بازدید 1524

اوکراین با فرانسه هم توافقنامه امنیتی امضا کرد

فرانسه و اوکراین توافقنامه امنیتی دوجانبه‌ای امضا کردند که بر اساس آن پاریس متعهد شده است تسلیحات بیشتر و سه میلیارد یورو دیگر کمک نظامی به کی‌یف ارائه دهد.
کد خبر: ۱۲۲۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 17 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، این توافقنامه روز جمعه در پاریس به امضای امانوئل مکرون و ولودیمیر زلنسکی رئیسان جمهوری فرانسه و اوکراین رسید.

کاخ الیزه در بیانیه‌ای گفت که بر اساس این توافق، فرانسه در سال ۲۰۲۴ میلادی سه میلیارد یورو (۳.۲۴ میلیارد دلار) به اوکراین کمک خواهد کرد.

فرانسه همچنین متعهد شده است که تسلیحات بیشتر از جمله سامانه‌های دفاع هوایی به کی‌یف صادر کرده و سربازان اوکراینی را آموزش دهد.

اوکراین پیش از این توافقنامه‌های مشابهی با انگلیس و آلمان بسته بود. الیزه در بیانیه خود اعلام کرد که فرانسه در کنار سایر شرکا به اوکراین کمک خواهد کرد تا ظرفیت‌های دفاعی خود را همسو با ناتو گسترش دهد که این موضوع «شامل توسعه بخش دفاعی مدرن اوکراین» و ایجاد مسیری برای پیوستن به ناتو در آینده است.

این در حالی است که زلنسکی جمعه در سفری به آلمان توافقنامه امنیتی دیگری با اولاف شولتس صدراعظم این کشور امضا کرد.

براساس بیانیه منتشر شده، آلمان فقط در چارچوب استانداردهای بین‌المللی و منشور سازمان ملل، به اوکراین کمک نظامی ارائه خواهد کرد.

در این توافقنامه آمده است، آلمان از تمامی روش‌های ممکن برای استفاده از دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین استفاده و در بازسازی زیرساخت‌های این کشور، به آن کمک خواهد کرد.

اوکراین قصد داد تا زمان پیوستن به ناتو، با کشورهای عضو این ائتلاف نظامی، توافقنامه امنیتی امضا کند و در ماه ژانویه نیز با انگلیس توافقنامه امنیتی امضا کرد.

خبرگزاری فرانسه افزایش حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین در جنگ با روسیه را ناشی از تغییر رویه آمریکا ارزیابی کرد و نوشت: در ماه ژانویه، رئیس جمهوری فرانسه از کشورهای اروپایی خواست برای حمایت از کی‌یف، در صورت قطع حمایت واشنگتن آماده باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست