بازدید 2095

واکنش رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به حکم دادگاه لاهه

رییس جمهور آفریقای جنوبی و مقامات ارشد دولت این کشور، از حکم دیوان بین‌المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی استقبال کردند.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵ 27 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از حکم دیوان بین‌المللی کیفری (لاهه) علیه رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

رامافوسا که از پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی نطقی کوتاه را ایراد کرد، گفت: جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین عریان شده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار دارد اسرائیل از قانون پیروی کند، تاکید کرد: آفریقای جنوبی قاطعانه باور دارد که پس از حکم دادگاه لاهه، باید تلاش‌های مشترک و جدی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام شود.

فیکیل امبالولا، دبیرکل حزب حاکم کنگره ملی آفریقا نیز گفت: این حکم، نقطه عطفی برای تمام کسانی است که می‌خواهند شاهد صلح در فلسطین باشند.

مقامات حزب حاکم آفریقای جنوبی از جمله رامافوسا که در نشست این حزب شرکت کرده بودند، دادرسی و اعلام حکم دادگاه لاهه را به طور زنده تماشا کردند. همزمان با اعلام حکم موقت دادگاه، رامافوسا، وزرا و سایر اعضای حزب حاکم آفریقای جنوبی کاملاً غرق در خوشی بودند.

کلیسون مانیلا، سخنگوی وزارت خارجه آفریقای جنوبی در پیامی در ایکس نوشت: بگذارید در تاریخ ثبت شود که آفریقای جنوبی طلایه‌دار جامعه بین‌الملل در معنا بخشیدن به کارزار (مردم فلسطین هم حق زندگی دارند) بود. آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی کیفری، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در نوار غزه طرح کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست