بازدید 4502

استیضاح وزیر نفت جدی است؟

با پیگیری تابناک از مجلس، گویا برخی نمایندگان پیگیر استیضاح وزیر نفت شدند و اقداماتی در این زمينه انجام شده است!
کد خبر: ۱۲۱۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 31 January 2024

به گزارش تابناک، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تابناک، بیان کرد: با کاهش سهمیه بنزین آزاد، چالش‌هایی برای برخی استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان پدید آمده است و در همین زمینه، نمایندگان این استان پیگیر استیضاح وزیر نفت شدند.

وی ادامه داد: استدلال نمایندگان این استان این است که فواصل شهرها در این منطقه طولانی است و از آن‌جایی که هیچ سوختی جز بنزین برای مصرف روزانه فعال در دسترس نیست، مردم این منطقه دچار چالش شده‌اند؛ اما طی جلساتی که  با وزیر نفت برگزار شد، حل این موضوع در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت. همچنین نکته بااهمیت اینکه عملکرد کلی این وزارتخانه تاکنون مثبت برآورد می‌شود.

او افزود: در مصداقی بارز، می‌توان به تامین ۶۰ تا ۷۰ درصدی بودجه کشور از محل فروش نفت، تولید بیش از سه میلیون بشکه نفت، یک‌میلیارد متر مکعب گاز و... اشاره کرد. 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با این حساب، نمی‌توان ماجرای استیضاح را جدی تلقی کرد و بیشتر نمایندگان با این موضوع مخالف هستند.

استیضاح جدی است!

تابناک ماجرای استیضاح وزیر نفت را از فداحسین مالکی،  نماینده زاهدان، نیز پیگیری کرد. او در گفت‌وگو با تابناک بیان کرد: استیضاح وزیر نفت کاملا جدی است و آنچه پیرامون این حوزه (نفت) در جریان است، نگران کننده برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: مصداق بارز این روند نگران‌کننده کاهش سهمیه بنزین آزاد است؛ تصمیمی که عجولانه و بازی با روح و روان مردم  است؛ به ویژه برای استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان!

این نماینده مجلس تصریح کرد: استدلال وزارت نفت برای اعمال این تصمیم (کاهش سهمیه بنزین) جلوگیری از قاچاق است. در حالی که قطعا قاچاق از این راه صورت نمی‌گیرد و اگر وزارت نفت بنای مقابله با این موضوع را دارد، باید به پالایشگاه‌ها مراجعه کند نه کارت سوخت مردم!

طی جلساتی که با معاونین وزیر نفت نیز داشتیم، مشخص شد که هیچ سیاست واحدی در این مجموعه وجود ندارد و در پی تصمیم اخیر این وزارتخانه نمایندگان با جدیت پیگیر استیضاح ایشان هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
استیضاع وبودونبودوزیرنفت یاهروزیردیگری فرقی بحال کسی نداردنمایندگان محترم مجلس چون درواقع عملاً درطول مدت نمایندگی خودنه کار مثبتی انجام داده ونه نیت آنراداشتند ونه بفکرشان میرسیده که رسالت نمایندگیشان چیست لذااکنون که دورانشان تمام شده میخواهند اقدامی حالا مهم نیست مثبت یامنفی انجام دهند که بلکه نزداهل وعیال شرمنده نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام جواب شما مشخص است: یک تعداد از نمایندگانمحترم مجددا قصد ورود به مجلس را دارند و برای جلب نظر مردم این اقدام را انجام می دهند و نکته اصلی نزدیکی انتخاباته البته نگران نباشید یا از توضیحات وزیر محترم قانع می شوند یا امضا خود را پس می گیرند و می گویند در این برهه حساس به منظور حفظ انسجام و وحدت منصرف شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سوال اصلی این است:

34 میلیارد دلار که دولت ادعا می کند که در 8 ماه اول سال از فروش نفت حاصل شده است، صرف چه کارهایی شده است؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
مانند نمایندگان آبادان کعبی و انصاری و مختار درخواست استخدام در نفت را دارند والا استیضاح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
یه عده هم میدانند دیگر رای نمی آورند و از این راه قصد گرفتن پست در وزارت نفت را دارند
برای همین تهدید به استیضاح میکنند و بعد رای خود را پس میگیرند
استیضاح چیست ؟! به بحث های زرگری در مجلس استیضاح می گویند .
( سوال کنکوریه زیرش خط بکشید )
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
آقای سنگدوینی با استخدام شدن دخترش در وزارت نفت هم بایستی از وزیر نفت راضی باشه
یعنی میخواید بگین که نمایندگان دغدغه مردم را دارند؟ او نهم در بزنگاه انتخابات ؟

وزیر نفت راسا این تصمیم را گرفته؟
اگه میخوان استیضاح کنند علاوه بر ایشون وزیر اقتصاد و وزیر ارتباطاتاولویت بیشتری دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
وزیر بهداشت و .... را هخم اضافه کنید
نمایندگان محترم استیضاح وزیر نفت ابدا". آنجا درآمدزاست. بس کنید.
حداقل یا جوری سناریو میچیدین ک باورکنیم انقد ساده فرضمون نکنید اعتماد به نفسمون میاد پایین !
رمضانعلی سنگدوینی همان نماینده ای نبود که میخواست دخترش را غیر قانونی در وزارت نفت استخدام کند؟
با انتقاداتی که رهبر در بازدید دیروز از نمایشگاه توان داخل از شرکت نفت و خصوصا وضعیت ناترازی بنزین (شرکت پالایش و پخش) داشتند، این ماهیگیری مجلس از وضعیت موجود و استیضاح وزیر نفت قابل پیش بینی بود. اما سوال اینجاست که با شرایطی که بیشتر کشورها تا چند ساله دیگه با بنزین به عنوان سوخت خودروها، خداحافظی میکنند، اما ما هر روز در حال تولید بیشتر ماشینهای بی کیفیت و پر مصرف هستیم و از طرفی قاچاق سوخت هر روز بیشتر و سازماندهی تر میشه، آیا هر کسی با هر خط مشی سیاسی هم راس کار باشه میتونه کاری بکنه یا خیر ؟ آقای دکتر علی آبادی به عنوان وزیر صمت در حال برداشتن قدمهای مثبتی هستند. اما باید دید مافیای 1000 سره خودرو که جان و سلامتی و مال همه ما رو اسیر خودش کرده، اجازه میده یا خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
ناترازی در تولید بنزین وجود ندارد بلکه ناترازی در مصرف وجود دارد اگر کشور هر سال یک پالایشگاه جدید احداث کند باز نمی تواند سرعت رشد مصرف بنزین را جبران کند چون خودروهای تولید داخل و وارداتی از چین همگی پر مصرف هستند
وای به حال این مجلس. دو وزیر خوب داشتیم یکی عبدالمالکی که کار مفید افزاریش حقوق داد و استیضاح شد و تنها وزیری که کار کرد در دولت رییسی وزیر نفت بوده که قراره استیضاح بشه. خدایا دردم را بی کی بگم. وای بر نمایندکانی که دنبال استیضاح ایشان هستند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
عبدالملکی پدیده ای بود که یکم زود ظهور کرد و برای همین حرفاش رو کسی درک نمیکردند. اصلا نمیشه با کسی مقایسش کنید
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
واقعا عبدالملکی خیلی زیادی پدیده بوددددددددددددددددددددددددددد
تازه وزارت نفت از شر وزارای غیر نفتی خلاص شده داره جون میگیره باز خرابش نکنید بذارید کار نفت جلو بره
نمایندگان قاچاقچیان سوخت که بصورت سیستمی بنزین 105 هزار تومانی را از داخل ایران بصورت یارانه ای دریافت و با قیمت 10 تا بیست هزار تومانی به کشورهای دیگر قاچاق می کنند در تلاش برای استیضاح وزیر نفتند. غربگداهای به اصلاح تکنوکرات هم از این موضع انقدر خوشحالد شده اند که با دمشان گردو می شکنند.
جواد اوجی در لباس مدیر عامل گاز کاری بلد نبود تا برسد به وزیری
تمام این مشکلات زیر سر دولت در سایه است وزرا همه شون هیچ کاره اند مثل نمایندگان و .....
استخدام میشوند و چند ماموریت خارجه تشریف می برند ان شالله مساله برطرف می گردد
تابستان در پیش هست و مردم جنوب برای رفت آند و آند به کولر ماشینشون نیاز دارند و همجنین فاصله شهرهای جنوب تا شهر مشهد و دیگر نقاط کشور زیاد هست و بنزسن بیشتری لازمه و اتوبوسها جوابگوی همه ی مردم نخواهد بود.پس بجای کم کردن بنزسن فکری به حال مصرف بنزین توسط خودروسازهای بی عرضه کنند
وزیر نفت ملت ایران را فلج کرد بایداستیضاح شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست