بازدید 2132
۱

هراس آمریکا از گسترش درگیری‌ها در منطقه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در بحبوحه ترس از اینکه جنگ (رژیم) اسرائیل و حماس به یک درگیری منطقه‌ای بزرگتر تبدیل شود برای چهارمین بار پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ماه)، با هدف رایزنی با مقام‌های برخی کشورها راهی خاورمیانه شد.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲ 05 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از هیل، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت با بیان اینکه این سفر بلینکن شامل ۲ توقف در اروپا نیز خواهد بود، گفت: وزیر خارجه آمریکا طی هفته آینده از ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، (رژیم) اسرائیل، کرانه باختری و مصر بازدید خواهد کرد تا در این کشورها با همتایان خارجی خود و سایر مقامات دیدار کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه بلینکن در این سفر با سران کشورهای فوق‌الذکر درباره اقدامات فوری برای افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تبادل نظر خواهد کرد، افزود: گفت وگو بر سر لزوم انجام اقدامات ضروری برای جلوگیری از حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ نیز از دیگر اهدافی است که وزیر خارجه آمریکا در این سفر آن را دنبال می‌کند.

میلر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بلینکن امیدوار است در سفر به ترکیه در مورد بسیاری از زمینه‌های همکاری دو جانبه میان واشنگتن و آنکارا از جمله برداشتن گام‌های نهایی برای تکمیل تصویب الحاق سوئد به ناتو از سوی ترکیه با مقامات این کشور گفت وگو کند، یادآور شد: بلینکن در سفر به یونان با مقامات این کشور درباره حمایت از کی‌یف و حفاظت از ناوبری دریایی این کشور در منطقه گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های صهیونیستی پیشتر گزارش دادند که سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود، به دوشنبه آینده موکول شده است.

این در حالی است که در پی ترور شهید صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ضاحیه جنوبی بیروت، مقامات صهیونیستی سطح آماده باش را در سراسر فلسطین اشغالی افزودند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز پیشتر به نقل از یک منبع که نامش ذکر نشده گزارش داد، حماس به میانجی‌ها اطلاع داده است که هرگونه بحث درباره آتش‌بس یا تبادل اسرا را متوقف کنند.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
اصولاً آمریکایی ها همیشه در هراس هستند. غرق کردن قایق های حوثی ها و نیز حمله پهپادی و کشتن معاون جنبش نجبا در بغداد هم از شدت اضطراب بوده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار