بازدید 6636

موحد: تختی پهلوان بزرگی بود اما علیه شاه نبود

تختی، پهلوان بی‌نظیری بود. اما بی‌جهت اسمش را زیادی چیز کردند که نشان بدهند مخالف دولت است، در حالی که اصلاََ تختی مخالف دولت (دربار) نبود
کد خبر: ۱۲۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰ 20 January 2024

موحد: تختی پهلوان بزرگی بود اما علیه شاه نبود

به فاصله کمتر از دو هفته بار دیگر اظهارنظری دیگر از سوی هم‌تیمی های سابق جهان پهلوان غلامرضا تختی در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد که حاشیه‌های جدیدی ایجاد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ عبدالله موحد، برندۀ شش مدال طلای متوالی کشتی آزاد جهان و المپیک در برنامه زنده تلویزیونی درباره غلامرضا تختی گفت: « من اهل بابلسر بودم و وقتی به تیم ملی رفتم چند اردو با هم بودیم. تختی، پهلوان بی‌نظیری بود. اما بی‌جهت اسمش را زیادی چیز کردند که نشان بدهند مخالف دولت است، در حالی که اصلاََ تختی مخالف دولت نبود. با این حال انسان بزرگواری بوده است».

موحد به این دلیل که در صداوسیما حضور داشت، از حکومت قبلی که شاهنشاهی بود تحت عنوان دولت یاد کرد و عبارت دربار یا شاه را به کار نبرد. با این وجود، مجریان برنامه بلافاصله این بحث را قطع کرده و موضوع بازی شطرنج عبدالله موحد با تختی را پیش کشیدند.

عبدالله موحد ۸۴ ساله و دارنده مدال طلای المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، در سه سال پایانی دوران قهرمانی تختی اسطوره ورزش ایران، با او هم‌دوره بود.

موحد: تختی پهلوان بزرگی بود اما علیه شاه نبود

موحد بعداز انقلاب، سال‌ها در آمریکا زندگی کرد و آنجا به مکانیکی پرداخت و زندگی خود را بعد از مهاجرت با سختی اداره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی