بازدید 1893

دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در نشست مشترک با معاون اول رییس جمهور، خواستار توجه دولت به وضعیت معیشتی جامعه پزشکی شد.
کد خبر: ۱۲۱۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 04 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رئیس کل و رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی ایران، در دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، به طرح مسائل و مشکلات حوزه سلامت کشور پرداختند.

در این نشست، محمد رئیس‌زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح برخی دستاوردهای حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: تا سال ۱۳۶۲ تعداد پزشکان کشور ۱۳ هزار نفر بود که این عدد امروز به ۱۶۲ هزار نفر رسیده ضمن آنکه با در نظر گرفتن ۶۰ هزار دانشجوی پزشکی، دستیاری و فوق تخصص انتظار می‌رود تا چند سال آینده این عدد به ۲۲۰ هزار نفر برسد.

وی همچنین با بیان اینکه تا سال ۱۳۶۲ تعداد متخصصین کشور ۵ هزار نفر بود و این عدد امروز به بالای ۵۰ هزار نفر رسیده است، خاطر نشان کرد: تا سال ۱۳۶۲ تعداد متخصصین زن در کشور ۷۷۰ نفر بود که امروز با رشد ۳۰ برابری به بیش از ۲۱ هزار نفر ارتقا یافته است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران همچنین با بیان اینکه امروز بیش از ۹۵ درصد زایمان‌های کشور با دسترسی به خدمات مطلوب انجام می‌شود، گفت: امروز در سطح دنیا میزان مرگ و میر زنان باردار ۲۰۰ در ۱۰۰ هزار نفر است و این در حالی است که این عدد در ایران به دلیل خدمات مطلوب حوزه بهداشت و درمان، ۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با اشاره به انجام ۲۵۰ پیوند موفق قلب اطفال در کشور، افزود: پیوند قلب اطفال در حقیقت قله پزشکی است و در سال‌های گذشته کودکان در صورت نیاز به این عمل محکوم به مرگ بودند که خوشبختانه امروز شاهد انجام موفقیت آمیز این عمل جراحی در سطح کشور هستیم.

رئیس زاده در ادامه با اشاره به برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها در جامعه پزشکی، تصریح کرد: نواقص و کاستی‌ها در برابر حجم عظیم دستاوردها و توفیقات حوزه بهداشت و درمان بسیار ناچیز است اما در عین حال تلاش ما این است که کاستی‌ها و مشکلات حوزه سلامت روز به روز کاهش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به پرداختی نیروهای طرحی و دستیاران تخصصی، خواستار توجه دولت به ارتقا وضعیت معیشتی جامعه پزشکی شد و افزود: متوسط رشد سالانه تعرفه‌های پزشکی طی سالیان اخیر ۱۵ درصد بوده و این در حالی است که میانگین رشد تورم ۲۸ درصد بوده است که جبران این کاستی نیازمند توجه و حمایت دولت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
پزشکان دارن هرماه طرح عملکردی بیش از100میلیونی بسته به تخصص و تعدادکشیک انجام داده دریافت میکنن .بدبخت کارشناسان بهداشت و درمان و کارمندان اداری بهداشت و درمان هستند
پاسخ ها
Emad Irani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اینا شگردشونه . خودشون میدونن چیکار کنن . جالبه تهدید به مهاجرت هم میکنن
طفلی پزشکا گناه دارن . درآمدشون خیلی کمه
دولت به معیشت جامعه پزشکی توجه کند.
این جوک روز است.
اگر وضع معیشت دکترها بد است پس مردم چی می کشنند
کدام جامعه پزشکی آنها که باسواد بودند یا رفتند یا در حال رفتن .ما ماندیم و سهمیه ایها .
عجب جوک با مزه ای
ببخخخخخخشید. یه لحظه ، یه لحظه ! ! دولت به معیشت جامعه ی چی چی توجه کند ؟ میشه یه بار دیگه تکرار کنید . متوجه منظورتون نشدم ! !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
خودت راخسته نکن توسرت بکارخودت باشداین مسائل ارتباطی به شما ندارد بقول قدیمی ها درحددرک وفهم خودتان حرف بزنید
پزشکی که روزی چند صد میلیون یا چند میلیارد درآمد داره دولت بهش توجه کنه؟! هر وقت کارتخوان نصب کردن و مالیاتشونو درست دادن، دولت بهشون توجه میکنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
اکثر پزشکان فقرند شما ۱۰ درصدشونو می یینید
منظورتون کدوم جامعه پزشکیه!!!!؟؟؟؟ والله جرات نداریم بریم دکتر وارد مطب میشی احساس میکنی وارد بنگاه معاملات تجاری شدی به خصوص دندونپزشکا پدر مردم رو درآوردن
منظور ایشان پزشکان عمومی بدبخت میباشند که بخاطر پانصد هزار تومان مجبور هستند در درمانگاهها و کلینیکهایی که خون انها را میمکند شب تا صبح بیدار بمانند.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
ایشان به نام پزشکان عمومیتعرفه را بالا می برند و سودش به پزشکان متخصص و سهامداران بیمارستان میرسه !!!
پزشکان خودشان به خودشان رحم نمیکنند- پزشک بیهوشی کافی در بخش های عادی و مراقبت ویژه استخدام نمیکنند که کارانه خودشان کم نشود.همزمان در بیمارستان دولتی و خصوصی صاحب کارند.
وقتی نظرات مردم رو می خونم، به خودم حق میدم که به عنوان یک پزشک ازشون متنفر باشم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست