بازدید 1827

۷۵ درصد گزارش‌های فرار مالیاتی مربوط به پزشکان است

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: در سامانه گزارشگری مالیاتی یا سامانه سوت زنی ۷۵ درصد تخلفات مالیاتی مربوط به پزشکان است که عدد قابل توجهی است.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵ 04 February 2024

به گزارش «تابناک»، مهدی موحدی بکنظر در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه علی رغم هشدار‌های بسیار فرار مالیاتی پزشکان ادامه دارد و گزارش‌های آن توسط سامانه گزارشگری تخلفات یا سامانه سوت زنی به اطلاع سازمان امور مالیاتی می‌رسد که ۷۵ درصد کل گزارش‌ها از تخلفات مربوط به پزشکان بوده است.

وی ادامه داد: سامانه سوت زنی در درگاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و افراد می‌توانند پزشکان یا مشاغلی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند را به صورت ناشناس گزارش دهند.

موحدی افزود: استفاده از کارتخوان برای پزشکان از سال ۸۹ الزامی شد و پزشکان موظف به نصب دستگاه کارتخوان شدند تا درآمدشان شفاف شود و مانند کارگران و کارمندان مالیات دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از تذکر‌های بسیار سازمان امور مالیاتی نسبت به فرار مالیاتی پزشکان، همچنان برخی از پزشکان از نصب و استفاده کارتخوان در مطب خود امتناع می‌کنند و درخواست کارت به کارت، دریافت پول نقد و سکه دارند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت و راه‌های مختلف در شناسایی فرار‌های مالیاتی است، در همین راستا سامانه سوت زنی را فعال کرده ایم تا بسیاری از مردم تخلفات و فرار‌های مالیاتی از جمله فرار مالیاتی پزشکان را گزارش کنند.

وی در توضیح چگونگی فرار مالیاتی پزشکان گفت: برخی از پزشکان با حساب‌های شخصی کار نمی‌کنند و در بعضی از موارد از حساب منشی، خانواده و یا یک حساب تجاری دیگر استفاده می‌کردند که بسیاری از حساب‌های مشکوک به حساب‌های تجاری شناسایی شده است. همچنین بازرسی‌های میدانی نیز در این موارد انجام می‌شود.

موحدی ادامه داد: تاکنون از طریق سامانه سوت زنی و روش‌های مختلف از جمله رصد حساب‌های بانکی مشکوک به تجاری، برخی از پزشکانی را که فرار مالیاتی دارند را شناسایی کرده و اسامی آنها به ادارت مربوط ارسال شده است، اما تعداد بیشمار این متخلفان، مواجه با آنها را دچار مشکل می‌کند که به دنبال راه‌هایی برای شناسایی دقیق‌تر و مقابله با فرا مالیاتی همه اصناف از جمله صنف پزشکان هستیم.

پیش از این نیز سخنگوی سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: سال ۱۴۰۱ اطلاعات بیش از ۵ هزار پزشکی که برای شانه خالی کردن از پرداخت مالیات، بیماران را ملزم به پرداخت نقدی می‌کردند و یا شماره کارت غیر را داده به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ارسال شد که مورد رسیدگی دقیق مالیاتی قرار گرفتند و این دسته دیگر شامل قانون تسهیل فرآیند مالیات نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
در زمان رزرو نوبت منشی ها پزشکان با تاکید فراوان می گویند به همراه پول نقد مراجعه نمائید
پاسخ ها
Emad Irani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اصلا پزشکان شورشو در آوردن
خیلی وقت خواب هستید.
چرا یک سامانه طراحی نمی کنید که هر کسی پیش هر پزشکی رفت چه دارای بیمه باشد چه بدونه بیمه باشد بتواند مثلا با ثبت مشخصات پزشک و مبلغ پرداختی به همراه شناسه پرداخت در یک سامانه مشخص 20 یا 30 درصد مبلغ پرداختی را از دولت بگیرد و با انجام این کار حتی در یک مدت محدود می توانید فرارهای مالیاتی را شناسایی کنید ولی مشکل اصلی این است که این همه مالیاتی که گرفته می شود کجا هزینه می شود چرا در یک سایت چگونگی هزینه کرد مالیات ها به روشنی به مردم گزارش نمی شود
الان نظام پزشکی میاد و میگه این چه حرفی است که برای این قشر زحمتکش می زنید ، اینها بسیار مظلوم هستند و همینطور بهشون ظلم میشه . اینها اصلا پول براشون مهم نبوده و دارن با جان و مال خود خدمت می کنند . البته من به شخصه دعاگوی اون پزشکانی هستم که با نیت خالص و اخلاق حرفه ای در لباس پزشکی خدمت می کنند ، هستم و قطعا حساب آنها جدا است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
الان میان میگن اگه به پزشکا سخت بگیرین مهاجرت میکنن
سلام
گرفتن مالیات از همه شهروندانی که درآمد دارند وظیفه قانونی و شرعی نظام حاکم در ایران است. در صورت گزینشی گرفتن مالیات به هر دلیلی خلاف قانون و شرع بوده و بقیه مردم اعم از کارگران ، کارمندان و اساتید دانشگاه که قبل از دادن حقوقشان ، مالیات را از حقوقشان بر می دارید ، رضایت ندارند و تمام افرادی که در این خلاف هستند در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود.
والسلام
بازاریان و مخصوصا زرگرها مولتی تیلیادر شده اند . یک دلال ملکی که سواد ندارد چندین برابر یک پزشک درامد دارد. دوست بنده روزه خان است و یک ریال هم مالیات نمیدهد و ده برابر یک پزشک درامد دارد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
درجوامع عقب افتاده اتومبیل گران است مکانیک اتومبیل کران است سرویس اتومبیل گران است برعکس انسان ارزان است دیه انسان ازقیمت یک اتومبیل خارجی کمتراست درمان انسان ارزان است پزشک ویا مکانیک انسان ارزان است چون جان انسان ارزان است درجوامع پیشرفته جان انسان یا مخلوق خدا گران است ودرجوامع عقب افتاده مخلوق انسان یعنی اتومبیل وسایر چیزهای تولید انسان گران است حالاببینیدماازکدام گروه هستیم
اینکه بیشترین شکایت از پزشکان است به دلیل رابطه زیاد مردم با این قشر و وجود تعرفه های مشخص می‌باشد وگرنه باید بیشترین فرار مالیاتی را در بازار دید جایی که قیمتها کاملا نامشخص است و هر کاسبی برای جنس مشخص قیمت متفاوتی ارایه میدهد. مثلا شما وقتی به پارچه فروشی یا لباس فروشی یا رستوران ویادتعمیرگاه خودرو و لوازم یدکی و....مراجعه می‌کنید از کجا به قیمت واقعی یا گران‌فروشی پی خواهید برد تا در سامانه شکایت کنید. متاسفانه به دلیل عدم وجود سیستم مکانیزه از تولید تا مصرف همچنان فرار مالیاتی به شدت ادامه خواهد داشت
جلوی کارپزشکان رابایدبهردلیلی گرفت ماطب سنتی داریم درمانهای خوب سنتی میکنند و هردردی رامعالجه میکند حتی جراحی هائی میکنند که عقل جن هم به آن نمیرسد آیا تاکنون شنیده اید که اطبای طب سنتی کارت خوان نداشته باشند ویاپول نقد بگیرند ویاسخنگوی محترم امورمالیاتی شکایت داشته که انها فرارمالیاتی دارند خیر پس بهتراست یامطب پزشکانی که کارت خوان ندارندراتعطیل کنند هرچقدرهم حاذق باشند چون ماپزشک حاذق بی کارت خوان نمیخواهیم ویا انها راازکشوراخراج کننددرضمن توصیه میشودهرکه رفت دکتر چه درمان شد یانشد لطفاًحتماًسوت بزنه مهم نیست که پزشک کارت خوان دارد یاخیر شما سوت بزنید که باپزشک برخورد شود ضرب المثل قدیمی میگوید پزشک باسواد وحاذق بدون کارت خوان ازپزشک بیسوادبدتراست
بعضی رستوران ها میرید میگن کارت به کارت کن مخصوصا در کاشان
بازاریان، به قول حسین شریعتمداری بخوانید دلالان، را رها کردید و گیر دادید به پزشکان! درآمد پزشکان در مقابل بازاریان پول خرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی