بازدید 1994

نیاز‌های هسته‌ای با انجام تحقیقات درون‌زا تامین می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: رفتار مخرب استکبار در آژانس بین المللی باعث شده نیازمندی‌های خود در حوزه هسته‌ای را از طریق تحقیقات درون‌زا دنبال کنیم.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵ 09 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه روایت پیشرفت در مشهد افزود: در سازمان انرژی اتمی ایران سند جامع راهبردی در فروردین ١۴٠١ رونمایی شد و ریل گذاری برای تحول اساسی براساس سند تحول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در اولین سال این سند، به ١۵٩ دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی دست یافته‌ایم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تفاوت صنعت هسته‌ای با سایر صنایع این است که هر اقدامی که در این صنعت صورت می‌گیرد باید با هماهنگی آژانس باشد و شبکه‌های تامین کننده تحت نظارت سازمان هستند.
 
اسلامی ادامه داد: به دلیل استاندارد دوگانه و رفتار مخربی که استکبار داشته است از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری صورت نگرفته و مزاحمت نیز ایجاد شده است.
 
وی افزود: اجازه داده نشد تا تجهیزات و لوازم و فناوری مورد نیاز در این حوزه را جمهوری اسلامی ایران تامین و در اختیار بگیرد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: این عدم همکاری موجب شد تا کل فرایندها با تحقیقات نتیجه گرا و بنیانگذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال شود.
 
اسلامی گفت: امسال گام‌های استوارتری بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود فناوری هسته‌ای به زندگی مردم برداشته شده و این امر گسترش قابل ملاحظه داشته است.
 
وی ادامه داد: از دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز رونمایی شد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: بهره‌برداری از واحد نیمه صنعتی تولید «هگزا فلوراید تلوریم» در اصفهان از دیگر دستاوردهاست و زنجیره کامل جداسازی ایزتوپ‌های تلوریم که در حقیقت ماده اصلی تولید «رادیوایزوتوپ‌ها ید ۱۳۱» برای درمان سرطان تیروئید است، را در اختیار خواهیم داشت.
 
 
اسلامی گفت: فناوری‌های نوین جلوه‌های قدرت ساز و اقتدار آفرین هر ملتی هستند و پیشرفت و رسیدن به قله‌های تاثیرگذار روند تدریجی دارد.
 
او افزود: در گروی هدایت مقام معظم رهبری، برنامه‌های راهبردی که تراز کشور را در تراز قدرتی و اقتدار آفرینی ارتقا دهد، پیوسته دنبال شده و امروز ثمره این اراده از حوزه‌های نوین را شاهدیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: دولت سیزدهم اراده منسجمی را به صورت پیوسته برقرار کرد تا ارتباط دولت و مردم و تحقق وعده‌ها در قالب‌های گوناگون به مردم منعکس شود.
 
اسلامی افزود: همچنین با همت دفتر ارتباطات دولت و روحانیت نمایشگاه روایت پیشرفت شکل گرفته که نخبگان، جوانان و نوجوانان در جریان آخرین وضعیت دستاوردها و پیشرفت‌های کشور قرار گیرند.
 
مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نخستین نمایشگاه رویداد ملی پیشرفت را سال گذشته در قم برگزار کرد و امسال دومین آن در مشهد از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه درحال برگزاری است.
 
هدف از برگزاری این نمایشگاه امیدآفرینی است تا مردم و اقشار مختلف بدانند دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته چه دستاوردها و پیشرفت‌های داشته است.
 
۱۰ وزارتخانه و سازمان انرژی اتمی و همچنین اندیشکده های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند و هر کدام به نوعی دستاوردهای دولت را در قالب‌های مختلف روایت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست