بازدید 4783

تصویب کلیات اصول آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی را به تصویب رساندند و مقرر کردند جزییات آن در جلسات آتی شورا بررسی شود.
کد خبر: ۱۲۱۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰ 17 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که عصر روز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، کلیات اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی به تصویب اعضا رسید و مقرر شد جزئیات آن در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با ادامه فعالیت دکتر محمدحسین ساعی به عنوان نماینده این شورا در هیئت نظارت بر مطبوعات به مدت دو  سال دیگر موافقت کردند.

تصویب نهایی ۵ مصوبه شورای معین از جمله «ارتقای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران»، «نظام‌نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد خدمت در وزارت آموزش و پرورش»، «آیین‌نامه جذب و پرورش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های مختلف هنری و علمی و ورزشی» و «اصلاح آیین‌نامه تشکیل هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبات جلسه شورا گفت: دو مصوبه مهم، انتخاب نماینده شورا در هیئت نظارت بر مطبوعات که مجدد برای مدت دو سال جناب آقای دکتر ساعی انتخاب شد و آیین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

خسروپناه افزود: دو مصوبه مهم در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم یکی نماینده شورا در هیئت نظارت بر مطبوعات که مجدد برای دو سال آقای دکتر ساعی انتخاب شد و موضوع مهم که بخش عمده جلسه را به خود اختصاص داد، تصویب کلیات ۸ اصل حاکم بر بازنگری آیین نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت علمی بود که جزئیات آن مجدد در شورای معین بحث می‌شود و براساس این اصول ۸ گانه،  آیین نامه ارتقا، تدوین تصویب و ابلاغ خواهد شد.

وی درباره دیگر مصوبات این جلسه گفت: ۵ مصوبه مهم در شورای معین داشتیم که در شورای عالی اعلام و تصویب نهایی شد که مهم‌ترین .آن‌ها سند موسیقی بود که سال‌ها درباره آن بحث شده بود و در این جلسه به تصویب نهایی رسید.

به گفته دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به بنیاد ملی علم ایران تغییر عنوان پیدا کرد که از جامعیت بیشتری در مقایسه با صندوق حمایت برخوردار است. نظام نامه سنجش و پذیرش دانشجوی متعهد به خدمت به وزارت آموزش و پرورش از مصوباتی بود که در این جلسه نهایی شد.

همچنین آیین نامه جذب و پرورش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های مختلف هنری و علمی و ورزشی و اصلاح آیین نامه تشکیل هیئت عالی جذب و اعضای هیئت عملی تصویب نهایی شد. این ۵ مصوبه قبلا در شورای معین تصویب شده بود که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد و به تصویب نهایی رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست