بازدید 2134

نروژ: روسیه در میدان جنگ قوی تر شده است

سرویس اطلاعاتی نروژ روز دوشنبه اذعان کرد که روسیه به دلیل داشتن نیروی بیشتر و دریافت تجهیزات از چین، کره شمالی و سایر کشورها در میدان جنگ قوی تر شده و درحال دستیابی به برتری در برابر اوکراین است.
کد خبر: ۱۲۲۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 13 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "دیفنس نیوز", نیلز آندریاس استنسونس، رئیس واحد اطلاعات نظامی نروژ، در گزارش ریسک سالانه خود گفت که کی یف برای تغییر وضعیت به کمک نظامی "گسترده" غرب نیاز دارد.

وی به خبرنگاران افزود: «در این جنگ، روسیه در حال حاضر در موقعیت قوی‌تری نسبت به یک سال گذشته قرار دارد و در حال کسب برتری است.»

او گفت که روسیه می‌تواند سه برابر بیشتر از اوکراین نیرو بسیج کند ، بیش از حد انتظار با تحریم‌ها مقابله کرده و صنعت آن اکنون می‌تواند مهمات، وسایل نقلیه جنگی، پهپادها و موشک‌های کافی تولید کند تا نیروهایش «موقعیت خود را در تمام سال حفظ» کنند.

استنسونز ادامه داد که اوکراین به کمک های تسلیحاتی گسترده غرب نیاز دارد تا بتواند از خود دفاع کند و ابتکار عمل را در جنگ به دست گیرد.

او به درخواست های کی یف برای مهمات، سلاح های راه دور، دفاع هوایی، تانک ها و جت های جنگنده اشاره کرد.

نروژ به همراه دانمارک و هلند با ارائه جنگنده F-16 به اوکراین موافقت کرده اند.

به گزارش ایرنا, روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بر اساس ارزیابی مقامات آمریکایی، اوکراین با مهماتی که در حال حاضر در اختیار دارد فقط می‌تواند تا ماه آینده (مارس) سامانه‌های پدافند هوایی خود را فعال نگه دارد و در صورت نرسیدن مهمات، پدافند هوایی این کشور از کار خواهد افتاد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار