاح طلب منافاتی ندارد. ابطحی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکردند، درباره ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالی ها گفت: به نظر می رسد که ائتلاف رسمی شکل نگرفته و از طرفی در تهران هم نامزدی ندارند اما ائتلاف ویژه ای نیست که بخواهند از آن سخن گفت.

 

 

الهیان: حداقل ۷ تن از فهرست شورای ائتلاف به زنان اختصاص دارد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حضور زنان در فهرست نهایی شورای ائتلاف را حداقل ۷ تن اعلام کرد و گفت: در صورت انتخاب افراد شایسته و اصلح دیگر امکان افزایش بانوان به این تعداد وجود دارد.

 

 

کدام احزاب اصلاح طلب از لیست علی مطهری حمایت می‌کنند؟
سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: علی مطهری در روزهای آینده لیست انتخاباتی را معرفی خواهد کرد که مورد حمایت برخی احزاب اصلاح طلب خواهد بود. سعید نورمحمدی، درباره تازه ترین وضعیت تهیه لیست ائتلافی برخی احزاب اصلاح طلبان و اعتدالیون، اظهار کرد: علی مطهری با احزاب و فعالت سیاسی مشورت داشته و به زودی لیست خود را معرفی خواهد کرد. بنا بر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: لیست را مطهری می بندد اما این کار با مشورت احزاب صورت گرفته است. حزب ندای ایرانیان، کارگزاران، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه از این لیست حمایت خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۵
حقوق 250 میلیونی نمایندگان فقط نوک قله یخ هست. هر ماه پاداش و ماموریت هم هست. در ضمن زمین و خونه رایگان هم هر سال میگیرند.

سهام هم هست.
شاسی بلند و دناپلاس هم هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
همينه چاق و گردن كلفت مي شن مي زنند تو گوش سرباز وظيفه مملكت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
مردم باید قدر قدرت خود را بشناسند و بدانند و در جای خود هزینه کنند حتما به خواسته های خود می رسند
جمع کنید بابا.
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
حداقل اسم انتخابات را روی این رقابت های بین خودی
ها نگذارید !!!!؟
اگر بزرگان حاکمیت ، شلوغی انتخابات برایشان
اهمیت داشت که علی الاصول باید داشته باشد !!!!؟

فیلتر تنگتر شده و کوچکتر شده شورای نگهبان را کمی باز تر میکردند
تا حداقل ده درصد از نامزدهای مورد اعتماد و احترام و دلسوز و شجاع مردمی وارد رقابت میشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
انتخابات را ول کن از اون آتش به اختیار که آن پاکبان را کشت چه خبر
یک فلافل با نوشابه در ساندویجی های جنوب شهر60000 تومان آب می خورد.
سال 1361 ایران‌خودرو قیمت درب کارخانه پیکان دولوکس سواری را
67200 تومان و
وانت پیکان را
57700 تومان اعلام کرد.
روی این کره خاکی کدام کشور را سراغ دارید که دولت ها و مجلس همچین بلایی را در طول 40 سال سر مردم آورده باشند و توقع و انتظار رای و تایید هم داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
كار دشمنه!!
حداد عادل دیگه حداقل در این مورد نباید حرف بزنه
چون قبلا در یکی از انتخابات مجلس ، نفر سی و چند بود که یه دفعه شده بود بیست و چند . که گندش در اومد و برگشت سر جاش
اگر در مجلس علی مطهری و امثال ایشان باشد می شود به آن مجلس هم افتخار کرد و هم اطمینان .علی مطهری پاک وبا خلوص هستند .دستشان را میبوسم.امیدوارم که موفق باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
یک دست صدا ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
همین شما دست بوس ها مملکت را به اینجا رساندید
ناشناس
| Poland |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
از این دست بوسی های امثال شماست که به اینجا رسیدیم
انتخابات نزدیک است و وقت آب شدن برف هاست البته اگر شیشه به قدری شفاف باشد که بشود بیرون را نگاه کرد به امید پیروزی اکثریت
اینا هیچ کدوم وکیل ملت نیستن
حیف پولی که به عنوان وکالت مردم میگیرن
در چهارچوب فعلي اصلاح اساسي غير ممكن است. همه مي دانيم
موقع‌انتخابات‌شد‌یکعهده‌سر‌و‌کلشان‌پیدا‌شد‌که‌بگویند‌ما‌از‌انقلاب‌دفاع‌میکنیم‌نه‌عزیزم‌برای‌منافع‌خودتان‌‌تلاش‌میکنید
چه تلاشی برای پست و قدرت و کسب منافع میکنن.این نمایندگان اگر مانند نمایندگان کشورهای اسکاندیناوی حقوق و مزایای خاصی نداشتن، عمرا کاندیدا میشدن و اینطور تلاش میکردن
همه این کارها در صورتی ارزش دارد که مردم بخواهند رای دهند وقتی کسی نمی خواد رای بدهد خودتونو بکشید هم نتیجه ای ندارد پیشنهاد می دم قالیباف با آقاتهراتی بشینند و کدخدا منشی چند نفر انتخاب کنند تا این همه هزینه به نام انتخابات به مردم تحمیل نشود
یک صفحه پرو پیمان برای هیچ جمع این مجموعه که اسمشان آمده در مجموع دو در صد آراء را ندارند غایب اصلی مردم هستند که به قدرت خود پی برده اند .
دو شب پیش اقای فرهانی نماینده قم اظهار داشتند که جدول حقوق نمایندگان دست کاری شده . ما هم گفتیم قبول . ولی متاسفانه موقع شرح خرج کرد نمایندگان بیان کرد که رانند ما 5 تومان حقوق می گیرد بیشتر به شبهه ها افزوده شد .
این حداد خیلی عادل دیگه چی میخواد.
هر کسی جای این بود اصلا حرف نمیزد
حداد عادل!! زمینهای مدارسش غصبیه
تاز ه مردم دارن به قدرت خودشان پی می برند .
یه ضرب المثلی هست که میگه خونه عروس عروسیه خونه داماد خبری نیست این مصداق الان مملکته ، مردم اصلا نمیخوان رای بدن بعد این اقایون میان افاضه میکنند مردم دیگه از این چیزا گذشتن خیلی وقته گذشتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار