بازدید 13067
۹

مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا کرد/ روند بررسی بودجه تغییر می‌کند

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد: روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ در شورای نگهبان دچار تغییراتی شد.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰ 12 February 2024

وام ازدواج افزایش پیدا کرد/ روند بررسی بودجه تغییر کرد

به گزارش تابناک، هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری امروز (دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲) گزارشی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ در شورای نگهبان ارائه داد و گفت: بر اساس اصلاحیه قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، روند بررسی بودجه ۱۴۰۳ دچار تغییراتی شد؛ با این حساب، از امسال قانون بودجه در قالب دو بخش تصویب می‌شود؛ یعنی ابتدا احکام بررسی و تبدیل به قانون می‌شود و سپس جداول و ارقام تنظیم می‌گردد.

طحان نظیف با بیان اینکه نظر شورای نگهبان درباره بودجه ۱۴۰۲ امروز به مجلس اعلام می‌شود، افزود: یکی از ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۱۴۰۲ مربوط به جداول کلی بودجه بود. بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی، این جداول باید به ضمیمه متنی شورا ارسال می‌شد؛ اما چنین روندی طی نشد و بنابراین  شورای نگهبان آن را قبول نکرد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در تبصره ۱۳ که مربوط به حوزه فرهنگ است، ۳۰۰ همت برای تسهیلات ازدواج، فرزندآوری ودیعه، خرید یا ساخت مسکن پیش بینی شده بود که این موضوع نیز به تأیید شورای نگهبان رسید. البته در خصوص کفایت منابع و اولویت بندی موارد و همچنین ترتیب اعطای تسهیلات ابهاماتی جزئی وجود داشت. همچنین درباره افزایش وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال به ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد که ۳۰۰ میلیون تومان است خلاف قانون اساسی شناخته نشد. همچنین حکم مربوط به واگذاری زمین رایگان به خانوارهای بالای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف با بیان اینکه در خصوص بحث حقوق و دستمزد نیز نسبت به افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان احکامی را داشتیم که خلاق قانون اساسی شناخته نشد، اظهار کرد: به محض ارسال نظر شورای نگهبان به مجلس جزئیات ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
پس رفتم كه كت شلوار را بدوزم. منتظر همين خبر افزايش وام ازدواج بودم
یعنی چاپ پول بیشتر و تورم بیشتر
تمام همکاران و دوستان مجرد بنده سنشون از چهل رد شده تعدادشون هم بالاست و همشون هم میگن امیدی نداریم
پاسخ ها
پویا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خوش به حالشون. ای کاش منم مجرد می ماندم
با وضعیت فعلی قیمت ها و هزینه های سنگین زندگی و سطح درآمد اکثریت مردم ازدواج و فرزندآوری فقط برای طبقه ثروتمندان با درآمدهای نجومی امکان پذیر و لذت بخش است عاقبت و آینده ازدواج با وام ازدواج و فرزندآوری برای زمین رایگان کاملا مشخص است
ماکه جز دروغ چیزی ندیدیم ولا ۶ماه ثبت نام کردم برا وام ازدواج هنوز تعین شعبه نشده زنگ زدم پشتیبانی بانک مرکزی میگه دست ما نیست برو بانکی ک ثبت نام کردی رفتم بانک میگه با بانک مزکزیه همش دروغ پشت دروغ وعده الکی و پوچ خالی
با این فرمون که دولت داره میره بزودی ابرتورم داریم. وام سیصد میلیونی ازدواج و پولپاشی به اسم کالابرگ و یارانه و بودجه چند برابری ارگانهای خاص مثل صدا و سیما و اهدای پولهای عظیم به شرکتهای خودروسازی بیعرضه و هزارتا کار ناصواب دیگه که در شرایط فعلی که دولت درامدهاش روز به روز آب میره تنها برایندش تورم بیشتر و بیشتره. هر کشور درست و حسابی رو که نگاه کنید در زمان بحران اقتصادی با سیاستهای انقباضی سعی میکنن ارزش پول و بنیانهای اقتصادیشون رو حفظ کنند ولی اینجا برعکسه.
یعنی از ۱فروردین اجرا میشه یا الان هم کسی که ثبت نام کرده و منتظره تععین شعبه هست و اگه تو اسفند وامش در بیاد ۳۵۰ ملیون بش میدن؟
والا الان ۸ ماهه توی شعبه بانک تکمیل پرونده هستم و هنوز واریز نمیکنن وام رو میگن بودجه نداریم هیچ جایی هم نمیشه پیگیری کرد همه به همدیگه پاس میدن.خدا آخر عاقبت بخیر کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست