بازدید 2843
۲

آمار وزیر ورزش و جوانان از صف متقاضیان وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان گفت: ۲۶۳ هزار نفر در صف وام ازدواج قرار دارند که در تسریع آن باید تدبیر شود که دولت مردمی در پیگیری و حل مشکلات و دغدغه‌های جوانان بسیار مصمم است.  
کد خبر: ۱۲۱۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 06 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی روز جمعه ۱۵ دی ماه، در جمع قهرمانان و نخبگان ورزش و جوانان استان زنجان، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: ارایه تسهیلات به قهرمانان، زوج‌های جوان و سمن‌ها، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، پیگیری ایجاد شهرک مسکونی مدال و مراحل استخدامی مدال‌آوران، ساماندهی رشته‌های ورزشی و اجرای طرح آمایش سرزمین از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است.

وی در ادامه گریزی به طرح‌های نیمه‌تمام و در دست ساخت کشور زد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۳۰۰ طرح نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد که با وجود محدودیت‌های مالی اهتمام جدی برای تکمیل این پروژه‌ها وجود دارد.
 
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر این مطلب که دغدغه دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی و توجه به سایر پروژه‌ها است، متذکر شد: با توجه به این موضوع، تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، اعمال ماده ۲۷ و ۸۸ این طرح‌ها به اتمام برسد.
 
هاشمی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی موجب توسعه فضاهای ورزشی می‌شود، ادامه داد: تمام نقاط محروم کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار نیاز به افزایش سرانه ورزشی دارند که با تکمیل این پروژه‌ها جبران می‌شود.
 
وی با توضیح اینکه کشور ما در سطح خاورمیانه بیشترین فضای ورزشی را در اختیار دارد، تاکید کرد: علی‌رغم این موضوع از لحاظ هم‌افزایی ضعیف هستیم.
 
وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: در شورای عالی ورزش که قرار است به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شود، بسیاری از دغدغه‌ها با تدبیر آیت‌الله رئیسی بررسی و تعیین تکلیف خواهد شد.
 
وی در ادامه گریزی به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در زنجان زد و اضافه کرد: در استان زنجان ۸۳ طرح نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که در کنار سایر پروژه‌های در دست ساخت باید به سرانجام برسد.
 
هاشمی با تاکید بر این مطلب که وزیر ورزش جمهوری اسلامی ایران هستم نه یک وزارتخانه، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای سیاست‌های وزارتخانه هستند و به زودی نیز سیاست‌های کلان حوزه ورزش توسط مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود.
 
وی بر استفاده بهینه از همه سالن‌های ورزشی سطح کشور تاکید کرد و گفت: همه فضاهای ورزشی باید حداکثر ساعتی از شبانه‌روز در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.
 
هاشمی در ادامه به ارائه توضیحی از وضعیت ورزش‌های همگانی پرداخته و ادامه داد: وضعیت آماری ورزش همگانی مطلوب نیست و باید بستری فراهم کنیم که همه سنین در ورزش فعالیت کنند؛ زیرا طبق آمارهای اعلام شده بیش از ۵۵ درصد نوجوانان دچار چاقی مفرط هستند و جامعه نیز به سمت پیری پیش می‌رود و با این شرایط سن امید به زندگی پایین می‌آید.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌های دولت در راستای جوانی جمعیت، تسهیلات و اشتغال، گفت: ۱۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج از ابتدای امسال تاکنون پرداخت شده است اما علی‌رغم این موضوع ۲۶۳ هزار نفر نیز در صف وام ازدواج قرار دارند که در تسریع آن باید تدبیر شود و دولت مردمی در پیگیری و حل مشکلات و دغدغه‌های جوانان بسیار مصمم است.
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از مسائلی که باید مورد توجه هیات‌های ورزشی قرار گیرد توجه به این موضوع است که هیات‌ها نباید به باشگاه‌داری بپردازند، افزود: با توجه به وجود این موضوع به زودی قانون باشگاه‌داری در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و برای تصویب ارایه می‌شود.
 
هاشمی با اشاره به این مطلب که هم اکنون ۱۴ هزار هیئت ورزشی در سطح کشور داریم که وظیفه آنها مدیریت است نه باشگاه داری، افزود: در حوزه باشگاه‌داری دچار ضعف قانونی هستیم که این موضوع یک حلقه مفقوده در کشور است و نیاز به اصلاح دارد که در این راستا نیز وزارت ورزش برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل این مشکل انجام داده است.
 
وی در ادامه بر ضرورت توجه به مدارس در حوزه ورزش تاکید کرد و ادامه داد: در همین راستا شیوه‌نامه همکاری با آموزش و پرورش برای استعدادیابی در رده‌های سنی مختلف در دستور کار قرار دارد.
 
هاشمی با یادآوری اینکه برای تحول در ورزش آمایش سرزمین این طرح تدوین و به زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: در این طرح هر منطقه‌ای براساس استعداد و ظرفیت‌هایی که در قهرمان‌پروری دارد در رشته مورد نظر فعال شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد.
 
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ویژگی‌های طرح صبا در دوره حضورش به عنوان معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: زمانی که در وزارت آموزش‌وپرورش بودم، طرح‌هایی را برای ورزش این وزارتخانه در دستور کار قرار دادم که یکی از مهمترین این اقدامات طرح «صبا» بود.
 
وی با بیان این طرح موجب شد تا دانش‌آموزان پایه سوم به صورت رایگان از آموزش شنا بهره‌مند شوند، افزود: در طرح صبا ضمن تاکید بر امنیت دانش‌آموز، تمام امکانات به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
 
این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه در حال حاضر ورزش شنا یکی از بیشترین سهم مدال‌ها را در بازی‌های آسیایی و المپیک دارد، بیان کرد: علی‌رغم اینکه این طرح، طرح خوبی است متاسفانه با تغییر دولت، این طرح همانند بسیاری از طرح‌ها متوقف شد.
 
هاشمی با توضیح اینکه از جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار دانش آموزی در سال ۸۹ تا ۹۱، ۹۲۰ هزار نفر با اجرای این طرح دسترسی به استخر شنا داشتند، افزود: این طرح حداقل می‌توانست ۵۰ استعداد نخبه را در رشته شنا معرفی کند اما متوقف شد و اکنون نیز می‌توان با جمعیت ۱۶ و نیم میلیونی جمعیت دانش‌آموزی به اجرا گذاشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
چرا بانکها نباید از منابع بیشمار کمیته امداد و سایر نهادها و ادارات دولتی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده نمایند و فقط مجاز به استفاده از مبالغ مرتبط با افراد حقیقی " مردم عادی باشند " باشند
۲۶۳ هزار نفر

دستاورد دولت مردمی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی