بازدید 1924

قطع سراسری اینترنت در پاکستان هم‌زمان با آغاز انتخابات

همزمان با آغاز رای‌گیری بزرگترین انتخابات پاکستان، دولت این کشور دسترسی به اینترنت را قطع کرد.
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 08 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت کشور پاکستان، دولت به منظور آنچه «جلوگیری هر هرگونه حادثه ناگوار ناشی از تهدید تروریسم» خواند، سرویس اینترنت در سراسر پاکستان را به‌طور موقت مسدود کرد.

در بیانیه وزارت کشور پاکستان آمده است: حملات اخیر تروریستی در آستانه انتخابات در برخی از مناطق پاکستان افراد بی‌گناه زیادی را قربانی کرد لذا اتخاذ اقدامات پیشگیرانه برای ایمنی زندگی شهروندان و انتخابات مسالمت‌آمیز اجتناب‌ناپذیر است.

وزارت کشور پاکستان افزود که دولت تصمیم گرفت برای جلوگیری از هرگونه رخداد ناگوار، اینترنت را در تمام پاکستان به طور موقت قطع کند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجالس ملی و ایالتی پاکستان صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم در بیش از ۹۰ هزار پایگاه اخذ رای در سراسر این کشور تحت شدیدترین تدابیر امنیتی آغاز شد.
% buffered00:00
00:00
Download

شورای حقوق بشر پاکستان به عنوان یک نهاد و مستقل با ابراز نگرانی از تصمیم دولت این کشور برای قطع اینترنت اظهار داشت که این تصمیم بر شفافیت انتخابات تاثیر می گذارد.

این شورا اعلام کرد: ارائه خدمات تلفن همراه در روز رای گیری یک نیاز اساسی در پاکستان است و ما از کمیسیون انتخابات و دیوان عالی پاکستان می خواهیم که فوراً به این موضوع رسیدگی کنند.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز از تعطیلی یک روزه گذرگاه‌های مشترک مرزی با جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن خبر داد و دلیل آن را نیز «تضمین امنیت کامل انتخابات سراسری» عنوان کرد.

دیروز (چهارشنبه) و یک روز پیش از برگزاری انتخابات عمومی پاکستان مردم این کشور شاهد یک روز خونین بودند. وقوع دو انفجار تروریستی روز چهارشنبه در شهرهای قلعه سیف الله و پشین واقع در ایالت بلوچستان جان ۲۴ نفر را گرفت و ده‌ها نفر دیگر نیز در جریان این انفجارها زخمی شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار