بازدید 77397
هفتصد و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات مرگبار اوکراین به شهر مرزی روسیه با چندین کشته و زخمی+فیلم/ آمریکا: تهدید روسیه را بسیار جدی می‌گیریم

هفتصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ 15 February 2024

حملات مرگبار اوکراین به شهر مرزی روسیه با چندین کشته و زخمی+فیلم

بین الملل تابناک: هفتصد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

اسلواکی: هیچ راه‌ حل نظامی برای جنگ در اوکراین وجود ندارد
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۳:۵۴

رابرت فیکو نخست‌وزیر اسلواکی با بیان اینکه نمی‌توانم تصور کنم که صلح بین روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود، تاکید کرد: اما در نهایت این صلح برقرار خواهد شد زیرا هیچ راه‌ حل نظامی برای جنگ در اوکراین وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، نخست‌وزیر اسلواکی خروج روسیه از مناطقی از اوکراین که آنها را تصرف کرده را کاملاً غیرواقع‌بینانه خواند و تصریح کرد: روسیه به هیچ وجه دونتسک، لوهانسک و کریمه را ترک نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این تصور که تنها راه‌ حل پایان درگیری در اوکراین این است که روس‌ها به مرزهای پیش از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز تهاجم روسیه به اوکراین) بازگردند و کریمه را ترک کنند، از واقعیت دور است، یادآور شد: ساده‌لوحانه است که تصور کنیم روسیه دونتسک، لوهانسک و کریمه را ترک خواهد کر.، این واقعیت جدیدی است که اکنون ظهور کرده است و ما باید با آن کنار بیاییم.

فیکو با تاکید بر اینکه من واقعاً خواهان این هستم که جنگ میان روسیه و اوکراین پایان یابد زیرا در غیر این صورت شاهد افزایش شدید تعداد تلفات از هر دو طرف خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم تصور کنم که صلح بین روسیه و اوکراین چگونه خواهد بود اما در نهایت این صلح برقرار خواهد شد زیرا هیچ راه‌ حل نظامی برای جنگ در اوکراین وجود ندارد.

نخست‌وزیر اسلواکی همچنین با اشاره به اینکه موافق ارسال گسترده کمک‌های بشردوستانه به اوکراین است، یادآور شد: من مخالف ارسال تسلیحات نظامی به کی‌یف هستم زیرا تداوم ارائه کمک‌های نظامی، تنها به تشدید بحران موجود خواهد انجامید.

آمریکا: تهدید روسیه را بسیار جدی می‌گیریم
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۳:۵۱

 آنتونی بلینکن وزیرخارجه امریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد «تهدید» روسیه  فعال نیست اما آمریکا آن را «بسیار جدی» می‌گیرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با نخست وزیر آلبانی در تیرانا گفت که یک "تهدید امنیت ملی" ادعایی مرتبط با روسیه یک قابلیت فعال نیست، بلکه یک قابلیت بالقوه است که واشنگتن آن را "بسیار بسیار جدی" می‌گیرد و با متحدان خود در مورد آن مشورت خواهد کرد.

وی گفت:"این یک قابلیت فعال نیست و بالقوه است که ما آن را بسیار جدی می‌گیریم، و من انتظار دارم که به زودی، مطالب بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

بلینکن که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ادی راما، نخست وزیر آلبانی در تیرانا سخن می گفت، افزود: ما با متحدان و شرکا نیز در مورد این موضوع گفتگو می کنیم.

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اطلاعاتی درباره تهدید امنیتی ادعایی در اختیار همه قانونگذاران قرار داده است. ترنر همچنین از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا تمامی اطلاعات مربوط به این تهدید را از حالت محرمانه خارج کند.

شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد "تهدید امنیت ملی" برای ایالات متحده شامل تمایل ادعایی روسیه برای قرار دادن یک سلاح هسته ای ضد ماهواره در فضا است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز پنجشنبه در اظهار نظر درباره این تحول گفت که ناتو به طور مداوم هرگونه تهدید احتمالی را زیر نظر دارد.

پوتین: روسیه آماده همکاری با هر رئیس جمهور منتخب آمریکا است
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۲:۳۴

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه بامداد پنجشنبه از آمادگی کشورش برای همکاری با هر نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خبر داد.

پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا-۱»، گفت که مسکو آماده همکاری با هر رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا است ولی «جو بایدن» را ترجیح می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی با بیان اینکه سران کشورهای غربی اظهارات او درباره عملیات نظامی در اوکراین را تحریف کردند، گفت که روسیه باید این عملیات را زودتر آغاز می‌کرد.

رئیس جمهور روسیه ضمن اشاره به تداوم نگرانی مسکو از چشم‌انداز عضویت اوکراین در ائتلاف نظامی ناتو، گفت که این امر تهدیدی برای امنیت ملی روسیه است.

پوتین درباره مصاحبه جنجالی خود با «تاکر کارلسون» مجری سابق شبکه «فاکس‌نیوز» نیز اظهار داشت: «در غیاب گفتگوی مستقیم با سران کشورهای غربی که البته تقصیر خود آنهاست، باید از کارلسون به عنوان میانجی تشکر کرد. خوب است که سران غربی مصاحبه [من] با کارلسون را دیده‌اند».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه روسیه پیشتر به یکدستگی احزاب اپوزیسیون رژیم کی‌یف اعتماد کرده و به همین دلیل در آغاز عملیات نظامی ویژه تأخیر افتاد، تصریح کرد: «روسیه جنگی را در دونباس آغاز نکرده بلکه در تلاش است تا آن را به پایان برساند».

مخالفت مجارستان با بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۲:۱۶

روزنامه انگلیسی نوشت مجارستان با سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که ممکن است چندین نفر از افراد و نهادهای حقوقی را تحت تاثیر قرار دهد، مخالفت کرده است.

مجارستان تنها مخالف این بسته تحریمی بوده و اگر این کشور تصویب این بسته را مسدود نمی‌کرد، تقریبا ۲۰۰ فرد و نهاد از روسیه، چین و سایر کشورها تحت تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گرفتند.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: «تصمیم مجارستان این بار به خاطر روسیه نبود، بلکه به دلیل چین و تحریم‌هایی که می‌توانست علیه این کشور وضع شود، صورت گرفت».

این روزنامه انگلیسی افزود که بسته تحریمی اتحادیه اروپا سه شرکت چینی و یک شرکت هندی را هدف قرار داده بود که با مخالفت مجارستان مواجه شد.

سخنگوی سفیر مجارستان در اتحادیه اروپا به درخواست‌ روزنامه فایننشال تایمز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

شورای اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به مدت ۶ ماه تا تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تمدید می‌شود.

اتحادیه اروپا تازه‌ترین بسته تحریمی خود را تحت عنوان سیزدهمین بسته تحریمی علیه روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۳ تصویب کرد و قرار بود در ماه فوریه از آن رونمایی شود که با مخالفت مجارستان همراه شد.

عضو ناتو: ارتش روسیه از ۲ سال پیش قوی‌تر شده است
۱۴۰۲/۱۱/۲۶ - ۲۱:۴۹

مقام ارشد دفاعی لیتوانی گفت ظاهرا ارتش روسیه نسبت به ۲ سال پیش برای درگیری‌های گسترده آماده‌تر شده زیرا تجربه قابل‌توجهی در جنگ با اوکراین به دست آورده است.

 «وایدوتاس اوربلیس» مدیر سیاست دفاعی در وزارت دفاع لیتوانی هشدار داد که ویلنیوس باید آماده «بدترین سناریو» درخصوص حمله احتمالی روسیه باشد.

او طی مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر تاکید کرد: «همزمان با سالگرد جنگ اوکراین، روسیه اکنون تجربه‌ای از جنگی در مقیاس بالا دارد که باید آن را در نظر گرفت».

این مقام دفاعی لیتوانی خاطرنشان کرد: «اگر به آمار و ارقام نگاه کنید، روسیه اکنون اعضای زیادی در نیروهای مسلح خود در مقایسه با پیش از حمله دارد. این کشور هم‌چنین می‌تواند به سرعت تلفات و خساراتی که به آن وارد شده را جبران کند».

اما این درحالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز چهارشنبه پیش از نشست سران دفاعی ناتو در جمع خبرنگاران گفت: «ائتلاف ناتو هیچ تهدید نظامی فوری از جانب روسیه برای کشورهای عضو این اتحادیه نظامی-امنیتی نمی‌بیند، اما «تهدید دائمی حملات هیبریدی» وجود دارد.

هم‌چنین پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در واکنش به اظهارات «جو بایدن» رئیس جمهوریآمریکا درباره حمله احتمالی روسیه به کشورهای ناتو، آن را «یاوه‌گویی» تلقی کرد و گفت: «به گمانم رئیس‌جمهور بایدن نیز می‌داند که این یاوه است. این فقط اصطلاحی برای توجیه سیاست پر از اشتباه او در قبال روسیه است.»

حملات مرگبار اوکراین به شهر مرزی روسیه با چندین کشته و زخمی 

منابع خبری روس اعلام کردند که حمله موشکی روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه اوکراین به مناطق غیرنظامی همچون مرکز خرید مواد غذایی،‌ داروخانه و ورزشگاه یک مدرسه در بلگورود روسیه، پنج کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشت.

 خبرگزاری اسپوتنیک، آمار جانباختگان حمله موشکی به این استان مرزی روسیه را به نقل از استاندار این منطقه پنج نفر اعلام کرد که در میان آنها یک کودک دیده می‌شود.

این حملات موشکی حوالی ساعت ۱۲:۳۰ پنجشنبه به وقت مسکو (۱۳ به وقت تهران) گزارش شد.

تعداد بازدید : 4289

همچنین بنا بر گزارش ریانووستی، نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم مناطق مرکزی و مرزی روسیه را گلوله باران می کنند و حملات پهپادی و خرابکاری انجام می دهند.

استان بلگورود روسیه هم اینک دارای سطح زرد خطر تروریستی است. این سطح خطر شامل تقویت فعالیت نهادهای مجری قانون، عملیات جستجو در ایستگاه های قطار و سایر مکان های شلوغ، قرار گرفتن سازمان‌های پزشکی در حالت آماده باش و تقویت امنیت تاسیسات استراتژیک را شامل می‌شود.

خبرنگار این رسانه روس گزارش داد که حدود ۱۲ صدای انفجار مهیب در آسمان مرکز شهر بلگورود شنیده شد و پس از آن آژیر به صدا درآمد.

در همین حال، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه های ضد هوایی، ۱۴ موشک اوکراین بر فراز استان بلگورود را سرنگون کردند.

پیش از این، ویاچسلاو گلادکوف استاندار بلگورود و دفتر شهردار این شهر در مورد خطر موشکی هشدار داده بودند.

در پیام هشدار ارسالی به ساکنان منطقه آمده بود: "شهر بلگورود، منطقه بلگورود. خطر موشک. در صورت امکان، در خانه بمانید. به پنجره ها نزدیک نشوید."

استاندار بلگورود در این پیام هشدار از ساکنان خواسته بود تا در اتاق های بدون پنجره با دیوارهای محکم مانند راهرو، حمام، توالت، انباری، پناه بگیرند و اگر در خیابان هستند، به پناهگاه یا مکان امن دیگری بروند.

واکنش وزارت خارجه روسیه

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این پیوند اعلام کرد: گزارش اقدام تروریستی دیگر اوکراین که منجر به کشته شدن غیرنظامیان در بلگورود از جمله یک کودک و مجروح شدن بسیاری شد، توسط روسیه به سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد شد.

پیش از این، حملات موشکی ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ اوکراین به بلگورود، یک کشته و پنج زخمی در پی داشت.

منطقه بلگورود همچنین در پی سرنگونی یک هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ خبرساز شده بود، زمانی که به گفته منابع روس، این هواپیمای حامل ۶۵ اسیر اوکراینی، همچنین ۶ خدمه و سه نفر همراه بر اثر اصابت موشک‌های اوکراین سرنگون شد و همه سرنشینان این هواپیما جان باختند.

اوکراین اول بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز یک بازار در شهر دونتسک را گلوله باران کرد و در پی این حمله، دستکم ۲۵ غیرنظامی کشته و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

حمله ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ اوکراین به یک نانوایی در شهر لیسیچانسک واقع در منطقه «لوهانسک» تحت کنترل روسیه، ۲۸ کشته برجای گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۲۷
وزرات خارجه روسیه همیسه دست پیش رو میگیره که پس نیفته .
زدی ضربتی ضربتی نوش کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اوکراین حق دارد که مقابله به مثل کند و حتی در

ابعادی بسیار بزرگتر و وسیع تر و کشنده تر روسها را هلاک کنند

و هر وجدان بیداری در دنیا ، به اوکراین حق میدهند

که متجاوز اشغالگر را بکشند و حتی شهرهای روسها

را بصورت وسیع و گسترده تری بمباران و تخریب کنند
غزاله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
پوتین متجاوز عاقبتش همانند صدام ملعونه چرا ما ایران باید از متجاوز دفاع بکنیم ؟ ب امید پیروزی اکراین. اگرچه امریکا اتش بیار معرکه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
فعلاً که رضاپالانی رکورد دار بی لیاقت ترین حاکم تاریخ است
همین دلقک اوکراینی توانست 2 سال در مقابل ابرقدرت دنیا دوام بیاورد
ولی رضاپالانی گور به گور 24 ساعت هم نتوانست مقاومت داشته باشه و با ذلت و حقارت به جزیره موریس شوت شد و همانجا راهی جهنم شد
اکراین پیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
حالا ما دشمن پوتین اما واقعا اوکراین پیروزه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
آره الان همین که تو کامنت گذاشتی پیروزه ، الان مثلا کامنت تو خیلی مهم بود ؛ اوکراین داشت شکست میخورد منتظر همین کامنت تو بود فقط تا پیروز بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
فعلاً که روسیه پیروز است
با توجه به پیشبینی دقیق برگ چناربایدنگی تا 2 روز دیگه ارباب زپرتسکی کل روسیه رو فتح میکنه و دمپایی رو با طناب از تیر چراغ برق در وسط مسکو آویزون میکنه
پوتینی های ظالم آماده باشن
رژیم زلنسکی ترسیده از نتانیاهو عقب بمونه روی اورده به کشتار غیرنظامیان

درست مثل نتانیاهو که برای انتقام از شکست مردم عادی رو میکشه این اوکراین بیچاره هم چون توی میدان زورش به روسیه نمیرسه میاد شهرهارو میزنه

صدام هم وقتی زورش به ایران نمیرسید میومد شهرهارو میزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ببخشید ولی اول روسیه اومد غیرنظامی هارو زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
توهم وجدانت خواب است هم خودتا ردی به خواب
هر زمان کیم ها تهدیدات هفتاد ساله خود را عملی کردند انوقت پوتینی ها هم سلحشور می شوند. چه کیم ها و چه پوتینی ها تمام هدفشان ادامه حاکم بودن هست. برای همین گاهی تهدید می کنند و اگر اوضاع پس باشد مانند الان سکوت مطلق می کنند. ما دیگه این جماعت را نشناسیم فقط بدرد طرفداری از پوتین می حوریم. خدا به دور!
مدیریت در ایران بعنی نمایش و اراستن ظاهر. خوب بنز و لکسوس باید وارد بسود تا هم اقازاده ها جای خرج پول و مانور پیشرفت داشته باشند و هم صدا و سیما و رسانه ها هم سو بگویند ببینید چه اندازه به قله نزریگیم که ما هم در ایران مال بهتر از دوبی مال داریم و خیابانها هم پر است از خودروی مدل بالا که نشان رفاه و پیشرفت ملت ایران هست!
هرچی از روس جماعت چه نظامی وچه غیر نظامی بکشید حلال است وگوارای وجودتان ،وباعث خوشحالی ایرانیان است ،چون تاریخ فراموش نکرده که چقدر ازاین نظامیان روس از ازادیخواهان مشروطیت راتیرباران کردند وچقدر ازاین غیرنظامیان روس سر ایرانیان تاجر راکلاه گذاشتند
پاسخ ها
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
در ظهر عاشورا روسها در تبریز ثقه الاسلام و ۱۲ نفر از

مردم مشروطه خواه را در میدان تبریز پس از شکنجه

با طناب دار زدند و تا یک هفته اجازه ندادند تا مردم

پیکر شهدایشان را به خاک بسپرند و تاریخ گواهی

میدهد و تصاویرش در اینترنت موجود و قابل دسترس

همگان است
در 2 سال گذشته اشغالگران روس دهها شهر و روستا و آبادی اوکراین را با خاک یکسان کرده اند و مطابق آمار سازمان ملل بیش از 10000 غیرنظامی را کشته اند و 8 میلیون اوکراینی را آواره کرده اند. تا ماه های اخیر اوکراین توان حمله به خاک روسیه را نداشت، ولی اکنون با تولید ماهانه هزاران پهپاد انتحاری که برد برخی شان به 1000 کیلومتر می رسد در روی پاشنه دیگری می چرخد. فقط یاد شعار زمان جنگ خودمان می افتم: «موشک جواب موشک!!»
روسیه قصد تصرف اوکراین نیست قصد کشتن مردم نیست وگرنه اولین روز تمام می کرد حالا عواقبش ببیند اوکراین باتلاق نشی یه شب پانصد پهپاد وارد کیف می شود
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
روسیه متجاوزه هر کشوری حق داره از خودش دفاع کنه اصل اشغال کردن نیست نگه داشتنه شوروی به اون عظمت با
خواری از افغانستان بیرون رفت اون سربازی که به خاطر دفاع از کشورش کشته میشه آدم نیست
زنده باد اوکراین‌ ??????????????????????????????
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
روسیه متجاوزه اوکراین حق داره به هر طریقی مقابله کنه اگر قرار باشه هرکسی زورش بیشتره کشور دیگری رااشغال کنه
سنگ رو سنگ بند نمیشه من موندم چطور عده ای از متجاوز حمایت می کنند مگر اینکه خودشون روسی یا خائن باشند
متاسفانه جان انسان‌ها برای قدرت طلبان اصلا اهمیتی ندارد و فقط به اهداف پليد و پوچ خود فکر می کنند ،به امید صلح و دوستی بین تمامی ملیت‌ها،مذاهب و قومیت ها.
ما خودمان مشکلات زیادی داریم لطفاً به آن ها برسید
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید در حاشیه شهرها زندگی کند تا درد مردم را بفهمد
مرگ به روسیه کافر
روسیه باید از اول محکم و بدون ترحم در اوکراین عمل می‌کرد چون با غربیهای وحشی مثل خودشون باید رفتار کرد نمونه رفتار غرب رو در فلسطین میبینیم . لیبرالیسم با نازیسم در عمل فرقی نداره
اگر آمریکا نبود الان کل دنیا زیر سلطه روسیه بود بنابراین باید دعا کنیم خداوند هیچ موقع سایه آمریکا را از سر روسیه کوتاه نکنه روس‌ها ملتی بسیار خطر ناک وحشی هستند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم