بازدید 2793

واکنش امیرعبداللهیان به رای دادگاه لاهه علیه اسرائیل

وزیر امور خارجه ضمن حمایت از ابتکار عمل آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری این موفقیت را به دولت و مردم این کشور و ملت فلسطین تبریک گفت.
کد خبر: ۱۲۱۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 26 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه درباره حکم دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) نوشت: موفقیت آفریقای ‌جنوبی در دیوان کیفری بین‌المللی در جریان طرح شکایت از رژیم صهیونیستی را به دولت و ملت آفریقای‌جنوبی، ملت فلسطین و خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه این کشور تبریک می‌گویم. 

‏وی افزود: بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار عمل دولت آفریقای جنوبی تأکید می‌کنم.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جمعه در رأی اولیه خود در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، فهرستی از اقداماتی که تل‌آویو باید در جنگ غزه انجام دهد را قرائت کرد.

وزیر خارجه یادآور شد: امروز مقامات رژیم جعلی اسرائیل منفورترین افراد نزد افکار عمومی جهان هستند که باید به دلیل ارتکاب نسل‌کشی و جنایات بی‌سابقه جنگی علیه فلسطینی‌ها فورا به دست عدالت سپرده شوند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد که حمایت همه‌جانبه کاخ‌سفید از جنایات صهیونیست‌ها نیز هیچگاه فراموش نخواهد شد و مورد توجه و پیگیری افکار‌عمومی قرار دارد.

امیرعبداللهیان از همه‌ همتایان خود در کشورهای جهان تقاضا کرد که از اقدام آفریقای جنوبی در دیوان کیفری بین‌المللی حمایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست