بازدید 47957
ششصد و هفتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آماده باش سه گانه اتمی روسیه برای جنگ/تلفات و خسارات سنگین ارتش اوکراین

ششصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 09 January 2024

اعلام آماده باش سه گانه اتمی روسیه برای جنگ

بین الملل تابناک: ششصد و هفتاد و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کرملین: همه سلاح‌های اوکراینی ساخت غرب است
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۵۶

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی کاخ سفید درباره استفاده از سلاح‌های کره‌شمالی در جنگ اوکراین، گفت: همه سلاح‌های استفاده شده توسط اوکراین علیه روسیه، ساخت کشورهای غربی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خواستار فراموش نشدن این نکته شد که حملات به خاک روسیه و تاسیسات غیرنظامی آن با سلاح‌های ساخت غرب انجام می‌شود.

پسکوف در پاسخ به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه روسیه از سلاح‌های ساخت کره شمالی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند، گفت: باید به این نکته اشاره کنم که حملات مستمر به شهرها و تاسیسات غیرنظامی روسیه از جمله شهر بلگورود توسط موشک‌های تولید شده در آلمان، فرانسه، ایتالیا و آمریکا انجام می شود.

کشف فسادهای گسترده در وزارت دفاع اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۲۰

وزیر دفاع اوکراین از کشف فسادهایی به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیون دلار در داخل وزارتخانه تحت امرش خبر داد.

 رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین گفت تحقیقات و حسابرسی‌های درون سازمانی در داخل وزارت دفاع اوکراین در چهار ماه گذشته به کشف قانون‌شکنی‌هایی به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیون دلار منجر شده است.

به نوشته نشریه ‌کی‌یف ایندیپندنت، اولسکی رزنیکوف، وزیر دفاع سابق اوکراین قبل از آنکه اواسط شهریور ماه گذشته استعفا دهد درگیر دو رسوایی فساد بزرگ شامل یک رسوایی مربوط به بالا بردن قیمت محموله‌های غذایی و رسوایی مربوط به کاپشن‌های زمستانی بی کیفیت شده بود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین زمانی که اومروف را در سپتامبر ۲۰۲۳ به عنوان جانشین رزنیکوف معرفی کرد، گفت افزایش شفافیت در حوزه تامین اقلام نظامی یکی از دستورکارهای کلیدی این وزیر جدید است.

اومروف خاطرنشان کرد: «یکی از اولویت‌های تیم وزارت دفاع این است که سیستم را از وجود افراد بی وجدان – چه در داخل سازمان و چه در خارج از آن پاکسازی کند. ما فعالانه در حال همکاری نزدیک با سازمان‌های ضابط قانون در این مورد بوده و فساد را ریشه کن می‌کنیم.»

او اضافه کرد: وزارتخانه ما برخورد تندی با پرونده‌های جرایم مالی خواهد داشت.

به ادعای اومروف، برخوردها با فساد و تغییرات در فرآیندهای تامین اقلام نظامی تاکنون به حصول «نتایج ملموس» منجر شده‌اند.

اوکراین ۵۰۰۰۰ دست لباس نظامی زنانه می‌خرد

وزارت دفاع اوکراین همچنین اعلام کرد که برای اولین بار از زمان آغاز درگیری‌ها، ۵۰۰۰۰ دست لباس زنانه خریداری کرده است.

اعلامیه رستم امروف، وزیر دفاع یک روز قبل از رای گیری مورد انتظار پارلمان درباره اصلاحات قانون بسیج نیروها صورت گرفت. تغییرات پیشنهادی باعث اعتراض عمومی شده است، به طوری که برخی آنها را «غیرقانونی» می‌خوانند.

در حالی که گفته می‌شود در تغییرات قانون، خدمت سربازی زنان پیش‌بینی نشده است، اما قبلاً چنین پیشنهادهایی مطرح شده بود.

رستم امروف، در پستی در فیس بوک نوشت: «برای اولین بار، وزارت دفاع ۵۰۰۰۰ ست لباس زنانه، ۱۰۰۰۰۰ بخاری برقی و ۱۵۰۰۰ هدفون فعال خریداری کرد. ماه گذشته، اینا سووسون، نماینده پارلمان اوکراین، گفت که دولت باید در صورت لزوم، تهیه بسیج زنان را در نظر بگیرد. وی تهیه لباس فرم برای زنان را از جمله مقدمات لازم برای اجرای این طرح پیشنهاد کرد. اکتبر گذشته، الزامات ثبت نام نظامی زنان دارای مدرک پزشکی لازم الاجرا شد. 

به گفته وزارت دفاع، بیش از ۶۰۰۰۰ زن در حال حاضر در ارتش اوکراین خدمت می‌کنند که حدود ۷ درصد از نیروهای مسلح این کشور را تشکیل می‌دهند. کی‌یف در تلاش است تا مردان کافی را برای اعزام به خط مقدم بسیج کند. زلنسکی ماه گذشته به خبرنگاران گفت که به ۴۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ سرباز جدید نیاز است.

روایت سی‌ان‌ان از چشم‌انداز احتمالی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۴
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۲۰

 تارنمای شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت: با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، روسیه بزرگترین حمله هوایی به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی خود را انجام داد و اکنون برای اولین بار از آغاز این حمله، حتی جنگ‌آزموده و باتجربه‌ترین افراد نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

 این شبکه خبری آمریکایی نوشت: اوکراین سال گذشته [میلادی] قانونی در راستای فاصله گرفتن از سنت‌های رایج در روسیه تصویب کرد که بر اساس آن تاریخ جشن‌ کریسمس خود را مطابق با تاریخ‌ بسیاری از کشورهای غربی تغییر داد.

سی‌ان‌ان ادامه می‌دهد: اما جدا شدن از حضور قریب‌الوقوع روسیه تقریبا غیرممکن است، به ویژه در چند هفته گذشته که چندین شهر اوکراین از جمله «اودسا» تحت رگبارهای سنگین موشک‌ها و پهپادها بوده است.

شدت و فراوانی حملات و به دنبال آن گزارش‌هایی مبنی بر توقف ضدحمله اوکراین و اینکه حامیان غربی کی‌یف میلیاردها بودجه [برای ارائه به اوکراین] را متوقف می‌کنند، نقطه عطف بزرگی در جنگ است.

این موضوع و همچنین تغییر گسترده توجه جهانی از جنگ اوکراین به سوی جنگ اسرائیل و حماس، اوکراینی‌ها را نگران کرده است.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار از زمان حمله روسیه به اوکراین، اکنون و به ویژه پس از دومین رگبار مسکو در سال جدید میلادی، حتی جنگ آزموده و باتجربه‌ترین افراد نیز ابراز نگرانی می‌کنند.

سی‌ان‌ان عنوان می‌کند: «در یک برهه زمانی کارشناسان امنیتی حدس می‌زدند که ذخایر تسلیحاتی روسیه رو به اتمام است اما ظاهرا کرملین موفق به تامین مجدد شده و اکنون گزارش شده است که از موشک‌های بالستیک کوتاه برد که توسط متحدش کره شمالی تولید می‌شود، در اوکراین استفاده می‌کند.»

بسیج مردم: دردسر سیاسی اوکراین

از نگاه این شبکه خبری، از آنجایی که حمله روسیه به دومین سال نزدیک می‌شود و از قرار معلوم در آینده نزدیک پایانی نخواهد داشت، رهبران اوکراین باید بیشتر از شهروندان خود بخواهند که بسیج شوند.

انتظار می‌رود که پارلمان اوکراین قانون جدیدی درباره بسیج نیرو تصویب کند که می‌تواند تا ۵۰۰ هزار مرد دیگر را وارد نبرد کند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین که به نظر می‌رسید در حال فاصله گرفتن از این اقدام بحث برانگیز است، اعلام کرد که [بسیج مردم] برای جایگزین شدن با افرادی که ماه‌ها در خط مقدم جنگیده‌اند، لازم است.

بر پایه این گزارش زلنسکی همچنین پیشنهاد کاهش سن خدمت سربازی از ۲۷ سال به ۲۵ سال را مطرح کرده است.

جنگ در بسیاری از جبهه‌ها

نویسنده این مطلب در ادامه با بیان اینکه «این جنگی است که در بسیاری از جبهه‌ها در حال انجام است»، نوشت: در سفری که پیش از کریسمس به کی‌یف داشتم، کاهش قابل توجه فعالیت‌های اقتصادی و آسیب‌های گسترش یافته جنگ را شاهد بودم.

این شبکه خبری خاطرنشان کرده است: با وجود نگرانی‌ها درباره اینکه ۲ بسته کمکی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب به مبلغ ۶۱ و ۵۲ میلیارد دلار به دلیل مشاجره‌های سیاسی متوقف شده است، حال و هوای سراسر اوکراین به طرز قابل توجهی تیره و تار شده است؛ این درحالیست که اوکراین با کسری بودجه زیادی روبرو بوده است.

سی‌ان‌ان در پایان با اشاره به «دارایی‌های مسدود شده روسیه» نوشت: این تنها امیدواری اوکراین است. کی‌یف ممکن است به زودی از حدود صدها میلیارد دارایی مسدود شده روسیه در خارج از کشور سود دریافت کند.

نظامیان اوکراینی: حضور در خط مقدم جنگ دشوارتر شده است
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۱۹

نظامیان اوکراینی در گفت‌وگویی با یک رسانه آمریکایی حضور در خط مقدم جنگ را به دلیل «قدرت بیشتر و ویرانگر» بمب‌های سُرشی (Glide Bomb) روسیه دشوارتر و خطرناک‌تر از پیش توصیف کردند.

 ارتش روسیه استفاده از بمب‌های سُرشی را برای تخریب استحکامات اوکراین افزایش داده است.

شبکه روسی راشا تودی با استناد به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره که در آن از نظامیان کی‌یف نقل قول شده است، نوشت: سربازان اوکراین در خط مقدم به روزنامه نیویورک تایمز گفتند در حالی که به حملات توپخانه‌ای مداوم از بهار گذشته عادت کرده‌اند، از «قدرت بیشتر و ویرانگر» بمب‌های سرشی رنج می‌برند که حامل حدود نیم تن مواد منفجره بوده و قادرند پناهگاه‌های زیرزمینی اوکراین را از بین ببرند.

در حالی که به نوع بمب به طور دقیق اشاره‌ای نشده است، وزارت دفاع روسیه در هفته‌های اخیر به‌کارگیری بمب‌های FAB-۵۰۰ مجهز به ماژول سرشی و انحرافی را علیه خطوط دفاعی اوکراین گزارش کرده است که به گفته کارشناسان نظامی روسیه و طبق ارزیابی رسانه‌های غربی، برد این بمب‌ها ۴۰ کیلومتر تخمین زده شده است.

یکی از سربازان اوکراینی، حملات روسیه با این بمب‌های سرشی توسط روسیه را به «دروازه‌های جهنم» تشبیه کرده است. به گفته این سرباز اوکراینی «آن‌ها را دوتا دوتا پرتاب می‌کنند. هشت‌تا در یک ساعت. صدایش مانند فرود آمدن یک جت بر روی آدم است.»

پیشتر در ماه مه، «یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در گفت‌وگویی با روزنامه دیلی تلگراف بمب‌های سرشی را «تهدیدی بسیار جدی» تلقی کرده بود. او این سلاح را در مقایسه با انواع موشک‌ها و راکت‌ها، گزینه ارزان‌تری دانست.

ایگنات گفته بود موشک‌های S-۳۰۰ گاهی برای اوکراین قابل رهگیری است اما بمب‌های سرشی «یک مشکل به حساب می‌آیند.»

نظامیان اوکراینی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند حضور در نزدیکی خط مقدم تا کنون «به این اندازه خطرناک نبوده است». آن‌ها اشاره کردند که نظامیان مسکو از پهپادهای دوربین‌دار مجهز به فناوری دید اول شخص برای هدف‌یابی و هماهنگ‌کردن حملات توپخانه‌ای استفاده می‌کنند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که این امر قابلیت مانوور نظامیان اوکراینی را به طور قابل توجهی مختل کرده است و آن‌ها حالا مجبورند عمدتا یا پیاده جابجا شوند یا در پناهگاه‌ها مخفی شوند.

سربازان کی‌یف مدعی هستند آن‌ها بودند که برای اولین بار از این تاکتیک استفاده کردند و روسیه پس از آن همین کار را تکرار کرد. آن‌ها از دولت کی‌یف که متکی به تسلیحات اهدایی متحدان خود است، خواستند تلاش‌ها در زمینه به‌کارگیری گسترده پهپادها در میدان را افزایش دهد.

مدودف: دولت شولتس به دلیل حمایت از اوکراین شاید سرنگون شود
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۱:۱۸

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت به دلیل اعتراضات گسترده در آلمان، صدراعظم این کشور احتمالا مجبور به کناره‌گیری و یا شاید دولت آن سرنگون شود.

 کشاورزان در آلمان می‌گویند تصمیم دولت برای کاهش یارانه‌های سوخت و معافیت‌های مالیاتی برای بخش کشاورزی، بسیاری از آنها را مجبور به ترک کار خواهد کرد.

طبق گزارش راشا تودی، حدود ۶۸۰ خودرو و تراکتور برای اعتراضات به خیابان‌ها آمدند و دست به اعتصابات گسترده‌ای زدند. آنها خواستار بازگشت یارانه‌ها به ویژه در حوزه سوخت شدند تا با افزایش قیمت‌ها مقابله کنند.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به اعتصاب کشاورزان آلمانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کمبود بودجه برلین نتیجه مستقیم خرج‌های نجومی برای اوکراین است.

وی افزود: برلین در حال حاضر با سلاح ثابت‌شده اوکراین یعنی روش‌های کودتای «میدان» مواجه است که شاید به برکناری «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان منجر شود. مقامات در مسکو این رویداد را با علاقه‌ خاص انتقام‌جویانه دنبال می‌کنند.

تلفات و خسارات سنگین ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۰:۵۱

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۶ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۲۶ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که ۷ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، حداقل ۵۶۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۱۵ وسیله نقلیه نظامی، ۱۰ قبضه توپخانه چندگانه ارتش اوکراین طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۶۷ فروند هواپیمای جنگی، ۲۶۵ بالگرد رزمی، ۱۰ هزار و ۵۴۶ فروند پهپاد، ۴۴۷ سامانه پدافند موشکی، ۱۴ هزار و ۵۳۸ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۲۰۱ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار و ۶۷۶ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۷ هزار و ۲۲۳ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

نشست مقامات کاخ سفید با رهبران صنایع دفاعی و فناوری برای کمک به اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۲۰:۲۲

مقامات کاخ سفید در تلاش برای تقویت حمایت از دسترسی اوکراین به تجهیزات پیشرفته آمریکایی با ده‌ها تن از روسای شرکت‌های سرمایه گذاری و صنایع فناوری و دفاعی دیدار کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا از نشست مقامات کاخ سفید در روز دوشنبه با روسای این شرکت‌ها و صنایع خبر داد و افزود: یکی از مقامات مذکور در تماس تلفنی بعد از این نشست ۵ ساعته به گروهی از خبرنگاران گفت: در این نشست پیرامون تعدادی از سامانه‌ها از جمله سامانه‌های هوایی بدون سرنشین، نحوه مقابله با سامانه‌های هوایی بدون سرنشین آینده و همچنین چالش مین‌زدایی گفت‌و گو شد.

مقام دوم آگاه از این نشست گفت: جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی کاخ سفید این نشست را با هدف «تاکید دوباره بر کمک به اوکراین به‌منظور غلبه بر چالش‌های فناوری کلیدی» برگزار کرد؛ چالش‌هایی که به‌عنوان مانع پیشرفت و شتاب نیروهای اوکراینی در میدان جنگ شناسایی شده‌اند.

به نوشته رویترز، اعضای کلیدی شورای امنیت ملی آمریکا با مدیران صنعتی شرکت‌های هوافضای فورتم (Fortem Aerospace)، شرکت‌های فناوری دفاعی مانند پالانتیر (Palantir) و صنایع آندوریل (Anduril) و شرکت سازنده هوایپما موسوم به اسکایدور (Skydio) در میان سایر افرادی که به کاخ سفید دعوت شده بودند، دیدار کردند.

به گفته یکی از مقامات مطلع از این نشست، سالیوان دستکم در برخی از این جلسات شرکت داشته و جان فاینر معاونش هم هدایت بخشی از این نشست را داشته است.

مقامات دولت آمریکا گفتند: نشست روز دوشنبه فرصتی بوده تا آنها از قابلیت های جدید صنایع آمریکایی آگاه شوند به این امید که دولت بتوانند استفاده از چنین نوآوری هایی را برای اوکراین تسهیل کند.

با این حال مقامات مذکور تاکید کردند که هر تلاشی برای حمایت از اوکراین بدون بسته کمک تکمیلی ۱۰۰ میلیارد دلاری که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از قانونگذاران خواسته آن را تصویب کنند، محدود خواهد بود. این بسته شامل کمک امنیتی ۵۰ میلیارد دلاری برای اوکراین در جنگ با روسیه و کمک ۱۴ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی در جنگ با حماس در غزه است.

مقامات یاد شده همچنین گفتند این تلاش کاخ سفید جدا از توافق دسامبر گذشته برای سرعت بخشیدن به تولید مشترک تسلیحات و به اشتراک گذاری داده‌های مربوطه بین آمریکا و اوکراین است.

اعلام آماده باش سه گانه اتمی روسیه برای جنگ

در شرایطی که تنش‌های غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین ادامه دارد، وزیر دفاع روسیه بر تقویت بازدارندگی اتمی این کشور خبر داد.

به گزارش رسانه‌های دولتی روسیه از قبیل خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور طی یک نشست با فرماندهان ارشد نظامی روسی در مسکو  اعلام کرد که ارتش روسیه برای حفظ توازن استراتژیک جهان، همچنان آمادگی رزمی سه گانه اتمی خود را در یک سطح بالا نگه می‌دارد.  

سه گانه اتمی روسیه که بازدارندگی اتمی این کشور محسوب می‌شود، این سه ضلع را در برمی‌گیرد: «موشک‌های اتمی بالستیک قاره‌پیما، بمب‌افکن‌های استراتژیک حامل موشک‌های اتمی و زیردریایی‌های اتمی حامل موشک‌های اتمی قاره پیما». 

وزیر دفاع روسیه با اشاره به ادامه حملات این کشور به اوکراین اعلام کرد که ارتش به کاهش آمادگی رزمی این کشور ادامه می‌دهد. به گفته او، اوکراین در سال گذشته بیش از ۲۱۵ هزار نیروی نظامی و ۲۸ هزار قبضه تسلیحات را از دست داده است.

شویگو با بیان اینکه روسیه به اهداف «عملیات نظامی ویژه در اوکراین» دست خواهند یافت، تاکید کرد که ارتش اوکراین با کمبود نیروی انسانی مواجه است و در میدان نبرد به نتیجه‌ای دست نمی‌یابد.

وی بر لزوم تقویت ارتش روسیه تاکید کرد و گفت یکی از وظایف کلیدی آن، «حفظ آمادگی رزمی سه گانه اتمی در بالاترین سطح است که تعادل استراتژیک را در جهان تضمین می‌کند».

شویگو اعلام کرد که تجهیز نیروهای مسلح روسیه در سال ۲۰۲۴ (سال جاری میلادی) به مدرن ترین تسلیحات، از جمله سلاح‌های مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی ادامه خواهد یافت

وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که این کشور به تولید همه انواع پهپادهای سبک و سنگین رزمی نیز خواهد پرداخت.

وی افزود که انجام چنین اقداماتی، «افزایش توانایی‌های رزمی نیروهای مسلح روسیه و تضمین بازدارندگی در برابر تجاوز علیه کشور ما و متحدانش را ممکن می‌کند».

مقام سوئدی: مردم برای جنگ آماده باشند

 کارل اسکار بولین وزیر دفاع مدنی سوئد با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت، گفت: ممکن است سوئد درگیر جنگ شود و مردم ما باید برای آن آماده باشند.

به گزارش تارنمای خبری دِلوکال، بولین در سخنرانی خود در پایگاه نظامی سلن در منطقه دالارن این کشور با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت به این واقعیت که در ۲۱۰ سال گذشته هیچ جنگی در سوئد رخ نداده است اشاره کرد و افزود: در نتیجه حمله روسیه به اوکراین وضعیت امنیتی در اروپا رو به وخامت نهاده است و من به عنوان یک وزیر مسئول باید در این رابطه به مردم هشدار دهم.

وزیر دفاع مدنی سوئد همچنین با اشاره به اینکه همه سوئدی‌ها باید در حال حاضر برای تقویت انعطاف‌پذیری کشور در صورت وقوع جنگ اقدام کنند، گفت: از مسئولان شوراهای محلی می‌خواهم تا از هم اکنون اماکنی را که می‌توان به عنوان پناهگاه از آنها استفاده کرد را مشخص کنند و طرح‌های اضطراری برای تهیه آب و غذا را در نظر داشته باشند.

وی با تاکید براینکه مردم ما باید از مردم اوکراین الهام بگیرند، افزود: ما باید از مقاومت همه جانبه ملت اوکراین در برابر تهاجم تمام عیار روسیه درس بگیریم.

بولین همچنین با بیان اینکه دفاع مدنی اساساً فقط یک تمرین تئوری نیست بلکه باید از مرحله تئوری به مرحله عملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مردم سوئد باید درک کنند که در موقعیتی که ما در آن قرار داریم، زمان ممکن است با ارزش‌ترین منبع تجدید ناپذیر ما باشد.

در همین حال مایکل بیدن فرمانده ارشد نیروهای مسلح سوئد نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی تی‌وی۴ این کشور با تکرار هشدار بولین به مردم این کشور، گفت: وقتی پوشش خبری اوکراین را تماشا می‌کنید از خود این پرسش ساده را بپرسید که آیا اگر این اتفاق (حمله روسیه به اوکراین) در اینجا رخ دهد ما آمادگی آن را داریم یا خیر؟، هر چه مردم بیشتری در این مورد فکر کرده و آماده باشند، جامعه قوی‌تری خواهیم داشت.

به نوشته تارنمای خبری دِلوکال، سوئد بازسازی کامل سازمان دفاعی خود را در سال ۲۰۱۵ و پس از الحاق کریمه به روسیه آغاز کرد و از آن زمان هر مقام دولتی باید در حوزه مسئولیت خود اقداماتی را در زمینه برنامه‌ریزی برای دفاع در برابر یک حمله احتمالی انجام دهد.

سوئد همچنین در سال ۲۰۱۸ خدمت اجباری نظامی را مجدداً برقرار کرد و در سال ۲۰۲۲ با درخواست پیوستن به ناتو، سنت عدم تعهد نظامی دیرینه خود را شکست.

کی‌یف: امکان رهگیری موشک خا-۲۲ روسیه را نداریم

یوری اینگنات سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین با بیان اینکه از آغاز تهاجم روسیه تا به حال نتوانسته‌ایم حتی یک موشک کروز مافوق صوت خا-۲۲ روسیه را رهگیری کنیم، تاکید کرد: امکان رهگیری موشک خا-۲۲ روسیه را نداریم.

به گزارش  خبرگزاری تاس، اینگنات با اشاره به اینکه با وجود دریافت سامانه‌های دفاعی پیشرفته‌ مثل سامانه‌های پاتریوت از کشورهای غربی، هنوز پدافند هوایی اوکراین قادر به رهگیری و سرنگونی موشک‌های خا-۲۲ نیستند، تاکید کرد: این موشک‌ها با سرعت ۴ هزار کیلومتر در ساعت حرکت کرده و عمدتاً از طریق یک مسیر بالستیک به هدف خود نزدیک می‌شوند و برای رهگیری و سرنگونی آنها تجهیزات خاصی مورد نیاز است.

به نوشته خبرگزاری تاس، در حالی که ارتش اوکراین پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند هوایی را از حامیان خود دریافت کرده است اما همچنان در رهگیری و سرنگونی موشک‌های خا-۲۲ (طوفان) روسیه عاجز است.

اینگنات در اوایل ماه آگوست نیز با اشاره به اینکه تا آن زمان اوکراین نتوانسته بود حتی یک موشک خا-۲۲ روسیه را رهگیری و سرنگون کند، اعتراف کرده بود که پدافند هوایی اوکراین نمی‌تواند با موشک‌های خا-۲۲ روسیه مقابله کند.

پیش از این، تحلیلگران واشنگتن پست خاطرنشان کردند که استفاده روسیه از موشک‌های کینزال و خا-۲۲ در اوکراین نشان داد که تسلیحات پدافند هوایی آمریکا و متحدانش از مقابله با این دو موشک روسی ناتوان هستند و حتی موشک‌های مدرن پدافند هوایی آنها نیز قادر به رهگیری و سرنگون کردن تضمینی این دو موشک روسی نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۵۹
مجله بیلد امروز تحلیل کرده بود که روسها در جنگ زمستانی شکست خوردن ، یعنی به اهدافی که میخواستن نرسیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
تحلیل های الکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
زمستان که تازه شروع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
انشا الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
در حال حاضر روسیه توان بسیار زیاد نظامی خودشو از دست داده و به تله آمریکا و ناتو افتاده. فقط مونده ضربه نهایی که به زودی بهش زده میشه و ناتو نابودش می‌کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نظر خاصی ندارم تمام
این پوتین دیوانه جهان را می خواهد نابود کند و یک مقداری هم بلف می زند ولی کوچکترین خطا باعث نابودی خودش می شود کاشکی تمام جهان از دست او راحت بشوند ولی از چهار طرف محاصره است
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مطمئن باش اونی ‌که نابود میشه غرب و غربگداست
ناشناس
| Austria |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
پوتین آدم شجاعی نیست که بخواد جهان رو نابود کنه زمان کرونا جزو ترسوترین مقامات بود
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
دیوانه امریکاییها هستند که اوکراین و منابع کشورهای اروپایی را به نابودی دادند در حالیکه میتوانستند صرف کارهای عمرانی خودشان بکنند عقل که نباشد جان در عذاب است
اعلام آماده باش سه گانه اتمی روسیه برای جنگ نشانه دیگری از اضمحلال و نابودی پوتین است

دلقکنامه آی پی کانادا صفحه 538572
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
عزیز همین کامنت ها را ادامه بده. اگر این فرضت نوشتن کامنت برای شما نباشه خیلی ممکن هست خدای نکرده به خودت یا نزدیکانت اسیب برسانی. شخصا برات مثبت میدم که تشویق بشی و بی گناهان اسیبی نرسه. با تشکر از تابناک
اینکه کی‌یف گفته امکان رهگیری موشک خا-۲۲ روسیه را نداریم نشونه اینه که پوتینی ها دارن در باتلاق اوکراین غرق میشن

دلقکنامه آی پی کانادا فصل هشتصدم صفحه 6842046
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
جدا که غربگدایان عقده ای چقدر درمانده اند
من از همون روز اول جنگ هم گفتم پوتین تا هفته دیگه شکست میخوره

امضا ، آی پی کانادا
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
عزیز. اگر در لابی ساختمان مرکز درمانی منتظر اسانسور هستی و اسانسور در طبقه 20 باشه مهم نیست چه تعداد کامنت ! می بخشی دکمه اسانسور را فشار بدهی. اسانسور زودتر نمی اد. پس تا منتظر اسانسور هستی اب سرد فراموش نشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
۱:۴۸
برگ چنار اونقدر طرفدار داری که هرچند وقت یکبار با یکشون درگیری
اوکراین اگر در جنگ شکست بخوره قطعا روسیه در جنگ پیروز میشه

جواد خیابانی در کنار آی پی کانادا
ای کاش زلنسکی این آقای آی پی کانادا رو به عنوان مشاور خودش داشت اینطوری نه تنها روسیه بلکه آمریکارو هم تا الان شکست داده بود و ضمیمه خاک اوکراین کرده بود
من از کامنت های آقای آی پی کانادا خیلی راضی ام و خیلی میخندیم فقط اگر میشه یکم وقتش رو بیشتر کنید
ببخشید این کامنت هایی که آقای آی پی کانادا و بقیه غربگداها اینجا میزارن بازپخش هم داره؟ ما یه دور دیگه ببینیم بخندیم
مقام سوئدی: مردم برای جنگ آماده باشند :

تا فردا سوئد از شرق روسیه حمله میکنه اوکراین هم از غرب روسیه حمله میکنه برای همین از دو طرف فشار میاد و پوتین از وسط میزنه بیرون و روسیه شکست میخوره و پوتینی ها نابود میشن و ما پیروز میشیم و روسیه به 17 کشور تجزیه میشه

تحلیل داغ از آی پی کانادا همین الان از تنور اومده بیرون این تحلیل
مدادوف کجاست. دلمون برای تهدیدات اخر زمانی او تنگ شده. اگر به کریمه حمله بشه اخر دنیا میشه! اگر به روسیه حمله بشه اروپا اسیاب میشه! اگر ..... ولی فعلا که با مداد پاک کن ارتش دلاور اکراین خاموش شده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
مداد وف داره روی برگ چنار نقاشی میکشه
اخ جون جنگ جهانی سوم
ما دهه چهل پنجاهی هادر کارنامه خوشبختی هامون همین یه مورد رو کم داشتیم البته موجودات فضایی هم همزمان حمله کنند دیگه عالی تر میشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اینو دوستانه میگم
به جای این اخبار بیخود چرت برو مقاله علمی بخون هم برای جلوگیری از آلزایمر خوبه هم اعصابت خورد نمیشه و سکته نمیکنی
جناب پوتین بخدا مال دنیا اینقدر ارزش نداره که بمب اتم بزنی و کلی ادم بیگناه بکشی
با توجه به ظلمی که به کودکان غزه می شود اگر دست انتقام از آستین روسیه بیرون آید و یک بمب اتم در یکی از ایالات امریکا منفجر شود اصلا تعجب نمی کنم ، آه مظلوم کن فیکون می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بعد امریکاییها هم می شینند پوتینو تماشا می کنند
امریکا هیچوقت به پوتین اجازه استفاده از موشکهای اتمی زنگزده شوروی کمونیستی را نمیده
حتما فکرشو کرده خاطر جمع

پوتین نابوده
روسیه تجزیه میشه
البته اینها بنفع واقعی مردم ایرانه
آیا میشود از زلنسکی پول گرفت
این روسیه ذلیل مرده چرا همش دنیا را با جنگ اتمی میترساند . تو اگر واقعا مرد جنگی اتم را بگذار کنار و مردانه با امریکا بجنگ تا همه ببینند یک روز در مقابل امریکا دوام می اوری ؟ ما تا حالا ندیدیم امریکا با اتم دنیا را بترساند از بس که بخودش اطمینان دارد که با یک مشت روسیه و چین را میخواباند و نیازی به چاقو کشی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خوب گفتی.دمت گرم.فقط usa بزرگ
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اینجا باید گفت زرشگ ،همین ارتشی که از افغانستان با ان فضاحت فرار کرد
پوتین روی هیتلر را سفید کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
نتانیاهو روی هر دو را سفید کرد
ای بابا؛ بازم که فقط اوکرانی میمیرن و روسها اصلا نمیمیرن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
در مورد تجهیزات هم همینه فقط اوکراین تجهیزات از دست میده
تلفات و خسارات سنگین ارتش اوکراین
منبع وزارت دفاع روسیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
غربی ها روشون نمیشه بگند
غلطای زیادی ?
500 هزار سرباز اوکراینی ازبین رفتن خیلی زیاد ملی گرا که برن جنگ مانده باشه 500 هزار تای دیگه است اگر جنگ ادامه بدن چیزی از کشورشون نخاهندماند
روسیه واضح و شفاف سلاح اتمی رااماده کرده و منتظر شلیک هست،ماداریم میبینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اگه واقعا خبر مبری داری به مام بگو
تا قتی شیطانی مثل آمریکا وجود دارد جهان روی صلح و آرامش را نخواهد دید آمریکا جهان را به سمت جنگ هانی سوم سوق میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بعله دقیقاً چون این امریکاست که به اوکراین حمله کرده!!!!!!!
ذلنسکی باید چمدان آماده کن برای آمریکا به این باور دارم روسیه وآمریکا برای کشور های غربی موش گربه بازی می کنند اقتصاد آنهارا نابود کنن آمریکا خودش از روسیه نفت گاز وارد می کنی چطور شده انرژی اورپا قطع کرده به آفریقا نفت صادر می کنی روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
میگم نمیری غزه بجنگی؟ مردم غزه دارن کشته میشن همینجوریاااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
میخواد بیاد سایت تابناک مطلب بنویسید برای بعضی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
شما چرا اینقدر برای پوتین گلو پاره میکنید عجیبه عجیب
جنگ در منطقه به ضررهمه کشور های جهان وکشور ما خواهد بود اقتصاد را نا بود می کند گرانی می اورد وصع معیشت مردم را خراب می کند دعا کنید جهان ذرصلح باشد اثار جنگ درهمه کشور ها مسهود است گرانی روز افزون در گشور ما بی تاثیر ازجنگ روس واکراین وجنگ عزه نیست
بابا، نامردا عشق غربی ها ، درسریعترین زمان ممکن بروید به اکراین کمک کنید ، فردا دیر است.
پوتین روانی هستش ودیوانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
در دیوانه بودنش که خوب شکی نیست
مثل هیتلر و مثل هیتلر هم خواهد مرد
مطمئن باش
روسیه به گمان خودش فکر می کرد با حمله از شرق و شمال ظرف یک هفته در کیف جشن می گیرد ولی بیش از دو سال درگیر جنگ هست و این نشان می دهد در دنیا با منم منم کار پیش نمی رود باید روابط سیاسی محکمی با کل دنیا داشت
این تابناک به جای پرداختن به جنگ اکراین وروسیه به تورم وگرانی بپردازه که کمر مردم داره میشکنه جنگ اکراین وروسیه به ماچه مربوط
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کارد تورم از بن استخوانهای نحیف ما مردم نگون بخت عبور کرده... کمرمان که خیلی وقت پیش شکسته
سلام تاریخ همیشه ثابت کرده کشور مورد تجاوز واقع شده در نهایت پیروز و کشور متجاوز مثل روسیه سرانجامش شکست است چنانچه قصد داشت سه روزه کیف را تصرف کند به اهدافش نرسید یعنی از قبل شکست خورده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
بابا چشمانت روبازکن بیبین که روسیه بیچاره باچندکشور درگیر جنگ است اوکراین۲۴ساعت توان
مقاوم ت فعلا ۴۰کشورغربی ازجمله آمریکا دربرابر روسیه میجنگد روسیه میتوانست در۲۴ ساعت اوکراین تصرف کند اما درواکنش های آمریکا فرانسه انگلستانآلمان ازجمله ۴۰کشورغربی روبرو شد آفرین آقا پوتئن که توانسته کلید غربی رو بشکنه ت
از خیانات روسیه به ایران بگذریم ، اگر او از این بمب ها استفاده کند تششعاتش در ایران هم دیده میشود ، مرگ بر روسیه امریکا چین انگلیس و اسراییل
طبق گزارش تابناک اکرایین تا الان بیش از دوبرابر ارتش خودش تلفات داشته .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست