بازدید 3042

حمله نتانیاهو به آفریقای جنوبی و دادگاه لاهه

درپی برگزاری اولین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درخصوص نسل کشی در نوار غزه در دادگاه دیوان دادگستری بین المللی در لاهه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت و به طرز هیستریک به آفریقای جنوبی و دادگاه حمله کرد و ارتش رژیمش را "اخلاقی ترین ارتش جهان" خواند.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰ 11 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب مدعی شد: امروز دنیای ما وارونه شده است و ما با تروریست ها و دروغ پردازی ها می جنگیم.

او که خشم و عصبانیت از دادگاهی شدن رژیم صهیونیستی در چهره اش موج می زد، افزود: فریاد نفاق آفریقای جنوبی به هوا بلند شده است.

نتانیاهو گفت که رژیمش به حفاظت از آنچه آن را "حق دفاع از خود و تامین آینده خود تا پیروزی کامل" خواند، ادامه خواهد داد.

او در ادامه واکنش به رسیدگی به پرونده نسل کشی رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه مدعی شد: ارتش اسرائیل که اخلاقی ترین ارتش در جهان است، به جنایت های جنگی متهم می شود.

نخستین جلسه دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه امروز برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با تقدیر از تلاش های آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین المللی در لاهه تأکید کرد ادله مستند ارائه شده توسط تیم حقوقی این کشور، اقدام رژیم صهیونیستی در ارتکاب جرایم نسل کشی و پاکسازی نژادی فلسطینی ها در نوار غزه را به جهانیان اثبات می کند.

این جنبش ابراز امیدواری کرد که دادگاه دادگستری بین المللی، با توقف فوری جنگ علیه غزه و مجازات جنایتکاران جنگی "اسرائیلی"، جانب انصاف را رعایت کند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز در جدیدترین آماری خود اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به مناطق مختلف نوار غزه به ۲۳ هزار و ۴۶۹ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه افزود: ۵۹ هزار و ۶۰۴ نفر نیز در جنایت آفرینی های ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه زخمی شده اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی در ۱۰ مورد جنایت خود در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۲ فلسطینی را شهید و ۱۹۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست