بازدید 1890
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد:

امروز سیاست‌های کلان انتخاباتی دانشگاه‌ها تعیین می‌شود

در نتیجه جلسات مداومی که با مشارکت ذی نفعان آموزش عالی در حوزه انتخابات داشتیم، توانستیم اولین ابلاغیه انتخاباتی دانشگاه‌ها را تدوین و اعلام کنیم. در این ابلاغیه چارچوب فعالیت‌های این مراکز برای انتخابات مشخص شد و تاکید کردیم باید فضای باز سیاسی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸ 16 January 2024

در آستانه انتخابات، دانشگاه‌ها هم مهیای فعالیت های مرتبط با این رویداد ملی می شوند. فعالیت هایی که به گفته معاون وزیر علوم، چارچوب آن امروز تعیین خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری با اصحاب رسانه در این باره گفت: ما از زمان تاکید رهبری انقلاب در خصوص اهمیت انتخابات، از همان ابتدای سال ۱۴۰۲ جلسات مفصلی را در وزارت علوم برگزار کردیم تا متناسب با انتظارات رهبری همچنین وظیفه و مسولیت اجتماعی خود بتوانیم تمهیدات لازم را برای برگذاری انتخابات پرشور و مشارکتی داشته باشیم

وی از تدوین اولین ابلاغیه انتخاباتی دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: در نتیجه جلسات مداومی که با مشارکت ذی نفعان آموزش عالی در حوزه انتخابات داشتیم، توانستیم اولین ابلاغیه انتخاباتی دانشگاه‌ها را تدوین و اعلام کنیم. در این ابلاغیه چارچوب فعالیت‌های این مراکز برای انتخابات مشخص شد و تاکید کردیم باید فضای باز سیاسی برای برگزاری برنامه‌های انتخاباتی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از مکاتبه با روسای دانشگاه‌ها برای ایجاد فضای باز سیاسی برنامه‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: تلاش ما این است تا با ایجاد این فضا، کنشگران دانشجویی به ویژه تشکل‌های دانشجویی بتوانند شور و نشاط سیاسی را در دانشگاه‌ها تزریق کنند. حتی در این مسیر ستادی در معاونت فرهنگی تشکیل شد تا بتوان راهکار‌هایی برای افزایش مشارکت در انتخابات شکل بگیرد.

وی افزود: سه شنبه (۲۶ دی ماه) شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور معاونین فرهنگی دو وزارت خانه علوم و بهداشت، معاونین سیاسی استانداری ها، معاونین فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و تمامی بازیگران عرصه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در وزارت کشور برگزار می‌شود تا سیاست‌های سطح کلان انتخاباتی دانشگاه‌ها ترسیم و در نهایت کنشگری سیاسی دانشجویان در این حوزه تسهیل شود.

کلانتری در ادامه به نقش کلیدی دانشگاه‌ها در حوزه انتخابات و مشارکت انتخاباتی اشاره کرد و گفت: بر اساس نظر سنجی‌های متعددی که صورت گرفته است تمامی مجموعه‌ها بر این امر که اساتید و دانشگاهیان اثرگذارترین گروه اجتماعی در امر انتخابات هستند، تاکید دارند؛ هیچ سلیقه سیاسی نباید برای دانشگاه‌ها ارجعیت داشته باشند. تمامی سلایق سیاسی که در چارچوب قانون و نظام فعالیت کنند و تایید صلاحیت شده باشند می‌توانند از فضای دانشگاه‌ها برای بیان ایده ها، اندیشه‌ها و برنامه‌های خود از سکوی دانشگاه‌ها استفاده کنند تا بتوانیم انتخابات پرشور و عقلانی داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار