بازدید 11024
۲

تغییر نام خیابان تختی در روز ملی پهلوانی!

کد خبر: ۹۸۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 10 June 2020

محمدرضا طالقانی رییس سابق فدراسیون کشتی گفت: همزمان با روز ملی گرامیداشت فرهنگ پهلوانی در کشور (دیروز) نام خیابان تختی به شهناز تغییر پیدا کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، محمدرضا طالقانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: خیلی ناراحت و متاسفم در روزی که مسئولان روز فرهنگ پهلوانی را گرامی داشتند، نام خیابان تختی در شمیران تهران که جهان پهلوان تختی به همراه خانواده‌اش سال‌ها در آنجا زندگی می‌کرد، تغییر پیدا کرد. امروز (چهارشنبه) فرزند پروفسور حسابی و چند تن دیگر از دوستان با من تماس گرفتند و این موضوع را اطلاع دادند. واقعا نمی‌دانم دردم را به که بگویم و چرا باید شعار احترام به فرهنگ پهلوانی را بدهیم، اما در عمل حتی نام خیابانی که تختی و خانواده‌اش سال‌ها در آنجا زندگی کرده‌اند را در روز پهلوانی تغییر دهیم.

پیشکسوت کشتی ایران خطاب به مسئولان گفت: نام تختی را برمی‌دارید و بعد روز پهلوانی را تبریک می‌گویید؟ چرا باید نام اسطوره پهلوانی ایران از کوچه و خیابانی که در آن زندگی می‌کرده، برداشته شود؟ خیلی از این موضوع ناراحت هستیم و امیدوارم مسئولان هر چه سریعتر در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

این اتفاق در حالی رخ داد که طی ماه‌های گذشته اهالی کشتی بار‌ها با نامه‌نگاری، خواستار تجدید نظر شورای شهر تهران در تصمیم خود شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جلیل شهناز موسیقی دان متوفی ۱۰ سال پیش
این شورای شهر کلا توی کار هنر هست. می گوید پول نداریم چیزی بسازیم زیر قرض هستیم ولی چپ و راست مراکز هنری افتتاح می کند.
آخر شهرداری که متولی این کارها نیست. وزرات ارشاد متولی هنر هست.
تختی را اول ترور شخصیتی کردند و گفتند خودکشی کرده بعد کم کم نامش را از تاریخ حذف کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس