جزییات بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش‌وجوانان

کیومرث هاشمی وزیر شد

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بررسی و کیومرث هاشمی رای اعتماد گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ 18 September 2023

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان آغاز شد

تابناک _ بررسی صلاحیت وزیر  پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۷ شهریورماه)  مجلس برگزار شد.

بر این اساس محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در نشست علنی بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور داشتند.

در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بررسی و کیومرث هاشمی رای اعتماد گرفت.

پیش از این، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان بود که استعفا داد و رئیس جمهور کیومرث هاشمی را به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرد که نامه آن در جلسه علنی ۲۱ شهریور اعلام وصول شد.

تعداد بازدید : 434

اعتماد مجلس به هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۰:۲۱

نمایندگان مردم در خانه ملت با انتصاب کیومرث هاشمی در پست وزارت ورزش و جوانان موافقت کردند.

در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نهایت قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 167 رأی موافق،  57 رأی مخالف،  12 رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع  237  نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان را به هاشمی سپردند.

هاشمی در تشریح برنامه های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان؛رسالت وزارت ورزش و جوانان آبیاری نهال امید در دل جوانان است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۱۰:۱۸

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: مهم ترین رسالت وزارت ورزش را آبیاری نهال امید در دل جوانان این سرزمین می دانم.

کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح برنامه های خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، اظهار داشت: ضمن تشکر از زحمات دکتر سجادی در دوره تصدی مسئولیت وزارت معتقدم طبق فرموده امام حسین (ع) خدمت به مردم نعمت الهی است و توفیق خدمت در نظام اسلامی را یک خدمت می دانم.

وی افزود: مردم ولی نعمت ما هستند و امروز زمان کار و عمل جهادی و بی وقفه است و با توفیق خدمت 30 ساله در سطوح مختلف ورزشی این امر باعث شده به شناخت عمیقی از ساختارهای حوزه ورزش و جوانان برسم و امروز انگیزه و شناخت لازم برای حرکت پرشتاب به سوی حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان وجود دارد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به دغدغه نمایندگان در خصوص موضوع جوانان و اهمیت حل مسائل آن ها، گفت: با توجه به فرمایشات رهبری نظام در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مرهون اعتماد امام راحل (ره) به جوانان است بنابراین مهم ترین رسالت وزارت ورزش و جوانان را آبیاری نهال امید در دل جوانان می دانم.

هاشمی افزود: این موضوع با فعال تر شدن همه ظرفیت ها و بسیج همه نیروها در جهت حل مشکلات جوانان امکان پذیر است و باید توجه کنیم مشکلات جوانان یک بعدی و یک وجهی نیست بلکه با مسائلی چندوجهی و فرابخشی مواجه هستیم و نمی توانیم با رویکردهای سنتی و با تولید سند و مصوبه بدون ضمانت اجرایی مشکلات جوانان را مرتفع سازیم.

وی تاکید کرد: تشکیل شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور و تشکیل جلسات حوزه جوانان در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه ای با مشارکت دستگاه های مختلف از ضروریات حوزه جوانان است که در رئوس برنامه ها قرار دارد.

فروردین در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:کشورمان در اسطوره سازی و اسطوره سوزی کم نظیر است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۸

رئیس فراکسیون ورزش مجلس گفت: کشور ما در اسطوره سازی بی نظیر بوده و در کنار این مسئله ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم! چرا که هیچ برنامه های برای حفظ اسطوره های ورزشی نداریم. چرا امروز پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش را رها کرده ایم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نمی کنیم. کسی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند که شناخت خوبی داشته و مدیر توانمندی باشد.

محمدمهدی فروردین در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه های وی گفت: موافقت خود را با بیان دلایلی اعلام می کنم؛ ما در آستانه رقابت های آسیایی قرار داریم و به هیچ عنوان زیبنده ورزش کشور نیست که وزیر ورزش نداشته باشیم یا وزارتخانه با سرپرست اداره شود.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته بی توجهی به حوزه ورزش صورت گرفته و امروز که رئیس جمهور فردی را از جنس ورزش معرفی کرده است، همگان باید از این اتفاق خوشحال باشیم، چرا که اهالی ورزش از این انتخاب خوشحال هستند.

وی با یادآوری اینکه امروز حال ورزش خوب نیست، گفت: ورزشی که می تواند منجر به نشاط اجتماعی شود به دلیل بی تدبیری و سوءمدیریت به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده است، بی عدالتی، تبعیض و فساد در ورزش بیداد می کند، ما نباید فقط این درخواست را از وزیر داشته باشیم که برای ساخت یک زمین ورزشی یا سالن اقدامی صورت گیرد، بلکه دغدغه ورزش باید از مجلس با نگاه به اهداف عالی این حوزه صورت گیرد.

فروردین با بیان اینکه متاسفانه قوانین مصوب مجلس در حوزه ورزش به درستی اجرا نمی شود، افزود: برای مثال هیچکدام از تبصره ها و ماده های قانون شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان به درستی اجرا نمی شود، اما مطمئنم با توجه به سوابق آقای هاشمی در وزارت آموزش و پرورش و کمیته ملی المپیک، ایشان می تواند خلأهای حوزه ورزش را با روحیه جهادی، صداقت و عدالت محوری برطرف کند.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس یکی از ویژگی های مثبت هاشمی را شناخت خوب از حوزه ورزش دانست و گفت: مهندس هاشمی از رده های پایین از روستا و شهرستان گرفته تا رئیس سازمان و رئیس کمیته ملی المپیک که بالاترین مقام ورزشی در دنیا است را تجربه کرده و انتظار می رود با حمایت مجلس و دولت جایگاه خوبی را برای ورزش تعریف کند.

فروردین تاکید کرد: کشور ما در اسطوره سازی بی نظیر بوده و در کنار این مسئله ما در اسطوره سوزی نیز کم نظیر هستیم! چرا که هیچ برنامه های برای حفظ اسطوره های ورزشی نداریم. چرا امروز پیشکسوتان و چهره های شاخص ورزش را رها کرده ایم و از ظرفیت این عزیزان استفاده نمی کنیم. کسی می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند که شناخت خوبی داشته و مدیر توانمندی باشد.

وی با بیان اینکه اگر یک هزار تومانی در ورزش خرج کنیم، این هزینه نخواهد بود، بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: بزرگترین سرمایه گذاری که آقای هاشمی انجام داد، در مقطعی که مسئولیت معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش را برعهده داشت، جذب معلمان ورزشی بود که در آن دوران ورزش دانش آموزی متحول شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم بیان کرد: امروز پشتوانه ورزش ما جوانان هستند و با تعاملی که آقای هاشمی با وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها دارد می تواند از ظرفیت های مغفول مانده به خوبی استفاده کند.

وی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی هیچ نقطه تاریکی در دوران مدیریت خود ندارد و دلیلی که بنده به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس با این قاطعیت از وی حمایت می کنم، پاکدستی، صداقت و سوابق درخشان ایشان است.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پایان از کشتی گیران ملی پوش کشورمان که در رقابت های جهانی موفق به کسب یک مدال طلا و دو نقره شدند، تشکر کرد.

آزادی‌خواه در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:کیومرث هاشمی با انبوهی از تجارب آمده است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۷

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: آقای کیومرث هاشمی برنامه مدون و مشخصی ارائه کرده و انصافاً برنامه‌های وی در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای، روستایی و بانوان قابل دفاع است.

احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (دوشنبه 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه‌های وی گفت: در ابتدا باید بگویم جریانات معاند، منافق، آلبانی‌تبارها و ... بارها فراخوان زده‌اند اما نزدیک به 4 میلیون نفر از مردم فهیم و عزیز ایران اسلامی به مشهد مقدس رفته‌اند و در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) به عزاداری پرداخته‌اند بنابراین باید دست و پای این مردم فهیم را بوسید البته وظیفه سنگینی بر دوش ما مسئولان است چرا که باید قدر این مردم را بدانند.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: خوشحال از این هستیم که دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی در حوزه ورزش و جوانان به مدیری مجرب، خانواده‌دار، اصیل و عالم در حوزه ورزش و جوانان روی آورد و این فرصت مغتنمی برای ما است که بتوانیم شرایط را به نفع جوانان، ورزشکاران و روستانشینان استفاده کنیم.

وی افزود: کمیسیون تخصصی فرهنگی بعد از تحقیقات بسیار به پیشنهاد آقای رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نظر مثبت داد، این نظر مثبت کمیسیون تخصصی به آقای کیومرث هاشمی به معنای آن است که ایشان با فاکتورهای متعدد توانسته نظر همکاران محترم را جذب کند. همچنین آقای دکتر حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده شریف مردم همدان فرمودند فرصت نشد که صحبت کنم در حالی که ایشان نیز تأکید داشتند آقای هاشمی یکی از بهترین‌ گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان است.

آزادی‌خواه مطرح کرد: همکاران مخالف این سوال را مطرح کردند که آقای هاشمی برای ورزش بانوان چه برنامه‌ای ارائه داده است، اجازه دهید این سوال را من پاسخ دهم، لازم به تأکید است که آقای هاشمی یک برنامه مدون و مشخصی را در این حوزه ارائه کرده است و انصافاً برنامه‌های ایشان در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و روستایی قابل دفاع است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای کیومرث هاشمی رزومه پر و پیمانی در حوزه ورزش و جوانان دارد، گفت: از کارشناس اداره تربیت بدنی شهرستان ملایر قهرمان تا پست‌های کلیدی در عرصه ملی و استانی همچون رئیس کمیته ملی المپیک، معاونت آموزش و پرورش و نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در رزومه خود دارد لذا ایشان با انبوهی از تجربه آمده با این اوصاف امید است مشکلات انبوه حوزه ورزش و جوانان را کاهش دهد.  

وی ادامه داد: شب گذشته کام مردم عزیز ما با مدال طلای امیرحسین زارع پهلوان ایران زمین شیرین شد و بورسیه‌ای که به پرچم جمهوری اسلامی ایران زد نشان داد قدرشناس ملت ایران و خون شهدا است و باید خلاصه بگویم دم شما گرم و از دو پلهوان و قهرمان با عنوان امیرمحمد یزدانی که مدال نقره آورد و حسن یزدانی که پهلوان واقعی است قدردانی می‌کنم چرا که همه توان خود را گذاشت.

آزادی‌خواه با بیان اینکه عرصه ورزش عرصه امید، نشاط و پویایی جوانان است لذا باید این عرصه را جدی گرفت به برخی مطالبات خود از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ضروری است در بحث عدالت ورزش محور تمام وقت خود را بگذاریم، همچنین فدراسیون‌های ورزشی به شدت نیاز به ساماندهی دارند ضمن آن که مردم علاقمندند از سرانه و اماکن ورزشی بهره‌مند شوند لذا این اتفاق جای کار بیشتری دارد و حمایت از جامعه ورزشکاران حرفه‌ای در تمامی ابعاد ضرورت دارد.

وی همچنین افزود: متأسفانه جوان بوکسور ملایری چندی پیش در حین مسابقات دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد این در حالی است که پدر و مادر وی بارها از من خواستند تا مسئولین وزارت ورزش فقط سری به آنها بزنند اما این اتفاق نیفتاد لذا باید قدر جوانان ورزشکاران را بیشتر دانست و ورزش عشایری و روستایی جدی گرفته شود.

موسوی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛ضرورت ایجاد فدراسیون برای حمایت از حوزه ورزش مناطق محروم و کم برخوردار
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۶

نماینده مردم ملکان در مجلس ضمن انتقاد از نحوه توزیع امکانات و اعتبارات که اقشار کم درآمد را از ورزش کردن محروم کرده است خواستار ایجاد فدراسیون برای حمایت از حوزه ورزش مناطق محروم و کم برخوردار شد.

سیدعلی موسوی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی در ابتدا در تذکری به وزیر نیرو، گفت: به آقای اتابک جعفری رئیس آبفای ایران بفرمایید در دفتر ایشان به نمایندگان محترم توهین می شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجا جا دارد درود بر ملت بزرگ ایران بفرستم که تو دهنی محکمی به رهبران فراخوان اغتشاش و شورش زدند و درود و سلام بر دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان نجیب ایران اسلامی باد.

وی افزود: اما اینجا خطابم به مستکبران جهان به ویژه آمریکای جهان خوار آن جمله مشهور و تحقیرآمیز بانوی بزرگ ایرانی است که فرمود عمر درختان دانشگاه من بیشتر از عمر آمریکا است که این دلنشین ترین جمله در پیش خانواده های ایرانی است.

موسوی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: جناب آقای کیومرث هاشمی از مدیران با تجربه ورزش کشور است که در مسئولیت های مختلف کارنامه قابل توجهی دارد، ایشان با مشکلات، کمبودها و چالش های حوزه ورزش آشنایی خوبی دارد و سال ها کار و فعالیت در بخش های مختلف از او مدیری توانمند در عرصه ورزش ساخته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایشان علیرغم ویژگی های قابل توجه در عرصه مدیریت ورزشی اما در سایر حوزه های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه های پیشنهادی نیز کاملا مشخص است که در این قسمت که از بخش های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی و ... است برنامه امیدبخشی ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در توزیع منابع و اعتبارات در شاخص های مختلف شفافیت وجود ندارد به ویژه نسبت به مناطق محروم و روستاها کم توجهی شده است و راهکارهای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در برنامه پیشنهادی آقای مهندس هاشمی مشاهده نمی شود اما ما انتظار داریم جنابعالی برنامه و اولویت کاری مشخص خودتان را در خصوص توسعه زیرساخت ها و امکانات ورزشی مناطق محروم و کم برخوردار و روستاها را اعلام کنید.

موسوی یادآور شد: اکنون در سایه مدیریت لیبرالی عده ای در عرصه ورزش، ورزش کردن برای عموم مردم به ویژه افراد با دهک های درآمدی پایین گران قیمت شده و خارج از توان و سبد خانوار بخش قابل توجهی از مردم است لذا لازم است نسبت به تعرفه های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدیدنظر اساسی صورت گیرد و رویکرد صرف اقتصادی و درآمدزایی نسبت به سالن ها و اماکن ورزشی اصلاح گردد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات ورزشی در مناطق و بخش های مختلف کشور وجود دارد اما با شیب های پیمان سپاری و قراردادهای کذایی ساکنان مناطق و محلات که در اصل این امکانات برای آن ها ایجاد شده است از ورزش محروم کرده اید.  

وی افزود: در مورد نرخ ارائه خدمات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها چه برنامه ای دارید؟ انتظار داریم علاوه بر توزیع عادلانه امکانات و منابع در حوزه استعدادیابی حرفه ای و ورزش های قهرمانی نیز نگاه های عادلانه ای وجود داشته باشد.

موسوی عنوان کرد: پیشنهاد می کنم به منظور تشویق جوانان و نوجوانان مناطق محروم، قهرمانان ورزشی را در قالب سرباز امنیه یا مشوق های مادی و معنوی در مقاطع مختلف به مناطق محروم و کم برخوردار روستاها اعزام کنید تا نسبت به شناسایی استعدادها و احصاء مشکلات، کمبودها اقدام موثری انجام گیرد.

رئیس کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی مجلس گفت: اما پیشنهاد دیگرم این است که اگر امکان دارد یک فدراسیونی در قالب مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد شود تا بتواند امکانات را به صورت عادلانه در بین ورزشکاران و جوانان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار ارائه دهد.

موسوی در پایان تاکید کرد که مخالفت و موافقت را برعهده همکاران می گذارم.

فلاحی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:هاشمی تمام مراحل ترقی را پلکانی طی کرده است
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۵۴

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تمام مراحل را پلکانی طی کرده است، از ورزش فهم دارد، می داند ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد. می داند ورزش صرفاً مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست، بلکه ورزش ربط بسیاری با سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ دارد.

سارا فلاحی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه های وی گفت: یکی از مهمترین چالش های کشور ما و یکی از حلقه های مفقوده توسعه، مدیران غیرتخصصی هستند که در گلوگاه های حساس این سرزمین تزریق می شوند. وقتی ما مدیران را جابجا قرار می دهیم، مدیرانی که نمی دانند و نمی توانند را به بدنه مدیریت تزریق می کنیم، از بمباران اتمی این کشور بدتر است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم افزود: یکی دیگر از چالش های ما در حوزه توسعه و پیشرفت، تزریق مدیران آسانسوری است، مدیرانی که یا حاصل خوردن تقی سیاسی به توقی اقتصادی هستند و یا محصول ستادهای انتخاباتی. به عنوان پادوهای انتخاباتی در اردوگاه های پیروز قرار گرفتند و حاصل معاملات سیاسی هستند. آنها خودشان بالا می روند اما جامعه را به بلای عقب افتادگی گرفتار می کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش های ما در حوزه مدیریت تزریق مدیرانی است که فاقد تفکر سیستمی هستند، کسانی که یا بخشی از نهاد تحت مدیریت خود را چنان فربه می کنند که نهاد خود را کاریکاتوریزه می کنند و یا آنکه آن را رها و گرفتار یک ولنگاری مدیریتی می کنند.

فلاحی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی نه مدیر غیرتخصصی است و نه مدیر آسانسوری تصریح کرد: ایشان تمام مراحل را پلکانی طی کرده است، از ورزش فهم دارد، می داند ورزش چه جایگاه مهمی در توسعه کشور دارد. می داند ورزش صرفاً مربوط به حوزه ذهن و جسم نیست، بلکه ورزش ربط بسیاری با سیاست، اقتصاد، اجتماع و فرهنگ دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امیدواریم به این مهم هم توجه کنند که بانوان هم می توانند ورزش این سرزمین را تکان دهند و جمهوری اسلامی را در رنکینگ های جهانی بالا ببرند. حتما ایشان می داند روح ورزش، جوانمردی و وفاداری به تعهدات است، قطعاً ایشان به عنوان یک ورزشکار، یک ورزش شناس به تمام تعهداتی که به ورزش، مجلس و به کمیسیون تخصصی فرهنگی داده است، پایبند خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما از ایشان انتظار داریم زمانی که بر کرسی مسئولیت نشست، فهم از منافع ملی را به ورزش کشور تزریق کند، افزود: ایشان باید بدانند کسب کرسی های جهانی در فدراسیون های جهانی می تواند برای ما تاثیرگذار باشد. ایشان قطعا می داند کسب یک مدال جهانی یا یک مدال المپیکی بسیار موثرتر از هزاران سخنرانی و تریبون نوازی برای احیای غرور ملی مردم ایران و انسجام ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایشان می داند مربیان ورزشی قلب توسعه ورزش هستند و باید به آنها پرداخته شود. ایشان می داند ورزش تربیتی، قهرمانی، حرفه ای، همگانی و... اگر مورد توجه قرار گیرد، میانبر ترین راه برای معرفی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است، ایشان می داند که در عرصه های جهانی امروز به ورزش به عنوان یک صنعت تاثیرگذار توجه می شود. صنعتی که می تواند اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد، سیاست را به چالش بکشد، حامل فرهنگ سازی باشد.

وی با بیان اینکه ایشان به عنوان مدیری که تک تک حوزه های فرهنگی را می شناسد و به عنوان فردی که از معاونت تربیت بدنی ملایر به بالاترین مقام کمیته ملی المپیک رسیده است، می داند اگر ما در حوزه ورزش هزینه کنیم، یعنی سرمایه گذاری کرده ایم، ادامه داد: امروز ما با زبان ورزش می توانیم با دنیا صحبت کنیم، مسیرهای بسته و مسدود سیاسی و اقتصادی را به روی خود باز کنیم.

وی تصریح کرد: مدیر پیشنهادی که ما امروز درباره وی صحبت می کنیم، می داند تعهد به ملت ایران هزینه دارد و ایشان باید آمادگی پرداختن هزینه را داشته باشد. متاسفانه در ادوار مختلف ورزش ما به گونه های مختلف در اختیار کسانی بود که نسبتی با ورزش نداشتند و نمی دانستند که اگر ما در این حوزه سرمایه گذاری کنیم، اگر به قهرمانان ورزشی از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و آگاهی سیاسی می رسیدیم و صیانت می کردیم، امروز ورزشکاران ما برای چندرغاز پرچم ما را نمی فروختند و فرار نمی کردند. ایشان باید متعهد باشد که مسیر فرار نخبگان ورزشی ما از لحظه ای که بر کرسی مسئولیت می نشیند، بسته بماند. نمی شود ما هزینه کنیم، دلاوران و ورزشکارانی را تربیت کنیم که وقتی به مرحله ثمر دادن رسیدند، دیگران آنها را ببرند.

فلاحی گفت: ایشان به عنوان مدیریت که دیروز از مرزهای فیزیکی ما حفاظت کرده، می داند که امروز باید از مرزهای عقیدتی، فرهنگی و ارزشی دفاع کند، رزم امروز ایشان بسیار سخت تر از رزم دیروز ایشان است. اگر دیروز ما با 40 کشور می جنگیدیم امروز ما با نظام سلطه ای می جنگیم که با پول و با دلارهای غربی و عربی جبهه های مختلف را علیه ما گشوده اند. بنابراین بنده به عنوان همکار شما و به عنوان فردی که در حوزه ورزش کمی مشق کرده ام، انتظار دارم این ورزشکاری که ورزش را می فهمد و تخصصی می اندیشد و تعهد دارد را مورد توجه قرار دهیم و این کرسی حساس مسئولیت را به کسی واگذار کنیم که فهم دقیقی از ورزش و از این سرمایه گذاری عظیم دارد و امیدواریم که ایشان به عنوان یک مدیر پلکانی مسیر کسانی که می خواهند با رانت و با ریای سیاسی، ورزش ما را مورد هجمه فکری، تبلیغاتی و فرهنگی قرار دهند، ببندد.

الهیان در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:حمایت از فدراسیون‌ها با حضور هاشمی شکل تازه‌ای به خود می گیرد
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۲۶

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متأسفانه در طول سالیان مختلف وزیر ورزش و جوانان همواره بر روی موضوع ورزش متمرکز بوده و بخش جوانان با چالش‌هایی مواجه بوده است که امیدواریم این موضوع در دوره اخیر مورد توجه جدی قرار گیرد.

زهره الهیان در نشست علنی امروز (دوشنبه 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه‌های وی گفت: کیومرث هاشمی مدیری خوش سابقه با سابقه حضور در حوزه مدیریت ورزشی در سطوح مختلف است و از همه مهمتر ایشان یک مدیر بسیجی و انقلابی است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: امیدواریم با حضور ایشان در جایگاه وزارت ورزش و جوانان آیین‌نامه متعالی ورزش به اجرا درآمده و در کنار رویکرد فنی و تخصصی برنامه‌های هویت‌بخشی به ویژه هویت دینی و انقلابی برای ورزشکاران مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما نیازمند برنامه‌های تحولی در حوزه ورزش هستیم چرا که ورزشکاران در سطوح مختلف ملی نیازمند حمایت‌های جدی هستند و ان‌شاء الله با یک مدیریت مالی شفاف همه ورزشکاران به صورت عادلانه به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند.

الهیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم حمایت از حوزه ورزش بانوان گفت: ورزش همگانی بانوان ضامن سلامت معنوی جامعه است، اگر دختران، مادران و زنان جامعه ما سالم باشند، خانواده‌های ما نیز سالم خواهند بود و توجه به حوزه ورزش بانوان از این رو اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: حمایت از فدراسیون‌ها به عنوان یک نهاد مردمی با توجه به حضور آقای هاشمی در فدراسیون‌ها و سابقه مسئولیت ایشان می‌تواند شکل تازه‌ای به خود بگیرد چرا که ایشان درک درستی از این نهادهای ورزشی دارند به ویژه برخی از این فدراسیون‌ها مثل فدراسیون کشتی خوش درخشیده و در عرصه ورزش و فرهنگ انقلابی درخشان عمل کرده‌اند.

وی در پایان با انتقاد از بی‌توجهی به بخش جوانان گفت: حضور نیروهای جوان و انقلابی در کنار وزیر ورزش و جوانان یک ضرورت است اما متأسفانه در طول سالیان مختلف وزیر ورزش و جوانان همواره بر روی موضوع ورزش متمرکز بوده و بخش جوانان با چالش‌هایی مواجه بوده است که امیدواریم این موضوع در دوره اخیر مورد توجه جدی قرار گیرد.

گودرزوند چگینی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: وزیر رنگی نمی خواهیم
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۲۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از آنجا که ورزش و جوانان موضوع مهم کشور است، لذا نباید به فردی که ۳۰ سال در این حوزه فعالیت کرده اما نتوانسته کاری برای آن کند، رأی اعتماد داد.

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی گفت: وزارت ورزش و جوانان یکی از وزارتخانه های کلیدی در حوزه ورزشی و جوانان کشور است. این وزارتخانه اگر به درستی هدایت شود و وزیر آن بتواند آن را به خوبی آن را اداره کند، می تواند نقش کلیدی در جذب اعتماد جوانان و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان داشته باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم افزود: به یقین فهم از ورزش و جوانان می تواند نقش کلیدی در اداره کشور داشته باشد، اما متاسفانه در هیچ یک از برنامه های وزیر پیشنهادی اثری از توجه به ورزش و جوانان کشور دیده نمی شود، این در حالی است که ایشان 30 سال در عرصه ورزش فعالیت کرده و حتی قائم مقام سازمان ملی جوانان بوده است، اما با این وجود باید پرسید خروجی آقای کیومرث هاشمی در حوزه ورزش چه بوده است؟

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از افراد که مهاجرت می کنند، از نبود سیاست درست در حوزه ورزش و جوانان رنج می برند و اگر یک قهرمان ملی ناچار به مهاجرت می شود به دلیل این است که  جایگاه وی، آنطور که باید در عرصه ورزش مورد توجه قرار نگرفته است. در واقع بعد از مدال آوری برای این افراد ارزشی قائل نشده اند، هر چند آقای هاشمی شخصیتی موقر و فهیم دارد، اما خروجی وی در حوزه ورزش و جوانان مورد توجه نیست.

گودرزوند چگینی با اشاره به گزارش کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اضافه کرد: در گزارش این کمیسیون آمده که ایشان را با گرفتن تعهداتی تایید کرده اند، اما اگر وی در جایگاه قرار گرفت، اما به تعهدات خود عمل نکرد، آنگاه باید چه کرد؟ لذا باید پرسید چرا باید به نیرویی بازگردیم که 30 سال برای ورزش کشور خروجی نداشته است؟ این در حالی است که آقای هاشمی در تمامی پست ها و مسئولیت های تصمیم گیری کلیدی در حوزه ورزش و جوانان حضور داشته است، اما این سوال مطرح است که از کدام روش برای چابک سازی ورزش استفاده کرده و برنامه های این فرد برای جلوگیری از مهاجرت جوانان نخبه در حوزه ورزش چیست، و نگفته است راهکارهای اجرایی وی برای حمایت از قهرمانان چیست.  

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سیاست های کلی نظام در برنامه های آقای هاشمی دیده نمی شود و اگر همه دیده شود، بسیار ضعیف است، ضمن آنکه ما وزیری می خواهیم که رنگی و استقلالی و پرسپولیسی نباشد و از همه تیم ها حمایت کند. این در حالی است که استان هایی مانند گیلان، مازندران و خوزستان می توانند مرکز ورزش کشور باشند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی به ورزش، مشکلات در این حوزه را چندین برابر خواهد کرد، افزود: آنچه که وی به عنوان برنامه ارائه کرده، نمی تواند سیاست های کلی نظام را در حوزه ورزش برآورده کند، ضمن آنکه در کشور افراد بسیاری داریم که بهتر می توانند وزارت ورزش و جوانان را اداره کنند، لذا این وزارتخانه کلیدی به یک راهبر حرفه ای نیاز دارد.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه باید پرسید نگاه آقای هاشمی به بخش خصوصی چیست و برای چابک سازی وزارتخانه ورزش چه برنامه ای دارد، گفت: مهاجرت گسترده جوانان ورزشکار به این دلیل است که ما نتوانستیم این سرمایه های ملی را حفظ کنیم، در حالی که ورزش و جوانان موضوع مهم این مملکت است، لذا نباید به فردی که 30 سال در حوزه ورزش بوده اما نتوانسته کاری کند، رأی اعتماد دهیم.

وی در پایان گفت: اگر چه استقلال و پرسپولیس سرمایه های اساسی کشور هستند، اما وزیر ورزش باید غیر رنگی باشد و صلاح همه جوانان و ورزشکاران را مدنظر قرار دهد.

ورناصری در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان؛هاشمی برای واگذاری امور ورزش به مردم برنامه ای ندارد
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۲۴

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش برای دسترسی عموم مردم به اطلاعات مالی باشگاه های ورزشی چه برنامه ای دارد، گفت: هاشمی برای واگذاری امور ورزش به مردم برنامه ای ندارد.

علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی، عنوان کرد: علت مخالفت بنده با آقای هاشمی با وجود سابقه ای که در حوزه ورزش دارد معطوف به چند مسئله اساسی و چند سوال است که در برنامه های هشت محوری وزیر پیشنهادی یا دیده نشده یا کمتر دیده شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس با اشاره به نکات مطرح شده در جلسه هم اندیشی کمیسیون اصل 90 مجلس، یادآور شد: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می تواند به شفافیت منجر شود و سوال این است شما چه امکانی را برای دسترسی همگان فراهم کردید؟ چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور باید شاهد تعارض منافع باشیم.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ادامه داد: توجه به واگذاری امورات ورزش به مردم به ویژه واگذاری به بخش خصوصی و دانش بنیان ها در برنامه ارائه شده جایی ندارد. یکی از برنامه های اساسی که دولت سیزدهم به آن توجه داشت، برقراری دولت الکترونیک بوده برای برون رفت از مشکلات حوزه ورزش و جوانان و همچنین استقرار دولت الکترونیک چه برنامه هایی دارید؟

ورناصری قندعلی اضافه کرد: بخش مغفول مانده جوانان به ویژه اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چه جایگاهی در برنامه های شما دارد؟ چرا در برنامه های شما به این موارد اشاره نشده است؟   

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: چرا برای رفع تعلیق فدراسیون های ورزشی و تقویت دیپلماسی ورزش با کشورهای دنیا برنامه ای دیده نشده به ویژه این برنامه باید معطوف به برقراری دیپلماسی با مراکز قدرت، فدراسیون های ورزشی و انجمن های ورزشی باشد.

وی افزود: برای موضوع استعدادیابی نیز باید توضیح داده شود که چه اقداماتی باید در این حوزه صورت گیرد، براساس ماده 94 قانون برنامه ششم مقرر شد به منظور توسعه زیرساخت های حوزه ورزش 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش بانوان، عشایر، روستاها، معلولان و جانبازان اختصاص پیدا کند.

ورناصری قندعلی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان پیشاپیش به وزیر پیشنهادی تبریک گفت و خواستار در نظر گرفتن موارد مطرح شده در دوران وزارت کیومرث هاشمی شد.

گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۹:۲۳

سخنگوی کمیسیون فرهنگی ضمن قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، موافقت این کمیسیون با برنامه‌های کیومرث هاشمی برای تصدی این وزارتخانه را اعلام کرد.

احمد راستینه هفشجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 27 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گزارش کمیسیون پیرامون برنامه‌های وی را به شرح زیر قرائت کرد:

در راستای اجرای ماده(۲۰۲) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی  بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اساس  برنامه های ارائه شده از سوی هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی با دعوت از وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان  در روزسه شنبه تاریخ 21/6/1402 به انجام رسید.

 براین اساس کمیسیون فرهنگی جهت بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با حضور اعضای کمیسیون و وزیر پیشنهادی ضمن بررسی برنامه های ارائه شده به طرح فرصت ها و چالش ها پرداخته شد. اینک گزارش آن جهت استحضار نمایندگان محترم و ملت شریف ایران تقدیم می گردد.
 

کلیات برنامه

رئوس برنامه پیشنهادی  جناب آقای کیومرث هاشمی برای تصدی وزارات ورزش و جوانان به شرح ذیل می باشد:

۱.ساماندهی امور جوانان با تمرکز بر نظام مسائل جوانان از جمله اشتغال، هویت ، مشارکت،ازدواج،و خانواده و اوقات فراغت

۲.توسعه ورزش همگانی با تمرکز بر دسترسی عموم مردم به فضاها و امکانات ورزشی

۳.حمایت و تقویت ورزش تربیتی با تمرکز بر طرح توانمندی سازی معلمان تربیت بدنی و ورزش مدارس و بهرمندی موثر از ظرفیت فرهنگیان توانمند در ساختارهای مدیریتی و اجرایی هیات های ورزشی

۴.توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی با تمرکز بر بهبود وضعیت حکمرانی فدراسیون های ورزشی با محوریت عدالت محوری و مبارزه با فساد

۵.ساماندهی و گسترش ورزش حرفه ای با تمرکز بر تقویت ساختارها، فرایندها و لیگ های ورزش حرفه ای

۶.ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش با تمرکز بر اجرای طرح «معرفت» با رویکردافزایش آگاهی و شناخت جامعه ورزش درحوزه اخلاق، فرهنگ و معنویت

۷.توسعه و تقویت ورزش بانوان با تمرکز بر طرح توسعه و حمایت از ورزش های مدال آور بانوان و حضور  ورزشکاران بانو با پوشش کامل اسلامی در جهت ترویج الگوی زن مسلمان در عرصه های بین المللی

۸.توسعه متناسب و متوازن زیر ساخت های ورزشی
مهمترین موضوعات موردتوجه اعضای کمیسیون فرهنگی در محورهای زیر صورت گرفت.

۱.ارزیابی رابطه تحصیلات و تخصص و تجربه میدانی وزیر پیشنهادی

۲.تخصص میدانی در حوزه پیشنهادی ارزیابی برنامه وزیر پیشنهادی با تمرکز بر اسناد بالادستی بویژه قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان 

۳.نگاه تحول خواه وانقلابی در حوزه وزارتی برای حل چالش های درونی و ارتباط اثر بخش بین المللی

۴.برنامه های تحولی وزیرپیشنهادی منطبق بر اسناد بالادستی و توجه به منافع ملی و گام دوم انقلاب

۵.شناخت کافی از آسیبهای موجود و ارائه راهکارهای لازم در حوزه وزارتی

۶.داشتن مدیریت و شجاعت لازم و انتصاب مدیران میانی تحول خواه و انقلابی و فعالیت در حوزه های مربوطه


شرح استعلامات: (مدرک، سابقه ایثارگری)
در راستای بررسی صحت مدرک تحصیلی جناب آقای کیومرث هاشمی وزیر محترم پیشنهادی ورزش و جوانان به استناد نامه شماره ۴۹۵۱۷ مورخ 21/6/1402 از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید، در پاسخ وزارت متبوع طی نامه شماره  ۱۵۴۷۵۹../ مورخ 26/6/1402  مراتب مراتب فارغ التحصیلی مشارالیه را در مقطع کارشناسی ارشد(معادل) مورد تایید قرار داده است.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون:

۱.ضرورت تغییرات لازم مدیریتی در راستای تحول گرایی در سطوح ملی و استانی

۲.توجه بیش از پیش به حوزه جوانان و ضرورت تدوین برنامه عملیاتی در پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به جوانان

۳.توجه بنیادی به نقش کمیته ملی المپیک در راهبری حوزه قهرمانی و توجه بیشتر به حوزه های فرهنگی و اجتماعی ورزش با اجرایی سازی نظام نامه فرهنگی ورزش کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

۴.طرح ساماندهی وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با تاکید بر روش پیمان مدیریت و استفاده از روش های تجربه شده موفق بین المللی

۵.استفاده راهبردی ازدیپلماسی ورزشی و استفاده از امکان میزبانی در مسابقات بین المللی و تقویت ظرفیت های دیپلماسی ورزشی
۶.در بررسی های بعمل آمده از برنامه ارائه شده آقای کیومرث هاشمی ، وی ضمن نظرداشت به ضرورت تحول و چابک سازی ساختار نظام ورزشی کشور و امور مربوط به جوانان یکی از مهمترین محورهای خود را به مسائل و ناهنجاری های اخلاقی و تربیتی و رفتار های ناهمگون با امور ورزش و جوانان کشور اختصاص داد و با اشاره به وجود بسترهای فساد انگیز و زد و بندهای موجود در قراردادها و تعاملات ورزشی قول مساعد داد ضمن آسیب شناسی با آنها راهکارهای رفع این ناهنجاریها را احساء و اجرا نماید نماید.

 ۷.ضرورت حفظ هویت ایرانی – اسلامی جامعه ورزشی کشور، پاسداشت و حراست از پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبیین مستمر ابعاد فرهنگ ایرانی – اسلامی در تمامی ارکان ورزشی کشور

۸. تاکید کمیسیون فرهنگی بر برنامه های عملیاتی و قابل اجرا در امور ازدواج جوانان، تحکیم خانواده،اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مقابله با کم تحرکی عمومی، انجام تمرینات ورزشی و ایجاد بسترهای لازم در جهت بهره مندی حداکثری آحاد جامعه و استفاد از ظرفیت های دستگاه ها و امکانات ورزشی.

 ۹. در خصوص فرصت ها و چالش ها در امر مهاجرت ورزشکاران با تاکید کمیسیون جناب آقای هاشمی متعهد به ارائه برنامه کارشناشی برای حمایت همه جانبه از قهرمانان تیم های ملی گردیدند.

۱۰.در راستای ارتقای هویت دینی،انقلابی و ملی جوانان و تقویت سرمایه اجتماعی که مورد تاکید کمیسیون فرهنگی بود جناب آقای هاشمی برنامه های زیر را متعهد گردیدند.

-.طرح «جوان انقلابی آینده» با محوریت ارتقای هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان

-طراح ملی شهر و روستای هویت ساز

-.طرح توسعه اردو ها و فعالیت های جهادی جوانان

-طرح توسعه خانه های جوانان و ارتقای کیفیت خدمات آنها
- طرح استعداد یابی و هدایت شغلی جوانان با هم افزایی دستگاه ها و نهادهای ذیربط.

-ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت همه جانبه از فعالیت ها و مشارکت های اجتماعی جوانان منطبق بر هویت ایرانی – اسلامی

۱۱.اجرای برنامه جامع جهاد تبیین جهت اغناسازی قهرمانان پر افتخار ورزش کشور، اعضای تیم های ملی، نخبگان جامعه ورزشی در دفاع از جایگاه و آرمان های انقلاب اسلامی و نمادها از جمله پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران.

۱۲.مبارزه با فساد و جلوگیری از حیف ومیل بیت المال در قراردادهای غیر حقوقی تحمیلی بر ورزش کشور با ایجاد سامانه شفافیت مالی و قراردادهای استاندارد حقوقی ورزشی

۱۳.تعیین تکلیف پرونده های ورزشی و گزارش آن به مردم از جمله پرونده ویلموتس، حذف استقلال و پرسپولیس از جام قهرمانی باشگاه های آسیا و سایر قراردادهای ورزشی که سبب جریحه دار شدن روحیه و اعتماد عمومی گردید.

۱۴.تدوین الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت در ورزش کشور و گسترش  فدراسیون ها و ورزش بانوان منطبق بر هویت ایرانی – اسلامی

۱۵. حمایت همه جانبه از ورزش های ملی  و واجد ارزش و تقویت دبیرخانه  ترویج فرهنگ پهلوانی و  روحیه جوانمردی در ورزش کشور.

 انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی:

تطبیق برنامه وزیرپیشنهادی ورزش و جوانان با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۵۱ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق الذکر منطبق هست، ۴۱ درصد موارد نیز همسو می باشد. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی برای ۸ درصد سیاست های کلی نظام در ورزش و وظایف قانونی وزارتخانه برنامه ای ارائه نشده است.

نتیجه‌گیری ( نظر نهایی کمیسیون)

کمیسیون فرهنگی با توجه به برنامه های ارائه شده مکتوب، و توضیحات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون، و تعهد در اجرایی سازی مصوبات کمیسیون و موارد کارشناسی ارائه شده جهت تحول در برنامه های وزارت ورزش و جوانان به صلاحیت جناب آقای کیومرث هاشمی در تاریخ  ۲۱/  ۶/ ۱۴۰۲  جهت تصدی پست وزارت ورزش و جوانان رای مثبت داد.

حمایت فراکسیون اکثریت از کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۸:۵۲

سخنگوی فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعضای فراکسیون صبح امروز پس از بررسی برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش حمایت خود را از ایشان جهت تصدی این مسئولیت اعلام کردند.

ابوالفضل عموئی اظهار داشت: جلسه مجمع عمومی فراکسیون انقلاب اسلامی با موضوع بررسی سوابق و صلاحیت آقای کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان صبح امروز برگزار شد. در این جلسه آقای هاشمی به تشریح برنامه ها و کارنامه خود در حوزه های مختلف ورزشی و اداره امور جوانان پرداخت و به سوالات و نظرات نمایندگان عضو فراکسیون اکثریت پاسخ داد.

وی افزود:در پی این توضیحات، در پایان این جلسه از حاضران درباره صلاحیت آقای هاشمی برای وزارت ورزش رای گیری شد که ۷۴ درصد آرا موافق تصدی پست وزارت ایشان بود. به این ترتیب فراکسیون انقلاب اسلامی از آقای هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان حمایت کرد.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
خاصیت وزارت ورزش و جوانان در این چند سال که خلق شده، چه بوده؟
فقط عده ای خودی با حقوق های بالا در آن مشغول به کار شده و از امکانات استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
در 2 سال اخیر، 81 ورزشکار ملی ایران به کشورهای دیگر پناهنده شده اند. از این میان 24 نفر از آنها زن هستند!!!
سیاستهای نابخردانه و فاقد منطق و عقل
همچون خالص سازی، نخبه گان را از این کشور فراری داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
چند جوان که این متن را می خوانند، می توانند ورزش کنند
آمار نگران کننده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اگر نمی شد تعجب داشت
مجلس که چشم بسته به همه رای اعتماد میده
ورزش ایران غرق در فساد، سیاست، شکست و بی کفایتی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
فقط عشق است لایکی که اینح آدم مبینه دوخبر ضد هم بزاری توش ایران بکوبی باز بالای ۹۰ در لایک میخوره
برای مثال یه نفر گفته بود چرا ایران اخبار سیل لیبی رو پوشش نمیده انسانیت مرده و ... بالای ۹۰ درصد لایک کردید
یه نفر دیگه دیگه گفته بود هلال احمر ایران اعلام آمادگی کرده برا فرستادن نیرو و کمک های انسان دوستانه باز بالای ۹۰ درصد دیس لایک دادید
خیلی خیلی این جا منافق ریخته حتی اگه خودشون ندونن که منافق هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
11:33
تو ساندیست را بخور
جوانان این مملکت، از درون کهنسال،نا امید، فقیر و در رویای مهاجرت از کشور روز و شب می کنند.
سازمان تربیت بدنی منحل شد و به جایش وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت تا مثلاً به مجلس پاسخگو باشد! خود مجلس به مردم پاسخگو نبوده و در گیر حقوق های نجومی، شاسی بلند، سیسمونی ....... است. از این نظر، وجود این وزارتخانه از پایه و بن اشتباه و فاقد وجاهت است.
اینهمه وزیر چه خاصیتی دارن نه برای گرانی کار میکنند نه فقر فقط آخر ماه به همراه انواع مزایا حقوق دریافت میکنند
نفعش چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
نفع که نداره هیچ ضرر هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
یه نجومی بگیر جایگزین یه نجومی بگیر دیگر شد
یه آمار از خروج جوانان از کشور بدین ببینیم چند چندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
فعلا که مجری ها و مداحان جای افراد نخبه ای که مهاجرت کردند را در دانشگاه گرفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
جوانان بی عاری که در ایران حاضر به هیچ کاری نیستند
و در خارج از کشور حاضرند هر خدمتی بکنند.
پزشکان مشهدی که در فرانسه یا اسپانیا اتوشویی و قهوه خانه باز کرده اند
و به غربی ها با افتخار خدمت می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
10:29
آیا تا به حال، تو و مسئولان این مملکت با

خودتان فکر کرده اید که چرا آنانی که

مهاجرت می کنند، تمام مشقات دل کندن

از میهن و خانه و بستگانشان را به جان و

دل خریده و حاضرند حتی هر کاری را در

خارج به عنوان شغل انجام دهند؟

دلیلش را می توان در یک جمله خلاصه کرد:

مردن با عزت در غربت بهتر و با شرافتر از

زندگی به عنوان یک غریبه در این مملکت

است. مملکتی که به طور رسمی سالهای

سال است قانون خودی و غیر خودی در آن

اجرا شده و همه مزایا، امتیازات و پاداشها

فقط و فقط برای جماعتی خاص و ویژه

است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ناشناس 1029 اولا درست صحبت جوان بی عار یعنی چه دوما باز هم همه کاسه کوزه ها رو سر مردم میشکنید ما که هرچه جوان دور برمان هست همه مشغول کار و زحمت کشی هستند منتها تورم این مملکت انقدر زیاد است که هرچه میدوی عقب میمانی و ناامید میشوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
همكاران من در استراليا كار پزشكي انجام مي دهند. حداقل دويست برابر بنده درآمد دارند كه بدون ذره اي تاخير دريافت مي كنند و مثل آقاها زندگي مي كنند.
اصلا این بابا میدونه ورزش رو چه جوری مینویسن
در اکثر رای گیری های مجلس یک رای باله هم وجود دارد. کنجکاو شده ام این رای بالطه ، رای کیست؟
پس لطف کنید پیگیر شفافیت آرا در مجلس باشید.
پاسخ ها
حسين
| Sweden |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اين نشانه ي صلاحيت تمامي نمايندگان مجلس هست، همگي آنها علاوه بر شايستگي و تخصص لازم براي نمايندگي .مردم، با فرايند صحيح راي گيري در مجلس هم آشنا هستند. همچنين از ظرفيت نمايندگي خود براي تعالي جامعه استفاده ي كامل مي كنند.

اصلا فكر نكنيد يك نماينده روي برگ راي عكس خرس يا شغال بكشد يا روي آن فحش بنويسد كه راي باطله به حساب بياييد. اين رفتار در شان نمايندگان مجلس نيست.
حالا شايد مي خواسته بنويسد ممتنع، املايش سخت بوده برايش، چند بار خط زده و اصلاح كرده، آخرش به خاطر خط خوردگي زياد راي مخدوش شده باشد.
امشب با شیرینی خامه ای تشریف می برند منزل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خب انتخاب شد. به ملت چه ربطی داره دقیقا؟
وقتی رفت و آمد وزرا مثل رفت و آمد نمایندگان مجلس هیچ تأثیری روی سیاست‌های کلان کشور و روی رفاه و معیشت مردم ندارد، دیگر هدف از این بازی‌ها برای چیست؟ البته که هدف مشخص است. تمام این جابجایی‌ها فقط تسویه حساب‌های جناحی است
تا خالا کلی به اقوام‌و فامیل پست قول داده و به خانواده نان و آب فراوان
ورزش در كشور ما مثل سكه دوبر دارد . يك بران سياسي و بر ديگر پول است
چرا همه چیزتان مایه سرشکستگی و تحقیر مردم کشور می شودواقعا خجالت نمی کشید که یک ورزشگاه مناسب برای مسابقات فوتبال ندارین
قحط الرجاله توی این مملکت
مدیریت ها و وزارتها فقط در دست چند نفر خاص درحال گردشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست