بازدید 2303

رهاسازی ۶۲۲ خودرو گرفتار در جاده‌های برفی کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در شبانه روز گذشته ۶۲۲ خودرو گرفتار در برف و کولاک با کمک نیروهای راهداری و امدادگران در جاده های استان رها سازی شد.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 28 January 2024

به گزارش «تابناک»، فرزاد حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به بارش برف و باران در محورهای استان نیروهای راهداری با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات در محورها مشغول امدادرسانی به ماشین‌ها و مسافران هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته در محورهای شریانی استان ۱۰ هزار و ۷۲۵ کیلومتر برفروبی انجام شد، گفت: این میزان برفروبی توسط ۲۵۱ نفر از نیروهای راهداری و با استفاده از ۱۴۵ دستگاه ماشین آلات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میزان شن و نمک مصرفی در این برفروبی را هزار و ۷۳۷ تن اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی همچنین ۷۹۹ کیلومتر برفروبی با استفاده از ۳۷ دستگاه ماشین آلات توسط ۵۱ نفر از نیروهای راهداری در محورهای غیرشریانی استان انجام شد.

براساس آمارها در جاده‌های استان کردستان ۱۶ منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین ۲۳ گردنه وجود دارد که خدمات دهی در این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه می‌کند لذا احداث راهدارخانه می‌تواند ارائه خدمات در این ایام را تسریع و تسهیل کند.

طول شبکه راه‌های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست