بازدید 3121

بهره‌برداری از طرح‌های افزایش تولید گاز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در منطقه عملیاتی خانگیران، از طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران که با توسعه پروژه‌های جدید و انجام اقدام‌های اصلاحی به نتیجه رسید، به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ 27 January 2024

به گزارش تابناک، محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان ارشد استان خراسان رضوی با حضور در منطقه عملیاتی خانگیران شرکت نفت و گاز شرق، از  طرح‌های افزایش تولید گاز در شرکت نفت مناطق مرکزی به صورت رسمی بهره‌برداری کردند.

در این آیین که در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس برگزار شد، در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مناطق عملیاتی آغار و دالان و شانول، طرح‌های عملیاتی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسیدند. همچنین پس از این آیین با حضور در تاسیسات، تولید از چاه ۷۸ خانگیران به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش، در راستای سياست‌های دولت سيزدهم و وزارت نفت براي افزايش توليد نفت و گاز، برنامه جامع توسعه و توليد از ميادين نفتی و گازي كشور در شركت ملی نفت ايران طرح‌ريزی شد.

در همين راستا برنامه افزايش توليد گاز در دستور كار شركت نفت مناطق مركزی ايران قرار گرفت و با همت و تلاش متخصصان توانمند شركت ملی نفت ايران در مناطق عملياتی اين شركت افزايش توليد به ميزان روزانه بيش از ۱۲ ميليون متر مكعب محقق شد.

۶ میلیون مترمکعب از این افزایش تولید مربوط به منطقه زاگرس جنوبی شامل ۴ میلیون مترمکعب با آغاز بهره‌برداری از میدان آغار ۲ و مابقی مربوط به افزایش تولید از میدان دالان به میزان ۲ میلیون مترمکعب است.

۶ میلیون مترمکعب دیگر مربوط به افزایش تولید ۳ میلیون مترمکعبی از میدان گازی خانگیران با حفاری و تولید از چاه‌های ۷۶ و ۷۸ و ۳ میلیون مترمکعب دیگر نیز شامل افزایش برداشت از میدان ذخیره‌سازی شوریجه D است.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید گاز از میدان خانگیران منجر به پایداری شبکه گازرسانی در ۶ استان‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان می‌شود.

این دستاورد ارزشمند حاصل تلاش شبانه‌روزی متخصصان توانمند شرکت ملی نفت ایران است و اميد است بركات حاصله از آن براي رفاه مردم و آبادانی ايران عزیز ثمربخش باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست