بازدید 2867
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد

نهادهای بین‌المللی خاصیتی ندارند؛ هیچ‌کدامشان/ جمع‌آوری ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی/ امکان جذب سرباز امریه در هلال احمر

به طور کلی دنبال کار عملیاتی برای تسهیل خدمت و امدادرسانی هستیم. همچنین علیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام جرم نموده و نقص حقوق بشردوستانه را احصا و مستندات آن را به دادستان دیوان لاهه ارائه کردیم. تاکنون ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک برای مردم غزه جمع‌آوری شده است. ما از همان روز‌های نخست آمادگی خود را برای اعزام کادر درمان، احداث بیمارستان صحرایی و... اعلام کردیم و همچنان آماده ایم.
کد خبر: ۱۲۱۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 20 January 2024

رئیس جمعیت هلال احمر از برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای حمایت از مردم غزه با پیگیری‌های این جمعیت خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛ پیرحسین کولیوند در نشست خبری از برگزاری کنفرانس بین‌المللی حمایت از غزه در ایران خبر داد و گفت: پس از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به افراد غیرنظامی در غزه و به خصوص زنان، کودکان و مراکز درمانی و کادر درمان، ما مکاتبات بسیاری با جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان انجام دادیم. با توجه به اینکه اقدام رژیم صهیونیستی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه محسوب می‌شود، سرانجام با برگزاری این کنفرانس موافقت شد و کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکار‌های جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکار‌های مناسب جهت آتش بس پایدار و ایجاد صندوق بین المللی اضطراری با حضور رؤسا و دبیران کل جمعیت‌های ملی و صلیب سرخ هلال احمر کشور‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون هماهنگی لازم با فدراسیون و کمیته صلیب سرخ جهانی در مورد غزه داشته‌ایم و بیانیه‌های خوبی صادر شد. چندین کار جدی برای امدادرسانی پیگیری شد که همچنان بسیار کند کمک رسانی صورت می‌گیرد؛ برای نمونه، هر کامیون که از مرز رفح اعزام می‌شود، باید حداقل دو هفته بازرسی شود.

کولیوند، بررسی اوضاع کنونی غزه و بعد آتش بس، ایجاد صندوق مشترک و... را از جمله محور‌های برگزاری این کنفرانس اعلام کرد و گفت: بطور کلی دنبال کار عملیاتی برای تسهیل خدمت و امدادرسانی هستیم. همچنین علیه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام جرم نموده و نقص حقوق بشردوستانه را احصا و مستندات آن را به دادستان دیوان لاهه ارائه کردیم.

وی درباره میزان کمک‌های جمع‌آوری شده برای مردم غزه نیز گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن اقلام غذایی و زیستی کمک برای مردم غزه جمع‌آوری شده است. مقادیر زیادی کمک نقدی هم توسط مردم صورت گرفته است. همچنین ما از همان روز‌های نخست آمادگی خود را برای اعزام کادر درمان، احداث بیمارستان صحرایی و ... اعلام کردیم و همچنان نیز این آمادگی وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال‌احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه گذشته است و اجرای آن همچنان ادامه دارد. هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم غزه را به شماره حساب۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶ نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

کولیوند در ادامه با تاکید بر این که غزه ثابت کرد نهاد‌های بین‌المللی خاصیتی ندارند، گفت: آنچه در غزه شاهدیم نشان می‌دهد که نهاد‌های بین المللی هیچ خاصیتی ندارد؛ هیچ‌کدامشان. البته اقداماتی صورت گرفته، اما در کل ثابت شد که این نهاد‌ها هیچ خاصیت و کارایی ندارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره شمار نیرو‌های داوطلب این جمعیت گفت: دو سال قبل، حدود ۶۰۰ هزار داوطلب داشتیم، اما اکنون دو میلیون و ۹۰۰ هزار نیروی داوطلب با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند؛ این افراد از سوی سازمان داوطلبان یا سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شناسایی و جذب می‌شوند. از این تعداد ۱۴۰ هزار نخبه با جمعیت هلال احمر همکاری دارند.

وی از خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی امداد و نجات خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های ما در جمعیت هلال احمر، موضوع توان لجستیکی و فرسودگی ناوگان خودرویی بود که با خرید این خودرو‌ها بخشی از آن جبران شد. خرید بالگرد دید در شب نیز در صورت تأمین منابع و اختصاص آن صورت می‌گیرد.

وی درباره بیمه امدادگران جمعیت هلال احمر نیز گفت: هم اکنون هیچ امدادگری نیست که بیمه نشده باشد ولو با چهار شیفت ۲۴ ساعته، البته ساماندهی جدیدی در این زمینه طی بهمن ماه امسال در دستور کار داریم و به زودی هشت هزار نجاتگر جدید وارد سازمان امداد و نجات خواهند شد. همچنین ۴۰ هزار نجاتگر نیز آموزش تخصصی دیده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به پرسشی درباره گذراندن دوره سربازی در هلال احمر نیز گفت: برابر توافقی که با ستادکل نیرو‌های مسلح داشتیم، سالانه ظرفیتی به هلال احمر اختصاص داده شده تا براساس آن از میان داوطلبانی که پیش از سربازی با جمعیت هلال احمر همکاری داشتند، افرادی طول مدت خدمت سربازی خود را تحت عنوان امریه در جمعیت هلال احمر بگذرانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
چراغی که به خانه روا است، یه مسجد حرام است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
خمس و زکات و حج هم به افراد نیازمند واجب نیست. چه برسد کمک به فلسیطینی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
به امیر قطر بگویید که چند میلیارد دلار از پول فروش گاز را به فلسطینی ها اختصاص دهد.
آن پول هم در واقع مال ماست که او از استخراج گاز مخزن مشترک به دست آورده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
سه کامنت!!!!!!!!!!!!!!!! یکی از یکی بهتر !!!!!!!!!!!!!!!! برای کسی که کمی تفکر کند
اگر نهادهای بین المللی هیچ خاصیتی ندارند شما این کمکهارو چطوری به فلسطین می رسونی؟!!
چرا نهادهای بین المللی باید به غزه کمک کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
وقتی 24 ساعته به غرب و نهادهای بین المللی بد و بیراه می گویند، آنها هم کمک نمی کنند.
در کشور افراد فقیر که شب سر گشنه بر بالین می گذارند، کم نداریم.

مگر احسان خاندوزی وزیر اقتصاد همین ماه قبل نگفت که در ایران افرادی هستند که پول خرید 3 عدد نان هم ندارند؟
در جنگ حلوا خیرات نمی کنند.

آنانی که 7 اکتبر از خوشحالی شیرینی توزیع کردند، باید فکر عواقب این اقدام را هم می کردند.
نهاد های بین المللی کاش به ما ایرانیا کمک کننن با حقوق ماهی دویست دلار به والله مردم ایران مستحق تر از غزه هستن
کشور واجبتره
فقط مانده بود رئیس هلال احمر احساس رسالت برای مبارزه با سازمانهای بین المللی را نکند که خوشبختانه این مشکل هم حل شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بین الملل بین الملل نکن بابا کل دنیا فهمید این باند مافیایی صهیونیستی آمریکاییه نه بین المللی
به فکر کشور باش
از نظر تو بله هیچ ارزشی ندارند چون نمیدونی نهاد بین المللی یعنی چی ولی از نظر کشورهای پیشرفته واقعاً ارزشمند هستند و...
آفرین به اکثریت مردم فهیم که از کامنت‌ها مشخص است
اینهم فرازی از پیرحسین بی تخصص
همه بدند ما خوبیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست